{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forarget!
  • #1   26. maj 2010 Ser så lige i profilen at der står de har valgt ikke at få tavle på da han bare skal være familiehund ja right

  • #2   26. maj 2010 Nu er det jo ikke helt lige meget hvilken race der er tale om. Er det af de små racer kan de nemt være undersøgt for div racerelaterede sygdomme som 1½ år gamle, men det er straks værrer når det er de store racer, de er ikke udvoksede i den alder.

  • #3   26. maj 2010 Det en lille race men den er 1,5 nu og har lavet 2 kuld før synes det lyder lige voldsomt nok

  • #4   26. maj 2010 Trine - jeg kan godt følge dig, men det kan jo nemt lade sig gøre.

  • #5   26. maj 2010 Jeg må indrømme jeg ik kan se noget problem i at bruge en chihuahuaHAN fra 12-15 mdr. Så længe han er tjekket for pl som min. inden avl og ellers er ok.
    Tror jeg altså det er meget normalt at bruge chihannerne i avlen fra de er 12-15 mdr første gang.
    Jeg ville ik selv bruge dem før de er min 12 mdr og tjekket for pl og gerne øjenlyst.
    At han så er uden tavle og der intet står om han er tjekket (så vidt jeg husker) for noget som helst... er en anden sag.


  • #6   26. maj 2010 Linnea og britta: så blev jeg det klogere idag men synes dog hun lyder uansvarlig i sin måde at formulere sig på

  • #7   26. maj 2010 Trine - nu er alle ikke lige gode til vores sprog, men med hensyn til om han er tjekker for patella lux, vil det jo kun være at spørge i annoncen hvis det har nogen interesse

  • #8   26. maj 2010 Linnea s: også står der i hundens profil de ikke fik tavle på fordi den kun skal være familie hund det da ogå derfor man snart laver 3 kuld! Det kunne være man skulle lave et avler certifikat der gør at kun ansvarlige folk kan avle men det vil jo være svært at holde øje med

  • #9   26. maj 2010 jep

  • #10   26. maj 2010 Jeg kan da godt forstå man begynder tidligt. Jo tidligere man begynder jo flere parringer kan hunden nå i livet. Er det da så svært og forstå?
    En anelse ironi kan forekomme.


  • #11   26. maj 2010 Anne -med rotterne- P: den slags svindel har jeg ikke hørt om før men det skulle ikke undre mig der er mange der gør det

    Brug hjernen, før du køber hund. S
    nææ tror da også jeg vil købe et par hunde så skal de rigtig forkæles og hygge med alle de hvalpe de får smiley


  • #12   26. maj 2010 der er faktisk nogen som vælger og købe uden tavle for at få hunden billiger tro det eller ej.. Og de her har sikkert valgt den billige løsning.

    Har også godt set annoncen. Jeg sys bare det var sjovt og skrive vi sys han skal have lov til og være far.. også bag efter stå der han ahr haft 2 kuld før.. så tænker ejg jamen så er han da far er det ikk nok..

    Kunne forstå hvis de måske ville have en lille en efter ham og lavede en aftale med en at de fik en hvalp i det kuld han lavede men det andet forstå jeg intet af de sikker bare ude efter lidt dejlige penge =)


  • #13   26. maj 2010 Man kan ikke vælge tavlen fra, den SKAL følge hunde (ihvertfald i DKK)

  • #14   26. maj 2010 Jeg forstår ikke hvorfor man generelt ikke venter med at stille en han til avls tjeneste til han er ca. 3 år gammel...
    Jeg kan forstå hvis man seriøst arbejder med at forbedre racen og linierne (hvilket jo så kræver stamtavle), og det liiige er den parring man har ventet på, men ellers generelt - det må da være at foretrække, man har en hanhund som har lidt alder, modenhed og hvor man kan se "hvad man betaler for"... Og ja ikke mindst "hvad man stiller til rådighed"..


  • #15   26. maj 2010 Anne: I Know, synes bare jeg ville nævne det en gang for prins Knud *s*

  • #16   26. maj 2010 Anne : Sådan et har jeg faktisk allerede.... Det er to ting i det der er jævt skræmmende : 1 Jeg bruger ALT for meget tid på HG og 2 At det overhovdet er nødvendigt. (det er også Avl på ræv og krat osv)

  • #17   26. maj 2010 Anne> de er både fysisk og psykisk hurtigere udviklet ofte - men alligevel selv om dette er en kendsgerning.. Hvad midster man ved at vente??? Intet! (med mindre vi taler om en meget specifik parring ik). Og hvad vinder man ved at vente til 3 års alderen - en masse viden om hanhunden og dens liv smiley
    Jeg forstår slet ikke man vil stille en han til rådighed før...


  • #18   27. maj 2010 Tine> Hvad får du ud af at avle på ham nu fremfor når han er 3 år f.eks?
    Må man spørge til hvad han specifikt er tjekket for?
    Jeg er ikke klog på racen - men ved f.eks. at mange sygdomme jo ofte først viser sig når hunden er en 2-3 år gammel, det være sig alergi, visse hormonbetingede sygdomme, m.m.


  • #19   28. maj 2010 Jeg vælger den han der passer bedst til min tæve - og der kigger jeg rigtig meget på stamtavlen. Og skulle han kun være 1½ år så bruger jeg ham alligevel. Jeg stiller så store krav, omkring sundhedstjek - HD, spondylose og hjerte - tavlen skal være ok og han skal være eksteriørmæssigt ok, at jeg faktisk ikke har altverdens hanner at vælge imellem. Så er den rette han der, så er alder ikke noget jeg kigger på.

  • Birte S
    Birte S Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Hunde: 4 Svar: 7
    #20   30. maj 2010 Hej

    Total enig med platugler. Vi kører selv til Syd Frankrig til oktober og parrer vores tæve med en ung han på 1½ år. Der er så få hanner der lever op til mine krav, så når han er der, så er det iorden.
    Kan absolut ikke se noget problem i det, hvilket jeg kan se at heller ikke ret mange andre indenfor min race synes er forkert, enkelte venter dog til hunden er fyldt 2 år, det er specielt i nogle lande hvor de skal avlstestes for et dommerpanel, før de må indgå i avl. Herhjemme kan de blive avlsgodkendt med ca. 13 mdr. og må derefter bruges i avl. (HD,AA og udstillingsresultater)
    Bygningen på hunden ændrer sig jo ikke meget, den bliver bare lidt bredere og tungere med tiden.
    Det eneste minus er den med allergien, men det er heldigvis ikke det store problem i vores race.

    Men en Chihuahua er da så klar når den er et år, så no proplems there.

    Til gengæld synes jeg at det burde være forbudt at avle uden stamtavle på hundene, fordi grunden til at folk gør det, er jo bare at de vil slippe for at ofre noget på at få godkendt hundene og at hvis de ved at den fejler noget, mener de at det er ligegyldigt, de vil jo bare lave et hyggekuld, så skidt med om folk står med en hund der skal aflives inden den er et år gammel.
    Vi havde et eksempel i vores 2 kuld bernerhvalpe, en familie vil gerne købe en ny hund, de har lige fået aflivet deres schæfer på 1 år, det var den sidste af et helt kuld uden stamtavle der blev aflivet, her var det så ikke fysisk sygdom, men totalt aggressive hunde, for intet bliver der overvejet om hunden nu også egner sig som leverandør af nye familiehunde. Det er hvad der forarger mig.

    MVH

    Birte


Kommentér på:
Forarget!

Annonce