{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Kunne ikke styre sine hunde! {{forumTopicSubject}}

Var en tur i byen, og så altid har jeg Babett med.

Da vi så nærmer os en pølsevogn, står der en ung mand med 2 hunde, hundene bliver helt ustyrlige over at se Babett, med det resultat at de river den unge mand (ejeren) omkuld, og nu ligger han og prøver at holde på de ustyrlige hunde, men desværre, så slipper de fra ham, og styrter lige over imod os.

Babett som er vant til andre hunde, puster sig op, og stille sig med siden til dem, nu er de ustyrlige hunde på vej direkte imod os, og den en springer i hovedet på Babett, med en snerrende lyd, og hugger ud efter Babett.

Nu bliver jeg tosset, den unge man ligger stadig og roder rundt på jorden, og jeg råber til han, at han skal se at få fat i sine hunde, men det fatter han ikke.

Nu er begge hunde over Babett, jeg tager en fast beslutning, griber fat i den ene hund og trækker den op til mig, og kaster hunden mod jorden, og råber til den, at den skal se at komme af sted. Hunden bliver åbenbart så forskrækket over denne behandling, at den trækker sig.

Nu er ejeren kommet på benene, og får fat i den hund jeg havde fat i, Babett og den anden hund er godt i gang med et hundeslagsmål,

Nu siger jeg igen til manden, at han skal få fat på sin hund, men denne ser bare på, (gået i chok) .

Jeg tager fat i den anden hund, den snerre og bider ud efter mig, og bider mig, nu bliver jeg rigtigt gal, løfter hunden op og råber den ind i hovedet, og så får den samme tur som den anden, og nu er ejeren kommet sig så meget at han får fat i begge sine hunde.

Han lukker dem ind i en bil, og kommer tilbage til mig, jeg undersøger Babett for evt. bidsår, men han ikke se nogen huller eller blod.

Han overfuser mig på det groveste, hvordan jeg kan behandle hans hunde på den måde, han er ret gal,

Jeg ber ham falde lidt ned og tage det med ro, men der er ingen fornuft der trænger igennem, jeg siger til ham, at jeg ikke vil diskutere, men at han kan gøre det med nogle andre.

Jeg kontakter politiet, som kommer og der bliver optaget rapport på det, og jeg bliver sendt til lægen for at få renset bidsåret, fik en lægeerklæring til politirapporten.

Jeg fik at vide, at der kører en tilsvarende sag imod manden og hans 2 hunde, og at han havde fået påbud om at de skal gå med mundkurv.

Det er da rart at vide, men hvorfor tilsidesætter man sådan påbud, nu er risikoen større for at han hunde bliver aflivet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunne ikke styre sine hunde!
  • #1   7. okt 2006 Nej nej nej...
    Han skal da bare være taknemmelig for at DU kunne styre hans hunde, tænk hvad han kunne have haft på samvittigheden hvis det var en lille pige der gik tur...
    Ihh... sådan noget kan sætte mit pis i kog... Men godt at i begge er okai....


  • #2   7. okt 2006 Det var da en forfærdelig oplevelse, godt du kunne tage det så roligt og kunne "ordne" hundene. Jeg ville være gået fuldstændig i panik og bare hylet og skreget tror jeg!!

  • #3   7. okt 2006 Visse mennesker kan man desværre bare ikke nå ind til smiley

    Godt der ikke skete mere med jer *S*


  • #4   7. okt 2006 Puha en skrækkelig oplevelse..... Godbedring til dig og bidsåret.....

    Jeg er så ked af at der skal findes sådan nogle uansvarlig hundejer.... De ødelægger det for én.....


  • #5   7. okt 2006 Øv en grim oplevelse. Man bliver sku så gal når andre ikke har styr på deres hunde.

    Godt at det ikke gik grueligt gal.
    Kræver du ikke en erstatning af ham for dit bid ?? det er hvis det eneste den mand har respekt for.


