{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.304 visninger | Oprettet:

naturlig parring vs. inseminering? {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer med engelsk bulldog..

Hvor mange af jer har oplevet en naturlig parring mellem jeres engelske bulldogs?

Jeg skriver fordi Bertha snart kommer i løb og derfor så skal parres med hendes lækre kæreste Basse..

Jeg sad lige og læse lidt på forskellige engelsk bulldog kenlers hjemmesider og fandt denne beskrivelse af hvordan man kan hjælpe bulldogs til naturlig parring:
http://www.charmingbulldogs.webbyen.dk/

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om jeres erfaringer med naturlig parring vs. insiminering:
- lykkedes det oftere at gøre tæven drægtig ved naturlig parring?
- kommer der oftere flere hvalpe ved naturlig parring?
- kender i til nogle fordele/ulemper ved naturlig parring og inseminering, så skriv endelig jeres erfaringer her!!

På forhånd mange gange tak!!

Knus fra Line


Kommentarer på:  naturlig parring vs. inseminering?
  • #1   7. jan 2010 jeg lytter med:O)

  • #2   7. jan 2010 winnie B:
    jeg oprettede også indlægget her - se evt. hva der er blevet svaret her: http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=373484


  • #3   7. jan 2010 Hej Line.

    Vores Eddie er blevet far til 4 fantastiske hvalpe for ca. 9 uger siden og det blev klaret ved insemenering, da de ikke selv kunne finde ud af det.

    Hilsen Cathrine smiley


  • #4   7. jan 2010 Cathrine :
    dejligt at høre en succes historie ved inseminering, for dem syntes jeg ikke har jeg hørt så mange af!
    Blev tæven kun inemineret en enkelt gang? eller flere gange? i så fald - hvor mange gange?


  • #5   7. jan 2010 vi var uheldige med vores fransk bulldog, den skulle have kejser - døde senere på natten

  • #6   7. jan 2010 Vi kunne i hvert fald sagtens finde på at gøre det igen. Hvis den rigtige hundhund byder sig smiley

    Hun blev insemeneret 3 gang med to dages mellemrum. Nu kom Eddie også med noget mere sæd end normalt, i hvart fald i følge vores dyrelæge smiley


  • #8   8. jan 2010 Michelle aka Fie
    Jeg må nu også indrømme at jeg ikke selv kunne finde på det - det ville for det første være ALT for grænseoverskridende for mig at gøre. For det andet ville jeg - ligesom dig - også have det bedst med at det er en proffesionel, der gør det, så er man sikker på det bliver gjort ordenlgt! Jeg håber virkelig meget hun bliver drægtig nu her, så derfor tør jeg heller ikke gøre det selv - i frygt for at jeg ikke aner hvad jeg laver og det så går i vasken!


  • #9   8. jan 2010 Ved godt det ikke er emnet, men:

    Sætter det ikke nogle tanker igang hos nogen, at man skal sætte sig selv og sin hund i grænseoverskridene situationer og drive til kunstig befrugtning, for at denne race kan formere sig... hmmm.. Bare en tanke:-)


  • #10   8. jan 2010 Michelle..

    Det var også mest henvendt til den engelske bulldog, da man ofte høre, at de ikke kan klare aktet selv og mit indtryk er at det netop er nødvendigt at lege gud lidt ofte:-). Ved ikke hvor udbredt det er blandt de franske bulldogs, men ved det finder sted:-) Og kan helt generelt ikke lade vær at tænke, at når et hunde par ikke selv kan klare den, så er det måske ej mening at det så skal være.
    Ved også at der finder parringer sted hvor man nærmest tvinger tæven, det er ligeså en ting jeg ikke ville være med til, hvis det var min hund, men det er en helt anden ting jo:-) men igen tænker jeg, måske er der en grund hvis en tæve ikke vil give sig hen til en specifik han og i øvrigt er det voldtægt i mine øjne..

    Alfa og omega var, egentlig bare at jeg synes som sagt bare det er tankevækkende, at nogle racer /hunde skal have hjælp i en mindre eller større grad, for at kunne fortsætte med at eksistere i det antal der nu må være efterspørgelse på. Og tænkte om der måske ikke var andre der synes ligeså:-)

    Selv ville jeg føle det ret grænseoverskridene, at skulle være den, der besluttede nu skulle min tæve til lægen og have stukket en lang ting ind i livmoderen - eller hvordan det nu forgår. Men jeg er måske lidt mere unormal, end normal hvad der angår mine hunde:-)

    Og for en god ordens skyld og ud fra min tidliger erfaringer med at debatere emner lig. dette, så siger jeg ikke at man er et dårligt menneske eller noget i den stil, blot fordi at man ikke tænker på samme måde:-):-)


  • #12   8. jan 2010 Jeg har stødt på rigtig mange, der har sagt det samme: er det mon en race, man burde avle på, når de ikke kan klare det selv??

    men jeg vil virkelig give Fam. A ret - vi er nogle, der "ikke kan leve uden" vores engelske bulldogs!
    Og selvom det er en race med mange skavanker, så elsker vi dem jo! Og de nyder jo også at være til - det gør min Bertha ihvertfald - hun er glad som dagen er lang! Og så længe man avler på engelske bulldogs, der er glade for at leve (altså ikke har skavanker, der ødelægger deres dagligdag) sså kan jeg ikke rigtig se noget problem i det! ;o)


  • #13   8. jan 2010 Michelle.. Bandit, du er blevet frosset kan jeg se:-) Det er godt din oplevelse var som du beskriver det og nej jeg ville heller ikke være med der..

    -----------------------------------------------------------------------------------

    Fam A. Jeg ville personligt aldrig selv gøre det, men sådan er vi jo så forskellige:-)

    Det er helt i orden for mig:-), at du kan se igennem fingerne med det, jeg synes så det er synd for racen, at folk der netop avler den - mener at det er okay at se igennem fingerne med deres skavanker, men igen det er et personligt valg. Skulle jeg en dag have lyst at anskaffe mig en engelsk bulledog, ville jeg ikke så meget som overveje, at købe den hos en opdrætter som ikke undersøger deres hunde i hovede og røv, før de benyttes i avl. Ligeledes ville jeg vægte højt at finde en opdrætter med selvfødene tæver og naturlige parringer og en opdrætter der aldrig bare vil slå sig til tåls med div. skavanker, men en opdrætter som er dem bevidst og har et ønske om at udrydde disse på sigt - da dette netop i mine øjne kan være det der er værd at avle videre på.






  • #16   9. jan 2010 Esther.. Det er i hvert fald det jeg har fået af vide af dem jeg har talt med:-)

Kommentér på:
naturlig parring vs. inseminering?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce