{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CC
  • #1   24. jan 2012 Jeg ved ikke om man altid gør det.. Men den genetik der gør hunden mangler hår, påvirker også tænder og negle.
    Så dobler man på dette, risikere man manglende og svage tænder, og svage negle.
    Det gælder i øvrigt for alle de hårløse hunderacer.


  • #2   24. jan 2012 Hvad giver de forskellige parringer?

    Hårløs + Hårløs = 50% Hårløse, 25% Puffer, 25% Letal*
    Hårløs + Puff = 50% Hårløs, 50% Puffer
    Puff + Puff = 100% Puffer

    *Når 2 hårløse parres, sker det at 25% af hvalpene får dobbelt dosis af hårløs-gener, og dette er dødeligt. Hvalpene dør dog allerede på embryostadiet.


  • #3   24. jan 2012 Team tornado

    Perfekt. så kan se at det jo ikke er smart at pare 2 x hårløs

    hvad gør man så lige med den race, for jeg synes jo at den hårløse er så flot!! men puff'en er bare ikke noget for mig. er der ikke nogen avlere der også står i den situation?

    jeg mener det kan måske være svært at finde den helt rigtige match til sin tæve hvis man ikke kan lide udseendet på en puff? hvis jeg fx stod med to perfekte match til tæven, og ALT bare var iorden med begge hanner, den ene var smuk og den anden grim, ville jeg jo aldrig vælge den grimme smiley

    er der ingen avlere der står i det dilemma? altså puff og hårløs er jo samme race, men med utrolig forskelligt udseende, så de kunne jo lige så godt ha været forskellige racer , hvis man udelukkende kigger på udseende smiley


  • #4   24. jan 2012 Nu vil jeg lige rette dig lige team.. for det med de hårløs det komme altså an på hvis der ikke ligger noget powderpuff i generne bag... hvor der går det kommer der ikke dobbel dosis hårløs

  • #5   24. jan 2012 bahh... stave kan jeg ikke... Hvis der gør det kommer der ingen gummie hvalpe (dobbelt hårløs)

  • #6   24. jan 2012 Saksede blot lige info fra Tinna udemærkede indlæg herinde.

    (link fjernet)


  • #7   24. jan 2012 Dvs man kan godt parre 2 x hårløs hvis bare der er puff i generne?

  • #8   24. jan 2012 Der er mange der parrer to gange hårløs !! 3 af mine tæver er købt fra avler hvor begge forældre var hårløse.

  • #9   24. jan 2012 Bergamasco

    Det skal der da gøre hvis man parrer to hårløse, da begge har et gen.

    Jeg ved ikke hvad generne hedder her, men lad os sige at H er den dominante hårløs og p er puff. Hvis vi antager at begge er heterozygote for hårløshed (hvilket vil sige at begge har puff i linjerne) ser det sådan ud

    p/H+p/H = p/p+p/H+H/p+H/H

    dvs
    50% p/H = hårløs (m gen for puff)
    + 25% H/H= hårløs (uden gen for puff)
    + 25% p/p= puff


  • #10   24. jan 2012 Men netop de 3 er så også dem jeg har med flest fejl. En af den har helt skæv kæbe, en anden et helt ufuldstændigt tandsæt samt fejl i halsen, og den tredje har virkelig dårlige negle.

  • #11   24. jan 2012 Hvis der er ingen puff i linjen giver det 100% H/H, som jeg kan forstå er letalt... Hvilket vil sige at der ikke eksisterer (ret mange) homozygote hårløse.

  • #12   24. jan 2012 okay smiley fantastisk

    Ja der kommer lidt mange spørgsmål, men kæresten har lige givet mig lov at få en hårløs om 5 år smiley han har ellers altid nægtet. så nu skal jeg bare sætte mig rigtig godt og grundigt ind i racen smiley

    hvad mht pris, ved de ligger i 8-13.000 er det uanset vægt? ved at vægten svinger meget, men jeg kunne godt tænke mig en tæve på omkring 3 - 3,5 kg. med DKK tavle er det helt umuligt, ? eller kan man ikke rigtig forudse vægten ?


