{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Hvordan vælger i købere til og fra? {{forumTopicSubject}}

Til jer der avler - om det er med eller uden tavle - hvordan vælger i købere til jeres hvalpe?

Jeg har lige knævret i fon med en veninde, og vi overdrev VILDT hvad vi ville kræve af evt. hvalpekøbere (nej ingen af os har planer om at avle overhovedet, begge vores hunde er neutraliseret), og tænkte det måske var en lidt sjov og lærerig tråd at oprette =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vælger i købere til og fra?
  • #1   25. nov 2009 INGEN købere ville være gode nok til mine hvalpe, så mine tæver er nægtet parring.......*GGGGGGG*

  • #2   25. nov 2009 Mette - Jeg har det også sådan *GG*

    Jeg synes det er en ære uden lige at få overdraget en hvalp at træne, elske og have det dejligt med... Jeg ville nemlig ikke være i stand til at lade nogen eventuelle hvalpe rejse herfra ; )



  • #3   25. nov 2009 jeg skal heller ikke have hvalpe på min ( er neutraliseret)
    Havde 4 kaniner fik unger og skulle sælge , fik solgt en af 13 killinger , så pludselig havde jeg 28 kaniner


  • #4   25. nov 2009 jamen jeg har ingen fast facisliste

    jeg spørger ind til erfaring, krav, forventninger, arbejdstider, træning og familieforhold
    men der er ikke sådan at der er nogle rigtige svar - der kan sagtens være forkerte :o)

    jeg forsøger at få en fornæmmelse af om de har tænkt sig om inden de skal have hvalp...det er svært og man kan sagten tage fejl

    nu er min en god begynderhund men alligevel sker det, at vi får hvalpe tilbage og også voksne hunde


  • #5   25. nov 2009 iiih Mette -har du slet ikke lyst til at have 10 stk Lotusbabyer rendende fordi du ikek akn finde egnede hjem der kan opfylde dine urealistiske krav *G*
    -kunne da ellers være festligt hehe

    Jeg bliver heller aldrig opdrætter -jeg ville være evigt bekymret for om jeg nu osse havde valgt de rigtige hjem


  • #6   25. nov 2009 95% mavefornemmelse... Hvis det mindste sagde mig i mod så afviste jeg

    En opdrætter gav mig engang et godt råd som jeg brugte. "Sælg aldrig hvalp til nogen du ikke kan sidde og spise en god middag med"

    Det tænkte jeg meget over da jeg skulle finde købere


  • #7   25. nov 2009 Her kommer man nærmest i krydsforhør. Jeg vil vide noget om hvilken hundesport de har tænkt sig og boligforhold, børn, træningsmuligheder, og generelt prøver jeg at finde ud af hvor meget de har sat sig ind i racen. Det er jo ikke klappe kage hunde jge laver.

    Men meget handler om kemi, og om jeg tror på de kan klare en Border. Jeg har ingen aldersgrænser eller lignende. Jeg beslutter fra gang til gang om jeg vil sælge.

    Det er svært, og jeg beholder hellere en hvalp eller to. End jeg sælger til nogen jeg ikke tror på.


  • #8   25. nov 2009 det er lidt på mavefornemmelse og nogle gange tager man alligevel fejl af folk

    1. de skal være interesseret i racen.
    2. være indforstået med at det ikke på alle punkter er en "normal " hund de får.
    3. Da vi gerne vil følge vore hundebørn vil vi helst have køberne er positivt stemt over at komme til det årlige træf - eller i det mindste bare hvert 3. år - når det afholdes i en landsdel nær dem
    4. da vi er en lille race og mange hunde i øjeblikket er ved at være gamle vil hvalpekøbere der vil få deres hund avlsgodkendt og indgå i den danske avl blive foretrukket frem for dem der "bare" skal have en familiehund.
    5. vore forkælede hunde vil gerne have at deres hundebørn også bliver forkælede hunde.
    6. købere der er meget hjemmefra - hunden er derfor alene hjemme meget - bliver frasorteret.
    7 familiens børn skal være skolealderen ældre. Har de ikke børn så anbefaler vi hunden skal være 1½ -2 år før der kommer et barn.
    8. ældre mennesker (det bedømmer man når man ser dem om de tilhører denne kategori) kan kun købe en hvalp hvis de har accept fra familien som står inde for at kunne hjælpe / overtage hunden hvis personen bliver syg eller ikke han magte hunden mere.
    9. folk der brokker sig over prisen på hvalpen (8000 kr) eller forsøger at få den billigere bliver frasorteret.
    10. hvis jeg kan fornemme at de fx. vil vælge at bruge 10000 på en ting/rejse frem for på at få behandlet hunden hvis den bliver syg / kommer til skade og måske endda vil aflive hunden hvis den bliver besværlig så kan de heller ikke købe hos os.


  • #9   25. nov 2009 Jeg læser ivrigt med =)

    bare så i ikk tror jeg er væk ; )


  • #10   25. nov 2009
    Det meste er nævnt, og især mavefornemmelsen kan jeg nikke genkendende til.

    Da jeg havde et kuld i sommers ( basset hound) var 2 af dem næsten 6 mdr før de rette købere dukkede op, og jeg havde beholdt dem selv hvis de rette ikke var dukket op.

