2.203 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Udstationering? Udstationering?

Hvordan gør man normalt med udstationering?
Altså hvilke krav er der til udstationeringsfamilien og til opdrætter??

Nogen der har prøvet at være indblandet i en udstationering - vil gerne høre lidt erfaringer - både gode og dårlige.. smiley

På forhånd tak..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstationering?
  • #2   26. okt 2011 Anita O: Jeg er selv indenfor katteverdenen, og der har jeg nemlig kun haft gode erfaringer med det - men der har jeg jo så også gjort det på den måde at familien har været med til at bestemme lidt af hvad der skulle stå i kontrakten... smiley men ved ikke rigtig hvordan det fungere i hundeverdenen da jeg der altid "bare" har købt og betalt hunden..

• #4   26. okt 2011 Krumme: har kun kunne finde denne her version som jeg syntes var bare lidt oplysende.. smiley men det kunne jo være der var andre måder at gøre det på, her tænker jeg på hvor tæven er når hun har hvalpe osv.

(skrevet af Platugler)
    Skrevet: 30-04-2011 21:49:50

Som der skrivet så er der rigtig mange måder at gøre det på, så det der er aller vigtigst er at man husker at på ALT på skrift, så der ingen overraskelser er.

Hos mig er det sådan:

Hvalpen er gratis
    jeg har ret til 2 kuld hvalpe
    jeg betaler alt omkring HD;AD, spondylose og hjerte tjek
    jeg betaler for de udstillinger jeg ønsker hunden deltager i og for avlskåringen
    jeg betaler for alt omkring parring, drægtig, fødsel og hvalpenes opvækst
    jeg betaler for specialfoder i drægtigheden.

hvalpene bliver født hos mig og tilfalder mig
    familen betaler alm forsikring og sygeforsikring og alle de udgifter der normalt er ved at have hund... foder, vacc osv

efter de to kuld overskrives ejerskabet til familien.
    kan hunden ikke bruges i avl, så overskrives den også til familien gratis.

-----------------------------

Anita O: tror godt jeg ved hvem du taler om.. smiley men nok om det... Men har du haft nogen hunde i udstationering??

• #7   26. okt 2011 Krumme: jeg ville også opfatte hunden som min idet jeg betaler alt til den...
    Men hvordan gør i med henhold til hvor tæven er med hvalpene - er den så hos dig eller hos Platugler og hvorfor???

Pia H: god idé - men tvivler på at nogen seriøs opdrætter vil avle på en 7 år gammel tæve.. smiley

• #8   26. okt 2011 Anita O: Okay - så det er bare generelt dårlig erfaring.. smiley Må jeg høre hvilke krav opdrætter stillede til dig som værtsfamilie??

• #10   26. okt 2011 Anita O: Holy moly.!!! det var sq også noget af en omgang og en træls opdrætter.. smiley Havde i ingenting på skrift??

• #11   26. okt 2011 Krumme: Okay - tror jeg ville have svært ved at undvære min tæve... Hvordan gør i med udgifter/indtægter vedrørende hvalpene??

• #12   26. okt 2011 jeg har desværre også kun dårlige erfringer med udstatioering. man skal sørge for at få alt på skrift. og virkelig mærke efter om den aftale der foreligger - kan man leve med den.

• #13   26. okt 2011 Jeg har udstationeret en hanhund - ikke baseret på avl men baseret på hans brugsegenskaber. I hans kontrakt er der opstillet to scenarier mht prøver. Når et af disse to scenarier er opfyldt overgår ejerskabet til udstationeringsværten. Udstationeringsværten betaler de daglige omkostninger og jeg betaler når han skal røngtenundersøges for HD/AD/OCD.

Mvh
    Marlene

• #15   26. okt 2011 Jeg har tit tænkt på udstationering når jeg ikke har Bella mere.........

Krumme- synes nok det navn din tæve har virkede bekendt smiley Platugler er bare dygtig

• #17   26. okt 2011 Ja de laver nogle fine nogen...... Er helt misundelig nu smiley

• #18   26. okt 2011 Krumme: Okay - super.. så du har på ingen måde nogen udgifter i henhold til godkendelse af tæven til avl???

• #20   26. okt 2011 Jeg har selv 2 udstationereinger boende.

No-Ma (tæve) har fra starten helt og holdent været min hund. Jeg har selv skulle betale for udstillinger, som jeg jo ville have deltaget på alligevel. Men alle øvrige udgifter til avl var opdrætters. Til gengæld var hele første kuld opdrætters. Jeg havde bare fornøjelsen af dem de første 8 uger.
    Jeg kunne også have ladet opdrætter have tæve og hvalpe, menvalgte at de skulle være her.

Desse (hanhund) er opdrætter stadig medejer på. Opdrætter kan gratis bruge ham til kuld i sit eget navn, men alle andre skal betale til mig. Og han parrer kun her hos mig.

For begge hunde har opdrætter betalt øjenlysning, som hidtil har været eneste krav.

Jeg har derudover 2 hunde udstationeret hos andre

Hund 1
    De fik hunden til halv pris, mod at første kuld var i mit navn. De havde selv alle udgifter til avl, men fik så også alle indtægter bortset fra prisen på 1 hvalp, som tilfaldt mig.
    Alternativt kunne de lade hende føde hos mig. Så var alle hvalpe mine, bortset fra en kompensation til ejerne på 1000 pr hvalp.

Hund 2
    Familien har ingen interesse i hverken avl eller udstilling.
    Jeg har ALLE udgifter i forbindelse med avlsgodkendelse og parring. Kuldet skal fødes hos mig og derefter er hunden 100% deres.

• #21   26. okt 2011 Tanja: nej værten har ingen udgifter overhovedet - jeg betaler alt ang parring, drægtighed, fødsel og hvalpetiden - jeg betaler også feks føder i den sidste tid af drægtigheden ,for jeg ønsker at hun skal have noget andet end værten normalt giver og så betaler jeg. Nogle tæver har ikke rigtig lyst til at spise i den sidste tid op til fødslen, så er man nød til at købe noget dyrt A/D foder og det betaler jeg selvfølgelig også.
    Min hjem er altid åben for værten og ønsker denne at være med til fødslen, så er det selvfølgelig også ok - for nogen er jo væreter for senere gerne selv at ville opdrætter og så vil de jo gerne lære alt det de kan.
    Efter at tæven er overgået til værten, så står vi selvfølgelig altid til rådighed med råd og vejledning, hvis man skulle ønske at bruge hende videre i avl... men det gælder nu også hunde der er købt herfra.

Det man skla gøre sig helt klart er at man kan undvære sin tæve i så lang tid og om man kan have en tæt kontakt til opdrætteren. Vi har aldrig haft problemer med det, men kun oplevet værter der er dybt engageret og det har gået super.

• #22   26. okt 2011 Tusind tak for svar alle sammen.. smiley Har været rigtig nyttigt..

Kommentér på:
Udstationering?

Annonce