  • #13   24. jan 2012 Selina P

    Kan du ikke også lige overtale min så? smiley


  • #14   24. jan 2012 Søster... der stod jeg lidt af smiley

  • #15   24. jan 2012 haha jo med glæde smiley det har taget 2,5 år at overtale min. så hvis jeg også skal overtale din, skal jeg nok til og igang smiley

    jeg skrev en dejlig mogen besked til ham i morges, (jeg har selvfølgelig vist ham 1000 billeder og fortalt op og ned om den hårløse, men han har nægtet hver gang!) hvor jeg skrev hvor fantastisk han var, osv osv og så skrev jeg lige til sidst : og skaaaaat, må jeg ikke nok få en hårløs om 5 år, når vi har fået hus , og karrieren køre og det hele , med DKK stamtavle. så dropper vi pomeranianen til 30.000 smiley
    og sluttede af med, Mmmmh skat, det er bare så dejligt at du giver mig lov smiley

    smiley

    så skrev han lige så sødt tilbage godmorgen skat, hvor er du dejlig, jeg elsker dig, og selvfølgelig må du det smiley

    så var den i hus smiley


  • #16   24. jan 2012 Selina - En hund skulle jo gerne være en fælles beslutning, og ikke blot noget som man overtaler den anden part til.



  • #17   24. jan 2012 Ej det er også, han kan bare ikke så godt lide hårløse dyr, men dem har jeg altså en STOR svaghed for smiley og når han oplever dens personlighed irl ved jeg at han falder pladask for den, han synes faktisk næsten alle hunde er kedelige, lige indtil de springer i armene på ham smiley så jeg tror bare lige han har skulle have noget tid til at acceptere en hårløs, smiley men det har han så nu, det lyder lidt som om at det er en beslutning der er taget på 1 minut, men jeg har i mange år været vild med den race, og fortalt alt hvad jeg viste om dem til ham. smiley jeg tror bare det er udseenet der ikke tiltaler ham, men jeg ved hvad det er han falder for hos en hund, altså ved personligheden, og er helt sikker på at han nok skal blive rigtig glad, den dag vi får en smiley det er jo trods alt først om maaange år.



  • #18   24. jan 2012 Hahha, kan være jeg skal igang med at fedte smiley

    Min kæreste har det også svært med det faktum at de er hårløse, og at de er små smiley
    Jeg ved han kan lide deres personlighed, vi kender en puff. Men nytter bare heller ikke ikke at få en stor hund, når han ikke er villig til at lave arbejdet med den smiley


  • #19   24. jan 2012 Anne

    min kæreste har ikke mødt en, men han ELSKER små hunde. han synes de store er alt for overvældende, og fylder for meget. faktisk kan han slet ikke se det søde ved dem. lige ud over Labben. men jeg har altid sagt, også før jeg mødte min kæreste, at den eneste hund jeg ABSOLUT IKKE ville have var en lab smiley synes simpelthen de er så kedelige, og ikke særlig kønne!

    så det er faktisk kun den faktum at de ikke har hår på kroppen smiley

    Jeg æææælsker hårløse dyr, rotter marsvin, mus, katte, hunde, love it!



  • #20   24. jan 2012 Er også helt vild med de hørløse katte! smiley
    Men de hårløse marsvin, de sgu stadig lidt scary smiley

    Men kæreste vild kun have en stor hund, fordi at han jo er i MAND, og en MAND skal jo ikke have sådan en lille tæppetisser smiley Og så den jo grim smiley
    Men ja, jeg vil vædde med at hvis jeg fik ham lokket ud og se hvalpe, ville han falde pladask, når han får en i armene smiley
    (hver gang jeg vil havde ham ud og se en hund, vil han aldrig med ud at se den, han ved udemærket godt selv, at når det kommer til stykket, smelter han) smiley


  • #21   24. jan 2012 Haha , ej det der med at være en mand, den må han sku længere ud på landet med, så er det fordi han ikke føler sig mandig nok i sig selv. det er sku kun en rigtig mand der kan gå med de små racer uden at tabe ansigt!

  • #22   24. jan 2012 Det er langt fra de fleste der parre hårløs med puff. Ligeså mange parringer er med hårløs+hårløs. Og ja dobbeltgenet vil kunne være til stede så snart 2 hårløse hunde parre sig, men der er ingen der opdager det og ingen hvalpe lider under det.

