{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.171 visninger | Oprettet:

Stamtavle men ingen chip {{forumTopicSubject}}

Vi har købt en hund for et par mdr. siden, vi fik stamtavlen med og på denne står der et ID nr.
Nu var jeg så til dyrlæge i dag, for at få lavet et pas på ham, og de kan ikke finde chippen, han er 1 år og burde dag være chippet, eller er der noget jeg har misforstået.
Det er den første hund jeg har med stamtavle, så jeg ved faktisk ikke engang om den er "rigtig", men har købt ham af en der går på udstillig mm., så går ud fra det er en "rigtig" stamtavle.
Kan der være en god forklaring ?
Han er købt som 10 mdr. og ikke af avler


Kommentarer på:  Stamtavle men ingen chip
  • #1   18. aug 2010 en chip kan falde ud. men det sker lige efter at hunden er chippet, så det lyder mærkeligt, hvis ingen dyrlæge har opdaget det før


  • #2   18. aug 2010 ID nr kan være chip eller øremærkning. King er kun øremærket.

  • #3   18. aug 2010 er han så ikke tatoveret i øret ?

    Husk en chip kan vandre i kroppen.

    der må da findes nogle parpir fra dansk hunderegister, og der skulle han da gerne være omregistreret i din navn, ellers er der da noget galt.


  • #4   18. aug 2010 hov ja Charlotte & Lars - det var jo også en mulighed. jeg har to hunde der er øremærket

  • #5   18. aug 2010 fik i ikke nogle sundhedspapirer med på hunden.? Deri står chipnummeret.. (hvis der er et selvfølgelig)

  • #6   18. aug 2010 connie kennel Nezumi .
    Ja... personligt er jeg mest til øremærkning - netop også fordi chippen kan vandre. Og står du så og skal have din hund med til udlandet, og de ikke kan finde chippen, ja så kan du risikere ikke at kunne komme ind - i nogle lande har de heller ikke aflæser til chip, så der er øremærkningen langt at foretrække...


  • #7   18. aug 2010
    connie kennel Nezumi .
    Det er ikke alle dyrlæger der chekker chippen, når man kommer på besøg hos dem.

    Men, at den falder ud, hmmm.............. nej, hvis den forsvinder, er det som regel, forde den skydes gennem, ved chipning, hvilket også er meget sjælden det sker, og de chekkes som regel, lige efter de er chippet. netop for at undgå dette


  • #8   18. aug 2010 Charlotte & Lars -

    I nogle lande må du ikke indføre hunde med kun øre tato, da de mange gange er ulæselige


  • #9   18. aug 2010 en dyrlæge burde nu kunne se forskel på et chipnr og et tatoonr

    men ja er det et chip nr kan chippen være faldet ud

    Babes numre bliver aldrig chekket hos dyrlægen, kun da vi skull sende rabiesblodprøven ind, så kan faktisk godt lade sig gøre ingen har opdaget hvis den er faldet ud


  • #10   18. aug 2010 Det er DKK stambog, han er ikke øretatoveret, han er kun et år, og jeg mener ( er ikke sikker) at alle hunde skal være chippet, jeg er godt klar over den kan falde ud, synes bare det er mærkeligt at det så ikke er blevet opdaget, da han blev vac. de første gange.
    Hunden er ikke anderledes selvom det skulle vise sig at stamtavlen ikke er hans, men hvis det er tilfældet er det jo svindel, og man skal jo helst kunne stole på, at den stamtavle man får udleveret også hører til hunden


  • #11   18. aug 2010 Charlotte og Lars: Fra 2011 skal hunde være chippet for at bevæge sig over grænserne i EU, så selv om tatovering har været fint, er det et dårligt valg nu.

  • #13   18. aug 2010 Lene N
    Så må han bare chippes også, så er der frit valg ved alle grænserne smiley


  • #14   18. aug 2010 ja det er da noget af et dilemma Karin J....

  • #15   18. aug 2010 ledte dyrlægen overalt på hunden.. Min fars ene jagthund har de altid svært ved at finde chippen, men det lykkedes altid til sidst. Den sidder næten midt i nakken istedet for ude til venstre som de plejer

  • #16   18. aug 2010 Hysted: det har jeg ikke hørt noget om. Loven er vedtaget for længe siden, så formentlig regner man med, at folk har haft tid nok.

