{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

At kunne styre en hund? / mad glad {{forumTopicSubject}}


Jah. Jeg bliver dag efter dag. mere og mere , i tvivl om hvorvidt jeg styre min søsters hund eller at han styre mig?.

Han er i lømmel alderen og prøver grænser og krafter af.
ALle unghunde på 8 mrd gør jo det.

Men ashlan. Er utrolig stærk. og trækker ahn til må jeg indrømme at jeg IKKe kan holde ham. . (jeg går tit ture med ham, efter som min søster og hendes kæreste arbejder om morgen)

Møder vi andre hunde stopper jeg op og holder ham i hans sele. ikke fordi han gør andre hunde noget , han vil bare lege. Men han er utrolig stærk. Når han møder nye mennesker som kommer ind i huset. Humper han dem . Han nærmest lystrew mig slet ikke. Han er en utrolig dejlig hund. . Men, hvordan kan jeg lære at styre ham?. Så han også lystre mig.? . Jeg kan sige nej. og han gør det. Han lystre mig på nogle punkter . Men jeg har vidst ikke nok rank til at han vil lystre mig helt.

Hvilket kan blive farligt i nogle situationer.

Håber ikke det er for forvirrende at læse.

Ashlan er også rigtig madglad. Hvilke jeg udnytter i mange situationer, så som når han prøver at humpe. eller når han bider. osv.

Men han stjæler Bamses mad. og angriber Bamse hvis han har noget mad og stjæler det. Bamse vil bare ikke finde sig i det. og gøer / snapper. for at advare. Men ashlan forsætter provokerende. også selv om bående min søter og jeg siger nej. hvilket gør at bamse går til angreb og snapper rigtig. hvis det er om mad. Så går ashlan helt kold og bider Bamse. som det skete her iggår hvor Bamse kommer pivende ind. til mig (vi giver altid mad i hversit rum). Men ashlan havde åbnet døren og gået ind til Bamse . hvilket i dette tilfælde endte med bid. Er der noget jeg kjan gøre ud oiver dette for at forhindre min hund i at blive bidt?. han er en specielt hund og kan i forvejen ikke lide ashlan ..

Undskyld mit lange indlæg.. er bare lidt forvirret. smiley og ønsker ikke der sker MIN hund noget. Eller at jeg kommer i en farlig situation med Ashlan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kunne styre en hund? / mad glad
  • #1   21. maj 2008 Det er ikke alle hunde og mennesker der passer sammen..
    F.eks fandt min mor hurtigt ud af at hun ikke skulle gå tur med min brors Rottweiler fordi at han trak hende rundt, hvor der ikke var nogen problemer når jeg gik med ham....

    Men det lyder som om at du har meget med din søsters hund at gøre, så hvis det ikke bare er en gang imellem du går med den og har med den at gøre, vil jeg anbefale dig at gå til noget træning med ham.. Det styrker jeres tillid til hinanden...
    Det lyder ikke som om at din søsters hund ser dig som din søsters medbestemmer. Det kunne træning og samarbejde nok godt hhjælpe lidt på.....


Kommentér på:
At kunne styre en hund? / mad glad

Annonce