  • #6   7. okt 2006 Sikke da et fjols af en ejer smiley
    Ufatteligt at den slags mennesker ikk kan se at det i sidste ende kommer til at gå ud over deres egen hund/hunde...
    Synd for Babett og god bedring med hånden .


  • #7   7. okt 2006 Kanon reageret !
    Og godt det blev politianmeldt !

    Kæft en båtnakke... Øv..
    For andres skyld, så er det helt fjong med mig, at disse
    hunde står over for en aflivning !
    Jeg fatter heller ikke, at man kan være så ligegyldig i sinde handlinger, og ikke forstår at der er en konsekvens.. Gees..

    Endnu en gang, godt gået ! *s*

    Pia.


  • #8   7. okt 2006 Sådan en klaphat......han vågnede først op da du havde klaret det hele for ham......han var nok bange for at blive bidt af hans egne hunde.
    Havde han virkelig ikke noget imod at vente på politiet ?........troede sådan en type ville stikke af......men han var nok for dum til at regne konsekvenserne af en politianmeldelse ud ;o)




  • #9   7. okt 2006 Jeg ved ikke hvor mange tanker der løber igennem en, når man stå i den situation, men det er mange, og selv om man er rystet og handler instentivt, så kommer der en reaktion bagefter.. Da jeg sad hos lægen, begyndte jeg at ryste, og så kom tankere.



  • #10   7. okt 2006 hvilken race er der tale om og i hvilken størrelsesorden? du har da godt nok optrådt cool skal jeg love for - god bedring med hånden -
    Iøvrigt er en mundkurv en udmærket ting hvis ens hund kan komme i tanke om at bide - det burde gennemføres mere herhjemme og med en hårdere hånd - det er jo ikke mange, der kan redde dagen som du ....... eller beskytte ens hund -


  • #11   7. okt 2006 Ja det er rigtigt Babett.......kan tydelig huske da en hund sprang på Emma da hun var 4 mdr........ejeren var der et sted men vi kunne ikke se ham (hundeskoven)......den ville ikke slippe så den fik nogen over nakken med læderremmen....og det hjalp......tror at den et kort sekundt overvejede at springe på mig, men så kom ejeren langsomt gående og hunden smuttede hen til ham...............kæft jeg rystede bagefter...

  • #12   7. okt 2006 Pia P

    Jeg tror at det er jagthundetype, men er ikke sikker men størelsen som en hønshund - de var sorte og brune.


  • #13   7. okt 2006 Babett - og dem har du set dybt i øjnene .......... respekt !

  • #15   7. okt 2006 Kæft en nørd - væk med hundene og spændetrøje til manden!

  • #16   7. okt 2006 Sikke en oplevelse -
    Godt at du er ok, - og Babett også -
    Og hvor var det godt at du fik ringet til politiet -
    Totalt uansvarligt at sådan en mand bliver ved med at gå ude med sine hunde -

    Når man en gang har fået et påbud, kan de så ikke tage hundene ???? ( politiet )

    Tænk hvis det en dag er et lille barn de overfalder - eller en som ikke har styrken - mentalt og fysisk til at tage konfrontationen med hundene som du gjorde det -
    Det er sgu da livsfarligt at have sådan en mand - og sådanne to hunde gående frit på gaderne...


  • #17   7. okt 2006 Nice reageret.. Jeg tror hvis det havde været mig havde jeg losset til hunden så den fattede at det er ikk min hund den ska slås med ! og så havde ejeren sikkert fået samme tur hvis han begyndte at skabe sig åndsvag og sige at jeg ska behandle hans hunde ordenligt ?

  • #18   7. okt 2006 Hold da k... en idiot!!!

    Flot reaktion!!! Jeg håber ikke den fik bidt alt for slemt? Og at Babett er okay?

    Man skulle håbe at de to hunde ville få fred nu.. Især når man tænker på at det ikke er første gang.



  • #19   7. okt 2006 Uopdragne hunde, uopragen mand er en meget uheldig kombination : (( Barbett reagerede flot med sit dæmpningsforsøg og da det ikke virkede, klarede du resten ; )) godt gået.

