2.787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 486 Svar

Er der andre der venter hvalpe sidst i januar? Er der andre der venter hvalpe sidst i januar?

Er der andre hunde end min Jack Russel der venter hvalpe sidst i januar ?
så kunen vi måske vente og glæde os sammen,
jeg synes der er uendelig lang tid til
December gik rimelig hurtig, fordi julen tager en del tid med forberedelse, køb af gaver, julearrangementer -
men januar er bare så død så føler der er år til den 30. januar hvor min hund har termin.

Hvalpene er ca 2½ cm. - så det er nogle små skvat...

en Jack får mellem 2- og 4 hvalpe for det meste - jeg tror dog Laika ligger i den høje ende, da hun allerede er godt vumset om maven - hun er ellers en mager type uden et eneste gram fedt på sidebenene.

Men skriv hvad I venter . så går tiden måske lidt hurtigere smiley og så godt nytår til Jer alle herinde..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der andre der venter hvalpe sidst i januar?
  • #1   1. jan 2012 Uhh det lyder spændene:)
    Vi Venter ikke hvalpe i januar men i feb d.28..
    Vi har en fransk buller som er blevet parret de sidste par dage... Og vi håber selvføl a der er kommet noget ud a det:)
    Men jeg vil rigtig gerne følge jer også fordi jeg selv syntes a det er lang tid a vente på de små...
    Jeg glæder mig til a jeg kan se a hun begynder a vokse på mavsen:)

/ Lajla

• #2   1. jan 2012 hvor spændende...
    hvor mange hvalpe får sådan en størrelse, det kan vist heller ikek være mange?

er det første gang?
    er der stamtavle på dem eller?
    hvad koster sådan en størreæse fra hvalp...

og hvad koster en parring?

• #3   1. jan 2012 Vi venter franske bulldog hvalpe ca d. 2-3-4 Februar . Vores tæve er scannet drægtig og der skulle være min 4-6 hvalpe udfra hvad dyrlægen konstaterede på skærm .

• #4   1. jan 2012 Vi venter Landseerhvalpe omkring d. 9. januar så nu er der kun 1 uge tilbage.

• #5   1. jan 2012 Vi venter omkring 1. Marts:)
    Jeg er u skrivende stund på vej hjem efter at have hentet hende fra parring:) så intet er helt sikkert endnu, men vi håber og glæder os.

Held og lykke til jer andre med hvalpene:)

• #6   1. jan 2012 Det siges a de får omkring 4-6 hvalpe...
    Ja det er hendes første parring og det er også første gang for os...
    Ja vi har stamtavle på hende og der er stamtavle på hannen...
    Vores kommer til a koste omkring 11.000 pr hvalp...
    Vi har givet 6000 for parring...

• #7   1. jan 2012 Sorø s:
    Er det første gang i skal have hvalpe????

/Lajla

• #8   1. jan 2012 ja det er første gang både for Laiak og for os.

der er papirer på begge forældre og vores parring kostser 4500,
    hvalpene kommer til at koste 6500.

Lasergården - det er jo lige om lidt - hvor spændende.
    Hvor mange hvalpe får I ca. - 7 - 10 stykker - kan se det er en lidt større hund.

har du taget fri til terminen, eller satser du på hun føder mens du er hjemme.

jeg havde nemlig selv tænkt at holde fri i 3 dage omkring terminsdatoen, men det er sikkert svært at ramme den dag hun føder.

hvor spændende med alle de nye små smiley

• #9   1. jan 2012 Hvis alt går vel. Venter vi bordet collie hvalpe sidst i februar. Vi parrede den 27. og 28. december. Det er tævens andet kuld og mit niende. Satser på 5 - 6 hvalpe

• #10   1. jan 2012 Vi håber på hvalpe om 5 uger, dvs. lige først i februar. Lykke blev parret med Aslak fra Sjælland for 4 uger siden. Det er Lykkes andet kuld. For 2½ år siden fik hun 5 hvalpe. Jeg har dog haft kuld på vores andre tæver også. Håber, at de to hannerpå 12 uger vi har gående, finder nyt hjem. Normalt ville jeg ikke drømme om at få parret en tæve, hvis vi stadig havde hvalpe, men det er simpelthen mit ønskekuld, som har været længe undervejs, da det kiksede sidst vi prøvede for ca. 1½ år siden. Om alt går vel, er der en dejlig tæve i blandt til mig selv :O)

Held og lykke til jer alle med hvalpene.

• #11   1. jan 2012 jeg havde tænkt mig a hvis vi nåede a opdage a hendes temp er under 37 så bliver jeg hjemme...
    Selv om intet er sikkert endnu har jeg snakket med min mester om det:)

/ Lajla

• #12   1. jan 2012 LANDSEERGÅRDEN: undskyld - skrev forkert.

• #13   1. jan 2012 jeg tager fri 30. - 31. og 1. feb. - altså dagen for hendes termin og så 2 efterfølgende dage - men tror nu ikke jeg rammer plet - men så får jeg et par fridage til at hygge med hende lige op til...

• #14   1. jan 2012 Bullerpigerne: - er det ikke først et døgn efter hun føder, hvor temperaturen er faldet ca, en grad ?
    mener at ha læst det.

• #15   1. jan 2012 Her ventes der hvalpe omkring 19 januar.. smiley

• #16   1. jan 2012 Gitte: hvilken raca og hvor mange får sådan en størrelse - og er det første gang ?

• #17   1. jan 2012 Landseere får tit store kuld 8-12 stk. men Adina er scannet og det ser ud til at blive et lille kuld. Jeg har ferie 14 dage fra d. 9. jan. men vores er aldrig alene når vi har hvalpe. Vi plejer at have ferie og afsp. i forlængelse af hinanden så det kan lykkes. Min mand er lige gået på efterløn, så nu er det intet problem.

• #18   1. jan 2012 hvalpe der aldrig er alene i 8 uger - det holder desværre ikke her.

har må de være alene:
    mandag: 8 til 13
    tirsdag 8 til 12
    onsdag 9.30 til 13
    torsdag 9.30 til 13
    og fredag 9 til 13.

så det er 4 timer dagligt... det håber jeg sådan nogle bette kan klare.

• #19   1. jan 2012 jeg har læst og læst på nettet om hvalpe, fødsler og alt muligt.
    der står blandt andet et sted, at hvalpene ikke må røres eller tages op af andre end familien i de første 2 -3 uger, så undgår man moderen blvier streeset...

jeg synes det lyder af lang tid. Killingerne vi får, det tager vi op allerede dagen efter og kæler med mens missemor ser på det.

kan der virkelig være så meget forskel.
    selvfølgelig skal man ikke invitere 100 mennesker hver dag der skal se dem - men hvis der kommer en gæst forbi - kan det så skade ?

hvad siger de erfarne - hvad gør I ?

• #20   1. jan 2012 Jeg tager ikke mod besøg de første 2-3 uger alt efter hvordan moderen har det. Det er i de første uger hvalpene er mest sarte så jeg vil ikke risikere noget.

• #21   1. jan 2012 ok - super tak for dit svar - det var også sådan der stod smiley

• #22   1. jan 2012 Mai-brit H....
    Det er vist forskelligt men når jeg ved a det er så tæt på som det nu kan være så har jeg aftalt a jeg først er tilbage når det er overstået smiley ( det var det jeg mente )

Vi vil hellere ikke have besøg de første 2-3 uger... Der skal hun have fred med de små basser:)

• #23   1. jan 2012 Bullerpigerne: - ja jeg forstod godt hvad du mente - men det er landseergården, der er hjemme alle 8 uger når hunden har hvalpe - det har jeg ikke mulighed for. det kunne ellers være hyggeligt smiley

jeg har et andet spørgsmål - min hund er mors hund - hun er ikke længere væk fra mig end 25 cm. når jeg er hjemme. ligger altid hod mig i sofaen så hun kan mærke mig, ligger på mine tæer når vi spiser m.v - ligger på sit tæppe ved siden af vores seng - nu er det så jeg skal høre - jeg har læst hun skal have sin redekasse et stille sted - vil hun bryde sig om, at kassen med hvalpe står på et tilstødende værelse til bryggerset - her opholder hun sig når vi ikke er hjemme.

men vil hun helst ligge derinde når vi andre er i stuen /køkken eller skal hendes kasse stå i køkkenet/stuen hvor vi er... Hun er jo altid der hvor vi er ??? vil hun føle sig alene/frastødt eller hvad er Jeres erfaringer med "skødehunde" der vil være hvor menneskene er ?

tak for alle jeres gode råd og svar. dejligt.

• #24   1. jan 2012 Mai: jeg kan hellere ikke være hjemme i alle 8 uger og det kan manden hellere ikke...

