1.506 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Skal jeg blive hos hende? Skal jeg blive hos hende?

Hey HG smiley

Cherie skal have hvalpe og hendes temperatur fald til 36.5 da vi tjekkede imorges.

Hun har ikkevsådan rigtigt bygget rede eller noget men hun har lagt sig i vores seng i soveværelset ( tak for det :)) og flytter sig ikke derfra. Hendes mave er hård og hun er gået fra madden :).

Det er første gang jeg vil opleve hvalpe fødsel og prøver på at være så roligt som muligt smiley

Men skal jeg blive her hos hende hele tiden eller skal jeg bare kommer ind og tjekke hvordan det gå med hende? Jeg er meget i tvivl om hvad er bedst at gøre.
Vi har købt en fødekassen til hende og hun har sovet der sidste fire natter. Jeg tror nu at hun nok føder i vores seng når det nu en gang sker.

Håber at nogen vil komme med gode råd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg blive hos hende?
  • #2   20. okt 2012 Også under opblokninsfasen altså fra starten?

Hun sover lige nu og er meget rolig. Jeg vil gerne blive hos hende hvis det er bedst for hende. Har bare læst at de skal have ro omkring sig.

• #3   20. okt 2012 Jeg er også altid hos mine tæver, når det er op over. Hvad dag er din tæve på nu?

Håber du er klar over, hvad du går ind til, hvis du lader tæven føde i din seng. Men når det er sagt, så er det nok ikke nemt at få hende et andet sted hen, hvis hun har besluttet sig for at hvalpene skal fødes i din seng:-)

Hvis du ikke allerede har gjort det, så skal du have lagt plast (vådliggerlagen, plastdug eller lign.) i din seng, så det dækker alt der ikke kan vaskes.

Sørg for at have masser af rene klude, så du kan skifte underlaget efter hver hvalp - jeg bruger selv gamle håndklæder.

En ren saks (dyp den i kogende vand), masser af køkkenrulle er også godt at have ved hånden.

Telefonnummer på flere vagtdyrlæger i området.

Håber du har en erfaren opdrætter i baghånden, som kan hjælpe dig, hvis alt ikke går lige efter bogen.

Held og lykke med hvalpefødslen.

• #4   20. okt 2012 ja, du bør blive hos hende hele tiden

• #6   20. okt 2012 Jeg har 6 håndklæder klar og 5 små tæpper.
    Jeg har prøvet at ligge hende i hendes fødekasse som er lige ved siden af vores seng men hun vil op i sengen så jeg har bare lagt hende der på en gammel dyne.
    Jeg må finde noget til at ligge under hende så.
    Finder også saksen frem.
    Vi var ved dyrlægen igår de har vagt t weekenden så dem kan jeg ringe til hvis det bliver nødvendigt.

Jeg håber at alt vil gå godt.

• #7   20. okt 2012 Nu tror jeg at jeg har alt ved hånden.

Ja Cherie er også mor glad så jeg bliver her hos hende.

Jeg regner også med at flytte den første hvalp i kassen så må vi se hvad hun siger til det.

• #8   20. okt 2012 ja du skal blive hos hende og lægge noget plastik og aviser under lagnet i sengen, lagnet må du smide ud bagefter, flyt pude og dyne, hvis du ikke vil have de skal blive gennemvædet af fostervand.

men lad være med at flytte på hende og hvis jeg var dig ville jeg heller ikke flytte hvalpene før end hun virker til at være lidt færdig.

måske skal du hjælpe med at åbne for fosterhinderne og "klippe" navlestreng over, hvis der er en hvalp der er slap skal du frottere hvalpen, så det er vigtigt du er der som fødselshjælper

har du læst og snakket med erfarne opdrættere?

• #11   20. okt 2012 Ja jeg har snakket med en dame og hendes mand, de har opdræt som de har haft i mange år.
    Hun har været en stor hjælp smiley

Og så har jeg utrolig sød dyrlæge som jeg har snakket meget med.

Jeg har flyttet vores dyner og puder og har lagt en anden dyne til hende som vi bare kan smide ud bagefter.

Saksen er ikke skarp og den er blevet vasket med køgende vand. Jeg kar noget bomuldssnor klar også her ved hånden.

Ja jeg ved at jeg måske bliver nødt til at hjælpe hende hvis hun ikke selv åbner fosterhinden så det er jeg forberedt på.

• #12   20. okt 2012 Undskyld jeg lige spørger off topic, men hvor gammel er din hund egentlig mere præcist? Kan se i profilen at hun er fra 2011?

• #13   20. okt 2012 det blit da spændende, og jeg sys det lyder som om du har sat dig godt ind i det hele mere eller mindre..held og lykke, og glæder mig til resultatet smiley

• #14   20. okt 2012 Hun er 20 mdr så ja ung er hun.

