2.191 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
hvor er jeres hvalp/hund købt?? hvor er jeres hvalp/hund købt??
overskriften suger sid selv:)
hvor har i købt jeres hvalp/hund??
svar gerne på spørgsmålene
lidt om din hund:
navn:
race:
skulderhøjde:
farve:
køn:
mini beskrivelse:
der hvor den er købt:
hos en privat el. erhverv:
link til stedet( hvis det findes):
0 synes godt om
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
race: schipperke
skulderhøjde: øhrm, har ikke målt ham men gætter på 15 cm ?
farve: sort
køn: han
mini beskrivelse: har hele tiden haft opdrætter med i baghånden , da hvalpen var den eneste overlevne i kuldet, så opdragelsen på ham kunne godt gå hen og blive besværlig. Opdrætteren er det rareste menneske jeg nogen sinde har haft med at gøre. aarmen, uanset hvornår jeg ringer emailer, eller facebook'er svarer hun hurtigt tilbage.
farve: Sort, hvid, med hvidt på to poter og en stor aftegning på brystet.
køn: tæve
mini beskrivelse: vi valgte mischa fordi "opdrætterne" fyldte vores krav for en stor hunds opvækst, hun var opvokset inde i huset, opdraget med kærlig hånd, og ros, vokset op med børn (4 stks), vokset op med andre dyr(katte og kaniner) havde mødt en del andre hunde, "opdrætterne" er super søde, og de har sat alle hvalpekøberne i kontakt med hinanden, så vi alle sammen kan følge deres søskende. super hyggeligt!!
farve: sort med hvid. hvidt bryst, og to hvide poter.
køn: han
mini beskrivelse: Loke er hentet i aars, men kommer oprindeligt fra randers, der nede af i hvert falde. har det i hans profil..
Loke er en meget reseveret hund, han kan ikke lide fremmede mænd, der går lige 10 minutter så er de godkendt.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
de andre har ingen hjemmeside
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
race: langhåret colie
skulderhøjde: ca 50 cm
farve: zobel/hvid
mini beskrivelse:skøn tæve uden antydning af nervøsitet, er den dominerende tæve i min flok, og hun bestemmer. Elsker boldspil og er skide god til at apportere, noget der ikke ligger til racen. Fie venter hvalpe om nogle dage, hun er i forvejen mor til min tæve Alba.
der hvor den er købt: DKK kennel
navn: frida
race:langhåret collie
skulderhøjde:ca 40 cm
farve:tricolor
køn:tæve
mini beskrivelse: frida er en sød og dejlig hund og har meget hyrdeinstink. Frida er steriliseret pgs sygdom.
der hvor den er købt: DKK kennel
navn: Alba (Ebony Moor´s Adorable Alba)
race: langhåret collie
skulderhøjde: ca 50 cm
farve:zobel/hvid
køn:tæve
mini beskrivelse:Alba er vores første hund af eget opdræt. Hun er sød, sjov og charmerende og så elsker hun at arbejde. jeg går til lydighed, agility og ringtræning med hende og hun elsker det hele.
Hun skal indgå i vores opdræt, såfremt hun avlsgodkendes.
der hvor den er købt:eget DKK opdræt
link til stedet( hvis det findes): www.jolicoeur-collie.dk
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Race: Australsk terrier
Skulderhøjde: 32 cm
Farve: Blue and tan
Køn: han
Minibeskrivelse : Typisk terrier, meget nervefast, sjov, klog, lærenem. Elsker agility, at kravle rundt på store sten og træstammer. En glad lille charmerende fjollerøv.
