2.497 visninger
|
Oprettet:
Staffordshire bullterrier avler {{forumTopicSubject}}
Jer med staffordshire bullterrier, hvilke kenneler/avlere kommer jeres hunde fra og hvad har I af gode erfaringer osv.?
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.729
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 57
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Svar: 5
Min dejlige han hund kommer fra enodden.... :-)Han er så skøn... Min kammerat har os hund derfra, og hans er li så dejlig.... Jeg kan varmt anbefale at vælge en hund derfra...
Mange hilsner Nancy
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Hun laver ikke så mange kuld. Super dejlig opdrætter der sætter sundhed i top
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.811
Det vi lægger mest vægt på er en sund hund, godt temperament/psyke, og så skal det først og fremmest være en familiehund, dog vil jeg ikke afvise, at vi kunne være fristet til at prøve at gå på udstillinger, men det er bestemt ikke udstillingerne, som vi gør os mest i.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 57
mar 2006
Vi synes de røde er utrolig charmerende og vi "gider" næsten ikke en sort hund mere, så umiddelbart går vi efter en rød. Selvfølgelig er farven ikke det afgørende, men man har jo altid en idé, om hvad man synes om.
Kan to mørke stb'er lave røde hvalpe?
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
En rigtig staff er nu også sort
Og lige for at svare på dit andet spørgsmål så er vores hunde fra Daffodil Yellow (tjekkiet) og Slade Czech (Tjekkiet), og 1 er eget opdræt!
Med Venlig Hilsen
Christina
mar 2006
Jeg er ikke enig med dig i, at en rigtig staffe er sort:-) Nu har vi også en anden sort hund, så vi skal IKKE have flere sorte hunde, nu skal der prøves noget nyt:-)
Vi skal helt klart købe af en dansk avler, ikke fordi jeg tvivler på, at man får fine og sunde hunde i tjekkiet, polen osv., men for at gøre det nemmere for os selv. Og så vil vi gerne kunne besøge vores kommende hvalp et par gange, inden vi får den hjem.
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
Personligt synes jeg ikke der er noget vildt imponerende opdræt i Polen. Det er ihvert fald Minimalt. Men Tjekkiet til gengæld har virkelig fat i den lange ende, ingen tvivl der.
Men jeg vil så helt sikket give dig ret i at det ikke er for alle at importere en hvalp. Det kræver betydelig mere benarbejde end at købe herhjemme, det er tidkrævend. Man skal besøge opdrætter, kontakte via tlf/mail. Og det er betydeligt dyrer... Jeg ville dog aldrig være det foruden og gør det glædeligt igen....!
mar 2006
Vi skal ikke gå på udstilling med vores hund, men vi ønsker stadig en renracet hund, både for at sikre os, at opdrætterne er seriøse, men sandelig også for at få en sund hund (og nej, intet er sikkert, hverken med eller uden tavle).
Vi har haft nok i Tjalfe, som vi ikke engang ved, hvad er for en bastar og derfor vi er så fast besluttet på, at købe en tavlehund denne gang.
Udlandet er vi ikke klar på endnu. Hvis vi engang skal have endnu en STB'er kan det måske være vi tør prøve kræfter af med en "udlænding"
Staffordshire bullterrier avler