{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.939 visninger | Oprettet:

HJÆLP .. hun knurre af sine hvalpe {{forumTopicSubject}}

Vores Fransk Bulldog Ingeborg har idag fået 6 hvalpe ved akut kejsersnit ... hun er nu vågnet så op at hun har opdaget hun har fået sine hvalpe .... men hun knurre af dem og "bed" en af dem .... HVAD GØR VI ???? jeg er helt knust og er nervøs for hun gør dem alvorligt fortræd.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP .. hun knurre af sine hvalpe
  • #1   1. nov 2011 Konstant vagt og et øje på hver finger. Hvad har i læst og hørt om emnet at tæven er forvirret efter kejsersnit?

  • #2   1. nov 2011 Som Vivi skriver der skal hele tiden være en ved hende så hun ikke gør alvorlig skade på de små..... Om så i skal holde hendes hoved mens de spiser så er det vigtigt de får mad ved deres mor....

  • #3   1. nov 2011 Uden at vide for meget om det kunne det så ikke tænkes at hun er lidt grokky efter nakosen og bare lige skal vende sig til hvalpene?

  • #4   1. nov 2011 det er lige sket ... og jeg spurte dyrlæge flere gange om vi kunne komme ud for at hun ikke ville vide af dem, men fik at vide at det ville ikke ske bla. fordi når hvalpene spiser ved hende uløses et hormon der skabe et "bånd" til hvalpene .. og de har spist hos hende lige siden de blev født og hun var syet sammen ...

  • #5   1. nov 2011 min tæve har hvalpe på 5 uger og hun kan heller ikke spise med sine hvalpe, altså hvis hun får mad i sin skål så skal jeg ha hvalpene væk fordi hun tror de tager hendes mad smiley super træls

  • #6   1. nov 2011 Jamen hvis man har en fransk så ved man da at der er ekstra forhøjet risiko for kejsersnit og burde have læst en masse om emnet. Nå men håber der er nogle garvede avlere som vil komme på banen her og fortælle dig hvad der skal gøres og hvad der kræves nu.

  • #7   1. nov 2011 ja for det hjælper ihverttilfælde ikke at fortælle mig hvad jeg skulle have gjort ...

  • #8   1. nov 2011 Lilly knurrede også af sine hvalpe det første døgns tid hun havde dem. Specielt når de ville die. Det ville hun simpelthen ikke have. Jeg sad hos hende og sagde nej når hun knurrede og roste når hun holdt mund. Hun accepterede det og ville efterfølgende kun knurre af hvalpene hvis de kom for tæt på hendes mad.

    Hun gjorde det samme ved 2. kuld - men igen kun i starten af første døgn.

    Hun fik ikke kejsersnit.


  • #9   1. nov 2011 jeg har godt nok husky..
    da min den ene tæve fik kejsersnit da hun skulle ha hvalpe.
    var hun sådan i 2 døgen..
    vi sad på skift ved hende og hun var ikke selv sammen med hvalpene på noget tidpunkt..
    vi sad og snakkede med hende og holdte hendes hovede når de skulle spise..
    være ved dem hele tiden også om natten og det skal du være de næste mange dage..
    selv om min tæve nlev sig selv holdte jeg øje med dem hele tiden hade så nogle søde venner som hjalp mig


  • #10   1. nov 2011 Trine -

    det var godt nok min kat, der fik kejsersnit, men der fik vi at vide hos dyrlægen, at vi skulle være obs på at hun kunne være meget forvirret og "bidsk" over for killingerne når hun begyndte at vågne rigtigt.

    Vi sad sammen med hende i processen og lagde killingerne til imens hun sov.

    Det tog et lille døgns tid for hende at være helt på dupperne igen, men så så hun 110 % killingerne til sig.


  • #11   1. nov 2011 Det er der faktisk flere der oplever, og grunden er jo, at tæven jo ikke kan vide at det er hendes hvalpe, for hun har jo ikke været med i fødselsprocessen, det kunne jo i princippet være naboens hvalpe...så forståeligt nok.

    Ja, det vigtigste er, at i holder øje med hende, så der ikke sker noget, langt de fleste tæver accepterer hvalpene efter et par dage eller 3.


  • #12   1. nov 2011 Det er netop det der sker, Lykke og som også skete med vores kattemor -

    hun havde ikke været med i fødslen og var temmelig aggressiv over for killingerne.

