801 visninger
|
Oprettet:
please et hurtigt svar {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til dyrlægen fordi vi er nervøse for om hun har begyndende yverbetændelse. Skal jeg tage hvalpene med?
Dyrlægen ligger 5 min. herfra.
Vi skal være der 17:05
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
jeg ville tage hvalpene med, hvis de er under 3 uger, for ikke at stresse tæven mere end højst nødvendigt
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 138
Sille fik en sprøjte og skal på penicillin i 8 dage - det går ikke i mælken og genere hvalpene
Vi fik også en pose diæt/specialfoder med hjem som hun skal have indtil den er tom (1 kg eukanuba)
Hun havde en smule høj feber så godt hun lige blev tjekket
Gad vide om min hunde sygeforsikring dækker noget af al det her? Nå det finder jeg nok ud af når jeg engang får regningen *gg* Hovedsagen er at Sille har det godt
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
God bedring med moren, heldigvis kan hun forsætte med at amme de små.
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 86 Svar: 413
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 138
Om aften da jeg sad og kikkede på den lille familie, kunne jeg se hendes bagerste pat var meget meget større og helt udspilet og let rødlig. Det mindede lidt om en ko's yver med let tydelige åre *gg*
Jeg kunne se at hvalpene ikke havde suttet på den pat, da vorten var meget flad (strittede ikke som de andre) så jeg tog en hvalp og hjalp den til at få fat og da den var mæt, tog jeg en anden, sådan at hun blev tømt eller næsten tømt i det bryst.
Næste dag (altså igår) holdt jeg øje med om de tog af den pat - hvilket de ikke rigtig gjorde, så jeg 2 gange i løbet af dagen lagde jeg en hvalp til. Da var det lidt nemmere for den at få fat, da vorten var begyndt at stritte
Men jeg syntes nu at selve brystet var let rød/blålig - ikke helt den samme farve som de andre som var klare og lyse som huden. Derfor valgte jeg at tage forbi dr. dyr (også lidt med bagtanke for hvis det udviklede sig så var det jo dobbelt takst i weekenden *ss*).
Så stol lidt på din fornemmelse og hellere tage afsted eller ringe 1 gang for meget end for lidt
please et hurtigt svar