{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.677 visninger | Oprettet:

Er der andre der venter hvalpe sidst i januar? {{forumTopicSubject}}

Er der andre hunde end min Jack Russel der venter hvalpe sidst i januar ?
så kunen vi måske vente og glæde os sammen,
jeg synes der er uendelig lang tid til
December gik rimelig hurtig, fordi julen tager en del tid med forberedelse, køb af gaver, julearrangementer -
men januar er bare så død så føler der er år til den 30. januar hvor min hund har termin.

Hvalpene er ca 2½ cm. - så det er nogle små skvat...

en Jack får mellem 2- og 4 hvalpe for det meste - jeg tror dog Laika ligger i den høje ende, da hun allerede er godt vumset om maven - hun er ellers en mager type uden et eneste gram fedt på sidebenene.

Men skriv hvad I venter . så går tiden måske lidt hurtigere smiley og så godt nytår til Jer alle herinde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der andre der venter hvalpe sidst i januar?
  • #301   29. jan 2012 Gabriele H:
    hvor er de bare skønno de små smiley
    Alt held og lykke til jer smiley


  • #302   29. jan 2012 Annette: Sker der noget hjemme hos jer???
    Nogen tegn på en fødsel???


  • #303   29. jan 2012 Tillykke til jer der har fået og er ved at få hvalpe. Håber alle de små pus kan kæmpe sig frem og holde sig i live.

    Jeg kan se, at min rettelse til listen ikke er kommet på. Vi regner med hvalpe tidligst 4. feb. og frem. D. 4. februar vil være dag 60. Men sidst fødte hun på dag 65.

    Lykke er blevet bredere og har taget mere på, men hun har ikke fået hængebug endnu. Jeg synes dog, jeg nu kan fornemme liv, men jeg har stadig den fortvivlende oplevelse fra Eisa i baghovedet, så jeg tør næsten ikke tro på noget, før jeg står med en hvalp i hænderne ;O)

    Hun er dog blevet noget besværet, når hun rejser sig, men hun trækker lystigt frem, når vi går ture. Hun har været mere træt i dag og ikke oplagt til så meget pjank, selv om hun elsker sneen.



  • #304   29. jan 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1
    Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG
    Annette sorte Spids: 7. feb.-- SORTE SPIDS
    Jackie og Billie: 9 feb. - DANSK SVENSK GÅRDHUND
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER


  • #305   31. jan 2012 Wuhuuu, opdate herfra smiley

    Vores buller pige startede fødsel kl 20 , med èn dødfødt hvalp men derefter er der kommet 5 levedygtige hvalpe allesammen tæver frem til kl 01.15

    Godnat allesammen , sikke træt man bliver af en hvalpe fødsel smiley


  • #306   31. jan 2012 tillykke sorø S



  • #307   31. jan 2012 Tillykke Sorø, det var da flot.

  • #308   31. jan 2012 Sorø: STORT TILLYKKE HERFRA,,, Super gået....
    5 piger det var flot.
    jeg synes tit der er stor overvægt af det ene køn i samme kuld, jeg fik 5 drenge og du 5 piger, coton fik 4 tæver, Tenna 6 hanner.
    ok der er så også alle de andre smiley

    -mon den dødfødte også var en tæve. held og lykke med dem alle - og husk billeder smiley


  • #309   31. jan 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1
    Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG - 5 tæver - 30./31. jan.
    Annette sorte Spids: 7. feb.-- SORTE SPIDS
    Jackie og Billie: 9 feb. - DANSK SVENSK GÅRDHUND
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER


  • #310   31. jan 2012 og så har din hvalpe 2 forskellige fødselsdage smiley

  • #311   31. jan 2012 Mai-britt: fik du ik en tæve også?

  • #312   31. jan 2012 jo jeg fik 5 drenge og en tæve. men overtallet er stort, det er ikk sådan at der er 3/3 eller 2/3 mange af stederne - mere 5 til 1 synes jeg smiley

  • #313   31. jan 2012 Ja ok, blev helt forvirret...

  • #314   31. jan 2012 Weeee tillykke med de små Sorø:)
    Ej hvor er det bar snyd...
    Men 5 tæver er smukt...
    Endnu engang tillykke med alle Prinsesserne:)


  • #315   31. jan 2012 Weeee tillykke med de små Sorø:)
    Ej hvor er det bar snyd...
    Men 5 tæver er smukt...
    Endnu engang tillykke med alle Prinsesserne:)


  • #316   31. jan 2012 Mange tak allesammen smiley smil .

    De er så smukke , smider lige et par billeder i fotoalbum i løbet af dagen smiley

    mai-brit H

    Den dødfødte var også en tæve smiley meget trist , prøvede at slynge , suge med min mund , puste , massere men intet hjalp den var desværre smuttet til hunde paradiset ...

    Dog måtte jeg trække på smilebåndet af min mand og to drenge der sad og sagde bræklyde da jeg begyndte at prøve at suge hvalpen for slim ,,,


  • #317   31. jan 2012 Stort tillykke med pigerne.. smiley

  • #318   31. jan 2012 Kæmpe tillykke med pigerne, dejlig stor kuld. Håber de klarer det alle sammen

  • #319   31. jan 2012 Sorø s, Ja hvad gør man ikke når det drejer sig om dyr smiley
    utroligt du kan ramme 6 ens. flot.

    Held og lykke med alle de sidste.


  • #320   31. jan 2012 Tillykke med de sidst ankomne hvalpe.

    Her er fødekassen for en sikkerheds skyld kommet ind og er vasket med rodalon efter alle kunstens regler. Den skal lige tørre færdig, så kommer den på plads i nichen, hvor deres almindelige sovekasse ellers står.

    Jeg synes altså, jeg kan mærke små bevægelser, og maven er meget fast og bred på Lykke, så hvis hun ikke er med hvalpe, så er hun falsk drægtig i højeste potens. De bageste mælkekirtler er hævet meget, og det ser ud til, at hun begynder at miste lidt af pelsen omkring de bageste 4 kirtler. Så vi håber så meget, at der vil være hvalpe her inden for den næste uge. Dog nok tidligst fra weekenden.


  • #321   31. jan 2012 Jackie søger meget ind for tiden, elsker ellers at være ude... Men det ka selvfølgelig være hun fryser... Åh gud hun snorker meget nu...

  • #322   31. jan 2012 Haha... en lille snorkfrøken mere... Her kan Lykke ligge på ryggen og sige sjove lyde, mens hun klør sig og snor sig på gulvet. Hun er ikke så social i disse dage og bryder sig ikke om, at jeg rører for fast ved hendes mave - altså når jeg vil prøve at mærke efter hvalpe.


  • #323   31. jan 2012 Jackie gider heller ik for meget pilleri ved maven... Men finder sig i det.

  • #324   2. feb 2012 Hvordan går det med alle de nyfødte hvalpe???
    Syntes siden er ved a blive for stille.... smiley


  • #325   2. feb 2012 Tror ik Jackie går tiden ud, men det er bare en fornemmelse...

  • #326   2. feb 2012 Jeg mærkede hvalpe igår i dinas mave ikke spark men der er ingen tvivl om a der ligger noget der inde:)
    Idag skal jeg ud og købe en rulle malertæppe der er plastick i bunden så når hun er klar og har født så kan det smides ud... Vi ligger tæppe på også så hun ikke kun ligger på det andet:)
    Imorgen er hun 5 uger henne:)


  • #327   2. feb 2012 Vi har et stykke vinyl vi ligger på vores trægulv, og der er hvalpegården sat op. Og kurven hun ska føde i også...

  • #328   2. feb 2012 Jackie: uhh så bliver det jo meget spændene hvornår det så bliver...
    Har været inde og se de smukke billeder a mavsen:)
    Nu regnede jeg på det igen igår og der fik jeg det til først i marts.. Nu må vi se:)
    Det kunne være sjovt hvis det blev d. 29 så er de små født i skudår:)


  • #329   2. feb 2012 Buller: ja det gør så...
    Ja det ku da være skægt hvis dine blev født på den 29...


  • #330   2. feb 2012 ja Jackie, der er ikke så længe som der har været... Spændende at se hvad hun gemmer derinde. man tror næsten aldrig man når til datoen, når man er så tæt på. det er som om tiden er gået i stå.

    Her går det rigtig godt med de 5 hvalpe, de har alle fordoblet deres vægt og er bare så søde og nuser. man kan falde helt i svime over dem.

    den eneste pige er afsat og får besøg af sin nye familie på søndag.

    den mindste dreng får flaske 20 gange i døgnet og har formået at tage 15 gram på på 6 dage - det er ikke godt nok - og hvis ikke det rykker her de næste par sage, så blvier han aflivet på mandag.

    tror desværre ikke han er til at rede, det eneste vi gør er faktisk at holde ham i live med maden. og han vejer nu 80 gram, den største vejer 350 gram. så det 4½ gang mere.

    Men den anden lille som vejede 85 gram, vejer nu 180 gram, så han trives fint og skal nok komme efter det.

    Men lille Alvin, han må til de evige hundemarker og lege...


  • #331   2. feb 2012 mai-brit: hvor er det bare trist, den lille stakkel!!!
    Men heldigvis er hundeverden så rar smiley



  • #332   2. feb 2012 ja det er trit - men det er også synd at holde den i live i længere tid. vi ved jo ikke om den fejler noget indeni, siden den ikke tager på - den sutter heller ikke hos Laika- den prøvede de første par dage, men jeg tror ikke den har kræfter til det.
    så føler lidt med den - så bedst den får fred snart.

    vi har gjort hvad vi kunne. og er bare glade for vi har 5 store stærke levedygtige hvalpe tilbage smiley


  • #333   2. feb 2012 hvis der er at Alvin skal gå så er det sådan. I har gjort alt hvad i kunne

  • #334   2. feb 2012 Mai-Britt: det er godt nok trist...


  • #335   3. feb 2012 Mai-brit: ja det er da synd den skal have det dårligt..
    Men heldigvis har i gjort hva i kunne også kan i ikke gøre mere...


  • #336   3. feb 2012 Sorø: nu kan jeg snart ikke vente længere på a se de guldklumper...
    Sæt så de billeder ind altså... Jeg er såååå spænd på a se dem:)


  • #337   4. feb 2012 Har en der har tømt sig og kastet op, så mon ik det bliver her i weekenden. Håber virkeligt ik hun har dårlig mave...

  • #338   4. feb 2012 uhh, hvor spændende smiley

  • #339   4. feb 2012 vi følger dig på tæt hold.


  • #340   4. feb 2012 En trist opdate herfra ..

    Vi har desværre mistet de to sidstfødte hvalpe efter en lang hård kamp , frem og tilbage til dyrlæge , modermælk erstatning & honning hver anden time 24 timer døgn efter dyrlæge anbefaling , men desværre intet at gøre for at hjælpe de bette små , de ville ikke selv sutte , tage fra på nogen måde ...
    De bette pus opgav livet alt for hurtigt , men vi må vende den og være hårde og sige hellere nu end senere hvis det var skavanker der ville ramme senere i livet ,, R.I.P små vapser smiley ...
    Alle hvalpe kom til verden naturligt ,, disse to kom dog først en del tid efter de 4 første hvor først fødte var dødfødt ...

    Positivt , vi har 3 super skønne , smukke levedygtige hvalpe tilbage som bare vokser & vokser og bliver smukkere & smukkere for hver dag , bare små dejlige nuser tøzer smiley

    Go`weekend , selv om det er hundekoldt = - 8 grader lige nu ... brrrrr men fantastisk solskinsvejr ...


  • #341   4. feb 2012 SORØ s: Øv en trist meddelse at få på en ellers smuk solskinsdag her på Falster. det er hårdt at sige farvel til sådan to små væsener.

    Vi fodrer stadig Lille ALvin med Flaske. Han tager stille og roligt på, jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal blive ved. MEn så længe han selv sutter af flaske nog af moderen, synes jeg også han skal have en chance. Han blvier langsomt stærkere.

    De 5 store, de voksker med rekordfart.de har taget mellem 200 og 250 gr. på på 8 dage.

    Jeg håber dine tre andre hvalpe bliver store og stærke og vil give mange oplevelser...

    Pøj Pøj med dem alle smiley


  • #342   4. feb 2012 sorø, ov det var en trist meddelelse ,men du har også meget ret i at det er bedre det kommer nu og ikke sener. Og dejlig at de andre har det godt. spændt på billeder af dine hvalpe.

    jeg har lige sat et nyt album ind


  • #343   4. feb 2012 Sorø: øv da også...

  • #344   4. feb 2012 hej jakkie
    sker der noget hos jer? Eller har hun dårlig mave


  • #345   4. feb 2012 Hun ligger til tider meget uroligt, tror ik det var dårlig mave... Har gået en tur med hende her ved 12 tiden, der lavede hun ik noget udover at tisse.

    Li nu sover hun, måske i aften...


  • #346   4. feb 2012 Hvor er det trist at høre, at I mistede nogle hvalpe, Sorø... omvendt også dejligt at de sidste klarer sig, som de skal.

    Spændende, om der kommer flere små snart.

    Lykke bliver bredere og bredere. Til tider er hun ekstremt mor-syg og til tider vil hun bare være helt i fred. Jeg må ikke ret gerne mærke på hendes mave. Hun var frisk med på en god gåtur her før frokost, og hun har sovet en del bagefter. Hun skraber ikke endnu, og hun spiser med god appetit og virker konstant sulten. Så der går nok nogle dage endnu.


  • #347   4. feb 2012 Sorø: Noooo det er jeg så ked a at høre det er trist...
    Godt a de 3 andre lever i bedste vilkåre:)
    Held og lykke med dem:)

    RIP til de 3 fantastiske Bullerbasser som har taget den lyserøde sky til Hundemarken:)

    Stort knussss


  • #348   5. feb 2012 så er første hvalp solgt smiley
    Lille Alvin har hørt han fik weekenden med, han tager på som aldrig før smiley
    Måske an alligevel blvier en stor og stærk Jack, han er bare en langsom starter... Vi må se hvad det ender ud i...

    Jackie - er der sket noget hos dig ????


  • #349   5. feb 2012 Mai-brit: Super godt a han tager så meget på det er super godt a høre:)

  • #350   5. feb 2012 Det er da dejlig at høre Mai-brit, Så er han nok en kæmper


  • #351   5. feb 2012 Så er der nye billeder af hvalpene 1 uge gammel og alle sammen har fået navn

  • #352   5. feb 2012 Ej hvor dejligt at høre Mai-Britt... Krydser fingre for lille Alvin...

    Nej ik det store, slimproppen gik i morges. Men hun er i opblokning, men halser ikke... Det er det jo heller ik sikkert hun kommer til at gøre...

    Men håber på noget i nat eller imorgen formiddag...


  • #353   5. feb 2012 Gabriele: super søde hvalpe, især den med den hvide tot mellem ørene er speciel.

    Lille Alvin vejer nu 105 gram.
    efter jeg har fjernet druesukkeret fra flaskemælken, så spiser han mere og tager mere på smiley jeg håber han fortsætte sin vægtstigning smiley

    jeg lægger nye billeder ind af hvalpene om ldt.

    Jackie - så presser vi med, når der begynder at komme veer - pøj pøj


  • #354   5. feb 2012 Dejligt med Alvin, håber han kommer sig...

    JA gør i det, hi hi...


  • #355   5. feb 2012 Det kan du tro vi gør og held og lykke med fødslen jakie

  • #356   5. feb 2012 Gabriele: tusind tak...

  • #357   5. feb 2012 Så skal vi nok snart igang med en ny tråd som kan hede, Nu med hvalpe, smil

  • #358   5. feb 2012 åhh jeg følger med smiley

    jeg er stadig i tvivl altså smiley syntes hun er blevet lidt tyk, men så alligevel ikke lige så meget som sidste gang.
    hvordan vejer i jeres hunde? for vi skal stå med Nala på armen på badevægten. og jeg syntes ikke rigtig den vejer rigtig.
    vejede hende igår, og der sagde den 7 kilo. hun vejer normalt 6.3 kilo. men syntes bare ikke det kan ses.


  • #359   5. feb 2012 Jeg har også vejet Wilma på mine arme, Det var den bedste mulighed,
    Og Nala har jo taget på. Hvornår skulle hun føde?


  • #360   5. feb 2012 Vejer mine ved dyrlægen, den vejer ens hver gang...

  • #361   5. feb 2012 vi har en super præcis vægt - den vejer ens hver gang - lige meget hvor vi vender og drejer den og stiller den. så vi bad bare Laika gå derop - tilsidst viste hun hvad hun skulle når vi tændte den - det var sjovt at se - men hun blev også vejet en til to gange hver dag. både jeg og pigerne synes det var sjovt at følge med i.


  • #362   5. feb 2012 Ja ved godt der mange der så de vejer ens, vi har altid vejet dem ved dyrlægen... Da vi havde vores han og han sku tabe sig, så blev det skrevet i hans journal med det samme...
    Det samme med Jackie og hvalpene i maven...


  • #363   6. feb 2012 Hun har terning 1 marts. Men åh, jeg syntes den ventetid er alt for lang. Kunne være jeg lige skulle forbi dyrlægen og veje hende.

  • #364   6. feb 2012 Held og lykke, Jackie... det bliver rigtigt spændende. Lykke skulle være på dag 63 i dag, men det bliver ikke det første døgn, der kommer til at ske noget her. Hun æder som et tærskeværk, hvis hun kan få lov, og hun er begyndt at sidde og tigge, hvilket hun bestemt ikke plejer at gøre. Hun er blevet stadigt bredere. Tror da, jeg vil tage hende på vægten, hvis jeg snart kan løfte hende. Vi bruger bare badevægten og så trækker vi min vægt fra.

  • #365   6. feb 2012 vi har fået vejet Nala rigtig ved dyrlægen i dag.

    hun vejede 7 kilo, og i november blev hun vejet dernede til 6.5 kilo.

    hvor meget havde jeres taget på i 5/6 uge som Nala er nu (dag 39 i dag)

    vi får taget en blodprøve på onsdag så vi kan være sikre på om der er noget eller ej.


  • #366   6. feb 2012 *Annette* Lykken: Opdræt af Sort Spids : Tusind tak, Jackie spiser også stadigvæk her. Men det er der nogle tæver der gør li indtil de ska føde...



  • #367   6. feb 2012 Da Laika var 40 dage henne har hun taget 1.5 kilo på.
    det er vel ca. 5,5 uge i alt.
    hun tog 2 kilo på og bar 6 hvalpe, som vejede fra 65 til 193 fram.


  • #368   6. feb 2012 ok, ja så er vi da lidt bag ud. er godt nok spændt på, på onsdag.

  • #369   6. feb 2012 vi krydser fingre for der gemmer sig nogle små babyer derinde smiley


  • #370   7. feb 2012 Lykke har kun taget lidt over 100 g på den sidste uge. Men til gengæld gik det ret stærkt med vægtøgningen omkring 4-7 uge. Her til morgen virkede Lykke mere pylret, og af og til lagde hun ørerne helt tilbage og bed sig lidt på maven, som om der kunne være en lille ve. Men jeg er så meget i tvivl, om hun alligevel kan gå hen og snyde mig og være falsk drægtig, når der ikke sker noget rigtigt endnu. Der er ikke 2 drægtigheder, der er helt ens.

  • #371   7. feb 2012 Heller intet nyt her, hmm Jackie nu må der godt snart ske noget... Hun spiser som en hest stadigvæk...

  • #372   7. feb 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1
    Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG - 5 tæver - 30./31. jan.
    Annette sorte Spids: 7. feb.-- SORTE SPIDS
    Jackie og Billie: 9 feb. - DANSK SVENSK GÅRDHUND
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER


  • #373   7. feb 2012 Jackie og Anette - hvem kommer først med hvalpe og hvem kommer med flest smiley


  • #374   7. feb 2012 Mai-Britt: intet nyt under solen her... Men hun er mega stor, hold da li op... Ved ik hvornår hun har tænkt sig at de ska ud og se dagens lys... VI vil gerne snart se dem...

  • #375   8. feb 2012 Intet sket her. Enten er hvalpene ved at komme på plads i fødekanalen, eller også er hun virkelig falsk drægtig, for hun har skiftet facon over det sidste døgn.

    Nu har vi gået en god tur, for enten kan det sætte skub i noget, eller hvis hun går tom, så er det sundt for hende at få motionen, så hun kan tabe sig... Øv, jeg er ked, hvis der ikke kommer noget.


  • #376   8. feb 2012 Øv da Anette. håber da ik hun går tom...

    Hva med at røntgen hende? Det er da snart ved at være mange dage over...

    Ja her er der ik sket noget heller, vi var ved dyrlægen idag. Hun sku ha tjekket sin byld og analkirtler, de er super fine igen.
    Han tjekkede maven igennem, og alle sku ha det fint...


  • #377   8. feb 2012 Annette og Jackie. det bliver spændende med Jer begge.
    Hos Jackie at se hvad hun indeholder og hos dig Annette om der virkelig er noget derinde, hvad vi selvfølgelig tror på smiley

    Her er hvalpene ved at få øjne og det ser sjovt ud, nu har vi ligesom vænnet os til disse væsener uden øjne smiley

    Og lille ALvin er på vej til 140 gram, fra sølle 65, så jo han har virkelig taget kampen op sammen med mig smiley


  • #378   8. feb 2012 Nej, det er i og for sig ikke meget over tid. Det er dag 65 fra parring. Der fødte hun sit første og eneste kuld for nogle år siden. Men hvis hun først har fået ægløsning et par dage efter, så er det jo ikke over tid. Jeg var til et foredrag med fertiltetsekspert/dyrlæge Birgitte Schiøtt, hvor vi fik at vide at en normal fødsel ligger på ca. 63.-dagen plus/minus 5 dage. Dvs. mellem 58.- og 68.-dagen. Fordi sæden kan holde sig i tæven i op til 5-8 dage.

  • #379   8. feb 2012 øv øv, vi er lige kommet fra dyrlægen og fik tager blodprøve. han kunne ikke mærke nogle fostre og syntes ikke hun så drægtig ud, men han ville ringe lidt senere med svar på prøven.
    øvøv jeg er godt nok ked af det.
    vores dyrlæge undrede sig også lidt over det, eftersom hun er parret på 10, 11, og 12 dagen, og der er blevet parret 5 gange i alt.


  • #380   8. feb 2012 Anette: nej ok, vi håber det bedste...

    Michelle: øv da...


  • #381   8. feb 2012 Michelle - det er altså træls at gå og vente og glæde sig til hvalpe, o gtro der er hvalpe, og så der slet ingen ting er... der er meget lang tid til næste løbetid synes man.
    jeg prøvede at parre LAIKA 3 gange hvor det ikke lykkedes, men heldigvis lykkedes det 4 gang, men man synes bare tiden er uendelig lang til næste løbetid.

    - men nu håber vi dr. dyr ringer med en glædelig overrakselse en af dagene smiley bare to små hvalpe ...


  • #382   8. feb 2012 Øv Øv Michelle, håber for dig.
    Så har jeg jo været heldig med Wilma. Det er hendes første kuld og det lykkedes med det samme.
    Og Jackie , har lige læst at i havde prøvet flere gange. Så Ekstra tillykke en gang til.
    Wilmas hvalpe er også ved at få øjne og den lille Aimee klarer sig også fint nu efter 9 dages kamp.
    Er ved at ligge nyt album ind. I er da velkommen at kigge og skrive et par ord til min lille bande


  • #383   8. feb 2012 Michelle: øv øv øv altså...
    Ja det væreste er jo a man har glædet sig til a der skulle være noget...
    Men på den anden side er det også godt a det er opdaget så man ikke havde gjort det store ud a det...
    Og ja så er der bare så lang tid til hun kan blive parret igen...


  • #384   8. feb 2012 ja det er længe til igen smiley havde virkelig glædet mig, da det var så fantastisk sidste gang.
    men min anden tæve, Cuba, skulle gerne komme i løb i marts/april, så vi skal heldigvis ikke vente helt så lang tid, da det i forvejen var planlagt at hund skulle parres der. det er første gang for hende, så det bliver lidt spændende. håber bare der kommer noget ud af det, da jeg forventer at skulle beholde en hvalp fra det kuld smiley


  • #385   8. feb 2012 Så kan du da glæde dig til nogen sommerhvalpe. Det er ikke rart lige nu. En hurtig tur med Wilma og så fryser hun. Og så hold hende fra ungerne indtil hun bare er lidt varm. Hun havde også tynd mave fordi hun havde spist frossen brød over hos naboerne og ungerne fik det også. Så det var ikke sjovt og de var dehydreret , men jeg vant kampen. Heldigvis har jeg ferie

  • #386   8. feb 2012 ja, det er hårdt at have hvalpe smiley vi havde også for et år siden, og der lå også sne de første uger, så det var også med håndklæde, og hårtørre inden hun kunne komme ind til hvalpene igen. ja vi glæder os også til sommer hvalpe, og de kommer lige i min sommerferie, så min kæreste ikke skal arbejde hjemme, som han skulle have gjort nu. smiley

  • #387   8. feb 2012 Vi er så i samme båd, Michelle. Er ked af at høre, at I ikke får hvalpe. Vi må også konstatere, at Lykke har været falsk drægtig. Det er bare så ærgerligt, for det var bare en ønskekombination, og jeg skulle selv have haft en tæve, hvis der kom en.

    Så nu har jeg en overvægtig tæve, som trænger til at tabe sig i de kommende måneder, så hun kommer i form til om ca. 10 mdr., når vi kan prøve igen. Øv øv øv


  • #388   9. feb 2012 Øv Øv sort spids og michele
    Men jeg fandt ud af noget i aften , fordi Wilma havde tynd mave igen igen. Jeg har ment det for godt og hun fik for meget druesukker. Tænkte virkelig ikke på at man kan få tynd mave af det. Hun drikker jo stadigvæk ingen vand , det nægter hun. Så hun fik bare havregryn suppe med druesukker og calk. 2 liter omkring per døgn . hun måtte jo slabre så meget hun ville. Og jeg var jo glad for at hun tog så meget , selvfølgelig træls når man ska ud hver anden time. Men sådan er det tænkte jeg., mente det nok for godt.
    så jeg gik igang med mit hjerne.

    Hvad er det der går galt her????

    Så kom jeg i tanker om at jeg tog pakken fra druesukker i går og fik en smutter, så i stedet for 2 spiseske fik hun nok 5.

    Sagde til Wilma, det kommer nok til at være meget lekker. og det syns hun selvfølgelig også.

    Men nu fik hun tynd mave igen her til aften.. øv øv

    har googlet alt hvad hun for og kom så til druesukker.

    der findes selvfølgelig også hos hunde en intolerants, og ja, hvorfor ikk, Wilma skal nok ikke have druesukker mere.

    så nu skal jeg ud i køkken og koge nyt havregrød uden druesukker.

    håber virklig det er årsagen. Og hvis ja, er der nok nogen af jer der kan lære ud af mine fejle


  • #389   9. feb 2012 Annette,.ja det er bare øv. Og især for jer, hvor hun har vist alle tegnene. Hos os har vi jo de sidste par uger været i tvivl, så det er nok ikke lige så hårdt et slag.

    Det var da længe hun havde mellem sine løbetider, nala har kun 6 måneder, næsten præcist på datoen:)


  • #390   9. feb 2012 Michele: SOm regel siger man, jo større hunde, jo længere imellem løbetidsperioderne.

    Laika har mellem 6 og 7 mdr mellem sine perioder, en enkelt gang har der været 8½ mdr. mellem.

    ØV for alle Jer der ikke skal have hvalpe alligevel....


  • #391   9. feb 2012 Nu bliver jeg da bange!!!!
    Vi har hellere ikke fået undersøgt vores prinsesse men jeg syntes bare ikke jeg er i tvivl...
    Men nu er i 2 som havde falsk drægtig så bliver jeg da en smule bekymret...
    Det er jo vores første gang så jeg ved jo ikke hvordan jeg kan vide om der enlig er noget eller!!!!


  • #392   9. feb 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1
    Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG - 5 tæver - 30./31. jan.
    Annette sorte Spids: 7. feb.-- SORTE SPIDS ( Falsk drægtig )
    Jackie og Billie: 9 feb. - DANSK SVENSK GÅRDHUND
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER ( Falsk drægtig )


  • #393   9. feb 2012 Jackie: Sker der noget hos jer????

  • #394   9. feb 2012 Hmm... Hun var ude en del i går aftes og i nat, og lå og rystede og dirrede her til morgen... Men så hviler hun igen, men ryster lidt en gang imellem... Det er lidt li som hun ik ka beslutte sig, eller hva ska man sige...


  • #395   9. feb 2012 buller pigen, hvis du ikke er i tvivl så er det sikkert rigtig smiley
    første gang nala havde hvalpe, var vi heller ikke i tvivl.
    denne gang var vi i tvivl, og faktisk ret sikker på der ikke var noget fordi hun ikke havde taget på.


  • #396   9. feb 2012 JAckie.
    LAika lå og rystede helt vildt de sidste 6 timer før hun fødte, somom hun frøs. og mellem hver hvalp, havde hun de sammme rysteture... ved ikke hvad der var, men var lidt nervøs indimellem, for var der nu noget galt. - men sikkert et éller andet der har gjort at hvalpene er hjulpet ned til fødekanalen.
    - jeg håber der sker noget idag Jackie...


  • #397   9. feb 2012 Ja men Jackie ryster ik hele tiden desværre, tror det kommer til at tage lidt tid...

  • #398   9. feb 2012 Vi har lige været oppe hos dyrlægen fir a snakke med ham ang om de har døgnvagt hvis det kommer så langt...
    Han kiggede lige på dina imens vi var der og sagde a han ikke syntes hun var særlig tyk...
    Hun skulle meget gerne blive større på selve maven...
    Vi har 19 dage tilbage og han sagde også a det ville være dumt a tage rønkten endnu...
    Men hvis der var noget i hende ville han sige fra 1-4 hvalpe...


    Sorø: har du billeder a din buller ca 20 dage tilbage???


  • #399   9. feb 2012 Så køre vi til dyrlægen i Stenlille for a få bekraftet om der er noget...
    Christian er blevet såååå urolig for a der ikke er nogen... Så nu tager vi turen...


  • #400   9. feb 2012 Buller: krydser fingre...

  • #401   9. feb 2012 krydser fingre for jer.

  • #402   9. feb 2012 Så har vi været hos dyrlægen....
    Og han så min 3 hvalpe... smiley
    Nøøøj hvor var de søde:)
    Så nu Forventer vi da 3 baby buller:) forhåbelig flere:)
    Men lige en god nyhed her fra:)


  • #403   9. feb 2012 super tillukke Bullerpigerne - alletiders nyhed... det glæder vi os ti lat følge med i smiley


  • #404   9. feb 2012 Buller: tillykke nej hvor godt...

  • #405   9. feb 2012 Tillykke med de 3, Bullerpigerne

  • #406   9. feb 2012 Tak alle sammen:) ja det bliver så spændene:)

  • #407   9. feb 2012 Stort tillykke til alle jer der har fået hvalpe håber snart det er min tur, venter på løbetiden indenfor 1. måned tror jeg.
    Er der nogen af jer der har vaccineret mod herbes ?? det skal jeg gøre , jeg vil ikke risikere noget, det er ved at blive mere udbredt desværre.
    Talte med dyrlægen forleden da hun blev vacc. som bl.a. fortalt at de meget nemt kunne blive smittet på en udstilling, hvor dommeren står og rager den ene efter den anden hund i munden.
    har tænkt mig at skrive til dkk. om problemet.


  • #408   11. feb 2012 Jackie fødte her til aften 4 smukke drenge, alle har det godt. Men i morgen formiddag køre til dyrlægen, og får mor og børn tjekket...

    Hun klarede det hele på 2½ time, det er vist gansk godt. Den første var " normal" størrelse, de 3 andre nogle store drenge...

    Dreng 1: 212 gr
    Dreng 2: 257 gr
    Dreng 3: 250 gr
    Dreng 4: 262 gr

    Mere kommer en af dagene...


  • #409   11. feb 2012 Tillykke Jackie, endelig kom de. Og så 4 drenge

  • #410   11. feb 2012 tillykke Jackie - alletider - og det er vist drengeår smiley
    pøj med dem alle.

    ja 2½ timer er da fint . det er lidt under 1 time pr. styk
    Laiak fik 6 på 4 timer, det er samme tidsrum


  • #411   11. feb 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1
    Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG - 5 tæver - 30./31. jan.
    Annette sorte Spids: 7. feb.-- SORTE SPIDS ( Falsk drægtig )
    Jackie og Billie: 9 feb. - dansk svens gårdhund - d. 10.2 - 4 drenge
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER ( Falsk drægtig )



  • #412   11. feb 2012 Tillykke Jackie:)
    Nååår 4 drenge det er da pænt:)
    Stort tillykke med dem:)

    Jubiiii så er vi de næste på listen:)


  • #413   11. feb 2012 Sorø: Hvordan går det hos jer????

  • #414   11. feb 2012 Tusind tak allesammen...

    Vi har været til dyrlægen og få Jackie tjekket, der var ik flere i hende, hun fik en kalk og sammentrækningssprøjte. Så sku hun være tip top...

    Hvalpene gik han også igennem, de var som de sku være. Så det er bare dejligt...

    Ja dyrlægen tog så ingen gang weekend tillæg, dejligt...


  • #415   11. feb 2012 **~~ Buller pigerne

    3 overlevende hvalpe ud af seks , ingen solstråle historie herfra ... smiley

    Dog har de 3 hvalpe det super godt og de vokser og vokser .

    2 hvalpe afsat , den sidste ved vi ikke endnu om vi evt selv beholder derfor ik afsat endnu ..


  • #416   11. feb 2012 Alle var som de sku være, ingen ganespalte eller navlebrok.

    Jackie havde ik flere i sig, det er også ok. Hun er bare meget meget træt, hun sover og spiser når det bliver serveret.


  • #417   11. feb 2012 Hej og tillykke til alle som har fået hvalpe.
    hej sorø, Ja det var ikke en sjov historie. Men så må du nyde de 3 dobbelt så meget.
    Jeg har lige lagt et nyt billed af vores 4 frække tæver. Der er godt kommet gang i den her smiley
    http://hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=72288


  • #418   12. feb 2012 tillykke til de sidste nyankomne hvalpe.

    Er der overhovedet ingen af jer der kender til herpes ?


  • #419   12. feb 2012 Coton qp...

    tilykke med dem de er da bare søde..... min moster har kennel også med coton de er bare søde....



  • #420   12. feb 2012 hej **~~ Buller pigerne ~~** .
    Tak skal du have.
    Ja de er bare søde og frække smiley
    Må man spørge hvad hvad din mosters kennel hedder


  • #421   12. feb 2012 Evi: jo jeg kender godt til det, men valgte ik at vaccinere imod det. Da hanhunden jeg brugte, ik er brugt mere end en gang. Og det er en her fra landet.
    Har hørt at hvis du bruger en han f.eks. fra tyskland der er meget brugt, vaccinere en del dansker deres tæver...


  • #422   12. feb 2012 coton qp ja self den hedder www.bravemoon.dk

  • #423   13. feb 2012 Hej

    Ved i om der er et sted man kan blive skrevet op eller ligge billet ind hvis man er interesseret i en Russel hvalp til sommer. Ved godt at der ikke går nogen rundt og er drægtige nu hvis de skal føde til sommer smiley men måske har nogen planer smiley


  • #424   13. feb 2012 Tror det bedste er a søge i forum... Eller evt søge i grupperne efter hundens race...
    Vi er i fransk bulldog gruppen her inde...
    Håber du kan bruge det:)


  • #425   13. feb 2012 Hans Peder - jeg har super skønne hvalpe til salg nu og klar sidst i marts smiley

    men ellers kig på DJRTK hjemmeside, der står forventede kuld - så der vil du til foråret se om der er nogle der er på vej smiley

    HEld og lykke med det.


  • #426   14. feb 2012 Mai-Brit - ja det lyder jo fristende allerede at kunne få en snart men det tror jeg ikke er særligt rationelt smiley Må hellere vente til der er nogle uger til overs på fuld tid.

    Hvor ligger dine prismæsigt og hvad skal man regne med ??



  • #427   14. feb 2012 mine hvalpe koster 6500, det er ca. prisen for gode kårede forældre, med godt sind og gode jagt instinkter i sig.
    faderen har engelsk og skots blod i årene, der kan forny den nye generation af JRhvalpe.
    de er så chippet, vacc og har fået ormekur 3 gange, sam de får foder med til den første tid, deres tæppe og legetøj, så de kan føle sig trygge det første stykke tid med ny lugte.
    samtidig får de fuld stamtavle og stambog i DJRTK.
    De kommer ud såsnart vejret er til det og de vil komme med på køreture og er ellers med i hverdagen i hjemmet.




  • #428   15. feb 2012 Ihhhh hvor er her stille smiley
    Hvordan går det med alle jers hvalpe???
    Ja vi har 13 dage tilbage... puhaa det går langsomt og på den anden side har jeg 2 væreslser der skal være færdige til de små kommer og der skal slibes vægge imorgen i det lille værelse også skal der spartles 2 gange mere på det store værelse og der syntes jeg bare ikke a tiden er til det men jeg vil have dem færdige også til der kommer hvalpe købere...

    Anette: Hvordan går det hjemme hos dig??? er der gode tegn???

    Hvorfor er Sorø grå???


  • #429   15. feb 2012 Ja Buller pigerne
    Det er bleven stille her, men har skrevet en hel roman sidst om Wilma hvalpene og hendes tynd mave, men der kom slet ingen respons af nogen. Så føler mig lidt udelukket , daterer dagbog og sætter nye billeder ind hele tiden, men der kommer ikke noget, så går ud fra det er fordi mine hvalpe er ikke ønsket fordi de er uden tavle.


  • #430   15. feb 2012 Dine hvalper er da lige så meget ønsket som dem med tavle....
    mine bliver også uden tavle på så må jeg se om det er det samme her....
    har hun tynd mave???


  • #431   15. feb 2012 gabriele, beholder du din blenheim tæve selv? hun har bare nogle fine farver smiley

  • #432   15. feb 2012 hej gabriele H
    Jeg er personligt ligeglad med om folk har tavle eller ej på deres hunde.
    Jeg kender også flere som har hunde uden tavle.
    Så for mig er dine hunde ligeså velkomne som andres hunde her.
    Men hvordan går det med hvalpene?
    Det er ikke så tit jeg er herinde for tiden


  • #433   15. feb 2012 Ja, hun og hvalpene havde tynd mave, men jeg fandt grunden til det, og du kan tro det var ikke nemt. Det kan du læse om lidt længer oppe i tråden, dejlig at du reagerer på det hvad jeg skrev. Men det er sådan som jeg føler lige nu. Hvordan har din pige det?


  • #434   15. feb 2012 Hun er da slet ikke sig selv mere, sover det meste a tiden...
    hun vokser godt på mavsen, er spænd på hvormange der er inde i hende....
    Hun er begyndt a sove i fødekassen eller på gulvet, det er så mærkeligt a hun ikke ligger oppe hos mig mere....

    Hva var grunden til den dårlige mave???
    Det er meget rart a man kan lære fra andre nu når det snart er vores tur..... uhhhhhh


  • #435   15. feb 2012 Det skrev jeg den 9 februar
    jeg fandt ud af noget i aften , fordi Wilma havde tynd mave igen igen. Jeg har ment det for godt og hun fik for meget druesukker. Tænkte virkelig ikke på at man kan få tynd mave af det. Hun drikker jo stadigvæk ingen vand , det nægter hun. Så hun fik bare havregryn suppe med druesukker og calk. 2 liter omkring per døgn . hun måtte jo slabre så meget hun ville. Og jeg var jo glad for at hun tog så meget , selvfølgelig træls når man ska ud hver anden time. Men sådan er det tænkte jeg., mente det nok for godt.
    så jeg gik igang med mit hjerne.

    Hvad er det der går galt her????

    Så kom jeg i tanker om at jeg tog pakken fra druesukker i går og fik en smutter, så i stedet for 2 spiseske fik hun nok 5.

    Sagde til Wilma, det kommer nok til at være meget lekker. og det syns hun selvfølgelig også.

    Men nu fik hun tynd mave igen her til aften.. øv øv

    har googlet alt hvad hun for og kom så til druesukker.

    der findes selvfølgelig også hos hunde en intolerants, og ja, hvorfor ikk, Wilma skal nok ikke have druesukker mere.

    så nu skal jeg ud i køkken og koge nyt havregrød uden druesukker.

    håber virklig det er årsagen. Og hvis ja, er der nok nogen af jer der kan lære ud af mine fejle


    Og nu efter jeg har taget druesukker fra hende , har hun en rigtig god mave igen. Hos hvalpene tog det et par dage, men nu er de også stabil


  • #436   15. feb 2012 Gabriele: din hund er da li så velkommen som dem med tavle...

    Håber snart hun er frisk igen, jeg har pt bare ik så meget tid og overskud. Er selv syg og har jo hvalpene og en søn der ska tages hensyn til... Syntes dine hvalpe er rigtig fine.

    Jackie kan ha tendens til lind mave, når hun får druesukker...


  • #437   16. feb 2012 Så går tyren igen til dyrlægen...
    Dina er begyndt a kaste rigtig meget op...
    Og spiser ikke rigtig noget mad....
    Andre der har været det igennem???
    Vi ved ikke hva der er galt men vi er helt sikker På a det skal undersøges...


  • #438   16. feb 2012 Hvornår skal hun føde? For tænker at hvis det er oppe over, så er hun vel bare ved at tømme sig og gøre klar?

  • #439   16. feb 2012 Om 12 dage....

  • #440   16. feb 2012 Er det ikke alt for tideligt????

  • #441   16. feb 2012 Er det ikke alt for tideligt????

  • #442   16. feb 2012 altså det vil jeg mene, hvad dag er hun på i dag? min tæve fødte sidste gang på dag 56 om aftenen.

  • #443   16. feb 2012 hvis der er 12 dage igen, så må det være dag 51 idag... øv da også, håber I finder ud af hvad der er galt inden fødslen, så hun kan være helt ovenpå inden den anstrengende fødsel..

    skriv endelig når I kommer hjem og hvad I evt. har fundet ud af...

    her er hvalpene 3 uger imorgen og vi er startet på A38 til de tre størte, bare sådan lidt i det små, så de kan blive orndelige mætte, 6 store hvalpe til 6 patter, så skal der produkseres noget mælk, nå de 5 af dem vejer et lille kilo hver...

    utroligt så meget de tager på på så kort tid...


  • #444   16. feb 2012 Så har vi været ved dyrlægen...
    Hvalpene havde det godt han lyttede på hende...
    Tog hendes temp som var på 38,2...
    han gav hende Noroclav 25 mg som vi skal fortsætte med 2 gange dagligt...
    så fik hun bariumsulfat som hun skal have i 2 dage...
    det skulle hjælpe på hende:)
    Så nu kan jeg kun håbe på det bedste...
    vi skal så give hende ris og kogt kylling...


  • #445   16. feb 2012 mai-brit: Dejligt det går godt med de små hvalpe basser.... nååårh A38 så vil jeg gerne se dem med det i hele skæget:)

  • #446   16. feb 2012 buller pigerne
    der er jeg da ked af at høre, men jeg har også læst om der findes tæver som kaster op i de sidste par dage. DR Dyr har nok gjort det bedste for hende. Håber det går snart bedre.

    Og til jackie
    tak for dine fine ord. Jeg har nok misforstået jer, og tænkte at jeg ikke var velkommen med hunde uden tavle.

    Det må i undskylde


  • #447   16. feb 2012 Gabriele: det gør ik noget...

  • #448   16. feb 2012 Bullerpigerne .
    Faldt over dette du har skrevet *Hvorfor er Sorø grå???* er den til mig eller ?? og hvad mener du ?

    Håber din tæve er ok og alt går godt .. smiley







  • #449   16. feb 2012 sorø S - for nogle dage siden var dine kommetarer grå og under dit billed stod "frosset" - men nu er du igen "klar" og med på linien...

    Bullerpigerne dejligt at høre t vovse er i bedring...

    gabriele H - nej her er alle lige smiley - både med og ude tavle, med få eller mange "hvapser", men os der allerede har fået hvalpe har nok bare travl med disse i stedet for at have så meget tid til nettet som før.

    nu er hvalpene 3 uger gamle og tiden er fløjet afsted.
    de første 12 dage sad jeg og gav lille Alvin flaske 20 gange i døgnet, oppe 3 -4 gange om natten.
    efter 12 dage gik vi over til kun 10 gange i dgnet da ha nbegyndte at spise mere af gangen.

    her de sidste 6 dage har han udelukkende spist hos mor - men jeg skal være der hver gang hun lægger sig - 10 gange i døgnet stadig, da de andre hvalpe vejer mellem 700 og 900 gram og lille Alvin blot vejer 300 gram nu. (han startede på 65 gram) - så han har fordoblet sin vægt 3 gange, de store har fordoblet deres fødselsvægt 4 gange.
    Men når der er 5 kæmper af knapt et kilo - så har lilel Alvin ikke en chance, så jeg sidder og mandsopdækker ham, og sørger for de andre ikke tager patten fra ham eller skubber ham væk - så jeg er stadig op 2 gange om natten, stiller uret til 2 og 5 -- så han ikke sulter den lille.
    men nu er de store begyndt at få lidt hvalpepiller opløst og blendet med A38, så får den lille lidt ro til at spise, og de store får stillet den værste sult inden de kommer til patterne...

    men jeg er tit herinde og se jeres kommentarer og følger med, men får ikke altid kommenteret det smiley

    så undskyld Gariele hvis jeg ikke lige har fået skrevet smiley



  • #450   16. feb 2012 Sorø: ja de andre dage har din tekst været går og da jeg gik på din profil stod der a du var frosset.... Hvilket jeg ikke kunne ikke kunne forstå....
    Men endelig er du tilbage:)
    Får vi snart de små a se???


  • #451   16. feb 2012 Kender det godt med lille Aimee, jeg skal altid passe på at hun får mælk fordi de store skubber hende væk. Men det går bedre og bedre, og ja. Jeg er også mega træt. Skal måske lige sige at jeg er enestående og står med det hele selv, så det kan godt være at jeg har taget nogen ting lidt personlig da jeg ikke fik nogen respons.

    Men jeg vil ikke misse en eneste minut med min lille hundefamilie og jeg er mega stolt at alle er i live og har det godt.

    Arbejder siden onsdag igen men har en dejlig veninde som også tager en tæve, kommer og foder , kigger om alt er ok , og går tur med Sammy og Wilma.


  • #452   26. feb 2012 Go aften smiley
    Hvordan går det med alle de små???
    Her sker der ikke så meget Dina sover rigtig meget og hendes temp bliver ved med a falde også stiger den igen... Tidligere idag var vi nede på37,1 og her til aften var den oppe på 37,8...
    Vi havde besøg igår a en sød dame som selv har haft FB hvalpe og har en FB selv..
    Jeg syntes det er rart a hun vil komme når Dina går i fødsel så vi også kan være mere rolige når der sker noget...
    Men 2 dage tilbage, uhh det er dejligt:)
    Anette hvordan går det i hjemmet hos jer???


  • #453   26. feb 2012 Smil , ja jeg er retur ,,blev lige lidt negativ over et par damer og måtte i fryssern , sådan er det nogen gange smiley

    Hvis i hopper ind i min profil er der billeder smiley Go `fornøjelse med at kigge smiley


  • #454   26. feb 2012 Sorø: dejligt a du er tilbage....
    Hun er da for dejlig jers lille pus:)
    Går det godt med dem???


  • #455   26. feb 2012 De har det alle fint der er billed af allesammen under Lua smiley

  • #456   26. feb 2012 Endelig er det ikke så rolig mere her i tråden. Dejlig at der er nogen, smil. I dag er mine fem 4 uger gammel. De er bare så sød alle sammen. Alle 4 har fundet et dejlig hjem og Aimee, ja hun bliver jo.

  • #457   26. feb 2012 Ja Jackie's hvalpe blev 2 uger i fredags, og nærmede sig allerede i fredags 1 kg's penge... Det er vist meget godt klaret, og de har det alle godt...

    Når jeres har født og mens hvalpene dier, har jeres tæve lind mave.? Ik tynd tynd mave, men lind.. Hvis i forstår...


  • #458   26. feb 2012 Her er meget stille det er jo mig der hvergang får tråden igang igen....
    Men jeg kan godt forstå jer andre nu hvor i har fået hvalpe...

    Sorø: jeg har været inde og se de små og jers nye prinsesse... Har givet hende en ekstra høj:)

    Gab: uhh allerede 4 uger det går vild stærkt...
    Sælger du dem når de er 8 uger???


  • #459   26. feb 2012 Her er meget stille det er jo mig der hvergang får tråden igang igen....
    Men jeg kan godt forstå jer andre nu hvor i har fået hvalpe...

    Sorø: jeg har været inde og se de små og jers nye prinsesse... Har givet hende en ekstra høj:)

    Gab: uhh allerede 4 uger det går vild stærkt...
    Sælger du dem når de er 8 uger???


  • #460   26. feb 2012 Her er meget stille det er jo mig der hvergang får tråden igang igen....
    Men jeg kan godt forstå jer andre nu hvor i har fået hvalpe...

    Sorø: jeg har været inde og se de små og jers nye prinsesse... Har givet hende en ekstra høj:)

    Gab: uhh allerede 4 uger det går vild stærkt...
    Sælger du dem når de er 8 uger???


  • #461   26. feb 2012 Undskyld i får beskeden flere gange men jeg er på med mobilen og her er virkelig dårlig net på landet....

  • #462   26. feb 2012 hej buller, jeg sælger dem med 9 uger så vacine lige kan virke inden de kommer afsted.
    Og til Jackie, ja i starten havde wilma også lidt blød mave. Det er vist meget normalt. Nu siden de små for lidt ekstra mad fjerner hun jo ikke klatter længere og nu er maven normal igen


  • #463   27. feb 2012 Vores bulller har hele vejen igennem haft en god mave ...

    De små buller er 4 uger idag og hun gøre stadigvæk rent efter dem ...... ørk ... Sidst gjorde hun rent lige ind til de flyttede når hun kom før mig ,,, føjjjjjj ....


  • #464   27. feb 2012 Gabriele: tak...
    Sorø: det må være dejligt der ik er noget...


  • #465   27. feb 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1
    Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG - 5 tæver - 30./31. jan.
    Annette sorte Spids: 7. feb.-- SORTE SPIDS ( Falsk drægtig )
    Jackie og Billie: 9 feb. - dansk svens gårdhund - d. 10.2 - 4 drenge
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER ( Falsk drægtig )


  • #466   27. feb 2012 Anette og Bullerpigerne - så er det lige ved at være tid.

    ja jeg indrømmer gerne, at jeg ikke får deltaget så meget herinde efter at hvalpene er kommet.
    tiden er fyldt op og spændingen er ligesom udløst.

    men nu blvier det spændende hvd de sidste to piger kommer frem med smiley

    Laika gør også rent efter hendes 6 hvalpe - kun 2 gange har jeg tør op, det er de eneste 2 gange jeg har set de har lavet stort - ellers erder pinligt rent hele vejen rundt.

    Lille Alvin som kun vejede 65 gram ved fødslen tager fint på - han er nu oppe på 535 gram så det er jeg helt fint tilfreds med.

    de andre basser vejer 1000 gram (2 af dem) og de sidste 3 vejer over 1300 gram.
    de var 4 uger i fredags - 2 er solgt og der kommer en og kigger på fredag, så der skulle den 3. gerne være solgt = halvdelen smiley


  • #467   27. feb 2012
    Ja, nu er hvalpene allerede 4 uger gammel,

    Dejlig mai-britt at lille alvin trives så fint

    Det gør Aimee også. Hun vejer nu 1105 gr. så der er jeg også meget tilfreds med.
    Der er ikke meget forskel på vægten mere siden de for 3 faste måltider.

    Hvad er i heldig med at moren gør rent, det har hun ikke gjort siden de er 3 uger gammel. Det gider hun ikke.

    Men nu går de også allerede fint på avis, så det er jo vist også en fordel.

