1.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Udstationering Udstationering

Har længe gået med drømmen om at få mit eget opdræt af Lhasa Apso'er (med dkk tavler) og ja så er tanken jo også faldet på at få en udstationerings tæve hjem..

Har læst en del om udstationeringer og desto mere jeg læser og hører desto mere tiltaler det mig..
Har ikke så meget imod det at tæven evt. skal være hos opdrætter når der kommer hvalpe til verden eller sådan.. Det er jo noget man må tage med og sætte sig ind i på forhånd..

Så ja har ledt meget rundt på nettet og ringet til div. Lhasa opdrættere..
Men men men.. Desværre er der ikke ret mange (for ikke at sige stortset ingen) Lhasa opdrættere der har vapser til udstationering.. smiley

Øv øv øv..

Så nu går tankerne også lidt på om man evt. skulle kigge efter en anden race eller om jeg skal holde fast i mit ønske/min drøm.. Tænke tænke tænke..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstationering
  • #1   8. jul 2011 Har også haft eller jeg har stadig også en drøm om at starte opdræt med FB.. Men igen ja, jeg vil gerne starte op med en udstationering så jeg kan få et indblik i den skønne opdrætter verden.. smiley

Ville i evt. kunne komme med nogle råd/vejledning/tips osv omkring hvor og hvem der kunne have udstationerings hunde og ja ikke mindst en masse info/tips/vejledning osv om at starte et opdræt op..

Ville jeg virkelig sætte pris på da det er en meget stor drøm for mig.. smiley

• #2   8. jul 2011 Hvis du har drømmen om selv at starte som opdrætter så tror jeg det ville være bedre med at hunden var din og du havde en super opdrætter i ryggen...Især med de racer du nævner tror ikke de er nemme at få som udstationeringshund...

• #3   8. jul 2011 Christina - nej tror jeg heller ikke det er..
    Men grunden til jeg gerne ville starte med en udstationering er at jeg gerne vil have et godt indblik i opdrætter-verden.. smiley

• #4   8. jul 2011 Og ja det er ikke et must at det skal være en af de 2 racer, men de er mine drøm..
    Men falder jeg over en anden lille race som også fanger mit hjerte (sidder og terper hunderacer igennem her for tiden) jamen så kunne det også være en mulighed.. smiley

• #5   8. jul 2011 Sus - Jeps det ved jeg.. smiley
    Har kun 1 meget bestemt krav til racen og det er at den SKAL være allergivenlig da vi har en del multiallergikere i familien..
    Kattene droppede jeg og var nødt til at finde nyt hjem til fordi jeg selv er blevet allergisk overfor katte, hvilket var og er utrolig træls.. smiley

• #6   8. jul 2011 Eller racen skal helst være allergivenling.. smiley

• #7   8. jul 2011 Kan godt forstå dig, men....

For at få en udstationering skal du altså kende opdrætteren rigtig godt og han/hun skal kende dig og du skal VIDE hvad du vil og hvilken aftale der skal indgåes.

Jeg tror ikke bare at man kan få en udstationering, hvis man ikke kender nogle, og husk på at hunde er et følsomt emne, så I skal holde hund på samme måde.

Så tænk dig godt om inden du gør det, og lær opdrætterne at kende.

Vedr. hunderace, ja så er en FB og en Shih Tzu altså 2 forskellige hunde, og du skal jo brænde for racen, så gør dig klar på hvilken race DU bærnder for.

• #8   8. jul 2011 Søndag - Det er susanne der har skrevet Shih Tzu.. smiley
    Jeg har Lhasa Apso.. smiley
    Men den race jeg brænder aller mest for er helt klart min egen, Lhasa'en..
    Har aldrig i mit liv mødt så fantastisk en race.. Er faldet helt pladask.. Så jeg holder mig til min drøm med Lhasa'er..

• #9   8. jul 2011 Og det med at holde hund på samme måde som opdrætter..
    er lært op af min faster som er opdrætter af Rotweiler og Shipperke (hvilket bestemt også er 2 meget forskellige racer)..
    Og så har jeg altid været den at jeg lytter meget til hvad folk siger når de fortæller om deres egen måde at holde hund på og kan jeg hører/se at der er noget jeg kan gøre anderledes jamen så tager jeg det til mig og prøver deres metoder..
    Er meget åben omkring dette.. smiley

• #10   8. jul 2011 susanne - Jeg har kun 1 hund.. Har Kato ingen andre.. Sascha har jeg givet til Kato's opdrætter da hun fra den ene dag til den anden blev aggressiv overfor Kato og det kunne mit hjerte ikke bære..
    Frida var kun midlertidigt til de gamle fandt et andet hjem til hende..
    Og Lotos er himmelhund og sov ind i 04..