Det er sådan her hjemme a den tigerstribet Zille er min hund og hun følger mug over alt....
    Når jeg går ture med hende går hun så tæt a jeg nogen gange er lige ved a falde...
    Dina er fars hund og går han går hun med:)

Jeg ville sætte kassen i køkkenet hvis der er plads eller i stuen hvor i er....
    Vores kommer til a stå i stuen:)

• #25   1. jan 2012 Vi venter Cavalier hvalpe ca 14. Januar. Hendes første kuld var på 3 stk, 2. Kuld var på 5 stk så lidt i spøg siger vi der er 7 denne gang, tror i hvert fald der er flere denne gang, for hun fylder helt vild om maven, så siger godt hun ikke ved der er 12 dage endnu.
    Har nogen af jeres pluk-veer? Nogle gange bliver jeg helt nervøs for om hun er ved at gå i fødsel, nok lidt fordi vi sidste år prøvede en af vores tæver fødte 14 dage for tidligt.
    Held og lykke til jer alle, kunne da være hyggeligt med en"mødregruppe"
    Kh
    Laila hejlskov er i på facebook så kan vi mødes der måske!

• #26   2. jan 2012 Vi venter hvalpe omkring.d 14/1 og håber på mange tæver smiley desværre ska alle hvalpene til udlandet pt men nu må vi se.

• #27   2. jan 2012 Vi venter forhåbenligt omkring 8-9 februar, det er dansk/svensk gårdhunde...

Vores hvalpegård kommer til at stå i stuen, og en i køkkenet når de er alene hjemme.

Vi har 2 tæver, så når de er alene ska de være adskilt. Det har jeg det bedst med, da jeg ik ved hvordan den drægtige vil reagere overfor den anden tæve og omvendt.

• #28   2. jan 2012 Maj-brit : Jeg venter Coton de tulear hvalpe på min dejlige pige.. Det er hendes første kuld og hun er 6½ uge henne.. Ved ikke rigtig hvor mange.. 2 måske 3 vil jeg skyde op. smiley

• #29   2. jan 2012 tak for alle jeres historier, erfaringer og svar.

dejligt.
    hvalpekassen er nu kommet ud i køkkenet så hun kan vænne sig til den - vi har et køkken på 20 -25 kvm. - så pladsen er stor nok - hendes 3 hundekurve står stadig derude - en i hvert hjørne - så kan hun selv vælge en kurv eller en kasse,

Gitte N: det bliver spændende emd de nye små - også et lille kuld.

Tenna: ja det er sjovest når man kan følge sine hvalpe og hvordan det går. Men håber du får lidt overskud af hvalpe som kan blvie i DK.

• #30   2. jan 2012 Hej.
    Vi går faktisk i de her dage og venter på at vores daisy føder.
    Hun har termin den 4 januar.
    Det er første gang at hun skal prøve det.
    Vi har så været ved dyrlæge og få taget røntgen og den sagde 4 stk

• #31   2. jan 2012 coton:
    bar det var mig der var så tæt på smiley
    Det er også en lilel race, så 4 stykekr er vel helt fint...
    Er de ægte hele vejen på begge sider ?

Laika er hverkan scannet eller røngten, det skal være en overraskelse hvad der kommer.
    men hun har allerede taget over et halvt kilo på.
    det er præcis 5 uger siden hun blev parret idag første gang og der er præcis 4 uger igen til hvalpene snart kommer smiley

• #32   2. jan 2012 Buller pigerne

Nej det er vores andet og sidste kuld da vores tæve lige er blevet 5 år . Den eneste grund til vi lavede dette kuld var pga vi selv ville beholde en hvalp efter hende samt at det var med lige den han hund som vi gerne ville have som far til hvalpene smiley

7-9-13 fødte vores tæve selv sidst og det håber vi så på hun kan igen denne gang smiley

• #33   2. jan 2012 Sorø S-

hvor mange hvalpe fik hun sidst ?
    jeg håber så at få hvalpe før end Jer smiley

• #34   2. jan 2012 hej mai-brit H
    Jo det er fint nok med 4 stk på den race.
    Vi venter også spændt, Hun spiser ikke så meget mere.
    Ja de er helt ægte og med stambog.
    Vi nyder det rigtig meget, Men der er godt nok også noget arbejde med det.
    Ja vi valgte så lige at få røntgen også fordi at det er første gang at hun skal prøve det

• #35   3. jan 2012 mai-brit H

Hun fik 8 stk sidst hvoraf 1 ´med et lille ganespalte blev aflivet ved dyrlæge om morgen . 1 dødfødt og to der smúttede i løbet af natten ..

Har brugt en anden rigtig smuk han med god sundhed , kåret , virkelig smuk , sund velstillet han hund .

• #36   3. jan 2012 sorø S.- hvor ærgeligt halvdelen smuttede, men såda ner naturen. Håber der ikke er nær så mange der går til denne gang.. Held og lykke med det.
    skriv endelig når der sker noget

• #37   3. jan 2012 Vi venter hvalpe omkring den 2 februar, det er første gang og i morgen skal vi til scanning. det bliver spænnende

• #38   3. jan 2012 GAbriele . hvor spændende . hvorfor scanner I hende - for at se om der er hvalpe derinde, ekker for at se hvor mange der er smiley

• #39   3. jan 2012 mai-brit H

Vi håber også det går godt denne gang samt at hun kan føde selv igen smiley Vi har fået hende scannet i forhold til at vide om hun var drægtig og hvor mange hvalpe vi sq forvente så vi er bedst muligt forberedt når fødsel går igang og vi ca ved hvor mange der skal komme så vi kan være extra opmærksom på hvis noget evt sq gå galt under fødsel eller evt hvis der kun kommer to hvalpe og vi ved der min skal komme 4 , så kan vi hurtigere vurdere om dyrlægen skal kontaktes ..

Mange tak og i lige måde , gi lige lyd når der kommer hvalpe smiley

• #40   3. jan 2012 vil gerne se hvor stor de er fordi hun blev bedækket 1 hel uge sener efter den sidste parring, så der er jo mange dage mellemrum

• #41   3. jan 2012 gabriele: ok derfor... vores blev kun parret mandag, tirsdag og torsdag.

• #42   3. jan 2012 Jeg har også hanhunden, så det skete bare en uge efter den sidste parring. Så jeg var da meget forvirret

• #43   3. jan 2012 griner, da de udnytter enhver chance hvis de kan komme til det smiley

• #44   3. jan 2012 jeg har prøvet at samle alle hundeterminer og de raver der står nævnt., så kan vi let overskue hvem der skal have hvalpe hvornår - kopier gerne og skriv de sidste racer på.
    når hvalpene så er kommet - kan vi jo hver især kopier og tilføje hvor mange hvalpe man har fået - man bestemmer selvføglelig selv om man vil være med.
    men syens det unen være sjovt at se og sammenligne smiley
    Held og lykke til alle

Landseergården: 4 jan. - LANDSEERE?
    coton qp: 4. jan. - RACE
    Tenna D: 14. jan.RACE
    Laila : 19. jan. --- CAVALIER
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK
    Annette sorte Spids: 1. feb.-- SORTE SPIDS
    gabriele H; 2 feb. - RACE
    sorø S: 2 - 4 feb.- FRANSK BULLDOG
    Jackie og Billie: 9 feb. - DANSK SVENSK GÅRDHUND
    bullerpigerne: 28. feb. - RACE
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - RACE?¨

• #45   4. jan 2012 Fin idé med listen :O)

• #46   4. jan 2012 Michelle, mig:) cavalier. Super smart med en liste.

• #47   4. jan 2012 Landseergården: 4 jan. - LANDSEERE?
    coton qp: 4. jan. - Coton de tulear
    Michelle: 1. marts. - RACE?

• #48   4. jan 2012 Coton qp.: er der sket noget hos dig, kan se din står til at ska føde nu her idag...?

• #49   4. jan 2012 uhh coton, håber din føder idag, det er nemlig min fødselsdag smiley

• #50   4. jan 2012 Landseergården: 4 jan. - LANDSEERE?
    coton qp: 4. jan. - Coton de tulear
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER

• #51   4. jan 2012 TILLYKKE med fødselsdagen Michelle...

ja spændende om der kommer nogle små, både fra Landseergården og Coton qp.

• #52   4. jan 2012 Mange tak:)
    Ja vi krydser fingre for at der kommer nogle små snart;)

• #53   4. jan 2012 tillykke med fødselsdagen michelle

fra gabriele---cavalier

• #54   4. jan 2012 hej Michelle
    Nej der er ikke sket noget endnu.
    Vi venter også spændt.
    Men vi har regnet fra den første parringsdag. Men som dyrlægen sagde er det jo ikke sikkert at det lige var den dag at hun blev gravid.
    De parrede 3 gange over 5 dage.
    Tillykke med dagen Michelle

• #55   4. jan 2012 tak skal i have smiley
    ja vores er også regnet efter første parringsdag, de parrede 5 gange på 3 dage:)

held og lykke når det sker.

hvornår kunne i andre egentlig se de første tegn på drægtighed? jeg kan ikke helt huske hvor lang det var henne sidste gang:)

• #56   4. jan 2012 YES, scanning var positiv. Hun venter mindst 5 hvalpe. Er bare sååååååååå glad

• #57   4. jan 2012 tillykke smiley

• #58   4. jan 2012 tak

• #59   4. jan 2012 Tillykke.

• #60   4. jan 2012 Gabriele: - hvor der er glædeig der er mindst 5 hvalpe til din tæve smiley

vi kunne se det på 4 ugers dagen for parringen. det var ret tidligt, da vi havde fået af vide, vi nok først kunne se det de sidste 2 uger - men her var det 5 uger førtermin vil kunne se set.
    Så måske det er et stort kuld der komme til os smiley

• #61   4. jan 2012 Tillykke:)

Ja super ide med listen:)
    Næste gang nogen rediger i lister må i gerne skrive på a vi venter fransk buldog:)
    Det ser bedre ud end RACE:)
    Da jeg altid er logget ind fra min mobil a kan jeg ikke finde ud a at kopier teksten til a jeg skal lave det om:)

• #62   4. jan 2012 Så kom der lige 4 tæver
    kl 20.20 kom den første og kl 22.35 kom den sidste til verden
    Og Daisy klarede det bare så flot.
    Hun var rolig hele vejen igennem

coton qp: 4. jan. - Coton de tulear 4 tæver
    bullerpigerne: 28. feb. - fransk buldog

• #63   4. jan 2012 Jeg er så spændt på hvad de for får nogen farver. Begge 2 er Ruby men begge mødre er black and tan. Så det bliver virkelig spændende.Nu skal jeg da til at bygge hvalpekasse, smil

• #64   4. jan 2012 Tillykke med hvalpene og stor knus til Daisy

• #65   4. jan 2012

gabriele H; 2 feb. - CAVALIER

• #66   5. jan 2012 hej gabriele H
    Tak for det.
    Du må også have held og lykke når det bliver din tur smiley
    Det er altid spændene.
    Både os og børnene hygger os rigtig meget med det.

• #67   5. jan 2012 COTON qp- tillykke med dine 4 dejlige piger - det var flot.. dejligt listen er opdateret smiley

god dag til Jer alle !

• #68   5. jan 2012 Stort tillykke:)

• #69   5. jan 2012 coton: tillykke med dem, fik hun dem igår?

• #70   5. jan 2012 Tak skal i have.
    Ja de blev født igår aftes

• #71   5. jan 2012 Ja ok.

• #72   5. jan 2012 Tillykke med de små piger....
    Ihh altså så bliver ventetiden lang:)

• #73   5. jan 2012 coton gp

Tillykke med de små nye familie medlemer smiley

• #74   5. jan 2012 Hjerteligt tillykke med hvalpene, coton gp.

• #75   5. jan 2012 Mange tak alle sammen.
    Det er altid sjovt med sådan nogle små nogle smiley

• #76   5. jan 2012 Vi glæder os til uge 5 hvor vi får franske buller hvalpe , alt er klart til de små & moren , med fødekasse , hvalpegård , håndklæder , tæpper , farvede meget små halsbånd , køkkenvægt , bog & papir , dyrlægens nr ved akut behov mm og her hos os er der næsten en hjemme hele tiden så moren & hvalpe vil næsten aldrig være uden opsyn .

Hvalpene vokser op i vores stue, så de vil være godt vant til børn , andre mennesker , dagligdagens lyde mm ..

Held & lykke til alle jer der venter hvalpe samt til dem af jer der har fået hvalpe allerede smiley

• #77   5. jan 2012 følger lige lidt med. er helt ny her inde. har en cavalier der er på 55 dagen i dag. det er første gang både for hende og jeg så vi er meget spænte. syndes det er svært at se hvor langt der er igen. begynde at tage hendes temp for leden og den svinger en del syndes vi den var helt nede på 37.1 i går og ligger på 37.9 i dag. er der andre der syndes det er lidt svært?

• #78   5. jan 2012 Sorø s: godt jeg ikke ved hvor i bor:)
    Arbejder nemlig i Sorø...
    Jeg glæder mig så meget til a vi også skal have vores buller basser...
    Vi har også alt klar borset fra fødekassen den er igang med a blive lavet:)

• #79   5. jan 2012 **~~ Buller pigerne

Hi hi , du skal da være velkommen , bor i centrum sorø , ca 5 min gang ned til skoven og ca 5 min gang til storgade så bor meget centralt , men meget naturskønt alligevel smiley

Kan jeg godt forstå du gør , man kan næsten ikke vente på de små kommer ,, vi skal kun have dette kuld pga vi selv vil beholde en og min mand søster & hendes man ønsker at købe en & så har vi et vennepar der evt er interesseret i en også ..

• #80   5. jan 2012 Landseergården: 9 jan. - LANDSEERE?
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG

• #81   5. jan 2012 hej Anne D
    Det med at tage temp har vi også brugt.
    Men det er vi gået væk fra for vi syntes at det stressede tæven mere end nødvendigt.
    Men når man tager temp på en hund skal den selvfølgelig ind bagi og så skal den lige skuppes op fik vi at vide af dyrlægen for ellers kan det være at den sidder i noget afføring og så kan man ikke regne med det.
    men den skal ned på ca 36.5 og så mener jeg at inden for et døgn begynder den at stige og så sker det

• #82   5. jan 2012 Sorø: vi bor ved rude ca 20 min fra jer a:) det kunne ære skønt a mødes med jer efter hvalpene er flyttet hjemme fra:)
    Vi bor også lige ved siden a skoven her:)

• #83   5. jan 2012 **~~ Buller pigerne

Det må vi bare finde ud af , der er ju ik så langt imellem os smiley Har accepteret din venne anmodning .. smil

• #84   5. jan 2012 Landseergården: 9 jan. - LANDSEERE
    coton qp : 4. jan. - COTON DE TULEAR FIK 4 tæver
    Anne D: 12. jan, - CAVALIER
    Tenna D: 14. jan. RACE
    Laila : 19. jan. CAVALIER
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG

• #85   6. jan 2012 coton qp : 4. jan. - COTON DE TULEAR FIK 4 tæver
    Landseergården: 9 jan. - LANDSEERE
    Anne D: 12. jan, - CAVALIER
    Tenna D: 14. jan. RACE
    Laila : 19. jan. CAVALIER

• #86   6. jan 2012 Hvornår begynder man a kan se a maven vokser???
    Vores er jo kun en 8 dage henne!!

• #87   6. jan 2012 Vores har været helt henne ved 6-7 uger henne før at vi har kunne se det.
    Men du kan prøve at veje hende nu og så igen når hun er 5 uger henne om du kan se en lille forskel

• #88   7. jan 2012 Her vil Lykke være 5 uger henne på mandag, om det er lykkedes. Hun har taget lidt på, men når hun står, kan vi ikke se så meget på hende. Dog virker hun lidt bredere over ryggen, når hun sidder, og så ser maven også lidt mere rund ud. Vi fravalgte scanningen, da vi har brugt en del penge på de sidste to hvalpe, som netop er blevet vaccineret med hele spektret, så de er dækket ind. Den ene flyttede så i går, og så er der kun en tilbage nu. Så jeg prioriterede hvalpene højere.

• #89   7. jan 2012 jeg kunne se vores tæve var drægtig omkring 4 uger efter paringen - men hun er også en slank type ved maven - efter ribbenen går maven op mod ryggen - hvor der er andre racer, der ligesom er mere pølseformede hele vejen fra forben til bagben.

vi havde ellers fået afvide at vi nok først knne se det ved 7 uger - så om det er fordi der er mange eller de bare har sat sig anderledes ?

ligeledes fik vi afvide at vi nok ikke kunne se meget på vægten om hun var drægtig før til sidst. hvalpene vejer vidst omkring 150-200 gram stykket, og er der så kun 2 - er det jo ikke meget udsving det giver i starten.
    På mandag er der gået 7 uger fra første parring og hun har allerede taget over et kilo på... om hun er den type der bare - ligesom mennesker er der nogle der kun tager 10 kilo på ved en graviditet og andre tager 30 kilo på - er den type der tager meget på - eller om der er mange hvalpe - det kan tiden kun vise.

men nu er der snart kun 3 uger igen smiley så bliver spændingen udløst...

• #90   8. jan 2012 Sker der noget spændene hos jer???
    Jeg syntes a tiden er lang c",)
    Jeg syntes a hun buler en lille smule men det er sikkert bare noget jeg bilder mig selv ind...

• #91   8. jan 2012 Jackie har allerede taget 700 gram på, og hun er kun 4 uger henne da hun blev vejet til det.

• #92   8. jan 2012 vores har nu 7 uger henne taget 1.5 kilo på, skønt en avler sagde, at det var så minimalt hun tog på, så det ville nok ikke kunne ses på vægten.. smiley hun har stadig 3 uger igen og som sagt får de flest jack'er 2 -4 hvalpe... jeg tror mindst der er 10 med den vægtøgning smiley

• #93   8. jan 2012 Ja ok.. Tror Jackie når op på at tage 2-2½ kg på...

• #94   8. jan 2012 Aimee har taget ca 1,5 kg på og jeg mærkede liv for første gang i går.. Ihh hvor jeg glæder mig.. smiley

• #95   8. jan 2012 Mai-brit H:
    Uhh 10 hvalpe:)
    Læste lige om den ru-håret hønsehund der havde fået 17 hvalpe... Hold da op hvor har alle de hvalpe ligget???
    Jeg er spænd på hvor menge vi får...

• #96   8. jan 2012 min tog sidste gang ca 2 kilo på, og hun havde 8 hvalpe (en dødfødt)

så er spændt på hvad hun tager på denne gang smiley

• #97   8. jan 2012 michelle: 2 kilo kun og 8 hvalpe - det er 250 pr. hvalp - ja det passer jo meget godt med hvalpevægt og så lidt vand og fosterhinder mv.

så har Laika ca. 6 hvalpe smiley - og så skal hun ikke tage mere på de næste tre uger smiley

ej den måde kan man nok ikke regne det ud.

jeg så lige en annonce et sted på nettet - der var 8 Jack Russel hvalpe til salg... det er dobbelt så mange som der plejer at komme
    uha det blvier spændende..

• #98   8. jan 2012 Når Wilma ligger ved siden af mig , kan jeg mærke de bitte små. Det er så dejlig, og nu kan man virklig se det på hende

• #99   8. jan 2012 jeg sætter lige denne ind - så den ikke er så langt oppe i tråden:

• #100   8. jan 2012 Anne D's tæve er igang med at åbne sig og hvalpene ligger klar - jeg følger spændt med på den anden tråd - held og lykke ANNE.

mon landseergården er ved at holde vagt også?

Gabriele - kan du allerede mærke liv her 4 uger før termin?
    hvalpene er vel kun 3 cm. store ?

jeg kan kun mærke en udspilet mave på min tæve....men glæder mig til de små spark derinde fra.

• #101   8. jan 2012 ja den største vejede 216 og den mindste 125, så det passer meget godt smiley

• #102   8. jan 2012 det var stor forskel - jeg vil prøve at google hvad en gennemsnits jack vejer - men vil tro det ligger på omkring små 200 gram.

• #103   8. jan 2012 ja der var meget stor forskel, og hun fødte den største som den første, og hold op hun pev lige da den kom ud smiley men så var der heller ikke problemer bagefter, den havde banet vejen smiley

sjovt nok, så vejer den mindste (en han) nu 7.5 kilo (10 måneder gammel)
    og den største (en tæve) vejen kun 6 kilo nu.

så det er lidt sjovt som det kan ændre sig smiley

• #104   8. jan 2012 jeg har spurgt en erfaren JAck Russel avler gennem mange år - og alt efter kuldstørrelse er det mellem 100 til 200 gram...

• #105   8. jan 2012 Held og lykke til Anne D c",)
    Håber alt går som det skal..
    Ve støv her fra:)

• #106   9. jan 2012 Opdatere lige status , da jeg kan se der er en skrive fejl med at landseergården sq ha hvalpe den 4 januar , det er den 9 januar de venter , altså idag smiley

Landseergården: 9 jan. - LANDSEERE?

• #107   9. jan 2012 JEG HAR LIGE TILFØJET TENNA D'S RACE...

coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE?
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND

• #108   9. jan 2012 Har du hørt fra Anne D???

• #109   9. jan 2012 Så vidt jeg ved, er der ikke kommet nogen indnu

• #110   9. jan 2012 Anne D - har en tråd der hedder - MIN CAVALIER SKAL HAVE HVALPE: - hunden render rundt i hele huset og bygger reder og graver og puster og stønner - så Anne mener det er tæt på.

følg selv hendes tråd.

• #111   11. jan 2012 Hej mai-brit
    den dejlige hyggetråd du startede på er bleven lidt stille. Så lidt opdatering herfra. Wilma ,, vokser,, fra dag til dag. gåturene er ikke mere så lang. Hun gider ikke rigtig . Hun spiser rigtig godt efterhånden . Det var jo før et problem men det er det ikke mere. wilma ligger mere på gulvet nu og ikke mere så tit på sofa, det er nok for varmt.
    Sammy har lidt svær at forstå at hun ikke gider rigtig mere at leje de vilde lej, så vi besøger nabos hund som er en stor bernersen hanhund som er vild med at leje.
    Så er alle tilfreds og Sammy kommer af med sin krudt som han har masser af, smiler. Hna er jo lige nu i bøllealder. Der skal ske noget hele tiden.
    Så er der jo ikke engang 3 uger tilbage , det er en dejlig tid

• #112   11. jan 2012 Jackie bliver større og større, er helt sikker på at der er bid nu... Ja og hun er kun 5 uger henne imorgen, gab hun bliver mega stor...

Anne D's hund fik 2 hvalpe... Hun ka selv skrive resten...

• #113   11. jan 2012 Anne er slet ikke på denne tråd har jeg opdaget. MEn ja hun fik en af hver. - efter en lidt dramatisk fortælling smiley Men det endte lykekligt.

Her bliver Laika også større og større, hun ligger for det meste også på gulvet og flader ud, gider heller ikke den varme sofa mere - sjovt som de er ens. hun er mega tyk og har taget 1,6 kilo på.
    vi startede på hvalpefoder i går - hun er ellers vældig kræsen, men der er "kunne-lide-garanti" - så kan hunden ikke lide det - så får man alle pengene retur.

MEn der er alle de vitaminer der skal være i, + kalk, så hun ikke går i kalkchok. og det er til fri afbenyttelse dagen lang.

energien til de vilde lange ture er der heller ikke mere.
    hun kan heller ikke hoppe op bag i bilen mere når vi skal ud at køre, hun står pænt og venter til jeg løfter hende op.

19 dage til terminsdato smiley

• #114   11. jan 2012 Maj-Britt: det hvalpefoder hvor er det fra?

• #115   11. jan 2012 det er fra vores lokale dyrlæge - det hedder:Pediatric og er fra Royal Canin

jeg gav 235 for 4 kilo.- jeg sætter et link så du kan se hvordan det ser ud.
    begge produkter de havde, indeholdt de samme vitaminer og mineraler, smagte begge af fjerkra og der var smagsgaranti på begge - det var bare fra to forskellige firmaer.

det andet kostede så 249 for 3 kilo. - så jeg tog et kilo mere for 14 kr. mindre smiley jeg kune altid levere retur og prøvde det andet, hvis hun ikke ville spise det smiley

(link fjernet)

• #116   11. jan 2012 Lille opdatering herfra sorø.

Vores buller pige er blevet MEGET tyk efterhånden , kan ik selv hoppe op i sofaen mere , sover det meste af tiden , æder & drikker som en gal .

Bestilt tid til nr 2 scanning d. 30/1 uge 5 = ca 3-4 dage før termin .
    Der er nu " kun " 22-23 dage tilbage til forventet fødsel ..
    Vi glæder os & er vildt spændte på disse kommende hvalpe , forventer nogen gode , godt byggede, flotte , sunde hvalpe med et godt sind .

• #117   11. jan 2012 Sorø:
    Uhh det bliver spændene:) er hun 5 uger henne nu???

• #118   11. jan 2012 Sorø:
    Uhh det bliver spændene:) er hun 5 uger henne nu???

• #119   11. jan 2012 Sorø: ska hun scannes så tæt på termin? Er det ik røntgen man plejer så tæt på.

• #120   11. jan 2012 Jeg har lige været afsted til røntgen med Aimee og hun venter 3 dejlige hvalpe.. smiley en god kuldstørrelse til en førstegangs tæve.. smiley Ihh hvor jeg glæder mig.. Hun er på dag 54 i dag...

• #121   11. jan 2012 LAIKA ER KUN PÅ DAG 44, synes der er evigheder til smiley men hver dag man går i seng - så er der en dag mindre - og sådan en dag går egentlig hurtigt - så der er håb om at vi når til hendes terminsdato meget snart smiley

jeg glæder mig også vildt til at se hvor mange Laika indeholder...

1.6 kilo har hun taget på smiley

• #122   11. jan 2012 Tillykke Gitte, det er da meget dejlig med 3, når jeg tænker på at Wilma skal have mindst 5? Det er godt nok meget for den første kuld synes jeg.
    Har vejet hende i dag og hun har taget 2,3 kilo på.
    21 dage tilbage, så håber jo for hende at hun ikke tager så meget på i det hele. Men hun har det rigtig fint og hun kan løbe hurtig hvis hun vil det, smiler

• #123   12. jan 2012 gabriele: - så er jeg mere rolig - synes Laika har taget meget på - men din har taget mere på og venter 3 stykker - så er der håb om, at Laika ikke får et eventyrligt stort kuld. jeg satser på 4 stykker smiley hun har kun taget 1,6 kilo på.

18 dage igen.

• #124   12. jan 2012 Tak Gabriele.. smiley Ja synes det er en rigtig god størrelse kuld til hende. smiley Nu glæder jeg mig bare til at få dem ud.. smiley
    Lyder til at din lille pige får nok at se til...

• #125   12. jan 2012 Er på dag 45 - og her til aftens kunne jeg mærke små spæde bevægelser/spark derinde - skønt - men det krævede tålmodighed og koncentration...

