{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Bianca er parret med "drømmehannen" {{forumTopicSubject}}

Bianca er i søndags og i går tirsdag blevet parret med en af de bedste hanhunde inden for racen Dansk/svensk Gårdhund. Han bor i Malmø. Det er da fantastisk at jeg ikke skal køre mere end en time for at besøg ham.

Han hedder Adens Mullige Malte Mandelkubb og har vundet rigtig mange titler. Han er en flot og ældre herre på snart 9 år. Men da han lige har lavet et kuld på 6 hos min opdrætter kollega i Sverige, så er jeg ikke bange for at anvende ham.

Det var kærlighed ved første blik. Søndag gik der ca. 3 minutter fra de havde mødt hinanden til de parrede. I går gik der kun den halve tid. Han havde ventet på hende, for da de satte deres 3 andre hanner ud, så vidste han hvad der ville ske. Det var sjovt at se hvordan de kunne lide hinanden. Bagefter var Malte i fuld vigør, og han så rigtig glad ud. Det er selvfølgelig noget vrøvl at sige, men vi blev en times tid efter hver parring, fordi vi kender ejerne rigtig godt, og der var han helt på dubberne.

Jeg har længe ventet på, at ejeren ville sige ja til en parring. De har sat ham lidt på hold, da de gerne ville se hvordan hans afkom blev. Da jeg selv har Beckie efter hans søn, som også bor hos dem, så er jeg helt fortrøstningsfuld over at kombinationen mellem Bianca og Malte skulle blive godt. Man kan selvfølgelig aldrig få garantier.

Da opdrætteren af Malte, en kendt opdrætter og dommer med speciale i racen, hørte om den forestående parring, bestilte han omgående en tævehvalp efter dem. Jeg kender dem særdeles godt, så det er "stort" for mig, at han ønsker at anvende denne kombination i sin videre avl.

Så nu er der kun ventetiden tilbage. Jeg plejer ikke at skanne eller noget, for når hun er ca. 4½ uge henne, så kan jeg se om hun er drægtig eller ej.

Ih hvor jeg glæder mig, for det er en drøm der går i opfyldelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bianca er parret med "drømmehannen"
Kommentér på:
Bianca er parret med "drømmehannen"

Annonce