• #11   8. jul 2011 Jeg ved intet om udstationering.
    Men hvis det er Lhasa Apso'er du brænder mest for, så mener jeg det er den race du skal holde dig til i dit opdræt...

• #12   8. jul 2011 Susanne - Han bliver kemisk kastereret senere på året.. Og ja så stop lige med at være lidt negativ.. Bestemt ikke hvad jeg gider at læse!

Chardame - Tusind tak.. smiley Dit indlæg gav mig faktisk en masse gode indput..

Morten - Bliver det også.. smiley

DKK Tavlesnob - Den vil jeg også gerne tage, og syntes bestemt ikke det er for dyrt da det giver en en masse gode ting at bruge videre i livet når man har sådan en drøm som jeg..

Dog vil jeg sige at det ikke er lige nu jeg vil starte opdræt men et stykke ud i fremtiden.. Har lige en HG uddannelse jeg skal starte på efter sommerferien, så det vil først blive når den er afsluttet.. Og ja så har jeg jo mindst 2år (skoleperiode) hvor jeg kan lede efter den helt rette opdrætter osv..

• #13   8. jul 2011 Chardame - Tusind tak skal du have.. Vil jeg helt sikkert gøre hvis jeg falder over noget som jeg ikke lige kan læse mig til.. smiley

• #14   9. jul 2011 Min personlige mening er at man kun skal springe ud i det hvis man virkelig virkelig brænder for det ! Og kan sige hurtige end man kan sige OK hvilken race det skal være.

Alene det du ikke har lige DEN race det bare SKAL være synes jeg virker halvhjertet.

Og det er IKKE ondt ment :O)

Ved mig selv skal/skulle det selvfølgelig og helt klart være schæfer og kunne det ikke blive det ville jeg ikke, færdig slut. smiley

• #16   9. jul 2011 Nu som medløber - Jeg har brugt tiden siden igår på at tænke på hvilken race det skal være.. Og min beslutning er Lhasa Apso..
    Har jo selv sådan en, og ja Lhasa'erne ejer mit hjerte 120%..
    Så jo har bare DEN race det SKAL være.. smiley

Krumme - Jeg ønsker også at opdrætte sunde, raske og racetypiske hunde der kan begå sig på udstillinger (har endnu ikke set nogle Lhasa'er udøve nogen sport) og ja ikke mindst være efter forældre med super godt temperament, racetypiske så de samtidig også bliver perfekte familiehunde.. Så det er helt klart noget jeg vil køre langt efter da det er noget jeg virkelig går og brænder for, og ja at blive opdrætter har jeg drømt om siden jeg var 15-16år gammel (bliver 22 til november).. Så er helt sikker på at det er det jeg vil.. smiley

• #17   9. jul 2011 Jo men alene det du skal tænke over det, det skulle helst i mine øjne komme lige med det samme, altså hvilken race det bare SKAL være.
    Men som Krumme skriver er der jo meget andet i det end kun racen selvfølgelig.
    Men det er da et spændende område, altså hundeopdræt smiley

• #19   9. jul 2011 Krumme - Lige præcis.. Jeg ville også selv lede efter en passende hanhund hvis jeg købte mig en tæve hvalp.. Og finder jeg en i udlandet, jamen så er det det der skal gøres..
    Jeg vil gerne opdrætte det bedste af det bedste inden for Lhasa Apso'er..

Nu som medløber - Jah det er et rigtig spændende område.. Har brugt meget tid hos min faster og onkel og har brugt meget tid med deres opdræt, og ja selvom det ikke er samme race så er det utrolig spændende men også hårdt.. Men alligevel er det det jeg brænder for at ville..

• #20   9. jul 2011 Jeg kan godt forstår den tanke med at begynde med en udstationeringshund, men jeg ville nok anbefale, at du køber en hvalpe, nok lige meget om hvilken køn det er, fra dkk med god stamtvle, raske forældre osv og så bliver du medlem i dkk og begynder med at skabe et netværk, så du kommer til at lære en masse opdrættere at kende, frodi så har du også en bedre chance at få en udstationeringshund, hvis der ikke findes så mange, og inden din egen hvalp så er gammel nok til at lave eller få hvalpe, har du måske fået en udstationeringshund og har oplevet fødslen hos dens opdrætter osv

Kommentér på:
Udstationering

Annonce