{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.861 visninger | Oprettet:

Parring - hænger ikke sammen {{forumTopicSubject}}

Vil så gerne have nogle af jer garvede opdrættere på banen :0)
Vi har jo "lavet" 3 kuld hvalpe - alle med lånt han-hund.
Nu står vi så med egen han-hund for første gang.
Han er 18 måneder og MEGET interesseret - men de hænger ikke sammen - vi har prøvet at hjælpe/holde dem sammen - men synes ikke det virker rigtig - gode råd modtages med kyshånd.
Vi har ladet dem prøve at parre 2 gange i døgnet - ellers har de været adskilt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring - hænger ikke sammen
  • #1   2. jul 2010 Jeg er med på en lytter , har samme problem

    Tæven er tilsyneladene klar , "står" for ham flytter halen osv

    Det er første gang for begge hunde, og første gang jeg ser på og overvejer hvad jeg kan hjælpe med



  • #2   2. jul 2010 Skal de ikke være 2 år :S

  • #3   2. jul 2010 De behøver dog ikke hænge sammen for at en parring lykkes....


  • #4   2. jul 2010 Prøv og ring 40448699 - måske???

  • #5   2. jul 2010 Maria Rasch nej de SKAL ikke være 2 år :0)

  • #6   2. jul 2010 2 CRUFT Cavalier - og hvem får vi i røret der?

  • #7   2. jul 2010 de behøver ikke altid at hænge sammen, men han skal jo rigtig ind i hende, det er en ung hanhund, uden erfaring, hvad dag er tæven på ?

  • #8   2. jul 2010 Evi N - tæven er på dag 12 i dag. Han kan godt finde ud af at komme ind i hende - men han bliver ikke hængende som jeg har set med andre hanhunde - han glider ud af hende igen.
    Tæven er meget villig - hun har fået hvalpe en gang før for 2 år siden.


  • #9   2. jul 2010 giv det tid, det er sikkert hans uerfaringhed, og så prøv at hjælpe, hvis de er ved at hænge sammen ved at støtte op om tæven så hun står stille, men sørg for at der er ro omkring dem, og det er ikke sikkert hun er helt klar endnu nogle bliver først parret senere i forløbet det er meget forskellligt

  • #10   2. jul 2010 sit dig ned ved siden af og hold ham inde i hende - men du skal aelvfølgelgi være sikker på at han har sædafgang. Står han bagefter og pumper?
    kan du se om svulmelegmet er fremme når han glider ud af hende? for er det fremme, kan det være fordi han evt er lidt for lille til at når ordenlig op til hende og få svulmelegmet ind - så er du nød til at støtte ham bagfra og hjæpe ham lidt op - eller stille tæven med bagbenene i et hul eller ham på en forhøjning.

    men nej, de behøver ikke hænge sammen for at der kommer hvalpe. Men det har han gider parre 2 gange om dagen, kan tyde på at han ikke gør jobbet færdigt og får sædafgang.


  • #11   2. jul 2010 platugler - jeg er sikker på at han får sædafgang - vi støtter og gør ved ;0) - men han "låser" ikke fast. Lidt spændende hvad det bliver til ;0).
    Tror nok at jeg for første gang vil have en tæve scannet for at se om der er kommet noget ud af det :0)


  • #12   2. jul 2010 Dorthe: det er jo ikke ham der som sådan skal låse - det er en kombination af ting. Et at han får svulmelegmet ind i tæven, to at hun strammer sammen.
    Vi har oplevet at hvis det ikke er den rette dag for tæven, så falder hannen ud igen - også selv om vi kan mærke at han er helt inde i hende og svulmet op. dagen efter kan det så være at de hænger sammen.
    Ved andre lykkes det bare ikke, selv om det er den rigtige dag,

    hvorfor er sikker på at han har udløsnig ?


  • #13   2. jul 2010 her tror ( håber ???) jeg mest på, den rette dag er ikke fundet for min tæve , vi får se

  • #14   2. jul 2010 det ved man jo ved at tage blodprøver på tæven.

  • #15   2. jul 2010 Ja, det er jeg ganske klar over og det er da også blevet overvejet smiley
    , men super rigtig mange tak for oplysningen



  • #16   2. jul 2010 Platugler - det siger min mand at han kan se på hans øjne ;0) ;0)

  • #17   2. jul 2010 aaarrrr..... på øjnene , den tror jeg sgu ikke på

  • #18   2. jul 2010 Dorte: hehe ... men hvis han falder ud med det sammen, så bør han stadig står og pumpe lidt ... altså at der stadig kommer noget ud af ham.

  • #19   2. jul 2010 Mig smiley

  • #20   2. jul 2010 Som platugler siger, kan det være en kombi af flere ting.

    Hvis tæven ikke er ordentlig klar, kan hun være lige rigelig stram bagtil, så han uanset hvor meget han prøver, blokker op udenfor.