Købt hos kennel Tatong, er fra deres sidste kuld af Aussier, så der er ingen link.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.955
race: miniature bull terrier
skulderhøjde: ca. 40 cm
farve: rød-smut
mini beskrivelse: Hazel er en 15 måneder gammel mini-buller; hun er altid glad, venlig overfor alt og alle, og meget kærlig :O) Hun er mit et og alt
Hazel er købt i Tyskland hos kennel Stubborn head (GBF under VDH)- trods sprogbariere har jeg stadig kontakt til dem
navn: Asti (Daneskjold Asti)
race: Malinois
skulderhøjde: ca 50 cm (har ik målt hende, men hun er nok omkring 10 cm højere end Hazel)
farve: rød-gul med sort maske
mini beskrivelse: Asti er vores skønne krudtugle på snart 6 måneder :O) Hun er fantastisk at træne med; altid koncentreret og villig til at lære.. Ligeså aktiv hun er ude, ligeså meget puttehund er hun herhjemme :O)) Hun er alt hva vi forventede af hende og meget mere til :O)
Asti er fra kennel Danekjold (DKK) - fantastisk opdræt!! Næste malle ska også være derfra! Der er altid støtte, råd og vejledning at hente - og det er dejligt når man er ny i racen og indenfor brugshunde generelt
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 140 Svar: 3.003
Hun er vores soulmate rar god vogterhund og kan ikke mærke hun er er ældre dame på snat ni år.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Race: PekingTerrier
Skulderhøjde: 28 cm
Farve: Vildfarvet
Køn: Tæve
Mini beskrivelse: Lilly er selvstændig, stædig, dominerende, kærlig, legesyg, nem at lære ting som hun selv synes er sjovt. Hun kan sno enhver omkring sin lillefinger og mange som ikke er til små hunde - er til Lilly.
Hun tror ikke hun ejer verden - hun VED det!
Der hvor den er købt: Lilly er købt af en privat fra Gudumholm, men jeg mødte kun opdrætterens datter. Det var deres tæves 2. kuld i træk og Lilly var den sidste hvalp tilbage.
Jeg så Lilly på gul og gratis en morgen, skrev til opdrætterens datter og om eftermiddagen købte jeg hende ud af bagagerummet på en bil på parkeringspladsen til den vej hvor jeg boede. Jeg så hverken moren eller faren til hende - kun den lille hvalp på næsten 11 uger. Hun var hverken chippet eller vaccineret.
Fortryder ikke at jeg købte hende, for hun er verdens bedste hund, men fortryder måden jeg købte hende på.
----------------------------------------
Navn: Silas (Mexi Silas-Liv)
Race: Chinese Crested
Skulderhøjde: 35 cm
Farve: Creme / Hvid
Køn: Han
Mini beskrivelse: Silas er en fimsehund. Han er sart og fin, meget piget og elegant. Han er også meget legesyg, aktiv, kærlig og elsker at sidde tæt ved folk. Velcro-hund.
Han er som sådan ikke underdanig, men han ved at Lilly bestemmer herhjemme og det har han det også bedst med.
Der hvor den er købt: Silas er købt hos Kennel Mexi, som er en opdrætter under DKK. Hun opdrætter dog ikke Chinese Crested mere.
(link fjernet)
Jeg så Silas kuld på hvalpelisten på hundeweb. Skrev til opdrætteren om hun havde en lys han. Det havde hun. Jeg ringede og vi aftalte at jeg skulle komme ned og se kuldet. Jeg valgte at reservere Silas - og 2 uger efter fik jeg ham hjem
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
race: Lhasa Apso
skulderhøjde: Et sted mellem 30 og 33cm (han er en del højere end standart)
farve: Sort og Hvid
køn: Han
mini beskrivelse: Han er mors dreng udover det sædvanlige, elsker at ligge og putte, men samtidig har han meget hvalpesind selvom han er lige godt 17mdr gammel.
Han kan IKKE lide fremmede mennesker eller hunde og reagerer meget voldsomt på dem.
der hvor den er købt: Han er købt i Nysted på Lolland
hos en privat el. erhverv: Hos en privat.
link til stedet( hvis det findes): Ingen hjemmeside.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
navn: Mynte
race: Bolognese
skulderhøjde: 28-29 cm.
farve: hvid
mini beskrivelse: Verdens bedste lille vaps!
der hvor den er købt: Kennel Hip-tri's (norge)
hos en privat el. erhverv: privat kennel
link til stedet( hvis det findes): (link fjernet)
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
race: Labrador/Collie/Schæfer
skulderhøjde: 60 cm
farve: Gul
mini beskrivelse: Den bedste i hele kuldet. Selvsikker, dominant, trofast, kærlig, lydig
Will to Please, fra labadoren
Arbejdsvilje fra schæferen
Blidhed fra Collien
Aflivet pga alder. 13 år
der hvor den er købt: Rideskolen, hvor jeg gik, fik et ups-kuld.
