{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

heidi  k
heidi k
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16

Kontrakt med avl {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvis man har købt en han eller tæve hund og der er lave et stykke papir ved siden af kontrakten på at man ikke må bruge hunden til avl uden for klubbens resi.

Når det ikke står i kontrakten, er der så hold i sådan et stykke papir.?

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontrakt med avl
  • heidi  k
    heidi k Tilmeldt:
    maj 2010

#2   22. maj 2010 ok. men der står ikke noget om en bod?

• #3   22. maj 2010 Ja det er der da... og heldigvis for det *S*

• #5   22. maj 2010 Bliver nødt til at spørge:
    Har du købt en hund hvor du har skrevet under på ikke at bruge unden til avl uden for klubben - og nu overvejer du at bryde den kontrakt?

• #7   22. maj 2010 Jeg har også en tillægskontrakt på Kaido og JEG har skrevet under på den og kunne ALDRIG drømme om at bryde den!!!!!

• heidi  k
    heidi k Tilmeldt:
    maj 2010

#8   22. maj 2010 nu er det så ikke min hund....

men det jeg undre mig over er at det ikke er i kontrakten det står.... men på et stykke papir ved siden af.

• heidi  k
    heidi k Tilmeldt:
    maj 2010

#10   22. maj 2010 ok så blev jeg så klog.

Tak for jeres svar.

• #11   22. maj 2010 Jamen, har vedkommende skrevet under på det stykke papir??

• heidi  k
    heidi k Tilmeldt:
    maj 2010

#12   22. maj 2010 Mette

Ja

• #13   22. maj 2010 Heidi K:

Det var somænd også bare af nysgerrighed jeg spurgte... og jeg er stadig nysgerrig efter hvad grunden er til dette spørgsmål?
    Altså om ejeren påtænker at avle på en hund trods kontrakt og hvorfor?

• #14   22. maj 2010 Heidi:

Hvorfor har man det, hvis man er i tvivl om man har lyst til at overholde kontrakten?

• heidi  k
    heidi k Tilmeldt:
    maj 2010

#15   22. maj 2010 Lise.

Nej det vil ejeren ikke vi snakkede bare om sådan et stykke papir hade noget værdi, når det ikke stod i kontrakten.

• #16   22. maj 2010 Til alle kontrakter, uanset om det er vedørende en hund eller ej, kan der laves en såkaldt allonge - det er et tillæg til kontrakten og har samme gyldighedsvirkning som kontrakten.

Det er fuldstændig ligegyldigt i princippet om der er skrevet noget om en bod eller ej.

Et kontraktbrud er et kontraktbrud og du kan i princippet blive hevet i retten for selv meget små ting.

Hvis det ikke er din hund, så ville jeg da opfordre dig til at fortælle vedkommende, at det vedkommende har gang i ikke er særlig smart.

Spørgsmålet er også om din ven har været i ond tro ved kontraktens indgåelse?

• #17   22. maj 2010 Ok, det var da godt at høre :o)

Men ja, man er altid bundet til en kontrakt man har skrevet under på :o)

• #18   22. maj 2010 sådan en kontrakt er ikke det papir værd det er skrevet på !

• #19   22. maj 2010 Okay nåede ikke lige at læse dit sidste indlæg inden, at jeg svarede.

Det har samme gyldighed som kontrakten.

• heidi  k
    heidi k Tilmeldt:
    maj 2010

#20   22. maj 2010 Molly

Det skal jeg sige vider.

• heidi  k
    heidi k Tilmeldt:
    maj 2010

#21   22. maj 2010 Pia P

ok nu bliver jeg forviret, vil du uddybe det?

• #23   22. maj 2010 Krumme - jeg ville i hvert fald fraråde det, men jeg sad da så sent som i sidste uge med en sag på advokatkontoret på 1.200 kr. - det var så ikke vedrørende en hund, men reglerne for kontrakter er jo de samme, om det er hunde, ting eller andet. En hund er jo desværre kun en "ting" i lovens forstand.

• #25   22. maj 2010 Jeg sidder bare og tænker.... Hvorfor overhovedet skrive under på en kontrakt, hvis man ikke har lyst til at overholde den?

Så må man jo købe hund et andet sted?

• #26   22. maj 2010 Det sker vist oftere at folk ikke overholder købskontrakten. Ud af et kuld på 10 hvalpe jeg har solgt, hvor der i kontrakten står at hunden skal HD/AD fotograferes inden den bliver 2 år har de 4 købere undladt det, trods flere påmindelser, og det er købere jeg slet ikke ville have troet det om.

• #28   22. maj 2010 Vibeke.

Det med HD- og AD billeder står også i Kaidos kontrakt. Hun var den første der blev fotograferet fra kuldet.

Ydermere anbefaler opdrætter, i tillægskontrakten, at hundene øjenlyses.

Det er hun også.

Så jeg er en af de personer som har overholdt ALLE aftaler.

Inklusive råd om fodring og det hele.

Så vi findes altså.........*GG*

• #30   22. maj 2010 heidi K jeg ved ikke hvad der er at uddybe så gentager: en kontrakt ved salg af hund er ikke det papir værd det er skrevet på - der er ikke noget at gøre hvis modparten ikke overholder kontrakten medmindre man har tid og penge at hive modparten i retten og hvis vedkommende ingen penge har, hvad så ?

• #31   23. maj 2010 Pia P sådan er det jo med alle kontrakter, men hvis alle havde det som du og der aldrig kom en retssag ud af det, så nej så ville den ikke være det papir værd, som den er skrevet på.
    Der er jo muligheden for at søge om fri proces, hvis ens indkomst ikke er høj nok, og de fleste af os har også retshjælpsdækning i vores indboforsikring - det er bare at tjekke forsikringsbetingelserne.

• #32   23. maj 2010 Max' mor - købeloven, aftaleloven og erstatningsansvarloven gælder for alle kontrakter, køb etc.

En opdrætter er en erhvervsdrivende i det tilfælde, og køberen er som regel en forbruger.

• #33   23. maj 2010 Molly - tvivler virkelig på at nogen vil bruge tiden på en sådan retssag og det er da muligt man kan få fri process, hvilket jeg nu også tvivler på - i det hele taget ser jeg med megen skepsis på det danske rets system, sorry

• #34   23. maj 2010 Pia -det er der skam folk der vil. Faktisk har vi da et eksempel herinde. jeg kan ikke huske detaljerne omkring sagen, men i hvert fald har opdrætter solgt en hund, køber overholder ikke kontrakten. Opdrætter hiver køber i retten, og ender med at få hunden hjem, og så vidt jeg husker osse en økonomisk erstatning.

• #35   23. maj 2010 Michelle...det er rigtigt....Det var min veninde , der gjorde det og hun vandt!! Det er vigtigt man skriver et beløb på en tillægskontrakt i dette omtalte tilfælde var det 50.000 . Så jo...det er der nogen der gør.

Kommentér på:
Kontrakt med avl

Annonce