    Det kan også igen være at hun ikke er klar, og derfor er han ikke nok tændt, selvom han hopper på. Og så sker opblokningen for langsomt, så hvis hun rykker sig en anelse, ryger han ud.

    Men som de andre skriver, så er der bare nogen hanhunde, der ikke låser fast, og ja, der kan sagtens komme hvalpe alligevel, især hvis de bliver holdt sammen, og du kan se, at han leverer.

    En god regel for at se, om den har haft sædafgang, er at den ikke er synderligt interesseret i tæven bagefter. Dvs at hvis han er villig til at kravle på hende igen med det samme(og gøre et seriøst arbejde), så har han ikke haft sædafgang.


  • #21   2. jul 2010 Lykke: sådan ... lige det jeg prøvede på at få sagt... smiley

    men hold på ham på hende, som om de var låst sammen og put så en hånd ind under tæven og mærk hende mellem benene - ligesom undersiden/ydersiden af skeden ... så kan du mærke om han står og pumper. Du kan goså mærke om svulmelegmet er inden i hendeDu kan også se det ved at kigge ved hans halerod, der vil du kunne se rytmiske sammentrækninger at musklerne. Nogle gange holder de en pause, for så at pumpe igen.

    ps den med øjenen skal din mand ikke regne for meget med smiley jeg har endnu til gode at kunne se det på øjenen - men tungen og måden de trækker vejret bagefter, er et godt signal - men ingen regler uden undtagelse


  • #22   2. jul 2010 Platugler - han går og drypper efter at han er gledet ud - og Lykke J - bliver meget træt bagefter :0)

  • #23   2. jul 2010 Men tak for alle svar :0) - vi fortsætter øvelsen en gang til i aften.....

  • #24   2. jul 2010 dryppe kan være det væske han kommer med inden sædafgang - jeg vil mene han skal lave pumpebevægelser, men der kan selvfølgelig være undtagelser. Men som jeg skrev tideliger og som Lykke også skriver, så vil en han der har haft sædafgang ikke udvise ret stor interesse for tæven lige med det samme.

  • #25   4. jul 2010 Indet nyt her fra smiley
    øv øv....

    Hvad med ved jer Dorte G ???


  • #26   4. jul 2010 Inge-Britt R -
    I dag har han mistet interessen for Flora. Han har parret hende onsdag, torsdag, fredag og lørdag - men da de ikke har hængt sammen er jeg jo stadig i tvivl om det er blevet til noget - men det vil tiden og måske en scanning vise :0)
    Hans interesse ligger nu hos Asta og Nelly som er startet løbetid nogle dage senere end Flora - og dem skal han absolut ikke parre.....det kan han ikke helt forstå ;0)
    Parrer de slet ikke ved dig?


  • #27   4. jul 2010 Hey

    Jo jo...der er skam gang i den , men hænger sammen har de ikke gjort, Vi2 er meget interesseret og Cherie giver ham lov , så håbet lever da endnu, og at det bare ikke lige er dagen endnu

    Varmt og optermistisk Hilsen


  • #28   4. jul 2010 Vi krydser fingre :0)

  • #29   9. jul 2010 Ja, vi krydser fingre :o)

    Vi2 gider hende ikke længere, Cherie sover stort set hele tiden , og hun har små kastet op nogle gange inden for de sidste dage.

    Har bestilt tid til scanning d 29 juli så vi får se om det er lykkes , og der er godt nyt


  • #30   9. jul 2010 Vi kommer nok også til at scanne denne gang ...... tror ikke min tålmodighed rækker til bare at afvente ;0)

  • #31   27. jul 2010 Hey

    Vi ved det ikke endnu, men har som skrevet tidliger bestilt tid til scanning d 29 juli så vi får se om det er lykkes , og om der er godt nyt.

    Skal nok skrive her om hvordan det går



  • #32   27. jul 2010 Pernille: bare han er inde og har sædafgang, så er det nok ... men prøv at hold dem sammen, så han bliver inde i hende så længe som muligt.

  • #33   29. jul 2010 Så er Cherie blevet scannet, og desvære var der ikke hvalpe i hende, så vidt dyrlægen kunne se smiley

  • #34   29. jul 2010 Inge-Britt - Øv øv....ked af det på jeres vegne :0(
    Vi får Flora scannet på tirsdag....


  • #35   30. jul 2010 Dorte G
    Håber for bedre resultat til jer


  • #36   3. aug 2010 Det blev så heller til hvalpe hos os :0(

    Vi har bestilt tid til at få vores hanhunds sæd undersøgt - nogen der har erfaringer med det?


  • #37   3. aug 2010 Dorte: ja - hvad vil du gerne vide?

  • #38   3. aug 2010 Jeg tænker - er det tit at en hanhund ( eller dyr generelt) har dårlig sædkvalitet.
    Og kan dyrlægen "malke" ham uden at han har været i nærheden af en løbsk tæve - dyrlægen siger at det vil være bedst hvis han kan blive hidset lidt op ;0) - men kender ikke lige nogen med en tæve i løb...


