2.203 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Udstationering? Udstationering?
Hvordan gør man normalt med udstationering?
Altså hvilke krav er der til udstationeringsfamilien og til opdrætter??
Nogen der har prøvet at være indblandet i en udstationering - vil gerne høre lidt erfaringer - både gode og dårlige..
På forhånd tak..
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 446
dec 2007
(skrevet af Platugler)
Skrevet: 30-04-2011 21:49:50
Som der skrivet så er der rigtig mange måder at gøre det på, så det der er aller vigtigst er at man husker at på ALT på skrift, så der ingen overraskelser er.
Hos mig er det sådan:
Hvalpen er gratis
jeg har ret til 2 kuld hvalpe
jeg betaler alt omkring HD;AD, spondylose og hjerte tjek
jeg betaler for de udstillinger jeg ønsker hunden deltager i og for avlskåringen
jeg betaler for alt omkring parring, drægtig, fødsel og hvalpenes opvækst
jeg betaler for specialfoder i drægtigheden.
hvalpene bliver født hos mig og tilfalder mig
familen betaler alm forsikring og sygeforsikring og alle de udgifter der normalt er ved at have hund... foder, vacc osv
efter de to kuld overskrives ejerskabet til familien.
kan hunden ikke bruges i avl, så overskrives den også til familien gratis.
-----------------------------
Anita O: tror godt jeg ved hvem du taler om..
dec 2007
Men hvordan gør i med henhold til hvor tæven er med hvalpene - er den så hos dig eller hos Platugler og hvorfor???
Pia H: god idé - men tvivler på at nogen seriøs opdrætter vil avle på en 7 år gammel tæve..
dec 2007
dec 2007
dec 2007
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Mvh
Marlene
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Krumme- synes nok det navn din tæve har virkede bekendt
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
dec 2007
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
No-Ma (tæve) har fra starten helt og holdent været min hund. Jeg har selv skulle betale for udstillinger, som jeg jo ville have deltaget på alligevel. Men alle øvrige udgifter til avl var opdrætters. Til gengæld var hele første kuld opdrætters. Jeg havde bare fornøjelsen af dem de første 8 uger.
Jeg kunne også have ladet opdrætter have tæve og hvalpe, menvalgte at de skulle være her.
Desse (hanhund) er opdrætter stadig medejer på. Opdrætter kan gratis bruge ham til kuld i sit eget navn, men alle andre skal betale til mig. Og han parrer kun her hos mig.
For begge hunde har opdrætter betalt øjenlysning, som hidtil har været eneste krav.
Jeg har derudover 2 hunde udstationeret hos andre
Hund 1
De fik hunden til halv pris, mod at første kuld var i mit navn. De havde selv alle udgifter til avl, men fik så også alle indtægter bortset fra prisen på 1 hvalp, som tilfaldt mig.
Alternativt kunne de lade hende føde hos mig. Så var alle hvalpe mine, bortset fra en kompensation til ejerne på 1000 pr hvalp.
Hund 2
Familien har ingen interesse i hverken avl eller udstilling.
Jeg har ALLE udgifter i forbindelse med avlsgodkendelse og parring. Kuldet skal fødes hos mig og derefter er hunden 100% deres.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
Min hjem er altid åben for værten og ønsker denne at være med til fødslen, så er det selvfølgelig også ok - for nogen er jo væreter for senere gerne selv at ville opdrætter og så vil de jo gerne lære alt det de kan.
Efter at tæven er overgået til værten, så står vi selvfølgelig altid til rådighed med råd og vejledning, hvis man skulle ønske at bruge hende videre i avl... men det gælder nu også hunde der er købt herfra.
Det man skla gøre sig helt klart er at man kan undvære sin tæve i så lang tid og om man kan have en tæt kontakt til opdrætteren. Vi har aldrig haft problemer med det, men kun oplevet værter der er dybt engageret og det har gået super.
dec 2007
Udstationering?