    Godt du lige kom på banen - du ved jo noget om det smiley


  • #13   1. nov 2011 smiley

    jeg har faktisk selv fået kejsersnit på et tidspunkt, må ærligt indrømme at de kunne være kommet med et hvilket som helst barn og sagt at det var mit, sådan havde jeg det...jeg manglede faktisk også den morfølelse jeg senere oplevede da jeg fødte alm..


  • #14   1. nov 2011 Det er nok heller ikke så fedt at have 6 hvalpe hængene i patterne efter kejsersnit. Min opdrætter måtte flytte hvalpene til en anden tæve da hun ville slå dem ihjel. Et er sikkert hvalpene skal have mad på den ene eller anden måde

  • #15   1. nov 2011 Hej. Jeg oplevede det med tæve, ved det første kuld hun fik. Hun fødte en dødfødt hvalp derhjemme, og fik kejsersnit, for at redde den sidste hvalp. Da hun vågnede op, knurrede hun af den her hvalp, og da vi kom hjem, ledte hun forgæves efter den døde.... Hun havde helt styr på, at den hvalp der var hos hende, ikke var den hun fødte hjemme, og den overlevende hvalp var i hvert fald ikke hendes...... Alle sagde, inklusiv dyrlægen, at hun nok skulle vænne sig til hvalpen efter nogle dage, men hvad hjælper det, hvis hun ved måske bare et uheld, nakker den inden....Jeg var også utrolig fortvivlet, og efter et døgns tid, fandt jeg heldigvis et kuld hvalpe, som han kunne vokse op med...

    Jeg var selvfølgelig klar over, at kejsersnittet var årsagen til hendes bizarre opførsel, for hun er verdens dejligste og kærligste hund ellers, så hendes opførsel var totalt bizart.....

    Da hun skulle have hendes andet kuld, var jeg ved at dø af nervøsitet over, om nu hun endte med, at skulle have kejsersnit igen, men heldigvis fødte hun dem alle naturligt, og hun er bare VERDENS dejligste og mest omsorgsfulde mor smiley

    Jeg ville sætte en mundkurv på hende, de første par dage, hvis ikke du vil eller har mulighed for, at finde en anden mor... bare for at være helt sikker... Du vil ALDRIG tilgive dig selv, hvis du vender ryggen til, og så har hun slået alle hvalpene ihjel... Og du kan få alle mulige slags mundkurve, som hun hurtigt vænner sig til.

    Held og lykke med både mor og børn smiley


  • #16   2. nov 2011 Hej Alle
    tak for alle de søde og gode råd, det er vi meget taknemlige for smiley

    kl.3 i nat vendte det, Ingeborg begyndte at slikke sine hvalpe over det hele .. vi har sidder på gulvet ved hendes kasse hele natte og rost hende når de spiste og lade hende lugte til dem en af gangen mens vi holdt dem ............ det må have virket for nu er hun glad for sine babyer smiley


  • #17   2. nov 2011 åhh hvor dejligt at høre at det går bedre med hende og hvalpene

  • #18   2. nov 2011 Ej hvor dejligt.

  • #19   2. nov 2011 Dejligt at høre, at hun nu har taget hvalpene til sig - Tillykke med hvalpene og deres dejlige mor :-)) Får vi lidt billeder at se? Det er altid så hyggeligt smiley


  • #20   2. nov 2011 Super dejligt at høre:-) held og lykke med dem

  • #21   2. nov 2011 Så skulle jeg havde lagt nogle billeder af hvalpene i fotoalbum .. hvis jeg ellers har gjort det rigtigt smiley

  • Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 5 Svar: 4
    #22   14. nov 2016 Min tæve har lige bidt sin hvalp så det bløder
    Hvalpene fik mad og Pluselig kommer hun til skålen
    Og spise deres mad
    Hun knurre og Pluselig sætter hun tænderne i hvalpen
    Hvad gør jeg.


  • #23   14. nov 2016 Du sørger for at lukke tæven væk når hvalpene fodres og får tæven steriliseret når hvalpene er klar til at rejse videre, det er bestemt ikke et temperament man bør avle på!!

  • Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 5 Svar: 4
    #24   14. nov 2016 Nej det har du ret i.
    Hun er første og eneste gang hun får hvalpe
    Når det så er sagt passer hun sine hvalpe på 4 uge ligger ved dem ammmer dem og gør dem stadig rene
    Trods hvalpefodre på 4 dag.
    Så det er åbenbart kun maden der er problemet.


Kommentér på:
HJÆLP .. hun knurre af sine hvalpe

Annonce