• #126   12. jan 2012
    ***Jackie & Billie*** *

Vi har bestilt tid til scaning så nej ik røntgen hos os .. medmindre dyrlæge har fejl info , pris = 500 kr inkl moms

• #127   12. jan 2012 **~~ Buller pigerne

3 uger tilbage smiley kan næsten ik vente ,,,, uhhh så spændende

• #128   12. jan 2012 Gitte N

Hvad måtte du gi for røntgen ?

• #129   12. jan 2012 Jeg gav 645,- inkl moms..

• #130   12. jan 2012 Gitte N

Det var ik galt smiley

• #131   12. jan 2012 min dyrlæge tager ca. 800 inkl. moms

• #132   12. jan 2012 Sorø: ok...

• #133   12. jan 2012 Der er nye billeder af Jackie, de er taget idag. Hvor hun er 5 uger henne, tak skæbnen jeg tror hun bliver mega stor...

• #134   13. jan 2012 Hvor langt skal de være henne for a de kan scannes og røntgen??
    Sorø: nej jeg kam bestemt godt forstå...
    Hvilken dyrlæge bruger i???

• #135   13. jan 2012 Fra 28 dagen ca og indtil omkring 32 dagen, det er hva de fleste gør.

Fra 42-43 dagen røntgner man, det er hva jeg har fået at vide af dyrlægen.

Hva andre bliver anbefalet ved jeg ik.

• #136   13. jan 2012 Nej synes faktisk det var billigt.. smiley

• #137   13. jan 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE?

er der nogle der har hørt fra Lanseergården? og hvordan mon det går med Tenna D - som også har termin nu ?

• #138   13. jan 2012 **~~ Buller pigerne

Min 29 dage siger vores dyrlæge før scanning.
    Vi bruger stenlille .

God & MEGET billig dyrlæge smiley

• #139   14. jan 2012 Oki Sorø vi er igang med a finde en god dyrlæge hvis nu noget skulle gå galt... 7-9-13..
    Vi bruger normalt Thomas fra Lyngby..
    Han er billig og rigtig god og selv om vi bor i venslev så kan det bestemt betale sig a køre der ind...
    Men vi bliver også nød til a kigge efter en tæt på hvis nu a vi får akut brug for hjælp..

• #140   14. jan 2012 mærker tydeligt liv i Laikas mave her 16 dage før termin smiley
    det er for vildt smiley
    jeg har avlet føl, kaniner, marsvin, fugle og killinger - men der er vist ikke noget der overgår forventningens glæde lige nu, hvor det er tæt på med Laikas hvalpe.
    Jo at få føl, det er også noget helt specielt. Men det har jeg prøvet så mange gange nu.... Så nu er det som juleaften for et lille barn, tæller dage, timer og minutter...

• #141   14. jan 2012 Nala er nu to uger henne, og jeg har allerede måtte spænde hendes sele ud fordi jeg ikke kunne lukke den uden den sad helt stramt..
    syntes godt nok det er hurtigt?

• #142   14. jan 2012 ja det er skam hurtigt smiley

• #143   14. jan 2012 ja, det syntes jeg godt nok også. men hun er også en meget lille hund, uden et eneste gram fedt for meget på kroppen, så kan være det er derfor det ses så hurtigt.

• #144   14. jan 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.

• Frederikke O
    Frederikke O Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 23
    #145   14. jan 2012 Jeg har en ruhåret gravhund der venter hvalpe 27. Jan.

• #146   14. jan 2012 Mai-britt
    Giver dig fuldstændig ret, jeg tæller også dage og føler hele tiden. Sidste år fik jeg mit første føl. Det var meget spænende, men på en anden måde.
    I dag gad Wilma ikke rigtig spise noget. Håber hun spiser mere i morgen. Men hun har det rigtig fint ellers, så tror ikke der er noget galt.

• #147   14. jan 2012 Så er du også på listen Frederikke.

coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND

• #148   15. jan 2012 Tenna D:
    Hvordan går det med jer???

• #149   15. jan 2012 Stort tillykke til landseergården

• #150   15. jan 2012 jeg skrev med TEnna igår - der var der endnu ikke sket noget -men hun havde en mavefornemmelse af, at der muligvis ville ske noget idag - så nu må vi se om det holder stik smiley
    vi glæder os ti lat høre godt nyt derfra.

• #151   15. jan 2012 Ja jeg er altid spænd på hva andre får og hvordan det er gået:)
    Så jeg må have tålmodighed c",)

• #152   17. jan 2012 Tenna har fået hvalpe

Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1

• #153   17. jan 2012 Tillykke Tenna...

• #154   17. jan 2012 Stort tillykke Tenna.. smiley

• #155   17. jan 2012 Jackie er faktisk på dag 42 idag, gisp der er ik lang tid igen...

• #156   17. jan 2012 Laika er på dag 50 - jeg synes der er uendelig lang tid til smiley

• #157   17. jan 2012 Små 3 uger igen, hvis der kommer hvalpe. Ikke til at holde ud snart. Lykke er blevet bredere og har taget på, men når hun står op, kan jeg ikke rigtigt mærke den store forskel. Så jeg er meget spændt.

• #158   17. jan 2012 Dag 47, puh ha, syns det er uendelig

• #159   17. jan 2012 Vores buller tøz er på dag . 48 idag smiley

• #160   17. jan 2012 Tillykke tenna:)

• #161   17. jan 2012 Sorø: dag 48 uhh så er der ikke længe igen..

Vi er kun på da 20...

• #162   17. jan 2012 Jackie er oppe på 10,3 kg, og har sammenlagt taget 1 kg på nu...

• #163   17. jan 2012 Laika vejer præcis 9.0 og har taget 2.0 kilo på.
    og har 13 dage igen

• #164   18. jan 2012 Wilma spiser 4 måltider nu om dagen, hun kan ikke klare store portioner mere. Så er der 14 dage tilbage. Lægger nye billeder ind i morgen og ska se at få vejet hende i morgen. Med de lange gåture er slut nu, vi går 4 gange om dagen og derfra en henholdsvis lang tur på en halv time. hun begynder at vise interesse til hendes fødekasse som hun nogen gange ligger ind nu, men kun få minutter.
    Hvordan går det med jeres tæver?

• #165   18. jan 2012 tillykke til Laika med hendes hvalpe.

Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - 15.1.2012

• #166   18. jan 2012 Gitte N. - hvordan ser det ud hos dig og med din tæve . ser hun har termin imorgen-vmon der er noget under opsejlig ?.

• #167   18. jan 2012 tillykke laila

• #168   18. jan 2012 Tillykke Laila...

• #169   19. jan 2012 Jeg har en opblokning igang..

• #170   19. jan 2012 Tillykke til laila.

og held og lykke til dig Gitte:)

• #171   19. jan 2012 Gitte - vi glæder os til at følge fødselsforløbet smiley

• #172   19. jan 2012 Gitte: held og lykke.

• #173   19. jan 2012 tillykke til Tenna D
    held og lykke Gitte N
    er der kommet nogle hvalpe eller er hun stadig igang med opblokning

• #174   19. jan 2012 Hejsa..
    Så har Aimee født 3 lækre hvalpe.. 1 han og 2 tæver.. Selve fødslen tog under 1 time og hun klarede det fantastisk.. Nu ligger hun med de små og nusse dem.. Hun er bare SÅÅ stolt...

• #175   19. jan 2012 åhh hvor fint.. stort tillykke med de små smiley

• #176   19. jan 2012 Tusind tak.. Og så lige på hendes egen fødselsdag... smiley

• #177   19. jan 2012 ej hvor sjovt smiley fin lille fødselsdagsgave:)

• #178   19. jan 2012 Ja det er en skøn gave som hun er rigtig glad for.. smiley

• #179   19. jan 2012 Tillykke med dem alle "4", det var da hurtigt...

• #180   19. jan 2012 Tillykke Gitte, og så lige præsis til den dag du har satset på. Og stort tillykke også til Aimee

• #181   19. jan 2012 Opdatering og tillykke Gitte med alle hvalpene...

Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1

• #182   19. jan 2012 Tusind tak.. smiley Ja fødslen gik hurtigt og det var dejligt.. Det var hårdt ved Aimee så dejligt at det var hurtigt overstået.. smiley Nu skal der fejres fødselsdage.. smiley

• #183   19. jan 2012 Hej Gitte N
    Stort tillykke herfra.

• #184   19. jan 2012 Tillykke med hvalpene.

Vi har lige haft besøg af en anden opdrætter, og hun mener bestemt, at der er hvalpe i Lykke... så jeg håber, hun får ret :O)

• #185   19. jan 2012 Annette - der er kun 11 dage igen - og du er i tvivl - har hun slet ikke taget på eller blevet større i omgangen. ???

