{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

hvor finder man udstationeringsfamilie {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg synes det er svært..

Jeg ønsker mig en dedikeret, tæt-på-boende, pelspleje-interesseret familie (eller enlig eller par).

Der kunenha mod på at have en avlshan gående for mig.

Jeg kan pga william ikke selv have en hanhund mere hjemme, men jeg ønsker mig meget noget nyt sort blod til mine tævelinier.

Og har fundet en rigtig lækker han (der dog er fuldkuperet), af fuldstændig ubeslægtet blod.......... men jeg har ikke nogen steder at gøre af ham :-S

Ja ja jeg drømmer videre......

Men hvordan gør i andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor finder man udstationeringsfamilie
  • #1   29. mar 2011 Har du evt prøvet at lave en annonce? Så kan du jo se om der er nogen som kunne opfylde kravene smiley

Andre jeg kender til, feks 2 kenneler, har købt hanhund sammen men den bør kun det ene sted?

Men kender det godt.. har selv fundet en tæve, men har ikke pladsen.

• #2   29. mar 2011 Tine * med de skønneste mopser *

De få jeg har udstationeret er også hos nogle af mine hvalpekøbere. Dem kender jeg og jeg har aldrig haft problemer.

• #3   29. mar 2011 hmm ja, har en enkelt hvalpekøber jeg turde overlade en sådan hund til. mest at gøre med pelsplejen og afstand og sådan - desværre er rigtig mange af mine hvalpekøbere fra "langbortistan"

Har også snakket med denne hvalpekøber om at få en udstationering - smiley kunne være jeg skal se at få en snak med hende igen smiley

tine - er enig i det med "gratis-hund" typerne - er også emst dem jeg har fået fat i når jeg har annonceret det..

Synes det er svært

• #4   29. mar 2011 Jeg er udstationeringsfamilie for en chi han og det er min venindes hund... Prøv evt at spørge i Din omgangskreds

• #5   29. mar 2011 hehe nu har det meste af min omgangskreds allerede deres egne hunde, mange med tæver - så det er sørme halvsvært smiley

• #6   29. mar 2011 En udstationering, er da en der har interesse i racen og som følger den. Jeg ville nu sige at det skal være en du kender til og som har samme "holding" som dig selv. Tror ikke bare man skal annoncere efter sådan en familie, men mon der ikke dukker sådan en op en dag.
    Pøj pøj.

• #7   29. mar 2011 Chardame - ja det er jo lige nøjagtig derfor jeg synes det er sååå svært...

Alt hvad der hedder udstilling7prøver/dyrlæge test osv ville være på min regning, de skal selv sørge for det almindelige (foder, vacc, forsikring)

Tilgengæld bliver den jo så trimmet gratis her.

Men ja det er sq svært

• #8   29. mar 2011 Sun - nej det er den ikke - evt udstilling ville blive i udlandet - men sådan er det med importhunde af kuperingsracer. Jeg har overvejet at hente en fuldkuperet før, den her ser rigtig god ud. Og kan bidrage med masser af nye blodlinier

Chardame: derfor jeg skrev dyrlægetest! ikke alm dyrlæge regninger, eller uheld. hvis eks hunden skal HD/AA fotograferes eller patella testet/øjenlyses - så vil det være mig, da hunden jo primært (pga fuldkuperingen) skal gå som familiehund. brækker den benet pga uheld er det jo trist - bliver den misrøgtet bliver den selvfølelig hentet.

Ang udstilling plejer vi at skrive at hvis udstationeringsværten vil udstille er det for egen regning - hvis det er Kennelen der vil er det for vores regning.

Jamen vi er helt enige, derfor jeg synes det er så svært at finde en familie....

tænkte det var meget rart at høre andre oplevelser og ideer

• #9   29. mar 2011 Hm, vi kiggede efter voksen hund på omplaceringslister og lign. Vi var ude og se nogle hunde og blev foreslået muligheden for at få hunden udstationeret i stedet for at købe den.

Der overvejede vi kraftigt, hvad vi helst ville. Det endte så ikke med at blive den hund og vi har købte en anden.

Men du kan da evt. prøve at lave et opslag på omplaceringslisten? Vi havde nok aldrig overvejet udstationering, hvis det ikke var blevet foreslået af kennelen.

• #10   29. mar 2011 vi kan ikke sådqn sætte opslag på omplacering uden at have en hund at omplacere - og det har jeg jo ikke...

Der er tale om en 5 mdrs hvalp - som skal importeres fra argentina - HVIS det bliver aktuelt - så den når vel 6-7-8 mdr inden papir er i orden

• #11   29. mar 2011 ved ikke om andre har sprugt, for har ikke læst hele tråden. Men er det hvalpen du kigger på, der er fuldkuperet? så skal du jo til udlandet for at udstille ham, for ellers kan han vel ikke komme i avl

• #12   29. mar 2011 Helt enig sunshine.

Og det er jo både noget, man skal overvejer som opdrætter såvel som familie.

• #13   29. mar 2011 helt enig med sunshine og sarah - DET er ikke noget man bare gør....

Men det er stadig rart at høre andres indput.

Platugler - ja det er hvalpen der er fuldkuperet og er godt klar over jeg så skal til udlandet for at udstille ham (måske jeg kunne få kennelen han kommer fra til at smide godkendelseudstillingerne på ham derovre)

Mit primære mål med en sådan hund, er at få noget nyt blod til racen - det vil derfor ikke betyde det store at jeg skal til eks sverige for at få ham avlsgodkendt. (der tager jeg alligevel over med terrieren til jagtprøver, såå)

Men jo vi har faktisk ingen krav om udstilling, så han kan godt bruges "clean" (andet end hvis man vi på hvalpelisten) - men jeg vil jo gerne have ham udstillet, hvis han skal bruges i avl. Det hører sig ligesom til.

• #14   29. mar 2011 ok.. tak for svaret smiley

Kommentér på:
hvor finder man udstationeringsfamilie

Annonce