{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At finde den rette hanhund til en tæve
  • #2   8. jul 2010 udstillinger, hjemmesider, resultatlister fra udstillinger, afkom fra gode hunde, årsbog for racen..... laaang vej og mange frøer der skal kysses, inden prinsen findes smiley

• #3   8. jul 2010 Så det vil sige, at har man en han, fra et super kuld, ret flot præmieret, så kan man "risikere" at blive kontanktet af en lækker tæve ?

Hatten af, for jer tæveejere smiley
    Det må være et KÆMPE arbejde..

• #5   8. jul 2010 jep - sådan er det ... men desto mere "synlig" den er, på den ene eller den anden måde - udstilling, prøver osv og en god hjemmeside, så kan der være interesseret tæveejer. men sundheden skal være i top.
    Har han så levet finde hvalpe, hvor man kan se hvad han nedarver, så bliver han jo endnu mere interessant.
    Han stamtavle skal også være med gode forfædre.

• #7   8. jul 2010 hvor må det være spændende at lede og fantastisk, når den rette er fundet.

• #8   8. jul 2010 ja det er fedt når den rigtige er fundet, men lige så skuffende er det, når det så alligevel flopper - feks fordi DKK ikke anerkender HD status fra Spanien smiley

• #9   8. jul 2010 Flatrunner - Det var lidt det, at jeg tænkte. Fik du så Go fra dem i Sverige ?

• #10   8. jul 2010 Årbøger - HD lister på alle i familien - dødsårsager - HOD -
    Så kikker jeg på jagtlige præstationer/udstillinger - igen på den samlede familie tilbage
    På højde - drøjde - farve - pels - om den er lang hårsbærer - om der er kryptokide i linjerne

You name it - jeg undersøger det. Og gerne 2-3 år før så jeg er sikker.

• #11   8. jul 2010 hvor finder man årsbogen for de forskellige racer ?

• #12   8. jul 2010 Tine - Ej, hvor spændende. :o)

Tak for jeres super gode og hurtige svar.

• #13   8. jul 2010 Sabrine

Du skal spørge den klub din hund hører til hvilke materiale de ligger inde med. Gå på biblioteket og læs om gammelt opdræt fx - allierer dig med din opdrætter eller andre

• #14   8. jul 2010 Som regel kigger jeg først på hunde der viser gode arbejdsegenskaber og godt temperament, så søger jeg sundhedsoplysninger på så meget familie jeg kan finde.

Hvis alt er som jeg gerne vil have kontakter jeg ejer for at møde hanhunden i virkeligheden. Selvom jeg måske har set den til stævner, vil jeg gerne møde ham på hjemmebane. Der er jo forskel på hvad man ser til konkurrence og hvad man ser i roligere omgivelser. Det er vigtigt for mig at hundene har tænd sluk knap.

Jeg leder også efter hanner der kan komplementere min tæve. Det er hele tiden en stræben efter at lave hvalpe der er bedre end forældrene.

Mit næste kuld venter jeg mig meget af. Jeg ønsker selv at beholde en tæve, hvis eller manden kan overtales

• #15   9. jul 2010 Ja jeg ser på det samme som de andre. Det er vigtigt at være ude i god tid. I Tyskland hvor der er flest muligheder for mig må hannerne kun parre 2 udenlandske tæver om året. Samtidig skal min tæve godkendes af den tyske klub.

• #16   9. jul 2010 Det er et kæmpe arbejde. Utallige timer på pc´en med at kigge hjemmesider igennem, afkom, udstillingsresultater, brugsprøver, sundhed osv. Når man så tror at man har fundet den rette så viser det sig måske at han ikke passer alligevel. Skjulte lig i lasten som man hører om inden og så må man på den igen. Så det er ikke lige at parrer hund som mange måske går og tror.

Kommentér på:
At finde den rette hanhund til en tæve

Annonce