    Her er trapper i hjemmet som regel no go, og jeg råder til at man finder en anden race end en basset. Men jeg siger ikke bare kategorisk nej. jeg vil hellere bruge tiden på en lang god snak, som kan hjælpe de potentielle købere til at forstå afslaget, og hjælpe dem til at gøre det helt rigtige valg for dem og hunden.

    For måske de får et afslag hos mig, men ikke hos den næste, så er vi jo lige vidt.

    Fnis og den med en middag er go´. Jeg har op til flere gange præsteret at bespise mine evt hvalpekøbere. Det er en super måde at sidde under afslappede former og snakke, og på den måde få afklaret en masse spørgsmål for alle parter.


  • #11   25. nov 2009 Bella skal aldrig have bebser, ville beholde dem alle sammen selv...

  • #12   25. nov 2009 Jeg har også brugt oceaner af tid med mine hvalpekøbere. Ingen slipper med kun et lille bitte besøg,hvis jeg ikke kender dem i forvejen. (og de bliver somregel længe alligevel)

    Jeg har så solgt en hvalp til Sverige, der måtte jeg nøjes med et besøg, da hun hentede hunden. Men vi havde også "talt" meget sammen over facebook inden, og gør det stadig.


  • #13   25. nov 2009 hende jeg købe robin af, havde hendes sviger datter og hendes forældre til at vælge købere :), hun er 46 (: ,

    jeg synes det var hyggeligt og følte virkelig at det var en ære at jeg måtte købe en af hendes hvalpe smiley


  • #14   26. nov 2009 jeg har solgt til Tyskland og da hverken deres eller vores sprogkundskaber er de bedste blev det nogle sjove telefonsamtaler og vi så dem også først, da de hentede Jacques.......det var svært

    men mavefornemmelsen holdt og de er nogle af de folk vi ser jævnligt, de kommer på besøg mindst en gang om året og vi snakker stadig cirkussprog sammen


  • #15   26. nov 2009 Som mange af jer andre er der meget mavefornemmelse og da vi også har en MEGET sjælden race er det vigtigt de ved hvad de går ind til. Men vi har solgt en del til udlandet. to stk bla til USA hvor vi ikke havde mødt det ene par og det var mega satsning. Vi var klar på at afvise dem hvis vi ikke kunne li dem. De var fløjet herover og boede her tre dage forat at hente ham. VI har to stk i tjekkiet feks som også var mavefornemmelse samt dem i tyskland...

  • #16   26. nov 2009 Jeg har ingen facit-liste,men kommer nok mest til at holde mig til min mavefornemmelse.

    At forvente udelukkende at villevælge tilfolk jeg ville spise en god middag med er nok i mine øjne overdrevet, for mener der findes mange gode hjem hos folk jeg ikke nødvendigvis gider have noget tæt privat med.

    - ikke forstået at jeg ikke gider have noget med dem at gøre, når hvalpen er solgt, men det er bare de færreste, jeg gider spise en god middag med*rødmer*


  • #17   26. nov 2009 Jeg har jo så ikke solgt en hvalp men KØBT en. Og til dem der siger det med at kunne spise en god middag med køber vil jeg give ret. Der hvor jeg købte Charlie var sådan et sted. Vi spiste nu ikke sammen men fik drukket et par spande kaffe. Og det giver altså køber en følelse af at være velkommen. Og det var vigtigt for mig. Jeg følte at jeg KØBTE hos de rigtige mennesker.

  • #19   26. nov 2009 Nu har jeg ikke selv sølgt hvalpe, men var selv i krydsforhør da jeg købte max.

    Jeg var på sjælland 2 gange og se hvalpene. Jeg fik på ingen måde selv inflydelse på hvilken hvalp der blev min(kun køn), det vurderede de ud fra de to besøg, altså hvilken hvalp de mente jeg passe bedst sammen med.

    Jeg blev spurgt ind til en masse ting, viden om racen, forhold derhjemme osv osv. Men nu er det også en ret speciel race, så synes det er i orden man spørger ind til om folk er klar over hvad det er de går ind til. Til sidst var det sådan at de spurgte om man stadig var interresret i en hvalp, og ja selvfølgelig er man det.

    Men må sige det gav mig en rigtig god fornemmelse at det var dem der bestemte om man var egnet - i mine øjne er det en seriøs avler. De laver kun et kuld hvert andet år ca, så håbede inderligt jeg fik en :o) Så ja for mig var det også en stor ære at blive udvalgt som kommende ejer af en af hvalpene.


  • anette g
    anette g Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #20   10. apr 2010 Jeg har haft en noget uheldig oplevelse. Min mavefornemmelse var at den opgældene køber ikke var den rigtige for min hvalp. Jeg kunne ikke helt tolke om der var interesse. Flere genge måtte jeg sikre mig at de ville køben hunden. Da jeg i sidste ende sagde nej til at sælge til dem fik jeg et møjfald uden lige. Blev kaldt det værste og råbt ad. Noget voldsomt, men i en eller anden grad forståligt. Er så blevet kontaktet ca en ugen efter vis SMS. Telefonnummeret viste sig at være kvindens i forholdet og smsén underskrevet af en helt anden.....alt fremkom tydligt ved brug af de gule sider og facebook...halleluja for internettet....det er skræmmende at den afviste køber på den måde bruger ufine metoder til at få en hvalp....Er dette forløb noget I kender???

Kommentér på:
Hvordan vælger i købere til og fra?

Annonce