• #186   19. jan 2012 Tillykke med hvalpene:)

• #187   19. jan 2012 Tillykke dil alle jer der har fået hvalpe smiley

• #188   20. jan 2012 sidder her og drømmer mig en uge frem smiley - så er det nemlig tæt på - jeg tør slet ikke tænke på næste weekend - jeg vil blive så spændt så jeg ikke sover om natten.
    Uha det er for vildt smiley

• #189   20. jan 2012 Jo, hun har taget lige ved 2 kg på og er blevet bredere. Men jeg er skeptisk, fordi Eisa var falsk drægtig for et par år siden, og alt så fuldstændig ud, som om hun skulle have hvalpe. Sågar så hun ud til at have veer på datoen for den forventede fødsel. Hun tog også noget på og blev rundere og bredere. Fik mælk i patterne osv. Så nu vil jeg helst se noget, før jeg tror på det :O)

På mandag er hun 7 uger henne, så der er lidt over 14 dage endnu for det tidligste tidspunkt og ca. 3 uger, hvis hun trækker den.

• #190   20. jan 2012 Så var Wilma til dyrlæge til en check, Wilma havde plukveer i nat og hendes mave buler ud. Lægen var meget tilfreds med hende og hvalper forventes om 10 til 12 dage, men man kan jo aldrig være sikker. Efter plukveerne er hun bleven mere mobil igen og hun spiser bedre. Vi er op på 4 portioner om dagen og det klarer hun meget fint. Indtil nu har hun taget 2,6 kilo på og det er nok meget fint.

• #191   20. jan 2012 Annette: - det bliver spændende om der virkelig er nogle derinde- vi satser på der er. det ville være ærgeligt hvis det er en nitte igen smiley

Gbriele - uha det blvier spændende.... Hvem af os får først hvalpe i kurven smiley Dig eller mig smiley - det er et tæt løb.

Laika sover HELE dagen, til gengæld er vi oppe at tisse tre gange om nattern smiley graviditetsblære !!! Eller mon hun bare vågner fordi der er noget der rumstere rundt derinde og hun vil ud at tisse af den grund.

Held og lykke til Jer alle kommende hvalpeforældre smiley

• #192   20. jan 2012 ja Mai-brit
    det bliver spænende, og syns godt nok dagene er meget lang. wilma sover også meget og hun skal også ud at tisse om natten

• #193   20. jan 2012 Jackie tisser også oftere end hun plejer, men spiser ik alle de gange om dagen jeres gør...

• #194   21. jan 2012 Hvor mange gange fodrer I jeres tæver de sidste 2-3 uger? Giver I et ekstra måltid, så de bedre kan optage det?

• #195   21. jan 2012 Altså 3 i stedet for 2 måltider, f.eks.

• #196   21. jan 2012 Min får max 2, nogle 3... Men hun spiser det som regel ik...

• #197   21. jan 2012 min dyrlæge sagde, at der skulle stå en skål hvalpefoder hele døgnet, så kunne hun selv spise.
    Men det gør hun nu ikke meget i.

hun er en kræsenpind, så hvis ikke det er blandet lidt om med leverpostej rører hun det ikke.
    så jeg gør lidt ekstra ud af det tre gange om dagen hvor hun spiser som normalt.

dyrlægen tilføjede også, at hun selvfølgelig ikke skulle spise 5 kilo hvalpefoder om dagen, men da hun er en race der ikke spiser meget, var jeg slet ikke bekymret for at det skulle ske

• #198   21. jan 2012 Wilma for 4 gange om dagen , hun kan ikke klare 2 eller 3 portioner og om morgenen vil hun slet ikke spise. Så det er en logistisk udfordrelse for mig, fordi jeg også bor selv. selvfølgelig spiser hun ikke store mængder, det er lidt ad gangen. I går for eksempel fik hun sidste måltid klokken 23,30 da jeg gik i seng

• #199   21. jan 2012 det samme problem har jeg med Wilma, hun er bare så kræsen. Og hun vil ikke have hvalpefoder mere

• #200   21. jan 2012 hvis hun har en anden favoritmad, så blan det op med - jeg bruger jo leverpostej, men makrel, tun, torskerogn, gerne noget der klistrer, så hun ikke kan sortere i det smiley

• #201   21. jan 2012 Jackie spiser ik så meget, jo hvis jeg ville råfodre hende. Men ellers får hun noget hen over.

• #202   21. jan 2012 Fint at høre, hvad I gør. Jeg plejer at give 3 måltider de sidste 14 dage. Lykke er så glad for mad, så det er ikke et problem at få hende til at spise. Dog kan jeg mærke, at hun ikke spiser så hurtigt længere.

Når hun så til gengæld har født, så får hun mad med rund hånd flere gange om dagen, så der er masser af næring til både hende og hvalpene.

Her hjælper det gerne med noget lakseolie over foderet, hvis det en sjælden gang går lidt trægt med spisningen.

• #203   21. jan 2012 så er vi startet med temperaturmåling idag.

37.3 imorges og nu 18.00 37,4 grader.
    så det er rimeligt ens.

jeg har dog læst, at temperaturen hos hunde er 38 - 38.5 grader.
    Men måske Laika bare er en "kold" hund smiley

9 dage igen smiley

• #204   22. jan 2012 Når du måler en hunds temperatur, så skal du lidt længere ind med termometeret, end du lige tror. Det er ofte skyld i fejlmålinger. Men ja, en hunds temperatur ligger 1-1,5 grad over menneskets normaltemperatur , og den vil falde til ca. 37 før fødslen. Nogle kommer endda lidt under.

• #205   22. jan 2012 Ok tak smiley jeg fører termometeret forsigtigt ind til jeg møder let modstand, så vil mene jeg er der hvor jeg skal være. Men i aften vil jeg være Obs på det og se om jeg kan komme længere ind end jeg er nu. Her i morges var den 37.5 - så 0,2 højere end igår.

• #206   22. jan 2012 37.5 igen her i aften og termometeret kan altså ikke komme længere end ca. 3 cm. ind - så hun har bare en lav kropstemperatur.

8 dage igen smiley ja måske allerede i næste weekend.

Laika er forpustet i hvile - har svært ved at ligge ordenligt og kan næsten ikke slikke sig bagi mere smiley

men det blev til en kortere gårtur idag alligevel.

Men hun sover for det meste... tror hun glæder sig til at komme af med den store tykke mave, det er lidt besværligt....

-hmmm hvad mon sådan nogle hunde tænker - mon hun er klar over, at lige om lidt skal hun være mor? eller mon det først kommer når hvalpene er kommet ?

jeg må vist læse lidt hundepsykologi.

• #207   23. jan 2012 Jeg tror, at de har meget stærke instinkter, som guider dem. De tænker nok ikke på moderrollen i den forstand, som vi forstår den.

• #208   23. jan 2012 7 dage igen - + 2 kilo - 37.5 grader smiley

ja jeg tror der er nogenlunde styr på alle data smiley

hvad med dig FREDERIKKE O - er der tegn på noget hos din gravhund ? Lad os nu høre....

• #209   23. jan 2012 8 dage, 37,6 grader und hun er i strålende humør. Hun kann gå lange ture igen men i hendes ejen tempo. Siden hun havde plukveer er hun i mere mobil igen

• #210   23. jan 2012 rettelse:
    Laika har lige været på vægten - + 2,3 kilo....
    Mon jeg tør satse på 5 hvalpe. 3 tæver og 2 hanner smiley

hun kan ikke rigtig finde hvile her i aften, går rundt i stuen. men har nu lagt sig på "maven" midt i stuen.
    Normalt sover hun hele aftenen på siden - lige op af mine ben.
    måske de små rumsterer rundt derinde....

Gabriele - hvem kommer først smiley

• #211   23. jan 2012 åhh, jeg kan simpelt hen ikke finde ud af om der er noget i Nala.

den ene dag syntes jeg hun er tyk og maven buler, men den næste dag syntes jeg ikke rigtig der er noget at se......... åhhh det er hårdt at vente så længe.

hvor langt var jeres henne da i var sikre?

• #212   23. jan 2012 4 uger kunne man se maven bule godt .

• #213   23. jan 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.

• #214   25. jan 2012 Mine bliver nok nærmere omkring d. 4.-6. feb.

Jeg har det på samme måde som Michelle. Men her til aften syntes jeg, at jeg kunne mærke liv. Som om de bevægede sig under mine fingre, da jeg holdt lidt fast om Lykkes bug. Håber, det ikke kun er tarmbevægelser.

• #215   25. jan 2012 Annette - selvfølgelig er det ikke tarmbevægelser smiley
    vi tror på der er noget derinde. jeg kunne i aftes ligge og føle en hvalp. jeg kunne med en finger tydeligt mærke et ben, det var altså sjovt, ikke bare alm. rumlen - men virkelig selve et legeme.
    uha, nu kan det kun gå stærkt.

idag var temperaturen på 37.1, de andre dage 37,3 -5 - så jeg skal måle igen om lidt, om den virkelig er ved at falde, eller om det var en fejlmåling smiley

uha det kribler i min mave.

