{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Ingen stamtavle - men kuperede ører ? {{forumTopicSubject}}

BEMÆRK - DETTE ER IKKE EN TRÅD HVOR DET SKAL DISKUTTERES OM DET ER SYND ELLER OK AT KUPERE HUNDEØRER !!!
Respektér venligst dette.....

_________________________________________________________________________


Ja, jeg skal ikke gøre mig til ekspert og det er derfor at
jeg spørger her.. Kan være at der er nogen der kan give mig et svar...

Hvis en hund har kuperede ører men ingen stamtavle, er der så ikke pænt stor sansynlighed for at ørene er kuperet ulovligt ??

Jeg mener...
For at få en LOVLIG ørekuperet hund skal man jo ha' hentet en hjem fra f.eks Serbien eller Rusland...
Og der er vel ingen seriøse opdrættere der opdrætter hunde til eksport UDEN stamtavle.... ?

Så - Kan det lade sig gøre at ha' en lovligt kuperet hund, UDEN stamtavle...

Har bare set en del hunde med kuperede ører herinde som ikke har stamtavle og undrede mig bare......

Nogen der har nogle kompetente, seriøse svar ???


Og skal vi prøve at se om det kan lade sig gøre ikke at lave mudderkast ud af denne tråd ?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen stamtavle - men kuperede ører ?
  • #1   15. nov 2007 Der kommer jo mange hunde ind fra Østeuropa, og mange af disse kommer fra hundehandlere.Og så er der jo nok ikke stamtavle på dem, men derfor kan det jo godt være lovligt i det land de kommer fra.Det er mit bud på det

  • #2   15. nov 2007 Stine: det kan jo være at den har ikke fci godkendt stamtavle???

  • #3   15. nov 2007 Bo og Kristina - Jeg ville da skrive stamtavlen på, selvom at den f.eks var Amerikansk eller Serbisk..

    Zederkof - Synes bare ikke at det lyder normalt at bruge så mange penge på en hund fra et land rimeligt langt væk og så ikke få stamtavle på den.
    Men det er også derfor jeg spørger her smiley


  • #4   15. nov 2007 Stine: det er jo ikke sikkert at hunden er solgt som med stamtavle idet at du ikke kan bruge den til noget i dk hvis den ikke er fci godkendt

  • #5   15. nov 2007 AnneMette -
    Jamen det bliver der sikkert også.. Sikkert også i stor stil for at måtte vores behov for bestemte udseender....

    Men jeg tvivler så bare på hvor seriøst sådan noget er, da opdrætteres interesse plejer at ligge i at opdrætte med stamttavle , linier osv....
    Istedet for at eksportere fordi at der er behov for kuperede hunde, ligemeget hvilke linier osv de har...

    Men igen - Jeg er ikke ekspert på området og kunne godt tænke mig at vide mere om det fra nogen der enten kender til det eller kender regler på det område - Istedet for at sidde og finde på alle mulige svar selv smiley


  • #6   15. nov 2007 Jeg har samme tanker.
    Man kan selvfølgelig sagtens have en hund uden stamtavle, som er kuperet i et (øst-)land, hvor kupering er lovligt. Men puha, hvor det lugter langt væk af hvalpefabrikker, 2 dage i bagagerum uden vand og mad, import af alt for små hvalpe og andre grimme ting.


  • #7   15. nov 2007 Vovse og jeg -
    Jamen det er præcis sådan jeg tænker....
    Måske er det lovligt at kupere i nogen lande, men er det så lige så seriøst som de fleste opdrættere med stamnavn er...
    Ved godt at der er brodne kar i alle brancher men stadigvæk....

    Så håber da at nogen har svar og ikke bare gætter sig til det ligesom mig *GG*


  • #8   15. nov 2007 Uha folk vil gerne betale mere for en hund med et mere "råt" udseende, det er jo oftes ikke typer der ønsker at udstille, lydighedstræne eller med den store interesse i avl og sundhed der prioritere afklippede ører højere end mental og fysisk sundhed.