navn: Marquis / Tueholt Red Light Food
race: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
skulderhøjde: 52 cm
farve: Rød med hvide aftegn
mini beskrivelse: Super kærlig og veniig, men uden Labans enorme selvsikkerhed. Meget overbærende med hvalpe og andre dyr. Virkelig glad for at træne, kunne have ham med overalt. Super barnepige for trænerens datter når vi var til agiilitysstævne.
Aflivet pga overrevet korsbånd, som ikke kom i orden trods operation. 8 år
der hvor den er købt: Kennel Tueholt, som ikke eksisterer mere da opdrætter er død.
navn: Shan / Nyima's Shan
race: Tibetansk Spaniel
skulderhøjde: 25 cm
farve: Particoloured (flerfarvet)
mini beskrivelse: Verdens største puttegris. Supersød og nem. Elskede udstillinger/ at være med i byen. Trissede bare stille rundt så man nemt kunne glemme ham. Mor's hund - men elskede også alle andre der ville snakke med ham.
Aflivet pga komplikationer ved skadet øje. 13 år
der hvor den er købt: Kennel Nyima's i Næstved som jeg kendte i forvejen.
link til stedet( hvis det findes): www.kennel-nyima.dk
navn: No-Ma / Sommerlyst's Qun-Ma Mi-No-Ma
skulderhøjde: 25 cm
farve: Particoloured
køn: Tæve
mini beskrivelse: Så den lille duracell-hvalp som 8-ugers kun 3 dage efter Marquis var aflivet. Solgt på stedet.
Selvstændig, selvsikker, glad for at træne, meget kærlig og nem. Elsker at være med i byen og udstillinger (bare hun må gå i helt løs snor)
Netop blevet 12 år og stadig frisk. Kan te sig som en hvalp når hun er i det humør.
der hvor den er købt: Kennel Sommerlyst som jeg havde kendt i flere år. Skulle bare sige hej på vej til skue, men endte altså med en hund mere.
link til stedet( hvis det findes): www.kennel-sommerlyst.dk
navn: Desse / Sommerlyst's Despa Wa Dom
skulderhøjde: 26 cm
farve: Zobel
mini beskrivelse: Mit patt'barn. Kravler helt ind under huden på en når han vil kæle. Komplet døv når jeg siger nej til kæleri. Glad for at træne, især "Felt" i DKK-LP. Usikker over for fremmede hunde men elsker alle hænder der vil klappe.
8 år og frisk, men med slidgigt pga hypermobile haser.
der hvor den er købt: Kennel Sommerlyst, men født hos min veninde så har fulgt ham helt fra start.
link til stedet( hvis det findes): www.kennel-sommerlyst.dk
navn: Sweetie / Follow Oriental Sweet
skulderhøjde: 26 cm
mini beskrivelse: Sweet, sweet, sweet. Var ved at brække mig over navnet , men det passer perfekt til hende. Super blid og blød, meget underdanig, men kan sige fra når det gælder. ekstremt lydig for racen trods meget lidt træning.
3,5 år og regner med at have hende MINDST 10 år endnu.
der hvor den er købt: Kennel Follow i Sverige
link til stedet( hvis det findes): www.kennelfollow.com
navn: Frida / Shangri-La's Dancing Queen
skulderhøjde: 24 cm
mini beskrivelse: 3 år og stadig hvalp. Overgearet og overkærlig. Vil dominere især Sweetie. Dødcharmerende og MØGirriterende. Elsker det lille kræ.
3 år og fuld drøn på
der hvor den er købt: Kennel Shangri-La i Sverige
link til stedet( hvis det findes): http://kennel-shangrila.dinstudio.se/
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.003
race: Rottweiler
Køn: Tæve
mini beskrivelse:
Egentlig en nem hund med en lidt vel stor personlighed
Ingen problemer med alene hjemme. Ingen gøen, hverken i have eller inde døre. Altid glad, når der kommer gæster. Kærlig, elsker alle mennesker. Hun har en svaghed for Golden Retrievere og kan ikke fordrage Schæferhunde.