    Jeg har stjålet min viden i mit album fra de norske og svenske sider om racen smiley


  • #23   24. jan 2012 Tinna

    okay det lyder godt smiley man skal jo finde sin viden et eller andet sted fra smiley

    jeg er helt vild med Silas , han er bare for lækker. og kan se han også har DKK tavle.

    Jeg er lidt i tvivl med vægten kan man godt få dem i 3-3,5kg? med tavle?


  • #24   24. jan 2012 Tinna> Men man får vel så det mindre kuld... eftersom 25% af afkommet aldrig bliver født... Så må det blive 66% fødte hvalpe der kommer ud som hårløs og kun 33% Puff..

  • #25   24. jan 2012 Vi har en tæve på 2,5 kg med tavle. Samt 4 hanner alle med tavle, de vejer fra 3,5 kg til 8 kg. Vores 3 tæver uden tavle vejer henholdsvis 2,7 - 3,5 og 3 kg.

  • #26   24. jan 2012 Selina: Ja de fåes ned til den vægt, men så er du nød til at se linierne igennem. Silas far er en stor hund, og han har lavet en del store hunde inkl Silas - men også små hunde.
    Vil man have en mindre hårløs, skal man self gå efter hunde der er noget mindre smiley

    Ginne: Det tror jeg faktisk ikke. Silas forældre var hårløs + hårløs. Tæven fik 7 hvalpe. Har endnu ikke oplevet at hårløs + hårløs parringer giver færre hvalpe end Hårløs + Puff eller Puff + Puff


  • #27   24. jan 2012 Tinna

    okay så man har altså en form for garanti ved at finde linjer med små hunde? så bliver hvalpene også gerne små?

    for sån er det jo ikke med chierne , der kan man ikke rigtig være sikker på noget smiley


  • #28   24. jan 2012 Tinna

    okay så man har altså en form for garanti ved at finde linjer med små hunde? så bliver hvalpene også gerne små?

    for sån er det jo ikke med chierne , der kan man ikke rigtig være sikker på noget smiley


  • #29   24. jan 2012 Team tornado,

    hvordan kan det være at det er alle hundene uden tavler som er så små? men ikke dem med? jeg vil nemlig gerne have en af de helt små, så de passer nogen lunde i størrelsen med mine piger.

    hvor lang tid før skal man skrives op hos opdrætter for at være sikker på at få en lille, meget racetypisk god udstillings hund?


  • #30   24. jan 2012 Tror aldrig du får 100% garanti for noget smiley Men tror ikke at svenske linier af mindre hunde giver ligeså store hunde, som fx de tyske linier som kan være en del større. Der er alligevel en stor forskel på 3 og 7 kg.

  • #31   24. jan 2012 ja der er jo kæmpe forskel. men er dem på 7 bedre at udstille med end dem på 3?

  • #32   24. jan 2012 Det tror jeg ikke. En hund på 7 kg er jo for stor. Det er Silas også. Nogle dommer trækker det ned hos, andre gør det ikke. Samme med de små hunde.

    Tror de perfekte kinesere ligger på 4.5 - 5.5 kg - men det er jo en smagssag hos dommeren.


  • #33   24. jan 2012 ohh okay smiley

    hvad med den kennel du har købt fra, laver de kun store hvalpe?

    eller kender du nogle kenneler som laver små hunde med DKK tavler, som du kan stå inde for?


  • #34   24. jan 2012 De laver slet ikke hvalpe af racen mere.

    Jeg kender til 2 danske kenneler som jeg selv måske ville købe hund fra. Men ellers skal du et smut til Sverige. De laver super hunde i en god størrelse.


  • #35   24. jan 2012 Som Tinna siger så tror jeg ikke helt man kan få garanti for noget vedr størrelse. Vores 8 kinesere er vidt forskellige, ikke både i farver men også i størrelse, pelsgrad hos de hårløse, temperament osv..

  • #36   24. jan 2012 Ellers skal du tage til Polen og finde en hund. Deres kan godt være ret små. Min veninde hentede 2 piger hjem, hvor den ene er meget meget lille.

  • #37   24. jan 2012 Team: Det er nemlig rigtig. Der er kæmpe forskel fra hund til hund inden for racen. Selv inden for samme kuld er der stor forskel om hunden blir stor som Silas eller lille. Om de blir meget pelset eller meget hårløse.

