1.584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kalkchok Kalkchok

Igår aftes falder Billie pludseligt om og ligger stivbenet og ryster, det er meget kort og hun skal lige støttes da hun kommer op igen. Ringer straks til dyrlægen, og vi skulle bare komme med det samme. Hun får lagt kalk ind under huden 2 steder, og noget til at tage toppen af mælken.
Han går igennem hende fra a-z, og der er ikke noget udover hun sikkert havde begyndende kalkchok. Derfor fik hun det kalk...

Billie fik 5 hvalpe i onsdags, og har passet og plejet dem. Hun var de første par dage ikke for god til at drikke, vi var ellers meget over hende. Men det var godt vi kom hurtigt afsted og at det skete mens jeg så det og ikke om natten, jeg sover godt nok nede ved dem. Men ville jeg så ha hørt hende, ih guder man bliver forskrækket.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalkchok
  • #2   21. maj 2013 ja det er sgu ikke sjovt, jeg har selv prøvet det, hvor hunden lige havde fået hvalpe og ville tage en tår vand, så faldt hun bare sammen, og når man løftede hende, hang hun bare som en klud, og det eneste der bevægede sig var øjnene. men det gik egentlig hurtigt med at komme til hægterne igen...utroligt nok. men ja de kan skisme dø af det, hvis man ikke opdager det i tide...:-(

• #4   21. maj 2013 Ja det var en slem forskrækkelse, og tak allesammen.

Isabelle m.: jo det gjorde hun, men man jo ikke forebygge kalkchok. Det siger de kloge ihvertfald...

• #6   22. maj 2013 Ved du giver de 2 ting er ikke ensbetydende med at din tæve ikke kan få kalkchok...

• #7   22. maj 2013 Jeg prøvede det med mynte. Kom hjem efter en tur i Brugsen. Hun havde lammelser og bevægelsesforstyrrelser i bagbenene. Var ikke i tvivl. Dyrlægen tjekkede dog alt efter da det var sent i vores forløb mynte fik det. Hvalpene var 5 1/2 uger og godt i gang med at gå over på fast føde. Hun var indlagt nogle timer hvor de lige ville holde øje med det virkede og tage prøver, fik kalk og var frisk som en havørn dagen efter. Kan huske hendes puls var så svag de måtte tage blodprøve fra halsen på hende. Det går stærkt når det sker.

• #8   24. maj 2013 Puha, hvor må det være frygteligt at opleve sådan noget smiley
    Godt hun kom ovenpå så hurtigt, og du var der da det skete..

• #9   24. maj 2013 Ginne: hu ha da, godt hun blev frisk igen.

Anitta: ja det var heldigt at jeg var der...

Kommentér på:
Kalkchok

Annonce