{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan de tilbyde??
  • #2   19. apr 2011 Ikke noget... endnu vel at mærke. Min hanhund mangler stadig diverse sundhedsundersøgelser, så før da tager jeg ikke stilling til noget.
    Min tæve er steriliseret, da hun på trods af forudgående sundhedsundersøgelser lavede et kuld hvor en af hvalpene havde en genetisk defekt.

• #3   19. apr 2011 Kaido er IKKE avlshund på trods af A hofter, 0 på albuer og ingen anmærkninger på øjnene. Hun er efter en skøn multichampiontæve og en lækker amerikansk hanhund. Hun har det skønneste hovede. Hun er en rigtig pæn hund. MEN hun har tendens til at stresse. Og det bør en lab ikke gøre. Det KAN være arveligt og eftersom JEG ikke synes at det er noget at stræbe efter i labavlen, er hun blevet steriliseret og får ikke lov at opleve den "lykke" det er at blive mor.

Og den beslutning har jeg det super godt med.

Lotus er den skønneste pige. Hun har et pragtfuldt temperament. MEN både hendes mor og mormor havde problemer med at føde selv og det KAN være arveligt. Ikke noget at tilstræbe indenfor avlen. Og jeg vil IKKE risikere at miste min skønne hund på den konto. Ergo er hun også steriliseret.

• #4   19. apr 2011 Jeg synes det er så rart når folk kan se ud over deres egen næse og deres behov for at have hvalpe så de kan se der er nogen ting ved deres hunde der gør at de ikke lige egner sig til avl

• #5   19. apr 2011 Problemet er lidt, at dem der svarer i sådan en tråd her, oftest er dem, der rent faktisk har tænkt over hvad deres hund kan bibringe til avlen. Dem der avler løs med hovedet under armen, vil formodentlig holde sig væk.

• #7   19. apr 2011 Benjamin bidrager med et godt sind, er sygdomsfri, en meget fin pels og en rigtig god størrelse

• #8   19. apr 2011 Min Adina ligger helt i top sundhedsmæssigt. Ang. udseendet er hun International champion altså en super repræsentant for racen, og mentalt er hun en dejlig glad og harmonisk hund.

• #9   19. apr 2011 Vi har valgt at anvende Lúa i avlen, da hun er en ener indenfor racen. Hun er super træningsvillig, og vi dyrker træningsformer, som mange mener burde være umuligt med racen. Desuden er hun familiehund og trives rigtig godt sådan. Hun er naturligvis racetypisk og har lysten til træk mv., som racen kendes for; men hun vil dog ligeså gerne gå en runde rally eller agillity med mig.
    Vi har altså valgt at avle, fordi Lúa er noget særligt, men samtidig racetypisk og har fået flot flot kritik på alle udstillinger.
    Giver det mening?

• #10   19. apr 2011 Det var faktisk også de seriøse jeg gerne ville høre fra.. Jeg ville gerne høre hvad tanker folk gør sig når de vælger avlshunde..
    Nicolai og malene det giver helt bestemt mening smiley

Jeg synes det er spændende at høre hvad folk mener der gør at netop deres hund egner sig til avl..

Min egen tæve er købt med henblik på avl men min økonomiske situation har ændret sig siden jeg købte hende så alt det med udstilling bliver desværre ikke til noget.. Jeg ville ellers rigtig gerne høre hvad der kunne komme af kommentarer på hende da jeg selvfølgelig selv synes hun er super smuk.. Jeg må indse at som min situation er nu kommer jeg ikke til at skulle vurdere om min tæve egner sig for det bliver ikke aktuelt.. Desværre

• #11   19. apr 2011 Min jack russell han kan vireklig give racen noget. Han er en fantastisk jagthund, både på ræv, og råvildt. Han apportere villigt fra både land og vand. og så har han er fantastisk temperament. Og han er utorlig træningsvillig.
    Men han skal ikke bruges i avl, da han har HD, løse hofteled og tendens til for små/ingen tårekanaler. Men jeg må godt anvende ham, da der ingen restriktioner er på racen