  • #38   24. jan 2012 Men kan anbefale at du kigger efter hunde på den fælles stambogs-side for kinesere. Der skriver folk ofte vægten ind. Så kan du evt finde en kennel som laver den type hvalpe du godt kan lide smiley

    http://www.chinesecrested.no/no/


  • #39   24. jan 2012 okay så polen eller sverige . så er det bare lige at få sig gravet frem til nogle gode avlere ... har aldrig prøvet at skulle finde avlere i udlandet nemlig smiley


    er bange for at støde ind i de forkerte hehe smiley

    men som sagt er der stadig år til jeg skal have min hårløse, men derfor synes jeg stadig det ville være rart at finde en masse god viden, og få skrevet sig op i god tid så jeg er sikker på at få det bedste af det bedste smiley og jeg vil selvfølgelig betale hvad det koster smiley


  • #41   24. jan 2012 Du kan ikke linke til siden rigtig smiley Kan ikke se ham.

  • #42   24. jan 2012 gud hvor er jeg dårlig til at finde rundt på hjemmesider jeg ikke har været på før smiley

    Synes ikke rigtig jeg kan finde vægt nogen steder?


  • #43   24. jan 2012 Så nu fik jeg ham set - ja han er rigtig flot. En kraftig fyr

  • #44   24. jan 2012 underligt, jeg kan godt se ham når jeg trykker på linket

    http://www.chinesecrested.no/pics/gallery/8a06b4cd5dadcac766ff8abff335367b.jpg


  • #45   24. jan 2012 Vi har faktisk to fra samme kuld, en hårløs og en puff. Den hårløse er hvid og sort og meget lille, puffen er creme farvet, dog stadig lille men stadig meget mere bred en den hårløse.

    Vi har også to brødre, dog ikke fra samme kuld men med samme forældre. Der vejer den ene 4 kg og den anden vejer 7.

    Så der er enorm stor forskel.


  • #46   24. jan 2012 Du skal under hundedatabasen og ikke Galleri

    Her er Silas profil, så kan du se oppe i toppen det står:
    http://www.chinesecrested.no/no/registry/102047/Mexi+Silas.Liv.html

    Det er dog ikke alle der smider det ind, men mange gør.


  • #47   24. jan 2012 ja, lidt stor, men er vild, med håret og farven. nam nam. hvis jeg kunne få ham, i en hende og på 3 kg, ville det være drømmen smiley

  • #48   24. jan 2012 Det er nemt nok. De plettede bliver der lavet en del af. Det er også min drømme-kineser smiley
    Troede Silas ville blive sådan en, men han valgte så at være fuldfarvet i stedet *GG*


  • #49   24. jan 2012 hvad er den mest eftertragtede / sjældne farve hos de hårløse? hvis der altså findes sådan en?

  • #50   24. jan 2012 forstår jeg det rigtig, jeg skal under hundedatabase, og så vælge det land som jeg vil kigge på, og så gå alle kennelerne igennem samt alle deres hunde?

  • #51   24. jan 2012 Det tror jeg ikke der er noget der hedder. Alle farver er tilladt og og alle farver har med at vise sig i ny og næ smiley

    Dog tror jeg ikke Merle er velset (tilladt?) Har aldrig set en med bog, med denne farve.


  • #52   24. jan 2012 Ja du kan vælge at søge under land eller efter champions, eller efter navn. Der er mange muligheder.

  • #53   24. jan 2012 ohh okay.

    er der et sted hvor man kan se alle farverne sat op mod hinanden , for jeg synes mange af farverne ligner hinanden, men den ene var åbenbart chokolade hehe smiley jeg troede bare den var mørkebrun smiley


  • #54   24. jan 2012 Nej ikke jeg kender til. Men det kan også være svært at vurdere en farve hos de hårløse fx.
    Men når du kigger igennem databasen får du set rigtig mange forskellige farver. Tror ikke nogen inden for racen går op i farveavl som sådan.

    Ved at nogle går lidt op i at få en helt sort hund med helt sort hår (uden hvid) og nogle er vilde med helt sort hund med helt hvid hår. Men det er jo hver deres drøm om en perfekt hund.

    Min drøm er jo en helt hvid med perfekte sorte pletter smiley


  • #55   24. jan 2012 ham på linket, hvad farve har han?

  • #56   24. jan 2012 Hvid/Sort vil være mit bud.

Kommentér på:
CC

Annonce