• #216   25. jan 2012 Held og lykke til jer:)
    Der skal nok være noget. Min er kun på dag 27 fra første parring, så jeg håber på at den næste uges tid kan gøre mig mere sikker på om der er noget:)

• #217   25. jan 2012 Michelle:
    Jeg syntes hellere ikke jeg kan se noget på min prinsesse...
    Og dog når hun ligger på sofaen syntes jeg a jeg ser maven bule men jeg ved ikke om det er fordi a jeg rigtig gerne vil have der er noget der inde...
    På fredag er hun 4 uger henne fra 1 parring...

• #218   25. jan 2012 Buller ja sådan er det også her, nogen gange er hun tyk, andre gange ikke så meget.
    Hvis hun står på bagben og jeg mærker på maven, så buler den altså lidt mere end den plejer;)

• #219   25. jan 2012 mai-brit H

Hvad er grunden til du allerede nu tager temp hele tiden ??
    Kan se du den 23 har skrevet der er 7 dage endnu nemlig ...

Jeg gør det først når det er ved at være tid for ikke at stresse min buller tæve mere end nødvendigt = første gang på dag 63

• #220   25. jan 2012 jeg har forhørt mig rundt omkring, og de fleste anbefalede at tage den morgen og aften fra en uge før - for at finde hendes normaltemperatur morgen og aften,. - og der er jo hunde der føder 3 dage før, så derfor tager jeg temperaturen morgen og aften allerede nu.

• #221   25. jan 2012 Hejsa Sorø smiley
    Hvordan går det med din buller piger???
    Vokser hun godt???

• #222   25. jan 2012 Hejsa Sorø smiley
    Hvordan går det med din buller piger???
    Vokser hun godt???

• #223   25. jan 2012 Jeg er også begyndt på at tage temperatur om morgen og aften, Wilma er ikke stresset af det, Jeg siger til hende at skal lige måle, viser hende termometer og så står hun og venter. Ingen problemer med det overhovedet.
    Har vejet hende i dag, Og fra scanning til nu er der gået 21 dage hvor vi første gang vejede hende, Hun har taget 2,5 kilo på og jeg synes det er meget fint, Hun spiser fint, går ture 5 gange om dagen og sover rigtig godt om natten.
    Wilma trives rigtig fint.

• #224   26. jan 2012 så er der kun 4 dage igen - og nu kan det næsten ske hvad dag det skal være smiley
    så torsdag og fredag må godt gå lidt stærkt, så det kan blive weekend og fri i næste uge til hvalpefødsel smiley

• #225   26. jan 2012 Spændende...

Håber at alle fødsler går godt.

• #226   26. jan 2012 **~~ Buller pigerne ~~** .

Hun er blevet giga stor smiley dyrlæge mandag og kigge hvor mange hvalpe der helt nøjagtig er så jeg ved hvad jeg skal holde øje med under / efter fødsel smiley
    Vi er spændte & glæder os meget da vi selv skal beholde en hvalp eller to fra hende , nu må vi se .. Manden mener èn men ungerne & mig mener to , tror ungerne og mig vinder hvis der kommer en brindlet imellem smiley smil

• #227   26. jan 2012 Laika nægter at spise idag.
    for lidt siden gravede og gravede hun i alle kludene i sin fødekasse, så måske der er noget der er i bevægelse eller ?

temperaturen er lidt højere end normalt - så der er ingen tegn derfra...
    men der er 4 dage endnu til temin, så vi væbner os med tålmodighed...

• #228   26. jan 2012 efter fødekasse fik en tur med redebygning, så var det mandens skab i soveværelset med arbejdsbukser, så skabet med tæpper, dernæst bryggersskabet hvor min "flyverdragt" ligger og tilsidst vente hun tilbage til fødekassen, hvor hun ligger og flader total ud nu.... så måske det bliver her i weekenden...

• #229   26. jan 2012 mai-brit H

Voreds Buller tøz begyndte at grave og hente tæpper , håndklæder til sin kasse for to dage siden , men hun har ca 7 dage tilbage til termin endnu ,, men sådan gjorde hun også sidst ca en uge før fødsel smiley

Måske i er heldige der kommer små vappere i weekend smiley

• #230   26. jan 2012 ja man ved aldrig... hun er helt urolig og rastløs... på nettet står der, de bygger rede 2 -4 døgn før fødsel... så jeg tager det meget roligt.

jeg skla dog lige måle hendes temperatur om lidt og se om den er faldende...

• #231   26. jan 2012 Spændende Mai-Britt..

• #232   26. jan 2012 hej mai-brit H
    Hvis hun slet ikke spiser plejer det at være tegn på at hun er i opblokning.
    Og du siger at hun er rastløs.
    Så sker det nok imorgen.
    Held og lykke

• #233   26. jan 2012 jeg tror også hun måske er i opblokning.
    nu har hun lagt sig på min dyne - og normalt er hun ALDRIG i min seng - men måske hun finder tryghed ved at lugte mig, hun er mors pige og ligger altid på mine tåer eller er ved mig i sofaen.
    men nu er hun gået for sig selv for 10 gang efter kl. 17.

• #234   26. jan 2012 hvor spænende uh ha, hvordan er hendes temperatur?

• #235   26. jan 2012 Nå jeg må i seng, det bliver spændende om man vågner op til JRT hvalpe...

• #236   27. jan 2012 04.32 og jeg ligger og nusser Laikas mave - hun ryster over det hele og stønner - de sidste opblokningsveer er ved at tage til = veer hvert 2. mminut. - så tror det er tæt på. jeg har sovet 2 x 15 min. og er godt træt.....
    hendes temperatur har hele ugen været 37.3-5 - kl. 20 var den 36.4.
    nu kl.4 var den 37,1 - så det er tæt på.
    hun stønner, har slim bagi og jeg må hellere være der for hende igen....

• #237   27. jan 2012 05.48 og 05.57 - 2 smukkke drenge er født. 135 og 172 gram

• #238   27. jan 2012 Tillykke mai-brit H
    Så blev det idag smiley

• #239   27. jan 2012 endnu en dreng er kommet til, meget lille, om den overlever ?

• #240   27. jan 2012 ej stort tillykke smiley

• #241   27. jan 2012 nu er der tre drenge og en pige smiley

172, 156, 135 og 65 gram...
    kl. 05.48, 05.57, 06.48 og 07.32

• #242   27. jan 2012 Hold da op.
    Det var godt nok en lille en på 65 gram.
    I kan prøve at koge noget vand med druesukker i til den lille.
    og så bruge en lille pipette til at sprøjte lidt i munden på den
    Så lille som den er har den nok ikke mange kræfter og så kan druesukker måske lige give et pift til den lille

• #243   27. jan 2012 I skal forresten lige lade vandet køle ned først smiley

• #244   27. jan 2012 coton: takker for rådet, den blanding har jeg selv brugt til killinger der har været små og svage. jeg skal omkring dyrlægen og hente noget ekstra erstatning til den lille, bare så den lille får en lille chance.

• #245   27. jan 2012 Hej mai-brit H
    Det var så lidt.
    Ok så kender du den jo godt:)
    Ja man er jo nød til at prøve alt for at redde de små pus.
    Jeg håber at det lykkes at redde den lille også.

• #246   27. jan 2012 stort tillykke mai brit, Håber den lille pige for de klaret

• #247   27. jan 2012 Et kæmpe TILLYKKE Mai-britt...

Gitte der har Billie's mor Bianca, havde også en meget lille en. Hun gav den druesukker vand en gang, det var nok til at sætte den igang...

Håber alle har og får det godt fremover...

Jackie har forresten taget 300gr på siden i tirsdags, syntes nemlig ik rigtigt hun var blevet større og har ik rigtigt mærket noget... Men det havde hun så heldigvis...

• #248   27. jan 2012 Garielle: tror den lille er en han...

• #249   27. jan 2012 Tillykke Mai-brit:)
    Håber alt går vel med den lille prut:)
    Stort tillykke til jer:)

• #250   27. jan 2012 Der er 5 hvalpe nu...

• #251   27. jan 2012 Sorø: uhh det bliver altså spændene:)
    Husk jeg er en lille fluge på jers væg smiley
    Forløbet beholder vi ikke selv nogen a dem...
    Men nu må vi se når de kommer om der lige er en som vi glemmer a sælge:)

• #252   27. jan 2012 så er sidste hvalp født - en dreng mere - så 5 drenge og en pige.
    den lille dreng på 65 gram klarer den nok ikke - jeg har lige hentet mælkepulver hos dyrlægen, meeeen der skal mirakler til tror jeg...

• #253   27. jan 2012 Hjerteligt tillykke med hvalpene. Jeg håber, det lille myr også klarer den. Lad evt. en af de stærke hvalpe sutte for, og så læg den lille til, når der er gang i mælken og overvåg, at den sutter.

• #254   27. jan 2012 tak for rådet. den har lige fået lidt flaskemælk, den vil meget gerne sutte hos mor, jeg ved bare ikke hvor mange kræfter den har til at få nok, derfor suplerer jeg lidt ind i mellem.
    jeg lægger billeder på min profil.

