{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.330 visninger | Oprettet:

Far og hvalpe - har de noget ud af det {{forumTopicSubject}}

Er der egentlig nogen grund til at faderen til hvalpene møder hinanden?

Ved faren at det er dens afkom?
- Ved den det hvis den bor sammen med tæven?

Har tæven et tilhørsforhold til hanhunden efter agten?

(jeg deltager i tråden senere, jeg skal lige lufte hunden så kører vi til dyrlæge)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Far og hvalpe - har de noget ud af det
  • #1   19. apr 2011 Mine goldens blev brugt i avlen ind imellem. Og nej, de havde ingen fornemmelse af at hvalpene var deres og ikke andre "følelser" overfor tæven end overfor alle andre hunde.

• #3   19. apr 2011 Netop Maj-Britt!!!

De er hverken værre eller bedre end mænd:-((

• #4   19. apr 2011 Kan også kun fortælle om egen erfaring. NEJ, Cæsar var død angst for ine børn smiley Lidt ala som Lena beskriver det smiley

• #5   19. apr 2011 Jeg har spurgt Fossi.... men han vil ikke give mig et svar smiley

Spøg til side..... jeg tror hvalpene har mere ud af at være sammen med deres far.... eller en anden hanhund end far har ved at møde sit afkom.....

Jeg har aldrig prøvet at have et kuld hvor både far og andre hanhunde var omkring hvalpene, så jeg kan ikke sige om farhunden er sødere ved sit afkom end en anden hanhund der bor i blokken vil være.

Men Fossi har som far været sødere ved hvalpene... leget med dem, været mere tålmodig, end Edda som det ene øjeblik er en sød legetante og det næste øjeblik er meget opdragende og så streng en tante at vi må gribe ind.
    Deres mor kan også opdrage hårdt, men det er lige som om hun bedre kan sætte en grænse og ikke kamme over når hun bliver sur.

jeg har kun haft et kuld hvor jeg har brugt en hanhund ude fra og bagefter... når tæven ikke er løbsk mere, så blev han regnet for en hanhund som alle andre.... Edda beholdt ingen "følelser" for ham bagefter

• #6   19. apr 2011 God idé Lena

Gemmer sig for hvalpene (link fjernet)

Adder den er grim smiley (link fjernet)

• #7   19. apr 2011 Mine hanner har også mødt hvalpe og hvalpekøbere og endda været med til træfs med disse.

De synes at "DE var sq for meget".......*GG*

Den ene af mine hanner stod HELT stille imens hvalpene hang i hans ører, hals, hale og endda i hans tissemand........ SÅ fik han nok og ville gerne ud i bilen........*GGGGG*

• #8   19. apr 2011 Mette (anløben DKK`er med de to lig-slæbere) . Hov Hov Hov, det er da ikke alle os mænd der er sådan.. smiley

• #9   19. apr 2011 Jakob:

Neeeeeeej, I er nok et par stykker der fraviger normen........*GGGGGGG*

• #11   19. apr 2011 Reiki har ikke mødt sine hvalpe, men han har mødt et andet kuld hvalpe på 6 uger, og han lignede en der råbte "hjææææææælp", selvom hvalpene var i deres øbegård og Reiki på den anden side af hegnet *GG*

Men nej, jeg tror ikke hanhundene får noget særligt ud af at møde deres afkom. Tilgengæld kan det jo være sjovt som hanhundeejer og som hvalpekøber at se hanhunden med hvalpene -se om de ligner, møde hanhunden osv

• #12   19. apr 2011 Machos far er vild med hvalpe - men det er ligegyldigt om det er egne eller andres (selv hvalpe fra store hunde er bare dejlige) De har mødt hinanden på udstilling

Penjos far sætter ham bare på plads, de gange Penjo har været på besøg i kennelen. Penjo skal ikke tro at han er højt oppe i rang.
    Penjos mor er heller ikke synderlig "mor-agtig" overfor sit 4 år gamle afkom.

Så nej ingen forældre følelser mellem hunde smiley

• #13   20. apr 2011 men hvad nu hvis hanhund og tæve bor under samme tag? Så ville hanhunden vel også deltage i opdragelsen af hvalpene. Det mener jeg da at have læst et sted. Så et eller andet har de vel ud af hinanden. Hvis de bor sammen altså. For jeg tror heller ikke at de "virker" hvis hanhunden bare kommer på besøg en enkelt gang.

• #14   20. apr 2011 sunshine så må jeg jo have læst forkert.

• #15   20. apr 2011 Rigtig mange tak for jeres svar =)

Jeg havde lidt på fornemmelsen at hunde ikke har sådan et tilhørsforhold, men jeg har aldrig avlet på noget som helst, så hvad ved jeg *GG*

• #16   21. apr 2011 Ja lige nu har jeg 11 hvalpe som er sammen med både far og mor....Hanhunden har været med i hele forløbet, lige fra fødslen og til nu hvor de er 7 uger....
    Han er i min optik meget vigtig for hvalpenes prægning......Meeen sådan er vi jo forskellige. De fleste er jo bare vant til at hanhunden står et andet sted, og så tror de at det er det rigtige....
    Men det er det bestemt ikke nødvendigvis.
    At han er far til dem, om han ved det, ja det kan jeg ikke udtale mig om, jeg ved bare, at han har serviseret tæven og hvalpene da de var helt små, og holdt dem rene, delt sin mad med dem, hvis han kunne komme til det....
    Har været en dygtig lære da de bed for hårdt, så de nu har lært bidehæmning, ja jeg kunne blive ved.

• #17   21. apr 2011 Silas havde intet ud af sine hvalpe. Han var bange for dem og gad ikke lege med dem. Den eneste han var interesseret i at passe på var Lilly. Hende legede han med og lå sammen med.

• #18   21. apr 2011 Snow K det er lige præcis det jeg også mener at have hørt/læst et sted. Og som du selv siger så tror jeg heller ikke at han ved at han er far til dem. Men en rolle tror jeg bestemt at han har. (så her jeg jo nok ikke læst forkert alligevel)

Kommentér på:
Far og hvalpe - har de noget ud af det

Annonce