  • #20   7. okt 2006 Jeg synes Babetts ejer skal kåres som dagens hunde ejer !

  • #21   7. okt 2006 Babet - hvad med dine bid?
    Og hvad kommer der til at ske nu?


  • #22   7. okt 2006 De to hunde skal da bare aflives. De kan jo ikke færdes ude i samfundet. Skal de gå med mundkurv, så er der noget galt med dem. Lad dem dog få fred.

  • #23   7. okt 2006 åhh hvor vildt at manden ikke kom hurtigere på benene nu hvor det IKKE var første gang det skete for ham !!

    Øv for en forskrækkelse hva´. . ved slet ikke hvordan jeg selv ville have reageret. Men han skulle nok ikke begynde at lave en scene overfor mig (hvis jeg havde været i dine sko) efter dyrene var kommet ind i bilen.


  • #24   7. okt 2006 Mandens manglende reaktion tyder da på, han selv er bange for dem.......

    Det er dælme uheldigt.

    Jeg undrer mig også over hvor mange politianmeldelser der skal til. Herude er en , som også er meldt to gange - intet er sket.

    Totalt sejt gået. Jeg ville nok ikke turde at blande mig - og dog........jeg har gjort det en enkelt gang med en hund, der overfaldte Gimli. Og det er rigtigt - man handler uden at tænke, og bagefter ryster man over det hele.

    Flot!!


  • #25   7. okt 2006 flot reaktion godt du turde handle når nu manden ikke gjorde noget for at stoppe sine hunde .
    man kan undre sig over at man har hunde som man ikke tør gå imellem


  • #26   7. okt 2006 Ja kender alt for godt denne sag. Har været ude for noget ligneden, bare ikke så voldtsomt. Men store rottweiler som er så fredelig blev angrebet af en hvis shæffer, da vi var ude og gå tur.

    Den hund som angreb min hund har angrebet mange andre, både hunde og børn. Den SKAL også gå med mundkurv, og det gør den i 2 dage efter politiet har været der. Så slutter det og hunden løber igen løs.

    Så nu har jeg taget det hele op med politiet og hvis ikke de gør noget seriøst ved det. Så kører jeg sag an mod hende. Jeg vil have lov til at kunne gå i fred med min hund.


  • #27   7. okt 2006 jeg fatter bare ikke at hunde der har bidske tendenser får lov til at løbe frit jeg forstår simpelthenn ikke at folk ikke passer bedre på sine dyr .
    Jeg kan da godt finde på at slippe toffi løs ved fx stranden eller skoven hvis der ikke er andre i nærheden men hun kommer også når jeg kalder (for det meste) og hvis jeg er i tvivl om der er folk i nærheden slipper jeg hende ikke løs .
    Og hun er ikke bidsk ikke engang over for vores kanin som hun bare vil lege med og slikke på


  • #28   7. okt 2006 Synes bare, at det er flot, at du kunne være så snarrådig og få styr på situationen, når nu manden ikke havde tjek på sine hunde. Tænk hvis det havde været en ældre dame med sin lille skødehund, de havde overfaldet, eller et barn med sin hund.
    Det er forkasteligt at disse mennesker får lov til at holde dyr, da de jo beviseligt ikke egner sig til dette.
    I øvrigt gjorde du det helt rigtige ved at tage fat i de andre hunde, da det jo viser at du er floklederen.


  • #29   7. okt 2006 KARIN H :

    Bare jeg vidste det - ved endnu ikke hvad der sker med manden og hans hunde.

    Ang. bidsåret - så er jeg bevet fyldt med pencelin, samt noget sårsalve, så såret lukker sig nedefra. men ud over det - går det fint.


  • #30   8. okt 2006 du har min dybeste respekt du handlede bare helt korrekt,bevarede roen og bare sådan uden videre tog fat i hans hunde og som en anden siger du er bare floklederen og det tyder på at hundene havde lidt respekt for dig. han var bare en total klaphat som med det samme kulle have frataget rette til hundene

Kommentér på:
Kunne ikke styre sine hunde!

Annonce