    Og hvad er de bare sjov for tiden når de leger sammen og er såååå farlig. Skønt at se på


  • #468   27. feb 2012 Ja det bliver sååååååå spændene....
    Vi går bare og venter på der sker noget...
    Chris har flere gange måtte fjerne slim idag... Om det er tegn ved vi ikke...
    Hendes temp stiger og falder hele tiden...
    Hvis der er nogen som har gode råd ang tegn på a det er lige ved er i velkommen til a skrive til mig...
    Hvor er det dejligt a det går jers hvalpe rigtig godt og selv de små vokser godt....
    Jeg kan godt forstå a i ikke har tid til a skrive her inde når i også har jers små babyer som skal passes:)
    Så i er alle sammen tilgivet:)


  • #469   27. feb 2012 Buller

    Vores bullertøz begyndte at kradse og hente puder og tæpper i sin kurv og ødelægge det til strimler ,, samt begyndte hun at have lidt slim bagi og halse rigtig meget i perioder , derudover var hun rastløs og spiste ik rigtigt ca et døgn op til fødsel ..



  • #470   27. feb 2012 Jackie´s blev i fredags 2 uger, og de vejede imellem 850 til 950gram... Det er nogle gode basser hun har, hi hi...

  • #471   27. feb 2012 Jackie's steg og faldt i en ugen inden, tror hun har været på vej til det en gang inden det gik igang for alvor... Hendes temp ka jeg ik regne med...

  • #472   28. feb 2012 Sorø: hun spiser lidt men a flere gange!!!
    Skal vi tage lidt mad fra hende eller skal hun bare fortsætte???
    Hun pøller flere gange om dagen...

    Var hun på samme måde første gang??


  • #473   29. feb 2012 Vores buller har haft adgang til mad og frisk vand døgnet rundt så hun selv kunne styrre det hvornår hun ville spise ..
    Vi har ikke taget temperatur på hende da det stressede hende mere end gjorde godt , men det er ju forskeligt fra hund til hund hvordan de lige tager det smiley


  • #474   1. mar 2012 coton qp: 4. jan. - COTON DE TULEAR = 4 tæver - den. 4. jan.
    landseergården: 9 jan. - LANDSEERE = 2 hvalpe, en af hver d. 11.1.
    Tenna D: 14. jan - .PHARAOHOUND = 6 hanner og 1 tæve - d. 17.1
    Laila : 14. jan. --- CAVALIER = 3 tæve og 3 hanner - d. 15.1.
    Gitte N: 19. jan. - COTTON DE TULEAR - 2 tæver + 1 han - d. 19.1
    Frederikke O: 27. jan. - RUHÅRET GRAVHUND
    Mai-Brit: 30. januar - JACK RUSSEK - 5 hanner + 1 tæve - 27.1
    gabriele H; 2 feb. - CAVALIER - 3 hanner + 2 tæver - 28. 1
    sorø S: 1-3 feb.- FRANSK BULLDOG - 5 tæver - 30./31. jan.
    Annette sorte Spids: 7. feb.-- SORTE SPIDS ( Falsk drægtig )
    Jackie og Billie: 9 feb. - dansk svens gårdhund - d. 10.2 - 4 drenge
    bullerpigerne: 28. feb. - FRANSK BULLDOG - d. 1/3-12 - 5 Tæver + 2 Hanner.
    Anette - Bedste Bordercollie: 28. feb. BORDERCOLLIER
    Michelle: 1. marts. - CAVALIER ( Falsk drægtig )


  • #475   1. mar 2012 God nyhed:
    Dina kom til dyrlæge kl 10.30 og fik en vee sprøjte og inden for 2 timer skulle den første vee komme men der skete ingen ting....
    Så vi ringede til dyrlægen igen og vi skulle komme akut...
    Så det endte med kejsersnit...
    og ud a det kom der: 5 Tæver og 2 Hanner...
    De er sunde og raske så vi er super glade:)


  • #476   1. mar 2012 Tillykke med hvalpene.

    Vi har lige fået at vide, at Aslak, som Lykke blev parret med, er fertil over middelniveau, ca. 85% levedygtige sædceller. Så det er godt nok for mig til, at vi prøver igen til sommer, når Lykke er klar. Det er så meget en ønskekombination, så det er et forsøg mere værd.

    Ville I, hvis det var jer, så få foretaget inseminering? Han kunne jo godt parre her sidste gang.


  • #477   1. mar 2012 annette. hvordan har de fået det testet?
    for ham vi parrede med har ikke parret før. og Nala gik tom

    så hun ville også have ham testet. men dyrlægen ville ikke gøre det.


  • #479   1. mar 2012 **~~ Buller pigerne

    Tillykke med babyerne smiley ,,, smil


  • #480   1. mar 2012 tillykke med alle børnene...

  • #481   1. mar 2012 Tillykke Buller...


  • #482   13. mar 2012 Halløj alle sammen:)
    Hvordan går det hos jer med hvalpene???

    Her går set godt for få dage siden begyndte alle de små kære a få øjne...
    De vokser godt især al pacino han er jo kæmpe...

    Her er vægten på de små..

    Fødsels-vægt og nu vægt...
    Amber: 169-553
    Agnes: 171-428
    Amy: 173-486
    Armani: 181-544
    Angel: 186-502
    Al pacino: 204-702
    Alma: 207-595

    Dina klare det så godt nu hun er en fantastisk mor..
    Zille er kommet på ferie da hun fik stres så dyrlægen mente det bedste var a hun skulle på ferie...

    Her var lidt opdatering


  • #483   13. mar 2012 Hov fik da lige set a jeg ikke havde fået sendt en tak besked tilbage til jer som ønskede mig tillykke med de små...

    Så 1000 tak alle sammen:)


  • #484   13. mar 2012 Her går det også fint og som det ska, de er ved at rigtig frække nu. De er 5 uger på fredag, og er jo ik til at stå for.

    Jeg har vist fundet en super udstationeringsfamilie til en af drengene, så det er bare dejligt.
    Og en mere er solgt, dem der har "købt" en kommer og kigger dem igen på søndag. Og udstationeringsfamilien kommer også, så det bliver dejligt.
    Udstationerindsfamilien havde faderen til Jackie, ja indtil han mødte en stor taxa. Det var 4 dage inden vi sku møde ham, da Jackie var 4 uger... Manden arbejder kun 4 timer om dagen, og de har en dsg han på 5 år. Så de har mere end tid at bruge på en lille ny, håber det bliver godt. Ja så bor de ik så langt væk...


  • #485   14. mar 2012 hejsa alle..

    her går det fint.
    Alle de 5 store hvalpe er solgt og skal til deres nye familier om 1½ uge.
    Agnete = Frederikssund,
    Amigo = Kalundborg
    Albert = Ringsted
    Arthur = Valby
    Aladdin = Nyk. Falster

    kun en af alle hvelpe blvier her på falster, utrolig

    Lille Alvin som ikke vidste om han ville overleve er nu ahlv størrelse af de andre, så det går fremad, han er lige så fræk og følger udviklingen på lige fod med de andre.

    Jeg har med vilje ikke sat ham til slag endnu, han skal lige have mere end de 8 uger på bagen,

    tænker han får 12 uger.
    MEn det blvier lindt udnerligt når de 5 forsvinder her næste fredag.
    Her blvier stille.

    MEn der er godt nok også en del arbejde med sådan 6 stykker.
    lukkes ud hver 2. time på terrassen for at tisse.
    have mad lige så tit, kæles og klappes og nusses med - og så vil de lege.

    men de er søde og charmerende og har hver deres eget sind.

    Kun Albert beholder sit navn, ellers skal de hedde:

    Pippi, Max, Baloo og Russel.

    Hygge til Jer alle og dejligt at høre hvordan det går Jeres små poder smiley


  • #486   14. mar 2012 Tillykke til jer alle.
    Alle vores er kommet ud til nogle søde familier.
    2 på sjælland, 1 i jylland og en til fyn


Kommentér på:
Er der andre der venter hvalpe sidst i januar?

Annonce