Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstationering?
  • #1   23. maj 2010 oki. Jeg troede faktisk man tog et mindre beløb for hunden..

• #2   23. maj 2010 Man tager ikke noget for hunden. Tilgengæld har opdrætter nogle krav til x antal kuld, før man ejer hunden.. Det er forskelligt fra opdrætter til opdrætter.. Jeg ejer ikke Sexi, og får foder og alt betalt fra opdrætter, skal bare have hende boende og træne med hende..
    Luca er til gengæld min egne, ham afholder jeg alle udgifter ved..

• #3   23. maj 2010 Jeg ville da aldrig betale for en udstationeret hund.

• #4   23. maj 2010 Jeg har også tænkt på at udstationere en hvalp, men ville da ikke tage noget for den. I stedet ville jeg lave en udførlig kontrakt som er ligeværdig både for ejer og udstationeringsfamilie.

Derimod har jeg en aftale om en tævehvalp fra Biancas næste kuld skal til en familie, som får ejerskab af hunden. Prisen for denne hvalp er at jeg skal have et kuld hvalpe på den, hvis den er egnet til det. I den periode den så er drægtigt er det selvfølgelig mig der betaler alle udgifter for kuldet. Derefter får ejer selv avlsretten over tæven, som jo i realiteten aldrig har været min hund fra den bliver 8 uger og resten af dens liv.

I det lange løb tror jeg det er en bedre aftale for både opdrætter og ejer.

• #5   23. maj 2010 Mange tak for jeres svar smiley

• #6   23. maj 2010 Jeg synes engang at jeg så én herinde hvor hunden kostede omkring 13000, skulle udstilles i tjekkiet for ejers regning og opdrætter fik første kuld (eller var det et højt antal parringer - kan ikke huske om det var en han eller tæve). Det var meget optimistisk sat, synes jeg.

Så har jeg til gengæld snakket med en anden, hvor man fik hunden, opdrætter betalte udstilling, eller udstillede selv (tror man skulle binde sig til 2-3 styks), og så havde hun ret til en enkel eller to parringer hvis hunden blev godkendt. Jeg mener endda hun betalte sundhedstjek, men hukommelsen er ikke fantastisk.

Man må gøre som man selv lyster, og det er meget forskelligt hvad folk synes er rimeligt - man skal sørg for som værtsfamilie at have alt på skrift og have sat sig helt ind i hvad der står. Især kriterierne for ejerskifte af hunden er super vigtige.

• #7   23. maj 2010 Jeg har en hanhund boende som er udstationeret fra en opdrætter. Jeg har ikke betalt noget for ham, men betaler hans foder, og det. Det årlige dyrlæge tjek betaler opdrætteren. Hun har avlsretten på ham og må bruge ham på de tæver hun nu vil. Men samtidig må jeg også bruge ham på mine egne tæver. Ellers må jeg gøre med ham hvad jeg vil, bare ikke kastererer ham..

Kommentér på:
Udstationering?

Annonce