901 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Pia N
Pia N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Lidt ? om drætig tæve Lidt ? om drætig tæve

Først kan en tæve være falsk drægtig når hun ikk ved hvad det vil sige at være drægtig??? I min verden lyder det mærkeligt, men lige for at sikre mig så høre jeg her i blandt kloge hoveder smiley

Andet: Kan hun ha plukveer som os mennesker kan have ? Vi har været ude at gå en rask tur idag og syens hun virker lidt utilpas med lyd på.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt ? om drætig tæve
  • Pia N
    Pia N Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   30. sep 2011 Mange tak for svar smiley

• #2   30. sep 2011 En tæve handler ud fra hormoner og instinkter, så ja, hun kan godt være falsk drægtig uden nogensinde at have været drægtig.
    Man behandler et enkeltstående tilfælde med galastop, og flere tilfælde i træk med sterilisation.

En drægtig tæve kan måske godt have plukveer, men ikke på samme måde og niveau som mennesker. En tæve skal føde ca. 63 dage fra ægløsning.

• #4   1. okt 2011 Pia: dybest set er det jo ikke en fejl, men bare noget der ikke helt er lykkes os mennesker at avle ud af hundene endnu. I den vilde flok ulve er det jo altafgørende at nogle af ade andre tæver bliver falsk drægtige når Alfatæven får hvalpe - på den måde kan de hjælpe til med pasningen og dermed sikre flokkens overlevelse.

Jeg har heller aldrig oplevet plukveer hos mine tæver.

• #6   1. okt 2011 alt opstår jo som en fejl... det er jo det der kaldes evolution.. spørgsmålet er bare om arten formår at bruge denne "fejl" til noget... det gør ulve, altså hundens forfædre... at ræven ikke gør det, betyder jo ikke, at det ikke er noget som en helt anden art, har formået at drage nytte af.

Kommentér på:
Lidt ? om drætig tæve

Annonce