• #255   27. jan 2012 Frederikke O:
    Hvordan går det hos jer???
    Det er jo også tid til a blive jeres tur:)

• #256   27. jan 2012 hej mai-brit H
    Jeg krydser finger for at den lille klare det.
    De små kan godt overraske. Så det må man håbe

• #257   27. jan 2012 Vi krydser fingre...

• #258   27. jan 2012 Sutter den godt nok?

Er de tjekket for ganespalt?

• #259   27. jan 2012 godt du siger ganespalte, det skal jeg lige tjekke. det er ikke sådan at være første gangs mor smiley

hvis der er ganespalte - er det så aflivning ???
    de 2 små sutter fint og kæmper for at komme frem til patterne på lige fod med de andre, men bliver møvet væk hvis der kommer en kæmpe forbi.

de vejede 65, 86, 135, 156, 182, 193 gram, så den er kun en trediedel af den store.

• #260   27. jan 2012 Bliv ved med at ligge de små til, mener det er aflivning... Men hæng mig ik op på det...

• #261   27. jan 2012 ingen med ganespalte.
    de to små bliver skubbet væk, de kan ikke holde fast i patten, og jeg har ikke se den lille sutte selv nu.
    Men jeg har givet dem mælk 8 gange indtil nu og blvier ved, så må vi se hvilken vej det går.

har været til tjek med Laika, der var heldigvis ikke mere derinde, hun var fin... dejligt at vide

• #262   27. jan 2012 Håber de 2 kan klare sig. Men nu har de jo også dig

• #263   27. jan 2012 ja uden mig, så ville de gå til hurtigt, men det er ikke sikkert jeg kan redde dem - men vi ser hvor meget det selv vil.

der er nu nye billeder på min profil, af alle hvalpene enkeltvis..

• #264   27. jan 2012 Hvordan går det med dem Mai-brit...

• #265   27. jan 2012 det går super godt smiley
    de to små får mælk af flaske når jeg kommer forbi kassen, 4 gange i timen ca. - men de er selv begyndt at sutte af Laika - så det ser jeg som fremskridt. Men intet er jo sikkert endnu med den fødselsdavægt smiley

har du set billederne jeg har lagt ind for lidt siden.

• #266   27. jan 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1

• #267   27. jan 2012 Hvor er de da bare dejlig, de skal nok klare det alle sammen, har lagt billeder af Wilma ind i dag

• #268   27. jan 2012 ja de er skønne - håber de klarer den smiley

fantastiske billeder af Wilma - hun ser også godt tyk ud. hvor mange plejer en cavalier at få ?

• #269   28. jan 2012 Hvornår satte i jers fødekasse frem???

• #270   28. jan 2012 en mdr. før satte vi vores ud i køkkenet. men det var nu ikke der hun fødte.
    kassen stod ved siden af min seng, men hun fødte på vattæppet hun plejer at sove på ved siden afmin seng. - der var plads til hun kunne mosle rundt med hendes veer mv.

men da alle 6 hvalpe var født, lagde jeg Laika og hvalpe derop og de har siden boet der.

• #271   28. jan 2012 mai-brit H

Stort TILLYKKE herfra smiley Hvad dag fødte hun på , kan se hun var sat til den 30 ?

årh vi glæder os bare for vildt til vores buller tøz føder smiley

• #272   28. jan 2012 tak Sorø S.
    LAiak fødste i går mellem 05.48 og 09.42 - 4 timer og 6 hvalpe kom der.
    det er dog tvivlsomt om den mindstse klarer den, men vi giver den flaske så ofte vi kan, men det er ikke sikkert det hjælper...

• #273   28. jan 2012 Stort tillykke med hvalpene.. smiley

• #274   28. jan 2012 mai-brit H

Smil , jeg mener på hvilken dag ,, 60 , 61 ,62 ???

Skønt at det gik godt , håber de to små klare sig med din hjælp smiley

• #275   28. jan 2012 Så er det vist snart Wilmas tur. Hun har ikke spist noget siden 2 dage og hun graver alt mulige steder finder ikke rigtig ro. Fra i går sover jeg i stuen. I dag var hun så ikke hos min veninde som passer hende når jeg er på arbejd, Synes hun skal ingen steder mere, så jeg fik passeren hjemme. Sammy er så taget af sted nu i aftes og sover ikke hjemme, Kan se på hende at hun trænger til at have rigtig ro. Mon det sker i nat?
    Har ikke taget temperatur , det ville hun ikke og jeg ville ikke tvinge Wilma , Vil gå en lille tur med hende sener og så ska vi bare hygge sammen vi 2.

• #276   28. jan 2012 sorø s: - hun var sat til den 30. - og fødte igår - d. 27. - det er 3 dage før termin, så det må være dag 60 smiley

MEn sikkert fordi der var så mange, så de pressede på, det kan tit sætte fødslen igang lidt før, hvis der er trang med plads derinde.

Det er stadig uvist om den helt lille klarer den, men den anden sutter fint fra Laika og virker stærkere end den anden.

Gabriele: det lyder spændende... Lad os endelig høre mere..

• #277   28. jan 2012 Så er vi tilbage fra gåturen og hun har haft lidt afføring og har tisset . Efter vi kom hjem har hun lagt sig i kurven. Jeg kunne ordne de sidste ting uden at hun stod op og rendte efter mig, Hun stønner lidt men er ikke rastløs mere. Hun har valgt at ligge i køkken i hendes almindelige kurv og jeg sider i stuen. Hun virker meget træt men godt tilpas. Ska jeg forstyrre hende og måle feber? eller skal jeg bare lade hende værre

• #278   28. jan 2012 hvis ikke du kender hendes normale temperatur, kan du vel ikke bruge temperaturen her til noget...

hvis du kender den normale temperatur, så ville jeg måle, hun kan jo altid sove igen bagefter.

men der er alligevel 5 dage til termin... men du kender jo selv din hund bedst...

• #279   28. jan 2012 kender hendes temparatur bare ikke fra i går aftes, så den er 36,7 nu. Hun havde ikke noget imod det.

Det er jo lige som hos dig, Wilma forventer et stor kuld, det var i hvert fall det dyrlægen sagde ved scanning.

• #280   28. jan 2012 ja så kan det da sagtens være der sker noget imrogen tidligt smiley - så følger hun Laikas rytme smiley

held og lykke med det.
    jeg sov slet ikke igår nat., 2 x 15 min. mellem 12 og 01.
    mine øjne sveg helt vildt kl. 3 - 4 stykker - menhver gang jeg lukkende øjnene og ville sove lidt, blev jeg pænt gjort opmærksom på, at jeg skulle klø hendes mave og ryg.

• #281   28. jan 2012 Det var jo så en hårdt nat.
    Men ved du hvad Mai-britt nu har du lige forusikkert mig med at hun har 5 dage tilbage. Det har hun ikke. I dag er hun på dag 60 , så de må gerne komme, smil

• #282   28. jan 2012 der står 2. feb. på vores hvalpeplan - 29. - 30. - 31- 1. 2. det er fem i mit system smiley

• #283   28. jan 2012 Det er rigtig men jeg har regnet forkert, fordi første dyrlæge sagde sidste paringsdag. Men første dag hun er bleven paret var den 29 november

• #284   28. jan 2012 ja så passer det - vores blev det den 28. nov - 29 .nov og 1. dec

• #285   28. jan 2012 Wilma er kommet i gang med fødslen, hun har tabt lidt vand og har veer

• #286   28. jan 2012 Spændende..

• #287   29. jan 2012 spændende... alt mulig held til dig og Wilma herfra....

• #288   29. jan 2012 Så er der indtil nu kommet 2 hvalpe. En tæve på 219 gram og en hanhund på 230 gram

• #289   29. jan 2012 Så kom nummer 3, klokken 2,07 en hanhund på 222 gram

• #290   29. jan 2012 Og så kom der hanhund 4 som jeg kige skulle hjælpe lidt på vej. Klokken 3,00 med 251 gram

• #291   29. jan 2012 Klokken 3.36 kom en tæve på 254 gram

• #292   29. jan 2012 stort tillykke, det er nogle dejlig store hvalpe må man sige smiley skønt
    glæder mig til billeder smiley

• #293   29. jan 2012 Et stort TILLYKKE.

• #294   29. jan 2012 stort stort tillykke herfra . Dejligt alt er gået godt. Held og lykke med dem- og ja tak til billeder

• #295   29. jan 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1

• #296   29. jan 2012 gabriele H

Weee stort TILLYKKE herfra smiley

• #297   29. jan 2012 Hmm ,, årh venter spændt på om der snart sker noget med vores buller tøz ,,
    Hun blev parret den 30 november & kun den ène gang .
    Sidst fødte hun på dag 65 & der var det også kun èn gang hun blev parret ..

• #298   29. jan 2012 Stort tillykke med hvalpene Gabriele..

• #299   29. jan 2012 Stort tillykke med hvalpene:)
    Jamen jeg er da slet ikke jaloux...
    Jeg glæder mig godt nok til det det bliver vores tur...

• #300   29. jan 2012 Tak for ønskerne, så er der billeder på min side

Kommentér på:
Er der andre der venter hvalpe sidst i januar?

Annonce