682 visninger
|
Oprettet:
Valg af foder. {{forumTopicSubject}}
Nu da jeg om nogle uger skal til at fodre hvalpe op vil jeg høre andres erfaring med foder.
Det første kuld fik Royal Canin men jeg synes det er meget groft til de små maver. ellers okay
Det sidste kuld blev fodret med Euakanuba. Det var fint til de små hvalpe, men mit intryk var at køberne hurtigt skiftede til andet ret hurtigt.
Er der nogen der har erfaring med godt foder især til 2-3 ugers hvalpe.
jun 2009
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 3 Emner: 155 Svar: 478
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
jeg har brugt olivers og denne gang bliver det Tholos nye foder.
jeg bruger samme foder til tæven og starter stille op med foder til hvalpene, når de er godt 3 uger. den første uge er det udelukkende smagsprøver, der er de slet ikke sulten efter det.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 18
Jeg kan se, på gamle notater, at jeg er startet inden de er 3 uger med at give opblødt foder og i løbet af 3 dage har de lært at spise. Jeg tror måske Berner hvalpe er mere sultne.
Jeg har ikke hørt om Tholos og Pro pac Hvor køber i det? har de evt en side hvor man kan se det?
feb 2006
maj 2004
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 10 Svar: 186
Jeg har nu gode erfaringer med at hvalpekøberne holder sig til fodret, da de jo kan se hvor flot både hvalpe og Mor ser ud på det.
maj 2004
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 10 Svar: 186
feb 2006
tror ikke der er et produkt der kan passe til alle.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 18
Ja nu du skriver det kan jeg godt huske at der er noget der heder baby-dog hos RC. Det brugte jeg også.
Dejligt at jeg ikke er den eneste der starter med foder til hvalpe før de er 3 uger.
Hvalpe er også forskellige fra race til race. Har før haft Retriver. De er ikke så sultne.
Jeg vil da også helst vente for når man først begynder med foder starte alt rengøring også. Så stopper tæven med den del af moderskabet.
Jeg vil da lige kigge på Tholo da jeg aldrig har hørt om det.
feb 2006
Jowina stopper også med at tørre op efter hvalpene, når de begynder at få hvalpefoder.
Galia og Bianca bliver ved
mælk giver de indtil hvalpene flytter hjemmefra...men det bliver færre og færre gange og mindre og mindre mælk
Valg af foder.