{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.189 visninger | Oprettet:

Engelsk Bulldog: naturlig parring?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer med engelsk bulldog..

Hvor mange af jer har oplevet en naturlig parring mellem jeres engelske bulldogs?

Jeg skriver fordi Bertha snart kommer i løb og derfor så skal parres med hendes lækre kæreste Basse..

Jeg sad lige og læse lidt på forskellige engelsk bulldog kenlers hjemmesider og fandt denne beskrivelse af hvordan man kan hjælpe bulldogs til naturlig parring:
http://www.charmingbulldogs.webbyen.dk/

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om jeres erfaringer med naturlig parring vs. inseminering:
- lykkedes det oftere at gøre tæven drægtig ved naturlig parring?
- kommer der oftere flere hvalpe ved naturlig parring?
- kender i til nogle fordele/ulemper ved naturlig parring og inseminering, så skriv endelig jeres erfaringer her!!

På forhånd mange gange tak!!

Knus fra Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk Bulldog: naturlig parring??
  • #1   6. jan 2010 Debbie:
    Det er helt klart også det der er planen!
    Basse (hanhunden) har lavet to kuld hvalpe før - og begge har været naturlige parringer.. Det er Berthas første gang hun skal parres, så tror hun bliver lidt bange..

    Jeg har læst et sted at det godt kan gøre ondt på tæven når de hænger sammen, og det derfor er en god idé at sætte sig ho hende mens det sker og berolige hende..!

    Hvis de ikke kan finde ud af at gøre det naturligt, så har vi en god aftalte med vores kære dyrlæge om en inseminering - og de har heldigvis prøvet det mange gange før..

    Jeg bliver nok knust hvis der ingen hvalpe kommer.. Jeg krydser alle mine fingre for at der kommer noget ud af det - det håber jeg virkelig der gør - vi har glædet os i så mange måneder nu, at vi ikke kan undgå at blive skuffet hvis der ikke kommer nogen!


  • #2   6. jan 2010 Mange tak Debbie..

    heldigvis har vi Berthas opdrættere som følger os hele vejen - vi har fået at vide at vi kan ringe til dem døgnet rundt.. de har været rigtig gode til at besvare vores spørgsmål og hjælpe os godt på vej...

    plus jeg har nogle gode engelsk bulldog kendere her i Randers også! :o)
    Jeg har brugt de sidste 10 måneder på at sætte mig godt ind i det hele - jeg har skrevet til forskellige opdrættere og hørt om deres erfaringer, jeg har læst en masse bøger og sider på nettet.. Jeg har været med til to hunde-fødsler, hvoraf den ene var hos mine svigerforældre, hvor jeg har fulgt hvalpene gennem de 8 uger - dog var det labrador hvalpe, og der er jo kæmpe forskel på sådan en fødsel og så den engelske bulldog.. Men jeg er forberedt på hvor meget arbejde der ligger i det - og jeg har sørget for at der er mulighed for at jeg kan tage fri de første 2-3 uger af hvalpenes levetid..

    Vi har allerede anskaffet os en lækker hvalpekasse, og er begyndt at gemme aviser, gemme tæpper, købe billige tæpper, samle legetøj ind.. Vi har sågar også købt modermælkserstatning, så vi har det klar hvis det skulle blive nødvendigt.. :o)

    Selvfølgelig kan der altid opstå en uforudsigelig situation - det er klart - men derudover føler jeg at jeg har sat mig rigtig godt ind i det hele ;o)


  • #3   6. jan 2010 Debbie -at tæven er usikker på hvad der foregår, er jo meget naturligt, hvis det er første gang hun parres, og det er vle ikke anderledes ved en EB end ved alle andre racer.
    Det ville absolut ikke afholde mig fra at lade dem parre naturligt en anden gang.


  • #4   7. jan 2010 Debbie:
    Jeg syntes nu også at det så lidt voldsomt ud den måde de gjorde det på på billederne - så jeg er mere til den naturlige måde - hvor man kan træde til hvis der opstår et problem!

    Jeg glæder mig også helt ekstremt... og bare rolig - hvis du jævntligt er på hundegalleri, så skal du nok komme til at høre mere om det - hvis ikke, så kan du altid følge med her: www.lineharbo.com :o)=


  • #5   7. jan 2010 Debbie:
    Nej jeg vil helst undgå inseminering - men jeg har haft det med i mine overvejelser.. Hvis de virkelig ikke kan finde ud af det, ja så må vi tage til dyrlægen og få foretaget en inseminering.. Men vil selvfølgelig helt at de kan finde ud af det på den naturlige måde! Jeg er bare lidt spændt på hvordan det kommer til at gå, for Bertha er lige 5-6 cm højere end Basse - så mon han kan nå derop :o)


  • #6   7. jan 2010 han vejer 26 kg. og bertha selv vejer 23 kg.. men det får vi nok at se.... smiley

Kommentér på:
Engelsk Bulldog: naturlig parring??

Annonce