{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Sultne hvalpe.... Foder? {{forumTopicSubject}}

Vores tæve har 9 hvalpe de bliver 3 uger i morgen.
der er 3 hvalpe der er små den mindste tæve fik den første uge flaske som tilskud, hun tager nu fint på ikke så hurtigt som de andre men det går stille og roligt så hende er jeg ikke nervøs for. derefter kommer der to små drenge som konstant virker sultne, de sutter konstant på deres brødres "tap" når mor ikke er der. De tager heller ikke så meget på som den lille gør nogle dage tager de slet ikke på.

Hvad gør jeg med de to drenge?

Ligger de 3 små til tæven selv.
giver de to drenge flaske et par gange om dagen. Har pulver mælk.
Begynder at give de små foder, hvalpe suppe
giver de store foder så de er mætte

eller hvad gør man bedst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sultne hvalpe.... Foder?
  • #1   25. jul 2010 tror jeg ville give dem ekstra erstatning så de er mættte...
    og det med at de sutter på de andres tap er ikke sundt for deres tappe smiley


  • #3   25. jul 2010 Du kan roligt, begynde at give dem opblødt hvalpe mad nu

  • #4   25. jul 2010 Du kan godt begynde at give dem alle opblødt/blendet hvalpefoder nu.
    A-38 kan du også give. og så kan du købe den med 3,5% fedt til de 3 som mangler lidt extra.

    Husk en vandskål hele tiden fra nu af.


  • #5   25. jul 2010 Jeg prøvet først med flasken men den vil de ikke have.
    har så lige prøvet at blænde hvalpe foder med a 38 og det vil de gerne slikke i sig.

    Hvis jeg laver sådan en gang og så varmer lidt af gangen, hvor lang tid kan det så holde sig på køl? 1 døgn?


  • #6   25. jul 2010 Ja, du kan godt give dem fast føde nu, og du har ret, de er sultne, når de sutter på hinandens tap, og så er det vigtigt at de får noget føde. Og der sker heller ikke noget ved at give lidt ekstra flaske til de små, ellers sørg for at de kommer oftere til patten. Således at hvis de store ligger ved patten, så fjerner du dem, og ligger de små til. De store skal nok tage...og når de begynder at få fast føde, kan de bare tage mere af det.

  • #8   25. jul 2010 Off the rekord

    uuuuhhhh , hvor ville jeg gerne være med på sidelinjen med al det hvalpepleje smiley

    lyder til at være både et stort arbejde , men så sandelig også givende smiley


  • #9   25. jul 2010 Og som de andre siger, så kan maden ikke holde sig...de kan få en alvorlig gang dårlig mave pga baktusser...Så lav lidt ad gangen, i starten spiser de ikke ret meget, det øger man så gradvist.

  • #10   28. jul 2010 Det går nu rigtigt godt med at give dem opblødt foder. men jeg kom til at tænke på den lille tæve som fik flaske den første uge. når hun er oppe så søger hun efter hud og sutter gerne på fingere. Hvordan kan jeg få hende til at holde med det?

  • #11   28. jul 2010 så er hun sikkert sulten, så kan du evt lægge hende til ved tæven. Men dog vil hvalpe sutte et stykke tid, også når de er f.eks 8 uger, men når de kommer fra tæven forsvinder den trang gradvist.

Kommentér på:
Sultne hvalpe.... Foder?

Annonce