    Jeg ved, at jeg med mit kuld i begyndelsen af 2005 for første gang valgte chip i stedet for tatovering, og det var med henblik på den kommende regel, så jeg må have hørt om det allerede dengang.

    Men det er ikke noget, jeg har undersøgt siden, så jeg skal da ikke udelukke, at der kan være en frist.



  • #17   18. aug 2010 Kamila K
    Nu kan jeg ikke lige komme ind på linket, men som skrevet før, så må han bare chippes også, så er der frit valg smiley


  • #18   18. aug 2010 mener at have læst at tatovering ville blive udfaset..... at fra en bestemt dato var det kun chip..... meeeen er langtfra sikker.....

    men hva skidt... vores skal alligevel ikke ud af landet ;o)


  • #20   18. aug 2010 Har lige talt med Dansk Kennel Klub, han er tatoveret ikke chippet, så kan jeg jo godt forstå man ikke kan finde den :), men jeg kan heller ikke finde tatoveringer, og han er heller ikke blevet ejerskiftet, jeg fik ikke noget bevis med da jeg købte ham.
    Så alt i alt er det vist meget godt jeg lige får styr på alle de der ting, har jo aldrig haft en hund med stamtavle før.


  • #22   18. aug 2010 Mit bud er at hunden er chippet (eller tattoo self). Men sådan en chip kan godt "blive væk"

    Min Gaia er importeret fra Belgien. Derfor har hun self pas og er chippet. Men da jeg var ved dyrlægen med hende første gang efter jeg fik hende, var den chip pist væk.
    Der blev forsøgt med mere end en scanner og Gaia blev vendt og drejet på alle leder og kandter, men væk var den.
    Så hun fik en ny chip, så jeg kunne få hende reg i mit navn.

    Nu er det så sådan at hver eneste gang jeg sidenhen har været ved dyrlægen, ja så er det den belgiske chip vi finder først, men vi kan sjældent finde den mere end en gang pr besøg.
    Ja jeg ved dælme ikke hvad de lavede da de chippede hende, eller om der er sket noget med den sidenhen. Men dukker op efter eget forgodtbefindende, og "forsvinder" så igen til næste gang den føler for at vise sig *G*

    Nu har hun så 2 chipnr. og det er self oplyst ved hundereg og i hendes pas.


  • #23   18. aug 2010 Karin : Hunden kan jo være lysketatooveret- selvom det er sjældent på en schæfer. Ellers sidder tatooveringen i højre øre.

  • #24   18. aug 2010 Den skal sidde i øret, det sagde Kennel Klubben, de sagde også at det kunne være rigtig svært at se når der var hår i ørene.
    Så jeg vil gå hjem og pelse hans øre smiley
    Fik faktisk i vide det var venstre øre, men jeg synes måske der er antydning af farve i højre øre.
    Det bliver spændende at se.
    I hvertfald dejlig der er en fornuftig forklaring på det.
    Så må ejerskifte bøvlet komme bagefter, avler står stadig som ejer, så det skal i hvertfald ordnes.
    Chip nr. kan så samtidig blive sat på stamtavlen.


  • #25   18. aug 2010 Jeg er blevet fortalt at dyrlægerne kommer lidt olie på øret når de skal læse tatoveringen. Det skulle få den til at stå tydeligere frem.

  • #26   23. aug 2010 Ring dog til avleren. Han står i stambogen.

  • #27   23. aug 2010 Jeg fik min chippet da jeg fik hende og det er jeg glad for, for man kan overhovedet ikke tyde hendes tatovering i øret

  • #29   24. aug 2010 Har talt med DKK, den skal være tatoveret i venstre øre, når den nu også er chippet, skal min dyrlæge skrive under på at hun har chippet en hund med denne tatovering.
    Det vil hun ikke da man ikke kan finde så meget som antydning af tatovering i hans øre.
    Har talt med opdrætter, som sagde at DKK bare skulle sende en ny ejerskifteerklæring til ham.
    Nå men jeg må jo ringe til DKK i morgen og høre hvad vi nu skal.
    Sidst jeg snakkede med dem viste de ikke lige hvad vi skulle gøre hvis vi ikke kunne finde hans tatoo smiley
    Altid spændende når tingende ikke går lige efter bogen, man lærer jo lidt hver gang


Kommentér på:
Stamtavle men ingen chip

Annonce