991 visninger
|
Oprettet:
hvor finder man udstationeringsfamilie {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg synes det er svært..
Jeg ønsker mig en dedikeret, tæt-på-boende, pelspleje-interesseret familie (eller enlig eller par).
Der kunenha mod på at have en avlshan gående for mig.
Jeg kan pga william ikke selv have en hanhund mere hjemme, men jeg ønsker mig meget noget nyt sort blod til mine tævelinier.
Og har fundet en rigtig lækker han (der dog er fuldkuperet), af fuldstændig ubeslægtet blod.......... men jeg har ikke nogen steder at gøre af ham :-S
Ja ja jeg drømmer videre......
Men hvordan gør i andre?
feb 2009
Følger: 116 Følgere: 117 Hunde: 9 Emner: 90 Svar: 1.398
Andre jeg kender til, feks 2 kenneler, har købt hanhund sammen men den bør kun det ene sted?
Men kender det godt.. har selv fundet en tæve, men har ikke pladsen.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.456
De få jeg har udstationeret er også hos nogle af mine hvalpekøbere. Dem kender jeg og jeg har aldrig haft problemer.
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
Har også snakket med denne hvalpekøber om at få en udstationering -
tine - er enig i det med "gratis-hund" typerne - er også emst dem jeg har fået fat i når jeg har annonceret det..
Synes det er svært
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 229
jan 2006
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 775
Pøj pøj.
jan 2006
Alt hvad der hedder udstilling7prøver/dyrlæge test osv ville være på min regning, de skal selv sørge for det almindelige (foder, vacc, forsikring)
Tilgengæld bliver den jo så trimmet gratis her.
Men ja det er sq svært
jan 2006
Chardame: derfor jeg skrev dyrlægetest! ikke alm dyrlæge regninger, eller uheld. hvis eks hunden skal HD/AA fotograferes eller patella testet/øjenlyses - så vil det være mig, da hunden jo primært (pga fuldkuperingen) skal gå som familiehund. brækker den benet pga uheld er det jo trist - bliver den misrøgtet bliver den selvfølelig hentet.
Ang udstilling plejer vi at skrive at hvis udstationeringsværten vil udstille er det for egen regning - hvis det er Kennelen der vil er det for vores regning.
Jamen vi er helt enige, derfor jeg synes det er så svært at finde en familie....
tænkte det var meget rart at høre andre oplevelser og ideer
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Der overvejede vi kraftigt, hvad vi helst ville. Det endte så ikke med at blive den hund og vi har købte en anden.
Men du kan da evt. prøve at lave et opslag på omplaceringslisten? Vi havde nok aldrig overvejet udstationering, hvis det ikke var blevet foreslået af kennelen.
jan 2006
Der er tale om en 5 mdrs hvalp - som skal importeres fra argentina - HVIS det bliver aktuelt - så den når vel 6-7-8 mdr inden papir er i orden
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Og det er jo både noget, man skal overvejer som opdrætter såvel som familie.
jan 2006
Men det er stadig rart at høre andres indput.
Platugler - ja det er hvalpen der er fuldkuperet og er godt klar over jeg så skal til udlandet for at udstille ham (måske jeg kunne få kennelen han kommer fra til at smide godkendelseudstillingerne på ham derovre)
Mit primære mål med en sådan hund, er at få noget nyt blod til racen - det vil derfor ikke betyde det store at jeg skal til eks sverige for at få ham avlsgodkendt. (der tager jeg alligevel over med terrieren til jagtprøver, såå)
Men jo vi har faktisk ingen krav om udstilling, så han kan godt bruges "clean" (andet end hvis man vi på hvalpelisten) - men jeg vil jo gerne have ham udstillet, hvis han skal bruges i avl. Det hører sig ligesom til.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
hvor finder man udstationeringsfamilie