{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

kræsen tæve der har hvalpe {{forumTopicSubject}}

Min tæve fik hvalpe i går, og det eneste hun vil spise er rugbrød med leverpostej på. Jeg har prøvet at blande hendes foder op med både tun og leverpostej, men hun vil ikke spise det.
Imens hun var drægtig ville hun også kun spise hendes foder hvis det var blandet sammen med leverpostej eller tun.

Er der nogen af jer som har nogle råd til hvad jeg kan gøre for at få hende til at spise sit foder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kræsen tæve der har hvalpe
  • #1   10. maj 2010 jeg har selv prøvet det og jeg har så købt AD hos dyrlægen det er et dåsefoder som de kun skal spise meget lidt af for at være dækket af vitaminer,,,jeg ville ikke mætte hende med rugbrød leverpostej da der slet ikke er det i hun behøver nu hun malker
    efter min erfaring kommer sulten igen efter få dage

• #2   10. maj 2010 de første timer efter giver jeg slet ikke mad...hun har spist alle moderkagerne....derefter giver jeg meget udkogt tyndt havresuppe

først efter et døgn kommer hun over på hvalpefoder.
    jeg synes det er et godt forslag med dåsemad fra dyrlægen

• #3   10. maj 2010 Jeg ville prøve at blande noget A-38 i hendes foder.
    De plejer godt at kunne lide det og lidt ekstra kalk skader jo ikke.

Tillykke med hvalpene smiley

• #4   10. maj 2010 det skal nok komme, men sørg for at hun får proteiner og ellers de lækkerrier hun kan li' , det vigtigste er hun spiser noget, og giv hende nogle surmælksprodukter, og tillykke med hvalpene

• #5   10. maj 2010 Hvis hun har spise alle moderkagerne så er mad faktisk slet ikke nødvendigt de første dage. Selvfølgelig skal hun have tilbuddet, men hun er dækket fra naturens side på den mest fantastiske måde.
    Når hvalpene først begynder at tage fra, så skal appetitten nok komme bare rolig smiley

Tillykke med de små

• #6   10. maj 2010 Tak for rådene. Tror jeg vil prøve med A-38 og hvis det ikke virker vil jeg til dyrlægen og høre om de har noget godt dåsemad til hende.
    Hun har 12 hvalpe, så der er jo mange munde hun skal have mættet.

• #8   10. maj 2010 måske er det foder du bruger ikke smagsfuldt nok. Vi havde samme problem. vi brugte hvalpefoder for RC og ovenpå varm leverpostej eller A38, så kunne det nok være fruen fik smag for det

• #10   10. maj 2010 Havresuppe ( hvis tæven vil ha' det ) er bare super........de første døgn, nogen tæver gider det nogle få døgn andre i uger :o)

Ellers et godt hvalpefoder, kogt kylling, AD dåserne fra dyrlægen. Det vigtigste er, at tæven får noget...................uden at få dårlig mave.

Tæver er meget forskellige....................nogle æder bare og andre gør absolut ikke. De første døgn ville jeg ikke være så bekymret bare tæven får væske nok.
    Jeg ville holde mig helt fra leverpostegsmadderne

• #11   10. maj 2010 Fløde og rå æg.... min tæve var/er også kræsen, men med fløde kører det lige ned... økologisk brugte jeg, og efter hendes nu 2 kuld og en alder på 6 har hun ALDRIG vejet så meget som hun gør nu, og hun er bestemt ikke fed, hun ser super ud nu..
    Og hun fik self tørfoder-Gourmix fra vetcur, der er økologiske varer..hun elsker det.. efter 6 år fandt jeg det hun bedst ku li.. ;o)))

• #12   10. maj 2010 Det er meget normalt at de ikke spiser så meget de første døgn efter fødslen.

Jeg plejer at starte dem på på skånedåsemad fra Hills, da de nemt kan få tynd mave pga alle de moderkager. Den første dag giver jeg en hel dåse. Næste dag 1-2 dåser alt efter størrelsen på tæven. Og på 3, dagen begynder jeg at blande hendes foder op med dåsemaden, så kommer den igang på en god måde, og jeg har endnu ikke haft en tæve, der ikke ville have dåsemaden:-)

• #13   11. maj 2010 lykke,,den ad er også fra hills...og den er på 100g tror jeg 1/4 del er nok til at dække behovet pr døgn ca....de bruger den i klikken til syge hunde osv

• #14   11. maj 2010 jeg mener at den hedder I/D, den jeg plejer at bruge....

• #15   11. maj 2010 ok så er det nok 2 forskellige

Kommentér på:
kræsen tæve der har hvalpe

Annonce