{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

hjælp hunden knurre {{forumTopicSubject}}

hejsa vores kære amstaff kaja er blevet meget mærkelig de sidste par uger. hun er begyndt og knurre af vores datter på halv andet år og i forgårs bed hun det skal lige siges at vi sad i stuen og hunden lå ude i gangen så hun var trængt op i en krog men hu er begyndt og gemme sig der ude og ligger og vogter hendes snor hvis den ligger fremme det har hun aldrig gjordt før og når hendes ene hvalp kommer på besøg går hun også der ud og gemmer sig og vil ikke komme frem. der har været en del stress da min kæreste har været flyttet to gange på en mdr og kommet hjem igen. hun ser så trist ud jeg er helt ude af den for hun er jo også vores barn men man vil jo heller ikke tage nogen chancer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp hunden knurre
  • #1   10. aug 2005 det er også det jeg har på fornemmelsen for hun har knækket nogle af hendes tænder men når vi kigger hende i munden eller putter koldt på reagerer hun ikke og det sagde dyrelægen hun ville gøre hvis hun havde ondt

  • #2   10. aug 2005 Du må først have givet hunden et ordentlig helbredstjeck. Så må du have en fagperson til at teste hunden. Det kunne f.eks. være en mentaltester fra Kennelklubben. Med børn i huset er det for farligt at have en hund som reagerer så voldsomt. Voksne kan bedre undgå "farlige" situationer, men børn forstår jo ikke hundens sprog.

  • #4   10. aug 2005 Ida; Hvor tæt er hun på løbetid ???

  • #5   10. aug 2005 Rolig nu Jørgen - jeg er enig med dig i, at en hund skal have en acceptabel adfærd for at kunne fungerer i vores samfund. Men at fluks ty til aflivning er lige en hurtig nok beslutning at tage efter min mening. Der er altid en grund til, at hunden reagerer som den gør. Jeg er ikke enig i, at man kun skal konsulterer en dyrlæge i en sådan situation. Ikke alle dyrlæger har megen indsigt / forståelse for hundens adfærd. Så jeg mener i høj grad at et besøg af en adfærdskonsulent samt et dyrlæge besøg må være løsningen. Men som jeg også var inde på tidligere - uden af få svar - var, at finde ud af om det måske kan være hormonelle frustrationer pga løbetid.


  • #6   10. aug 2005 Jeg er til dels enig med Jørgen. Jeg ville ikke turde have hunden sammen med et barn. Hunde må ikke bide og hunden burde kunne flygte fra et 1½ år gammelt barn uden at være nødt til at bide. Men en mentaltest af hunden ville for mig at se være en okay ide.

  • #7   10. aug 2005 Jeg mener stadig der en GRUND til at en hund reagerer som den gør. Jeg ville have en meget dårlig smag i munden hvis jeg piskede til dyrlægen og fik hunden aflivet for bagefter at finde ud af, at grunden måske var min egen eller barnets (det er jo sket før ...) !!!
    I denne specifikke situation ville jeg sørge for, at give hunden ro og holde de to parter adskilt indtil årsagen / løsningen er fundet. Jeg mener IKKE at en hund skal påduttes et barns selskab for enhver pris.


  • #8   10. aug 2005 Ja - og gad vide hvorfor nogen hunde får problemer med børn ??????
    I mange situationer kan jeg sgu godt forstå det !!!!!!


  • #9   10. aug 2005 Helt enig Jørgen !
    Vil du så ikke også give mig ret i, at løsningen for denne hund kunne være omplacering i et hjem uden børn hos mennesker der forstår sig på disse problemer istedet for fluks aflivning ???


  • #10   10. aug 2005 Jeg tror der findes flere hjem uden børn end man måske lige tror (bla. mit..).
    Besøgende burde ikke være et problem - i sådanne tilfælde må man underholde hunden evt. i et andet rum ...
    Uanset hvad mener jeg, at muligheden bør undersøges inden man tager en uigenkaldelig beslutning.


  • #11   10. aug 2005 Jeg vil være lidt skeptisk med at omplacere en hund med adfærdsproblemer, uanset art (manglende tolerance overfor børn er for mig at se også et adfærdsproblem). Og for mig at se er det kun os selv der har problemer ved aflivning af hunde. Det er aldrig synd for hunden at blive aflivet og i mange tilfælde tror jeg at det kan spare hunden for mange prøvelser fremover (som f.eks. at skulle tilpasse sig et nyt hjem)

  • #12   10. aug 2005 En af de fantastiske evner vores hunde har er jo evnen til at omstille sig omgivelserne. Jeg mener stadig, at det til enhver tid vil være forsøget værd. Ja, problemer med børn er et adfærdsproblem - men det er ikke uløseligt og jeg mener ikke, at det er et uoverskueligt problem i et hjem uden børn. Vi har selv haft en hund med "børne-problemer" der med den rette forståelse og tilvæning endte med mange positive oplevelser for alle parter.
    Det skal så lige siges, at jeg med mine hunde er enormt påpasselig i deres omgang med børn. Jeg forsøger at præge dem så meget som muligt men altid under "ordnede" forhold. Mine hunde er ALDRIG alene med børn. Jeg villle aldrig kunne tilgive mig selv at give dem en rigtig dårlig oplevelse (nogle børn har SLET ikke lært at begå sig omkring hunde/dyr) som kunne være undgået.


  • #13   10. aug 2005 hej tak for alle jeres råd og kommentare. vores hund har ikke vist noget idag eller igår og jeg ved godt det kan gå virkelig galt. har talt med dem vi købte kaja af der skete det at hun som hvalp fik et knæk hun blev over faldet kraftigt af en anden hund og vi er flyttet fire gang på 2 et halvt år og så har vi også fået celina vores datter plus min kæreste og jeg er gået fra hinanden et par gange. hun søger ikke selv børn og kan sagens lege bold med dem udenfor der var nogen der engang passed hende som hvalp hvor de havde været ret så hårde ved hende deres dreng havde slået hende og det havde de også så jeg tror det er stess hun har fået hun var mit lille barn før vi fik celina hun sov i sengen under min dyne og sidder i sofaen og kom op til min mor hver dag lige pluslig er det celina der sover i sengen og hun er aldrig med op hos min mor jeg er vilig til hunde psykolog for hun er ellers en skøn hund der elsker selskab

  • #14   10. aug 2005 det er skide svært jeg elsker dyr vi har en kanin som er 8år langt over sin alder har haft masvin der blev 9år har tre gamle katte hos min mor har altid haft dyr og ingen er blevet aflivet min kæreste er mere hård men jeg synes det er svært jeg ved godt at det var forkert at opdrage hende som en "lille baby" men man kaan jo ikke andet jeg tror at at kaja følte sig trængt op i en krog og ikke kunne komme væk lige meget hvor hun lægger sig kan celina altid få fat i hende ligger hun sig i vores seng for at soveer celina der på to sek og kysser og krammer hende og det er til dels også vores fejl at vi ikke har sagt nej til celina noget før

  • #15   10. aug 2005 Hej Ida,
    Det kunne godt lyde til, at din hund trænger til lidt ro og stabilitet. Endvidere kunne hun vist også bruge lidt selvtillid. Det kan trænes i et vist omfang og jeg synes det lyder som om, at det er forsøget værd :o))
    Held og lykke
    Marlene


  • #16   10. aug 2005 jo tak.


Kommentér på:
hjælp hunden knurre

Annonce