{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Lille hvalp, har I prøvet det? {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua tæve fik 3hvalpe for en uge siden. De to tager flot på, og vejet nu ca 150g hver. Den mindste vejer kun 86g og har kun taget 10g på i alt. Jeg sørger for hun kan komme til og får mad, samt lidt flaske. Hun er fint aktiv og bevæger sig, som de andre to. Nogen der har erfaringer med en lille lille hvalp i et chihuahua kuld? Og hvad gjorde I for at hvalpen tog på?

Bør jeg stadig være meget bekymret? Selvom hun sutter fint, bare kun tager meget få gram på. Hun er jo 1uge nu og taber sig ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille hvalp, har I prøvet det?
  • #2   11. maj 2012 Hvad var fødselsvægten?

Du er nødt til at se på procentvis hvor meget de har taget på, hvis en er født mindre end de andre så er det naturligt den ikke tager så meget på, grammæssigt, men regner man på procenterne så er der som oftes ikke så stor forskel

• #3   11. maj 2012 Hvis hun tager lidt på hver dag og ellers ser ud til og trives ville jeg ik være bekymret..

Har selv haft 3 kuld og der var også en i hver kuld som ik tog nær så meget på som de andre, men den blev stor og fræk alligevel som sine søskende..

Men vej den hver dag så du kan holde øje med at den ik taber sig..

• #4   11. maj 2012 Jeg har også haft et par kuld, men aldrig en så lille efter en uge. De to har taget 50% af deres vægt på og hun har kun taget 6 % på. Men hun ser ud til at trives, når jeg holder de andre væk, så hun kan spise. Vejer hende 2 gange dagligt. Og siden tirsdag er vægten kun steget 2-3gram.

Man bliver jo lidt bekymret, når hun er så lille.

• #5   11. maj 2012 Fødselsvægten var 76gram ca

• #6   11. maj 2012 Jeg ville være bekymret.
    Jeg fik en hvalp på 71 gram og en uge gammel vejede hun 126. Jeg ville få den undersøgt hos dyrlægen, måske har den vand i hovedet?
    Held og lykke smiley

• #7   11. maj 2012 En hvalp må ikke tage kun ti gram på på en uge! Bores tog 100-150 g på i døgnet fra de blev født til de fyldte 10 uger.
    Du skal kontakte dyrlægen. Hvalpen kan have ganespalte eller andet der gør at den ikke spiser korrekt. Opfører den sig ellers normalt?

• #8   11. maj 2012 Det er kun chihuahuaer, så vil aldrig tage 150g på i døgnet. Den er fint aktiv og tager få gram på. Men man kan se når maven er fuld og buler helt ud. Det er via dyrlægen jeg har fået flasker og mælk.

• #9   11. maj 2012 Min erfaring er at den slags hvalpe har vand i hovedet. Det er ikke altid man kan se noget unormalt i starten.
    Prøv med sondefodring?

• #10   11. maj 2012 Linnea S: hvad betyder det for hvalpen på længere sigt? hun spiser godt, men blir bare ikke meget tungere, ligesom de andre. Hun er dog taget 2-3gram på idag. Så det går ikke vildt op, men heller ikke ned.

• #11   12. maj 2012 At de dør/skal aflives, desværre smiley
    Min veninde havde en, han døde 12 uger gammel.
    En anden bekendt havde en, den døde da den var 5 uger.

Man kunne ikke se det i starten på min venindes, men han blev aldrig større end ca. 500 gram, kun hovedet voksede. På den anden synes jeg godt man tidligt kunne ane det, den vejede kun omkring 250 gram som 5 ugers, og dens hoved blev også stort.

Så det er bedst at få undersøgt tidligt (tror man kan scanne) og så give hvalpen fred, så den ikke skal lide.

Håber selvfølgelig din hvalp klarer sig, er bare synd hvis den skal lide og selv dø smiley
    Men rigtig meget held og lykke, Mie!

• #12   12. maj 2012 Hun har et meget lille hovede og bevæger sig livligt, så jeg tror ikke hun har ondt. Har fået kigget efter ganespalte, og der er ikke noget af se.
    Hun er dog stille, men langsomt begyndt at tage på. Idag vejer hun 89gram, så hun er taget 3 gram på på et døgn nu. Det er bedre end ingenting,

Men jeg er helt enig, hvis hun taber sig, vil jeg have det undersøgt mere. Men hun er vist bare den lille i kuldet.

• #14   13. maj 2012 Ja man kan ikke gøre så meget. Men hun spiser og bevæger sig, hun tager bare ikke så meget på. Ellers opfører hun sig præcis som de 2 andre, ud over de er meget større.

• #15   15. maj 2012 har fulgt med i tråden og tænker lidt på ... Hvordan går det med den lille ??

• #16   15. maj 2012 Jeg var ved dyrlægen med hende igår. Hun blev tjekket helt igennem, og der var ingen ganespalte, feber eller problemer med "afføring". Han gav hende dog pencilin, for at tage, hvis det var en infektion i maven af en art. Han mente at enten skulle der ske store fremskridt de næste 3dage og ellers skulle jeg overveje om det var tid for hende. Det sagde jeg at jeg ikke kunne, med mindre hun pev og led, man skulle tro hun hørte det, sådan som resten gik... Hun kvikkede godt op de følgende timer, og spiste som aldrig før. Alligevel tabte hun sig dog, og om aftenen vejede hun kun 79gram.
    Lige inden jeg skulle i seng ville hun kun sutte kort og derefter sove, så jeg sad med hende i noget tid og varmede hende og hyggede.
    I løbet af natten lå hun også mest og sov. I morges kl. 7:10 lå hun ret stille, men hun trak vejret og halen bevægede sig. Jeg tog hende op, for at få lidt liv i hende. Der var ikke meget liv, men hun trak vejret og bevægede bagbenene og halen, og inden jeg lagde hende, var tungen på vej til at hænge ud og hun sked lidt. Så jeg vidste godt at det nok var ved at være tid. Halen bevægede sig op og ned en gang og så bevægede hun sig ikke mere. Hun har haft en medfødt fejl af en eller anden art, så at hun blev 11dage, er vist ret flot. Men puha det var hårdt, tudede længe (og oveni skulle jeg til en begravelse af en kær ven i eftermiddags). Men man knytter sig godt nok, når man giver flaske osv.
    De 2 andre fejler dog intet og tager stadig flot på og vejer 170-175gram hver.

• #17   15. maj 2012 Tak for up date man tænker jo over de skæbner man læser om... er ked af at det endte sådan for hende og dig, men efter dine beskrivelser virker det jo trods alt ikke til hun havde ondt, det er det vigtigste....du gjorde jo alt hvad du kunne..... Godt at de 2 andre vokser som de skal, held og lykke med dem....

• #18   15. maj 2012 Ja det var også det vigtigste for mig. Men hun kunne ikke mere. Men godt jeg stadig har de to "kæmper", som jeg kaldte dem, når den lille lå ved siden af.

• #20   15. maj 2012 Ja det er nok rigtigt, men jeg har bare ikke prøvet det før..

• #22   16. maj 2012 Isabelle M: ja man kæmper sådan, og det lykkedes alligevel ikke. Det er hårdt. Og jeg troede faktisk ikke at det ville være så hårdt igår, men skulle også til menneske-begravelse, så det var en dårlig dag. Men jeg er sikker på at hun og Lina'shvalp nu hygger sig sammen i himlen.

Kommentér på:
Lille hvalp, har I prøvet det?

Annonce