• #12   19. apr 2011 Min er blevet steriliseret efter sygdom, manglede ellers kun præmering for at blive avlsgodkendt og selvfølgelig øjentesten

• #13   19. apr 2011 Øv hvor ærgeligt

• #14   19. apr 2011 Hvis alt kommer til at gå godt kommer Felix ind i avlen. Han er en super dreng der får super kritikker på udstillinger, er yderst lærenem og er super at arbejde med, både i lydighed og agility. Hans sind er perfekt, kan med alle hunde, store som små, hvalpe, ældre, tæver og andre hanner. Kunne absolut ikke se hvorfor han ikke skulle egne sig til det, men nu må vi se, han er kun lidt over 1 år, vi ved jo ikke hvordan han er om 1½. Selvfølgelig skal han testes fri for sygedomme inden der bliver lavet noget som helst med ham.

• #15   19. apr 2011 Min den ene har allergi og C-hofte, så det giver ligesom sig selv.

Den anden er en superlækker arbejdshund med alt hvad dertil hører - men .. han er ikke helt stor nok, og kunne også sagtens være mere overbevisende i sine grebsforhold ..

Så ingen avl til dem smiley

• #16   19. apr 2011 mine kommer ikke i avl.

beacan er kastreret da han var kryptorchid

musen er vist bare en alm hund. han fejler intet, men han har heller ikke noget supert at give videre. desuden er han jo slet ikke gammel nok;)

max er total super. dansk champion. lurecoursing licens. har et helt fantastisk sind. alt udover det sædvanlige. men danmark er ikke marked for azawakh.

• #17   19. apr 2011 Den hvalp jeg har fået er resultatet af en negativ blodprøve.. Havde jeg vidst min tæve var drægtig havde hun fået en abort.. Ingen af mine hunde er tjekket for noget..

Min tæve er en super dejlig hund som passer godt til racestandarden i forhold til hendes måde at være på.. Hun er faktisk mere glad for fremmede end jeg havde fået indtryk af racen er.. Hun har desværre ikke været på udstilling så jeg ved ikke hvad der ville være af kommentarer på hende..

Min hanhund er en super samarbejdsvillig hund som jeg har trænet bl.a. agility med.. Han er desværre meget dominerende og her på hans ældre dage er der lidt med hans hofter når han hopper op.. Han er super sød til andre hunde og kan lege med både store og små bare de ikke er dominerende.. MEN han har ikke specielt noget positivt at tilbyde de racer han er blandet af og derfor har jeg aldrig bevidst brugt ham til avl..

Det eneste jeg kunne have gjort var at aflive min hvalp da hun blev født og det kan jeg ikke gøre.. Jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå at stå med et kuld hvalpe.. Heldigvis er der kun en og hun bliver boende hos mig pga hendes blanding

• #18   19. apr 2011 Jeg havde min mor til at holde øje med dem og hun plejer ellers at have styr på det men det smuttede.. Jeg ved godt det stadig er mit ansvar og også derfor jeg fik taget blodprøve ved dyrlægen med henblik på abort.. Dyrlægen mener stadig min hund er parret på et andet tidspunkt også for hans blodprøve er 100 % sikker.. Jeg har skiftet dyrlæge..

Min tæve blev købt for at jeg skulle bruge hende i avlen hvis hun egnede sig.. Men jeg ville helt klart gå op i at der kom ordentlige kommentarer på udstilling og de selvfølgelig var fri for sygdomme og ellers havde godt temperament og lever op til racestandarden og gerne med flere positive ting som større samarbejdsvilje f.eks.

• #19   19. apr 2011 Mine vapser ville næsten kun kunne bidrage negativt, så derfor er de ikke avlshunde, men krammehunde. *s*

Kommentér på:
Hvad kan de tilbyde??

Annonce