{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Valg af foder. {{forumTopicSubject}}

Nu da jeg om nogle uger skal til at fodre hvalpe op vil jeg høre andres erfaring med foder.
Det første kuld fik Royal Canin men jeg synes det er meget groft til de små maver. ellers okay
Det sidste kuld blev fodret med Euakanuba. Det var fint til de små hvalpe, men mit intryk var at køberne hurtigt skiftede til andet ret hurtigt.
Er der nogen der har erfaring med godt foder især til 2-3 ugers hvalpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af foder.
  • #3   2. mar 2010 Jeg foderede med Pro Pac, og var godt tilfreds.. Og flere af hvalpene er stadig på det...

• #4   2. mar 2010 hmm jeg bløder altid fodret op og moser det....kommer A38 eller torskerogn i i starten

jeg har brugt olivers og denne gang bliver det Tholos nye foder.

jeg bruger samme foder til tæven og starter stille op med foder til hvalpene, når de er godt 3 uger. den første uge er det udelukkende smagsprøver, der er de slet ikke sulten efter det.

• #5   2. mar 2010 Nu er det sådan at en Berner-tæve ikke må få det samme foder som hvalpene. Tæven skal have højt protein-indhold. Det må hvalpene ikke få da de skal have specialfoder til store racer, som ikke indeholder så meget protein. Tæven har fået hvalpefoder fra Nutra Nuggets. Får endnu.
    Jeg kan se, på gamle notater, at jeg er startet inden de er 3 uger med at give opblødt foder og i løbet af 3 dage har de lært at spise. Jeg tror måske Berner hvalpe er mere sultne.
    Jeg har ikke hørt om Tholos og Pro pac Hvor køber i det? har de evt en side hvor man kan se det?

• #6   2. mar 2010 Tholos køber du på nettet Tholo.dk

• #9   2. mar 2010 Min absolut bedste erfaring er Royal Canin, hvalpene og Mor stortrives på det, det er det eneste foder jeg har kunne holde suldet på Moren med, samtidig med hvalpene er meget runde og trivelige smiley

Jeg har nu gode erfaringer med at hvalpekøberne holder sig til fodret, da de jo kan se hvor flot både hvalpe og Mor ser ud på det.

• #10   2. mar 2010 Ser lige du skriver at du mener Royal Canin er groft for de små maver, men hvis du køber Babydog fra RC, er det meget små fine stykker, der ikke er særligt hårde. Dem spiser de fint allerede når de er 14 dage gamle, der starter mine hvalpe altid med at spise smiley

• #11   2. mar 2010 Mai-britt - mine hunde har det modsatte problem...jeg skal altid holde vagt over deres vægt, de bliver let fede....så RC dur ikke her

tror ikke der er et produkt der kan passe til alle.

• #12   2. mar 2010 Hej Mai-britt
    Ja nu du skriver det kan jeg godt huske at der er noget der heder baby-dog hos RC. Det brugte jeg også.
    Dejligt at jeg ikke er den eneste der starter med foder til hvalpe før de er 3 uger.
    Hvalpe er også forskellige fra race til race. Har før haft Retriver. De er ikke så sultne.
    Jeg vil da også helst vente for når man først begynder med foder starte alt rengøring også. Så stopper tæven med den del af moderskabet.
    Jeg vil da lige kigge på Tholo da jeg aldrig har hørt om det.

• #14   2. mar 2010 det har været forskelligt hos mig.

Jowina stopper også med at tørre op efter hvalpene, når de begynder at få hvalpefoder.
    Galia og Bianca bliver ved

mælk giver de indtil hvalpene flytter hjemmefra...men det bliver færre og færre gange og mindre og mindre mælk

Kommentér på:
Valg af foder.

Annonce