{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Hvornår skal hun føde? {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst meget om fødsel og avl de sidste mange måneder, men der er en ting jeg simpelthen ikke fatter.. Tæner at i sikkert kan hjælpe mig med det! smiley

Som sagt er jeg i tvivl om hvornår hun føder..(sådan lidt groft sagt)

Hun blev d. 30. august på hendes 13. dag i løbetiden. Det er altså 49 dage siden hun blev parret nu.. Dem jeg har snakket med siger at de går ca. 59-64 dage. Jeg ved godt at de kan gå meget længere..
Men er tæller man dagene fra den dag hun bliver parret eller den dag æggene løsner sig??

Håber nogen kan forklare mig dette smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal hun føde?
  • #2   19. okt 2010 Okay.. Synes bare at jeg læste en meget mere indviklet forklaring i birgittes bog.. Der stod jeg helt af smiley

  • #4   19. okt 2010 Okay.. Men ellers skal man bruge det præcise ægløsningstidspunkt, ikk??

  • #6   19. okt 2010 det er 63 dage efter ægløsning, at hun skal føde.

    da du ikke ved hvilken dag hun havde det, så skal man regne fra den første dag hun blev parret.
    derfor kan udsvinget blive så stort.

    du skal dog regne med at hun kan føde så tidligt som dag 57.

    hvis hun er blevet parret før ægløsningen, så vil hun gå længere tid, hvis hun er parret efter går hun kortere tid


  • #7   19. okt 2010 Geser - Det var også bare lige for at vide om jeg havde forstået det rigtigt smiley

    connie kennel Nezumi - så hvis ejg regner med at hun er 49 dage henne nu, så kan hun føde ellerede fra 57. dagen.. smiley
    Hvor langt skal hun så være henne før man skal kontake en dyrlæge.. Altså hvis hun ikke går i fødsel?? Synes at jeg læste noget med 72. dagen. Kan det godt passe??
    Uha man har mange spørgsmål når det er første gang.. smiley


  • #8   19. okt 2010 hvis hun ikke er begyndt at opblokke eller noget, så ville jeg ringe på 65. dagen....72. dagen det lyder af meget lang tid over tiden.



  • #9   19. okt 2010 Okay.. Jamen så holder jeg øje med 65. dagen.. Men regner da selvfølgelig med at det går i gang af sig selv inden smiley
    Tak for svarene..


Kommentér på:
Hvornår skal hun føde?

Annonce