909 visninger
|
Oprettet:
Hvad kan de tilbyde?? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil starte med at sige at det her ikke er for at køre på nogen eller noget andet.. Der er ikke noget der skal forstås negativt.. Det er kun fordi jeg er nysgerrig..
Hvad kan jeres avlshunde tilbyde netop deres race?
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Min tæve er steriliseret, da hun på trods af forudgående sundhedsundersøgelser lavede et kuld hvor en af hvalpene havde en genetisk defekt.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Og den beslutning har jeg det super godt med.
Lotus er den skønneste pige. Hun har et pragtfuldt temperament. MEN både hendes mor og mormor havde problemer med at føde selv og det KAN være arveligt. Ikke noget at tilstræbe indenfor avlen. Og jeg vil IKKE risikere at miste min skønne hund på den konto. Ergo er hun også steriliseret.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.130
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.819
Vi har altså valgt at avle, fordi Lúa er noget særligt, men samtidig racetypisk og har fået flot flot kritik på alle udstillinger.
Giver det mening?
mar 2008
Nicolai og malene det giver helt bestemt mening
Jeg synes det er spændende at høre hvad folk mener der gør at netop deres hund egner sig til avl..
Min egen tæve er købt med henblik på avl men min økonomiske situation har ændret sig siden jeg købte hende så alt det med udstilling bliver desværre ikke til noget.. Jeg ville ellers rigtig gerne høre hvad der kunne komme af kommentarer på hende da jeg selvfølgelig selv synes hun er super smuk.. Jeg må indse at som min situation er nu kommer jeg ikke til at skulle vurdere om min tæve egner sig for det bliver ikke aktuelt.. Desværre
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Men han skal ikke bruges i avl, da han har HD, løse hofteled og tendens til for små/ingen tårekanaler. Men jeg må godt anvende ham, da der ingen restriktioner er på racen
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
mar 2008
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.599
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.825
Den anden er en superlækker arbejdshund med alt hvad dertil hører - men .. han er ikke helt stor nok, og kunne også sagtens være mere overbevisende i sine grebsforhold ..
Så ingen avl til dem
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.400
beacan er kastreret da han var kryptorchid
musen er vist bare en alm hund. han fejler intet, men han har heller ikke noget supert at give videre. desuden er han jo slet ikke gammel nok;)
max er total super. dansk champion. lurecoursing licens. har et helt fantastisk sind. alt udover det sædvanlige. men danmark er ikke marked for azawakh.
mar 2008
Min tæve er en super dejlig hund som passer godt til racestandarden i forhold til hendes måde at være på.. Hun er faktisk mere glad for fremmede end jeg havde fået indtryk af racen er.. Hun har desværre ikke været på udstilling så jeg ved ikke hvad der ville være af kommentarer på hende..
Min hanhund er en super samarbejdsvillig hund som jeg har trænet bl.a. agility med.. Han er desværre meget dominerende og her på hans ældre dage er der lidt med hans hofter når han hopper op.. Han er super sød til andre hunde og kan lege med både store og små bare de ikke er dominerende.. MEN han har ikke specielt noget positivt at tilbyde de racer han er blandet af og derfor har jeg aldrig bevidst brugt ham til avl..
Det eneste jeg kunne have gjort var at aflive min hvalp da hun blev født og det kan jeg ikke gøre.. Jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå at stå med et kuld hvalpe.. Heldigvis er der kun en og hun bliver boende hos mig pga hendes blanding
mar 2008
Min tæve blev købt for at jeg skulle bruge hende i avlen hvis hun egnede sig.. Men jeg ville helt klart gå op i at der kom ordentlige kommentarer på udstilling og de selvfølgelig var fri for sygdomme og ellers havde godt temperament og lever op til racestandarden og gerne med flere positive ting som større samarbejdsvilje f.eks.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Hvad kan de tilbyde??