{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Tæve går fra fødekassen {{forumTopicSubject}}

hejsa.
Håber på lidt hjælp.
I torsdags blev min chihuahua tæve mor til en lille dreng, han tager fint på som han skal og hun passer ham rigtig fint, det skal siges at det er første gang hun er med hvalpe og at vi prøver det.
Men om aftenen når jeg går i seng vil hun med op og sove, jeg æader hende ikke gøre det, da hun i forvejen ikke sover i sengen normalt.
Men er det en normal adfærd?
I løbet af dagen når hun ellers skal ud og tisse osv. Er hun ikke til at drive væk fra kassen.

Mvh Sandra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæve går fra fødekassen
  • #1   27. aug 2011 det kan være at hun er utryk ved at være alene i længere tid med hvalpene..du kan med fordel sove sammen med hende ved siden af fødekassen...

• #2   27. aug 2011 Ja jeg tænkte godt på at det kunne være det, men kassen står inde i stuen lige ved sofaen, hvor jeg er i løbet af dagen, hvor hun er fint tilfreds med at være i kassen, så jeg prøvede at ligge mig på sofaen, men da ville hun stadig op, men ja måske skal jeg prøve med en madras ved siden af.

• #3   27. aug 2011 Det er i hvert fald en god ide...så kan du også hjælpe hende, hvis der sker noget i løbet af hvalpene

• #4   27. aug 2011 Jeg ville lægge mig på en madras ved siden af fødekassen og så lade hende sove på den med mig. Hvis hun har brug for den ekstra tryghed fordi hun er med hvalpe og det er en stor oplevelse for hende synes jeg bestemt også hun skal have det.
    I kan vænne tilbage til normale forhold når hvalpen er lidt ældre, men ligenu skal hun passes og ikke mindst forkæles efter alle kunstens regler også selvom det betyder man skal lave om på sine egne rutiner..
    Personligt vill jeg uanset altid sove ved kassen den første uge for at lkunne vågne ved det mindste...

• #5   27. aug 2011 Jeg sov ved siden af fødekassen de 3 første uger. Og da hvalpene blev for store til den rykkede vi ind på kontoret. Jeg sov med hvalpene i alle 8 uger... Og jeg kunne se Fiona var helt afslappet fordi jeg var der til at hjælpe hende, nu havde hun også 9... Men derfor synes jeg stadig du skal støtte hende, så hun bliver tryg... smiley og ikke vil væk fra hvalpen. Du kan også bedre følge med om han får mad om natten ved at sove med dem smiley
    Det er også en kæmpe oplevelse og følge dem så tæt på smiley

Pøj pøj med det hele.

• #6   28. aug 2011 min tæve ligger også med hvalpe og jeg sover sammen med dem jeg ligge på en drømme seng.....

• #7   28. aug 2011 Jeg ville også ligge mig ved fødekassen :o)
    Det gjorde vi med Alva, både af hensyn til hvalpene, hvis de nu skulle kravle ud af kassen, og så Alva ikke behøvede at være alene :o)

• #8   28. aug 2011 et lille men.. er enig med de andre, men hvis hvalpen ligger alene uden sin mor i kassen, så vær opmærksom på at han ikke får det for koldt. der er jo ikke nogen andre til at varme sig ved. hvis hans kropstemperatur bliver for lav er han meget modtagelig overfor forskellige sygdomme.

læg evt nogle tæpper eller bamser ned til ham han kan putte sig ved.

• #9   28. aug 2011 Som Kennel Aasteds Corgier skriver, så er det meget vigtigt, at den lille hvalp ikke bliver kold. Den kan rent faktisk dø af det. Den vil bruge al energien på at holde varmen og så holder den op med at tage på, som den skal. Jeg har selv brugt en varmepude, på laveste temperatur, men den skal tjekkes med jævne mellemrum.
    Hvis du ikke er bange for at komme til at ligge på hvalpen, kunne du måske lade den ligge sammen med tæven hos dig:-)

Kommentér på:
Tæve går fra fødekassen

Annonce