{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Manden fatter ikke meningen med det {{forumTopicSubject}}

Sidder og er skide sur på min mand. Vi har denne skønne tæve som har det mest fantastiske temperament, men når det er sagt så er det nok også det hun har.

Hun har så mange fejl som jeg IKKE vil avle videre på, men det mener manden så ikke, han har endnu ikke fattet at det ikke er en overskuds maskine, og her til morgen var han inde på at vi kunne da bruge egen han, som render med en rygskade, som ingen ved om det er noget han kunne give videre. Jamen det kunne jo være der kom et helt kuld uden fejl....... NEJ men frygter at den ikke er feset helt ind.

Hun er kun 22 mdr, og som sagt har hun nogle fejl som gør jeg ikke vil bruge hende Hun er i dag gået i løb, og frygter lidt at når jeg skal til udstilling her d 14 april, at han kunne finde på at lade en "ups´er" ske.

Hvad gør man for at banke alvoren ind i skalden på ham....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manden fatter ikke meningen med det
  • #1   30. mar 2012 ååh.... det sikreste ville jo så være en pasning !

men damn... ingen gode råd ! irriterrende når det er sådan.

Min far var ligeså for et stykke tid siden - Ziva - som er fyldt med allergi og dårligt immunforsvar ( og jeg mistænker HD oven i) SKULLE have hvalpe for hun var jo såååå sød og rar - og det er hun, hendes sind ville være perfekt at give videre - men jeg forklarede og fortalte og gav ham huskeren at han jo selv stod med dyrelægeregninger her og der fordi hans hund måske ikke var fra det bedste avls materiale i verden *G*
    Nu kan han heldigvis godt se det, og jeg er ligefrem stolt over ham.

• #2   30. mar 2012 jeg har virkelig forsøgt at nå ind til ham, og ja en pasning ville være super, men har bare ikke lige nogen der kan tage hverken den ene eller anden. Jeg kunne være fræk at tage hende med, men så står han med en han som stresser helt vildt ved at jeg tage begge piger med mig.

Racen har ikke de store problemer, så den kommer jeg ikke ret langt med desværre.

• Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 103
    #3   30. mar 2012 Hmmm... Den er svær.
    Måske prøve at forklare ham, hvad det vil koste at aflive syge hvalpe... Hvor meget det vil koste jer, når hvalpekøbere kommer og skal have pengene retur, fordi halpen er syg... Og hvilket omdømme det vil give jer, at avle på syge forældre og sælge syge hvalpe...

• #4   30. mar 2012 Jeg er noget mundlam... Hvordan kan du holde den mistillid og det manglende samarbejde ud?
    Jeg er IKKE ude på at være grov eller uartig... men jeg er noget rystet over at du har så stor mistillid til din mand... og omvendt!

• #5   30. mar 2012 Lise det er helt okay, og der ligger en lang historie bag, som jeg ikke lige ønsker at dele ud her.

• #6   30. mar 2012 :O))

• #7   30. mar 2012 Alter ego, det bliver hun også når hends løb er overstået kan jeg love dig for. Det har ind til for kort tid siden slet ikke strejfet mig at han havde den opfattelse af det hele, men skal love for jeg har fået øjnene op.

• #8   30. mar 2012 Kan du ikke tage hende med til dyrlægen når du kommer hjem og få tjekket om der er hvalpe i hende? Eller "bare" få en abortsprøjte til hende? (Spørger hende der faktisk ikke ved om det kan lade sig gøre da hun aldrig har haft brug for det). Det er jo nok ikke gratis men på den anden side. Det er et kuld hvalpe heller ikke.

• #9   30. mar 2012 Sig til manden at hvis hun skulle vise sig at være drægtig, så vil hvalpenes grundige helbredsundersøgelse når de er omkring 18 måneder blive betalt af ham, og selvfølgelig eventuelle erstatninger inden de er to år gamle. Forklar ham hvor stort et beløb det kunne dreje sig om

• #10   30. mar 2012 Hvis hun får fjernet undetøjet efter næste løb, så burde det ikke have nogen stor betydning... Altså, ud over at det selvfølgelig er enormt tarveligt af ham.

• #11   30. mar 2012 Jamen det gør hun, det er der slet ingen tvivl om, og om de fejl hun har er alvorlige vil jeg ikke sige, men de er alvorlige nok for mig til at jeg ikke vil bruge hende i avl.

Synes der er alt for mange som bare avler fordi de har en tæve, og jeg vil ikke være en af dem når jeg ikke selv er tilfreds med hende avls mæssigt.

Men ja det hele ender nok ud med at jeg vælger at få hende scannet uanset hvad for at være på den sikre side. Men øv jeg er træt af det

• gerda s
    gerda s Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 28
    #12   30. mar 2012 hej
    har du ikke mulig for at tage hanhunden med

• #13   30. mar 2012 Det lyder voldsomt og ubehageligt at din mand er så uforstående :s Har du ikke en eller anden ven eller familiemedlem, der kan se efter hundene?

Tænk at man kan være så vild efter at få hvalpe :s Men ja, lav et budget over hvad det vil forløbe sig i, hvis der sker et 'uheld'...

• #14   30. mar 2012 Sådan som jeg forstår det er det dig der står for det meste af det med hundene – ik?
    For det kan god være at han er ligeglad med hvilke kvalitet af hvalpe der kommer ud af det, men kan du ikke forklare ham, at det er du ikke?
    Min kæreste kan også være lidt mystisk når det kommer til det med hunde, men det er helt og holdent fordi han ikke ved bedre… Måske ved din mand slet ikke hvilke mål du har med dit opdræt. Har du prøvet at omsætte det til noget han bedre kan forholde sig til – f.eks. biler?
    Det er nemt at lave en bil der kan køre(avl)
    Det er svære at lave en bil der kan køre i mange år (sundhed)
    Det er endnu svære at lave en bil der kan køre i mange år OG se flot ud (kvalitets avl) smiley

• #15   30. mar 2012 puha har ingen gode råd..her hjemme gør vi ikke noget før den anden har sagt ok...s

held og lykke:D:D:

• #16   30. mar 2012 Ja lige hvad jeg gør ved jeg ikke, men et eller andet må jeg gøre, Det er bare så argggg for pokker. Jeg håber at 14 dage kan bearbejde ham så meget at jeg stoler på at han ikke laver numre når jeg er afsted ellers må jeg se om jeg kan finde en som kan "holde øje" med ham mens jeg er væk. Kan være jeg kan få en kammerat som jeg stoler på til at komme forbi.

• #17   30. mar 2012 Problemet er vel bare at kammeraten skal være der KONSTANT hvis det er lige i den periode hvor tæven er klar. Håber at du finder en god løsning.

• #18   30. mar 2012 Kan du evt ikke give hende p-piller.. kan det ikke nås nu ????

• #19   30. mar 2012 Jeg ville da bare tage hende med.. Hannen stresser vel ikke meget mere over det, end hvis han alligevel skal være adskildt fra hende, da hun er i løb.. Måske det endda er lidt ro for ham, ikke at have en tæve i løb på adressen, i et par timer..

• #20   30. mar 2012 Ellers tag ham med..

• #21   30. mar 2012 tror hun kommer med, så er jeg på den sikre side. tak for input ;O)

Kommentér på:
Manden fatter ikke meningen med det

Annonce