9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Udstationering Udstationering
Har længe gået med drømmen om at få mit eget opdræt af Lhasa Apso'er (med dkk tavler) og ja så er tanken jo også faldet på at få en udstationerings tæve hjem..
Har læst en del om udstationeringer og desto mere jeg læser og hører desto mere tiltaler det mig..
Har ikke så meget imod det at tæven evt. skal være hos opdrætter når der kommer hvalpe til verden eller sådan.. Det er jo noget man må tage med og sætte sig ind i på forhånd..
Så ja har ledt meget rundt på nettet og ringet til div. Lhasa opdrættere..
Men men men.. Desværre er der ikke ret mange (for ikke at sige stortset ingen) Lhasa opdrættere der har vapser til udstationering..
Øv øv øv..
Så nu går tankerne også lidt på om man evt. skulle kigge efter en anden race eller om jeg skal holde fast i mit ønske/min drøm.. Tænke tænke tænke..
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Ville i evt. kunne komme med nogle råd/vejledning/tips osv omkring hvor og hvem der kunne have udstationerings hunde og ja ikke mindst en masse info/tips/vejledning osv om at starte et opdræt op..
Ville jeg virkelig sætte pris på da det er en meget stor drøm for mig..
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
sep 2008
Men grunden til jeg gerne ville starte med en udstationering er at jeg gerne vil have et godt indblik i opdrætter-verden..
sep 2008
Men falder jeg over en anden lille race som også fanger mit hjerte (sidder og terper hunderacer igennem her for tiden) jamen så kunne det også være en mulighed..
sep 2008
Har kun 1 meget bestemt krav til racen og det er at den SKAL være allergivenlig da vi har en del multiallergikere i familien..
Kattene droppede jeg og var nødt til at finde nyt hjem til fordi jeg selv er blevet allergisk overfor katte, hvilket var og er utrolig træls..
sep 2008
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
For at få en udstationering skal du altså kende opdrætteren rigtig godt og han/hun skal kende dig og du skal VIDE hvad du vil og hvilken aftale der skal indgåes.
Jeg tror ikke bare at man kan få en udstationering, hvis man ikke kender nogle, og husk på at hunde er et følsomt emne, så I skal holde hund på samme måde.
Så tænk dig godt om inden du gør det, og lær opdrætterne at kende.
Vedr. hunderace, ja så er en FB og en Shih Tzu altså 2 forskellige hunde, og du skal jo brænde for racen, så gør dig klar på hvilken race DU bærnder for.
sep 2008
Jeg har Lhasa Apso..
Men den race jeg brænder aller mest for er helt klart min egen, Lhasa'en..
Har aldrig i mit liv mødt så fantastisk en race.. Er faldet helt pladask.. Så jeg holder mig til min drøm med Lhasa'er..
sep 2008
er lært op af min faster som er opdrætter af Rotweiler og Shipperke (hvilket bestemt også er 2 meget forskellige racer)..
Og så har jeg altid været den at jeg lytter meget til hvad folk siger når de fortæller om deres egen måde at holde hund på og kan jeg hører/se at der er noget jeg kan gøre anderledes jamen så tager jeg det til mig og prøver deres metoder..
Er meget åben omkring dette..
sep 2008
Frida var kun midlertidigt til de gamle fandt et andet hjem til hende..
Og Lotos er himmelhund og sov ind i 04..
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Svar: 15
Men hvis det er Lhasa Apso'er du brænder mest for, så mener jeg det er den race du skal holde dig til i dit opdræt...
sep 2008
Chardame - Tusind tak..
Morten - Bliver det også..
DKK Tavlesnob - Den vil jeg også gerne tage, og syntes bestemt ikke det er for dyrt da det giver en en masse gode ting at bruge videre i livet når man har sådan en drøm som jeg..
Dog vil jeg sige at det ikke er lige nu jeg vil starte opdræt men et stykke ud i fremtiden.. Har lige en HG uddannelse jeg skal starte på efter sommerferien, så det vil først blive når den er afsluttet.. Og ja så har jeg jo mindst 2år (skoleperiode) hvor jeg kan lede efter den helt rette opdrætter osv..
sep 2008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.023
Alene det du ikke har lige DEN race det bare SKAL være synes jeg virker halvhjertet.
Og det er IKKE ondt ment :O)
Ved mig selv skal/skulle det selvfølgelig og helt klart være schæfer og kunne det ikke blive det ville jeg ikke, færdig slut.
sep 2008
Har jo selv sådan en, og ja Lhasa'erne ejer mit hjerte 120%..
Så jo har bare DEN race det SKAL være..
Krumme - Jeg ønsker også at opdrætte sunde, raske og racetypiske hunde der kan begå sig på udstillinger (har endnu ikke set nogle Lhasa'er udøve nogen sport) og ja ikke mindst være efter forældre med super godt temperament, racetypiske så de samtidig også bliver perfekte familiehunde.. Så det er helt klart noget jeg vil køre langt efter da det er noget jeg virkelig går og brænder for, og ja at blive opdrætter har jeg drømt om siden jeg var 15-16år gammel (bliver 22 til november).. Så er helt sikker på at det er det jeg vil..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.023
Men som Krumme skriver er der jo meget andet i det end kun racen selvfølgelig.
Men det er da et spændende område, altså hundeopdræt
sep 2008
Jeg vil gerne opdrætte det bedste af det bedste inden for Lhasa Apso'er..
Nu som medløber - Jah det er et rigtig spændende område.. Har brugt meget tid hos min faster og onkel og har brugt meget tid med deres opdræt, og ja selvom det ikke er samme race så er det utrolig spændende men også hårdt.. Men alligevel er det det jeg brænder for at ville..
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 6 Svar: 280
Udstationering