  • #9   15. nov 2007 Mette - Der er jeg til dels uenig...
    Ved at der er mange seriøse herinde der har ørekuperede hunde og har også en bekendt som har en ørekuperet Dobermann og den bliver både udstillet og lydighedstrænet smiley
    Den kommer fra Serbien og HAR stamtavle *G*

    Men jo, der er da også mange der vil ha' det fordi at hunden passer til et look som de selv ønsker at ha'......


  • #10   15. nov 2007 AnneMette -
    Ja, men tror at jeg ville ha' svært ved at formulere mig så det ikke lyder negativt og jeg'tro'din'hund'er'ulovlig-agtigt...

    Så vil jeg da hellere håbe af nogen af de mennesker melder sig herinde, hvis de har en god forklaring smiley


  • #11   15. nov 2007 Stine, undskyld jeg troede vi talte om papirløse importede hunde.. Så trækker jeg udtalelsen tilbage.. Det er da selvfølgelig i orden at importerer gode avlsdyr der pga. landets lovgivning har kuperet ører.. Jeg har misforsået dit spørgsmål, og beklager mit inlæg....

  • #12   15. nov 2007 Jeg har lige set en annonce på en amstaff halp på 6 mdr, kuperet ører og ingen stamtavle, salgspris: 7000 kr

  • #13   15. nov 2007 halp=hvalp

  • #14   15. nov 2007 Mette - Det er i orden....

    Det er også det mit spørgsmål går på.....
    Hvis en hund er papirløs og det er ulovligt at kupere i Dk og nærtliggende lande som Tyskland...
    Hvor kommer disse hunde fra ?
    HVAD kommer disse hunde fra ?


  • #15   15. nov 2007 Kennel Braks i Polen har speciale i at sælge kuperede Amstaffs uden tavle til stort alt der kan krybe og gå samt har råd til at betale.

  • #16   15. nov 2007 ikke Braks - Baks

    Sorry ,o)


  • #17   15. nov 2007 Undercover -

    Ok er det så med henblik på at sælge mange hunde til billigere penge, fordi at efterspørgslen er stor ?

    Har jeg forstået det korrekt ?


  • #18   15. nov 2007 Hmm jeg har da hørt om dansk fødte hunde (papirløse) der har kuperet ører, hvor der er eftersørgelse er der også udbud, der findes flere "hjemmeklippere", og det kan man tydelig se på disse hunde, der er stor forskel på kvaliteten af klippearbejdet, det er efter sigende ikke nemt at udfører, og det er da også ganske tydeligt når man ser en "hjemmeklipning".

  • #19   15. nov 2007 Zederkof -
    Tror måske ikke at det er alle ørekuperede hunde der er 'rescuedogs' fra udlandet...

    Jeg snakker ikke om hunde generelt ... Synes da at det er fint nok hvis folk har lyst til at redde gadehunde o.lign fra udlandet, men synes ikke at det kan sammenlignes med det jeg spørger om i denne tråd..
    Det er et helt andet emne smiley


  • #20   15. nov 2007 Aner det ikke Stine.
    - der er mange herinde fra den kennel, deres kendetegn er at de er stort set allesammen blå/grå med kuperede ører, og ALT for høje.


  • #21   15. nov 2007 Nogle mennesker giver gerne mange penge for en kuperet hund, stamtavlen betyder nogen gange ikke noget, men udseende gør, derfor laves disse papirløse hunde, og folk køber dem.. Sådan er det.

  • #22   15. nov 2007 Mette -
    Ja, det er jeg desværre også blevet bekendt med gennem f.eks HG og medierne.....

    Det er forfærdeligt..
    Men det er jo også ulovligt og også derfor jeg tænker på om der er lovlige kuperede hunde uden stamtavle.....
    For jeg tror at det er mere almindeligt end man tror at hunde i lå af natten får klippet ørene af på mere eller mindre primitiv vís....


  • #23   15. nov 2007 Nå, logger lige lidt af... Så ikke fordi at jeg ikke gider at svare hvis nogen spørger om noget smiley

Kommentér på:
Ingen stamtavle - men kuperede ører ?

Annonce