{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

hvordan er reglerne {{forumTopicSubject}}

kender en der avler i dkk som overvejer at lave blandingshvalpe på den ene tæve men stadig avle i dkk på de andre.. den hun vil avle på egner sig ikke i avlen pga kvalitet på pels og str.. men er det ikke strengt forbudt når man er dkk opdrætter??
jeg synes det lyder fuldstændig skørt! det er vel bare bad luck når man vælger at tage en hund fra fra sit eget omdræt som så slet ikke bliver som den burde og derfor ikke vil kunne opnå fint resultat på udstilling???

svaret er at hvalpene vil blive en designer race og mange penge hver når man spørger hvorfor... Suk......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan er reglerne
  • #1   21. sep 2012 Nej ifølge reglerne må man ikke opdrætte uden for DKK samtidig med man laver DKK hvalpe.! Du kan jo give DKK et tip om det. Og ikke om jeg fatter hvorfor man laver hvalpe på en hund som man har vurderet uegnet!

  • #2   21. sep 2012 Du har ret, man må ikke avle både i og udenfor DKK. Er der tale om et uheld, er det self ikke sådan at man smides på porten, men der er så regler omkring at hvalpene skal sælges til kostpris osv.

    Men bevidst avl udenfor DKK, er bare ikke holdbart hvis man samtidig vil avle under DKK -i "bedste" fald bliver man ikke opdaget, og man har så ikke snydt andre end køberne (her tænker jeg å at de sælges dyrt som værende "designerhunde" ). I "værste" fald bliver man opdaget, og man ryger ud og ens hunde får avlsforbud


  • #3   21. sep 2012 Nej vil h*n avle på den måde må h*n migrere til en af Mickey Mouse klubberne

  • #4   21. sep 2012 min holdning er bestemt også at jeg synes går man ind i et seriøst opdræt holder man sig til at det er et seriøst opdræt.. jeg synes det er forkert bare fordi man ikke lige kan få godkendt en hund så skal den bare lave penge ved at lave designerhunde som skal sælges til overpriser..

    jeg synes også blandingshunde er vældig søde men det hører bare ikke ind når man er dkk opdrætter og slet ikke når de skal sælges til helt hen i vejret priser bare fordi man vil tjene nogle skejser

    jeg synes man skal stå ved sit valg om at være seriøs opdrætter når man har valgt det.. vedkommende har kasseret flere hunde pga sundhedsmæssige skavanker som deres race døjer med og er af den holdning at så længe hunden er sund skal den i avl.. jeg er enig i at hvis hunden er sund men har en forkert plet eller 2 er det ret sippet men når hunden er for høj, for smal og har tjavset pels synes jeg ikke det er forkert at den ikke godkendes..


  • #5   22. sep 2012 det giver i hvert fald endnu engang et udemærket indblik i avl af "designerhunde" -for det er jo lige netop sjældent racernes bedste individer der benyttes nårfolk finder på at de vil lave en eller anden ny "race"

  • #6   22. sep 2012 Ih guder da... Sig til vedkommende at det må man ikke og hvis denne ikke reagere, så meld personen.

  • #7   22. sep 2012 synes det er rigtig ærgeligt at de ikke selv kan se det er noget lort..

    hvordan er reglerne hvis det er en dkk hanhund fra anerkendt kennel der stiller hanhund til rådighed :S kan den kennel så også blive smidt ud af dkk selvom de ikke bruger hanhunden i deres avl længere (nyt blod til stammen)


  • #8   22. sep 2012 Hvis det opdages at en hanhund laver hvalpe udenfor DKK kan den få avlsforbud. Hvis ejeren er medlem af DKK kan h*n smides ud

  • #9   23. sep 2012 Tak for svar

Kommentér på:
hvordan er reglerne

Annonce