Stort resourceforsvar.
Købt hos: http://nomis.se/
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 50
race: Tervueren ( Groenendal forældre)
skulderhøjde: 66
farve: Rødgul med sort maske
mini beskrivelse: 6 år , fuld af krudt , en glad dreng
der hvor den er købt: Kennel Marajuyo Holland
hos en privat el. erhverv: Selv om de har mange hunde vil jeg ikke kalde erhverv , de fleste af de hunde der står under deres er udstadioneret . Verdens sødeste mennesker .
link til stedet( hvis det findes):
http://www.marajuyo.nl/
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
navn:Charlie
race:Bladning
skulderhøjde: Er ikke målt
farve: Black/tan med lidt hvidt
mini beskrivelse:
Charlie er kæresten og min første hund sammen , han er købt i greve hos nogle rigtige dejlige mennesker. Der ønskede en hvalp efter deres tæve. Ud af det kom 7 små skønheder. vi har stadig kontakt til dem hvilket er super deligt
Charlie er nu7 ,dr gammelm
lidt om din hund:
navn:Enzo
race:Bladning
skulderhøjde:Pas
farve:Black/tan med hvidt og andet
køn:Han
mini beskrivelse:
Enzo kom jeg frem til gennem en kunde på mit arbejde der sagde at hendes datter havde fået hvalpe. Jeg var lige flyttet og havde arbejde så jeg ville gerne ha hund. Næste dag var jeg oppe at kigge hos en rigtig sød pige der boede 500 m fra mig. Og købte enzo. RIP enzo
lidt om din hund:
navn:Dutte
race:Bull terrire
skulderhøjde:
farve:Brindlet
køn:Tæve
mini beskrivelse:
Dutte evar barnebarn til vores gammle tæve.
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
er der nogen af jer eller kender i nogen som harhvalp herfra
(link fjernet)
okt 2011
apr 2011
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
race: Border collie u stamtavle
skulderhøjde: 53cm
farve: Hvid og sort
mini beskrivelse: Den dejligste hund i verden og min aller bedste ven.
Daisy er købt af nogle søde mennesker på en gård i Herlufmagle i 2004. Husker ikke navnet på hende vi købte hende af.
navn: Work On Top Tia
race: Border collie
skulderhøjde: ?? lidt mindre end Daisy.
farve: Tricolor
mini beskrivelse: Tia er lidt speciel. Hun kan være gal på andre hunde, men er glad og kærlig over for mennesker.
Tia er købt her http://www.spismerelam.dk/hundene/index.htm
Men hendes far og mor bor her (link fjernet) Det er dem der hedder Nell og Jim :o)
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
navn: Lulu
race: Bull Terrier
skulderhøjde: ca. 48 cm
farve: Hvid med et brindle øre.
køn:Tæve
Beskrivelse: En buller med alt hvad det indebærer
Hun er købt hos en privat i København. Hannen er fra kennel Tubulla og tæven var importeret fra Ungarn så vidt jeg husker.
okt 2011
apr 2011
Alba: hun er en lille terrorist der er fuld af krudt i røven, hun elsker træning og leg, men om aftenen er hun en sød og kærlig kælehund der altid ligger ved mine fødder og sover, hun er skide sjov, charmerende og kærlig.
Fie: selvom hun er lederen herhjemme er hun den mest hengivne, hun kan ikek få nok af kram og nussen og hun kan se på en med øjne så man smelter og må gengælde hendes ubetingede kærlighed.
Frida: er en lidt reserveret hund og komemr selv når hun vil kløes elelr kæles med. Hun er politimanden herhjemme og vogter på alt og passer rigtig godt på os - intet overgår hendes opmærksomhed. Hun er sød og venlig og vil kun være hos os, så hende kan vi ikek lade andre passe, så stikker hun af fra dem elelr sørger og nægter at spise.
hvor er jeres hvalp/hund købt??