  • #39   3. aug 2010 Dothe: nogle hanner kan gøres uden, men for det meste, vil man kunne aftale at i kiommer ind, på et tidspunkt, hvor man ved at der er en højløbsk tæve i klinikken. Nogle tørre bare tæven bag i og gemmer papiret til du kommer med hannen - men det bedste er at tæven er tilstede. Så det er din dyrlæge der skal sige til, når han har sådan en tæve i konsultationene.

    Nu er det jo ikke meget vi kan tjekket tæverne, så det er jo oftest hannerne der får skylden. Jeg kender dog til hanner, med en ret dårlig sædkvalitet, som stadig laver hvalpe i hvert kuld. Det kan bare ikke klare at blive frosset ned.

    Men din hans alder taget i betraktning, så tror jeg bestemt ikke det er hans sæd der er problemet. Jeg ville heller bruge disse penge, så at tage blodprøve på tæven, næste gang, så du ved hvornår hun helt præcist skal parres. Så er han også det ældre og har måske mere styr på det


  • #40   3. aug 2010 Platugler - Tak :0)
    Vores Flora fik hvalpe for 2 år siden - så hun kan.... fik godt nok kejsersnit - men det skulle ikke påvirke hende i forhold til at blive drægtig igen siger vores Dr. Dyr...
    Han-vapsen er jo købt hjem fra USA - med planer om at han skal avle - så vi smider nok 800,- kr efter en sæd-kvalitets-test......
    I dag smed vi 750,- kr. for at se et scanningsbillede af Floras blære og tarme ;0) - de ser rigtig fine ud ;0)
    Nu skal jeg så måske ud og annoncere etfer en løbsk tæve som jeg kan få lov til at komme efter med et stykke køkkenrulle ;0)


  • #41   3. aug 2010 brugte du også penge på at tjekke hendes progesteron niveau, så du viste hvornår hun var klar?? det ville nok være en god ide.

  • #42   4. aug 2010 Platugler - nej - jeg regnede med at hun viste hvornår hun var klar - og det viste hun også på samme tidspunkt som for 2 år siden...tænkte at det ville være til at se når hun var klar.....og han fik "adgang" en gang i bskdøgnet mens hun var højløbsk. Jeg var ikke i tvivl om at tidspunktet var rigtigt....

  • #43   4. aug 2010 så har han sikkert ikke været gammel nok - han fuldførte jo ikke parringen korrekt. Så mon ikke i har bedre held næste gang

  • #44   4. aug 2010 Håber vi :0)


  • #45   4. aug 2010 uerfarende hanner kan også have problemer med at parre en ældre og måske dominerende tæve, som de lever sammen med

  • #46   1. jan 2011 Længe siden at denne tråd blev oprettet................... men nu er det parringstid igen :0)
    Jeg kan nu berette at vores hanhund parrer og hænger sammen med vores Asta - men ikke med Flora - så mit gæt er at Flora og Asta er bygget forskelligt bagtil - og det er derfor han ikke hænger sammen med Flora - måske ;0)


  • #47   1. jan 2011 eller han er blevet ældre og mere sikker

  • #48   1. jan 2011 platugler - det er han sikkert - men påfaldende at han hænger sammen med Asta men ikke med Flora

  • #49   1. jan 2011 egentlig ikke ... det kan nemt være erfaringen i selv teknikken, der gjorde forskellen

  • #50   1. jan 2011 Vi parrer både Flora og Asta nu.....

  • #51   2. jan 2011 Jeg har været ude for, at hannen svulmer op han skal, men så smutter ud, selvom han er fuldt opblokket. Og det er fordi tæven, når hun er højløbsk er mere end normalt blød bagtil. Men om det er tilfældet med din han også, det skal jeg ikke kunne sige:-)

  • #52   2. jan 2011 Lykke: det er rigtig .. der er også nogle tæver der ikke "klamre" bagi - og så bliver hannen ikke inde i hende, selv om han er svulmet op. Det er ikke kun det at han svulmer op der gør de hænger sammen, men også at hun klemmer sammen om ham.
    Nogle få gange har vi oplevet disse tæver hos vores han - så er der ikke andet at gøre end at holde dem sammen - det virker lige så godt


  • #53   2. jan 2011 Platugler: Lige netop. Og hannen kan se noget forkert ud i "hovedet" når han ryger ud...som om han tænker wtf...he he.

  • #54   2. jan 2011 nemlig .. hehe smiley der manglede lige det sidste...

  • Nadia M
    Nadia M Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #55   18. feb 2015 Min han trækker sig ud når han har pumpet i tæven lidt tid.. Han er uerfaren. Hvad kan det skyldes at han ikke bliver ved?

  • Nadia M
    Nadia M Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #57   18. feb 2015 Useriøse kommentarer frabedes!

Kommentér på:
Parring - hænger ikke sammen

Annonce