{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.269 visninger | Oprettet:

Hvordan er reglerne - gøende nabohunde {{forumTopicSubject}}

Sagen er at min nabos ( ikke vejnabo men haverne støder sammen) hund har stået og gøet konstant siden klokken 17.30.
Hvordan er reglerne?
Hunden har stået udenfor konstant i regnen og gøet uafbrudt. Hunden er bundet og naboen er kørt hjemmefra, Har allerede et meget stort horn i siden på den nabo for de burde slet ikke have hund.
For 2 mdr siden havde de et kuld amstaff blandings hvalpe som blev konfiskeret efter naboen var blevet meldt til politiet og dengang havde de amstaff moderen til hvalpene og en schæfer. Dette er så en ny hund, det ligner en blanding mellem schæfer og labrador, sort med halv lang pels og knæk ører, nok 5 mdr gammel. Jeg vil have mit på det rene og er blevet spurgt til råds af flee beboere i byen da alle er generet af hundens konstante gøen. De bor til leje og jeg ved hvem udlejeren er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er reglerne - gøende nabohunde
  • #1   25. jun 2011 Den står i deres baghave så kan ikke komme til den fra gaden og jeg har jo barrikaderet min meget tykke ligusterhæk med solidt metalhegn, men vil heller ikke begynde at rode på den måde med dem.
    Skal have loven helt på det rene inden der handles.


  • #2   25. jun 2011 Jeg ville gøre som 'ej en medløber' Så er det ikke dig der gør noget men man kan jo altid smøre lidt tykt på =)

  • #3   25. jun 2011 Nu er den heldigvis holdt op så mon ikke de er kommet hjem nu. Hvor er det synd for alle de hunde der kommer i kløerne på disse mennesker smiley
    Jeg smider et print med hundeloven ang lænkehunde og gener fra gøende hunde i deres postkasse imorgen og sker det igen så kommer der en klage til politiet samt en skriftlig klage til deres udlejer som så skal handle ud fra dette. Har hundens gøen på video optaget fra min egen have.


  • #4   26. jun 2011 politiet vil kræva at hunden bliver lukket ind, da den ikke må gø på den måde, så det er til gene for andre...

    Dette er sakset fra hundeloven:

    § 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om hunde, der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt hensyn til bebyggelsesforholdene.



  • #7   26. jun 2011 Tåbelig idé? Måske! Kaster mig alligevel ud i det: du kunne jo prøve at tale med naboen om det.

  • #8   26. jun 2011 Grynet.
    Du har ganske ret, jeg har desværre bare ikke evnen til at snakke fornuftigt til den slags mennesker.


Kommentér på:
Hvordan er reglerne - gøende nabohunde

Annonce