kalkchok kalkchok
Min ene tæve fik her imorges et akut kalkchok.
Jeg lukkede hende ud da jeg stod op og hun rendte med ud på terasssen og ca 15 minutter efetr ville jeg lukke dem ind igen.
Hun kommer lidt bagefter de andre og jeg kan se hun ikke støtter på det ene forben,,jeg er straks ved hende og tror hun har slået sit forben men ser så hun ryster og hun falder helt sammen i mine arme...
kl er halv 8 og jeg får unger i sutsko sv ud i bilen og bare drøner afsted.Vi er hos dyrlæge ca 7:45 og jeg er ved at smadre vinduerne deroppe for de havde jo ikke åbnet endnu,,da hun ser mig åbner hun straks
Hun ringer efter dyrlægen som ikke er ankommet og han er der kort efter
De beholder hende og giver kalk sprøtning og tager blodprøve hver time hun er 4 timer om at komme op på det kalk niveau som hun skal og kan komme hjem
Jeg har altid fodret enten med rc eller eukunuba eller Hillls afhænig af race men er nu gået over på taste of the wild.de har ingen hvalpe variant men deres produkter skulle være så gode at de kan bruges som det.
Jeg har langsomt gået fra rc til taste of the wild og igrå var førtse dag hun fik ren taste of the wild...jeg ved ikke om det ER grunden men jeg vil lige give min erfaring videre.
Måskle der ikke er nok i taste of the wild,,jeg er ihvertfald gået tilbage på mit alm hvalpefoder tør ikke andet
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Hendes hvalpe er 3 uger og 2 dage gamle og så vidt jeg ved sker det ofte lige når de har født.
Jeg har aldrig oplevet det før og giver altid kalk lige inden og de førtse dage efter fødsel.
Jeg har aldrig givet så langt henne...
Jeg ved jo ikke om det er foderet men kom bare på tanken jeg tør ihvertfald ikke bruge det mere andet i den alm tid.
okt 2008
De ellsker foderet og de skider langt mindre end på rc,,jubbi,,,jeg har jo altså en del den anden vej:-))
Jeg havde en sæk Hills at stå som jeg ville hvae givet som søgemad men nu får hun den ,,samt nogle vitamier jeg fik af dyrlægen for skal holde hende under opsyn og holde hende lidt væk fra hvalpene men det er ikke så let
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
God bedring med hende.
okt 2008
det var så væmmeligt at køre med hende sådan mine unger græd og Min datter sagde hele tiden mor hun dør nu ,,men heldigvis klarede hun den
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
men om dit nye foder har skylden, det tør jeg ikke vurdere på....jeg har ellers selv haft lyst til at prøve det
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
okt 2008
dog er jeg begyndt idag pga hun skal aflastes lidt
Connie..ok jeg har bare læst på nettet og der står små hunde får det tidligere og store hunde senrer vil så lige sige at disse hvalpe er vokset ret godt og de er fremme i skoene
okt 2008
Selv min dyrlæge sagde de havde overvejet at ligge hende i drop men turde ikke fordi det mindste hun fik for meget kunne det skade hende
Jeg har haft en del hvalpekuld og har aldrig oplevet det,,så derfor mistænker jeg foderet selvom det ikke er sikkert
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Man skal ikke selv give kalk, hvis man ikke har forstand på det, som du skriver kan det være farligt, de kan dø af det(for meget), da det virker muskel sammentrækkende, og da hjertet også er en muskel...tja..
håber at hun er ok nu...
kalkchok