{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er han klar?
  • #2   20. jan 2010 Undskly nok mig der er dum men hvad vil det sige??
    Vi har selvfølgelig stamtavle på ham


  • #5   20. jan 2010 han skal tjekkes for de sygdomme som racen er disponeret for.
    og måske også udstilles....det kan du få at vide ved din kennelklub

    men prøv da at spørge din opdrætter. vedkommende vil da sikkert gerne hjælpe dig
    mht til alder så afhænger det jo lidt af hvor gammel han skal være før man kan tjekke for de sygdomme der er relevante.
    og så synes jeg også han minimum skal være 1½ år for at man kan få et indtryk af hans temperament....det bliver jo arvet ligeså vel som alt det andet


  • #6   20. jan 2010 Okay.
    Han er stamført i Dru.
    Hvorfor??


  • #7   20. jan 2010 fordi der er forskel på de forskellige klubbers avlsgodkendelse

  • #9   20. jan 2010 Ja, det er nemt nok..... Du lukker ham bare sammen med tæven og så ser du hvad der sker........ Skidt være med sundhed og racetypiskhed!!

    Nej, jeg vil anbefale dig at få ham tjekket for alle racetypiske sygdomme. Derefter bør han udstilles, så du kan finde ud af om han overhovedet ER racetypisk.

    Når alt dette er gjort, sætter du dig og venter på at den rette tæve (som selvfølgelig er tjekket for det samme med super resultat) kommer valsende:-).

    Og selvfølgelig skal hane have et super temperament, men det kan du oftest først vurdere 100% når han er 2½-2 år og er ovre hvalpealderen.


  • #11   20. jan 2010 Lone F:

    Var det et svar til mig eller til trådstarter?


  • #13   20. jan 2010 Lone F:

    Meget meget få mennesker ser realistisk på deres egen hund. Det er dejligt at du kan:-)

    Men jeg svarer på HVORNÅR man bør anvende en hanhund i avlen:-) JEG mener at den bør være 1½ -2 år og tjekket i hovede og r** uanset tavle:-)


  • #14   20. jan 2010 giver Mette fuldstændig ret.

    med en lille hunderace kan man dog godt regne med at det er ok at bruge den fra 1½års aldren

    Lone - når du skriver som du gør, så synes jeg du lidt giver grønt lys for at parre fra 1 års aldren


  • #16   20. jan 2010 du svare jo en som måske ikke tænker på forskellen mellem at kunne og burde.

    det var slet ikke et angreb på din måde at opdrætte på, jeg kender dig jo slet ikke

    god aften til dig også


Kommentér på:
Hvornår er han klar?

Annonce