Lobar mange tak. Jeg håber at alt gå vel smiley

• #15   20. okt 2012 Håber det kommer til at gå godt smiley

Sys måske bare at det er lige ungt nok, men det er der nok delte meninger om

• #16   20. okt 2012 Held og lykke med det smiley
    Så vidt jeg husker skriver KSS et sted at de anbefaler, at tæven skal være mindst 15 måneder inden hvalpene bliver født.
    Og det er vist opfyldt.

• #17   20. okt 2012 jeg kan nu heller ikke se hvad problemet er med alderen

• #18   20. okt 2012 Spændende smiley

• #19   20. okt 2012 Så er der hvalpe smiley
    Gud hvor er jeg glad. Det gik super fint og hurtigt. Hun har fået 3 fine hvalpe, to drenge og en dejlig pige.
    Hun klarede alt selv og jeg skulle bare side og støtte hende smiley

Tak for jeres hjælp smiley

• #20   20. okt 2012 Tillykke med dem smiley Er hun færdig?

• #21   20. okt 2012 Tusind tak jeg er så lettet.

Ja hun er færdig. Det er en meget speciel følelse.

• #22   20. okt 2012 Stort tillykke med dem smiley

• #23   21. okt 2012 Godt at høre smiley

• #24   21. okt 2012 Tak smiley

Jeg synes ikke helt at de spiser. De tumler lidt rundt. hvordan tjekker man om der er mælk nok?

• #25   21. okt 2012 De skal lige have gang i mælkebaren. Sutter de ikk?

• #26   21. okt 2012 De sutter men jeg er bare lidt i tvivl da der ingen mælk var til at stemte med ( dvs da den første hvalp blev født )

• #27   21. okt 2012 Ville lige se det an for de skal jo lige have gang i det smiley Hvor længe siden er det første hvalp blev født?

• #28   21. okt 2012 21.50 første hvalp
    22.55 anden hvalp
    23.15 sidste hvalp

De sutter men jeg kan ikk helt se om de bare putter hos hende. Jeg kan kun se på den ene at den rent faktisk spiser noget. Ja det er lidt svært at forklare.

• #29   21. okt 2012 Så ville jeg personligt liiige se tingene an. Lad dem sutte, for det sætter gang i produktionen. Ellers skriv til en af de erfarne opdrættere herinde og få råd. Eller ring til vagten og hør hvad de siger smiley

Jeg ville dog på nuværende tidspunkt ikke være nervøs.

• #30   21. okt 2012 Okay jeg venter lige og ser hvordan det går.
    Tusind tak for hjælpen smiley det er sødt af dig.

• #31   21. okt 2012 God idé.

Og selv tak smiley

• #32   21. okt 2012 stort tillykke med hvalpene, det er dejligt når alt går uden problemer. Du kan se på hvalpene om de får det de skal for så er de pæreformet men mælken skal jo lige løbe til. Har du tjekket for ganespalte?

• #33   21. okt 2012 løft dem op og hold om dem lige nede under forben så kan du se om de er pæreformet ,for så får de mad ,jeg kan også se det på mine for så lover de med halen

• #35   21. okt 2012 jeg har altid vejet dem ved fødsel ,og igen dagen der på ,alså hver dag ,har ført det ind i en bog så jeg kunne fælge med i deres vækest

• #36   21. okt 2012 Stort tillykke smiley

• #37   21. okt 2012 tillykke med kuldet.
    her hos os får vi altid dyrlægen til at komme, når fødslen er færdig, dvs her i formiddag for dit vedkommende, så tjekker han tæven og hvalpene og giver tæven noget kalk og en vestimulerende, så evt rester kommer ud.

jeg vejer altid mine hvalpe lige når de er født og så hver dag, de første 2-3 uger, så kan jeg hurtig reagere hvis der ikke er vægtøgning. Derefter en gang om ugen.

hvis hvalpene er ens skal du finde en metode til at kende forskel på dem, så du ved hver enkelt hvalps vægt
    det første døgn kan hvalpene godt tabe sig en lille smule

• #38   21. okt 2012 De spiser helt fint og der ser ud til at være mælk nok.

Jeg kunne ikke veje dem. Vores vægt virkede mærkeligt nok ikke da vi skulle bruge den igår.
    Vi har snakket med dyrlægen og han sagde at vi skal komme imorgen eftersom alt virker til at være som det skal smiley

Hun har fået kalk i fredags så hun skal bare tjekkes imorgen. Hun virker tilfreds og rolig dog har hun intet spist siden igår. Hun vil hellere ikke have vand.
    Men hun har været ude og tisse og tømme maven smiley

Jeg har flyttet den i hvalpekassen og har en lille varme lampe som vi tænder for en gang i mellem. Håber de har det dejligt og varmt.

• #40   21. okt 2012 Hun har spist to gange allerede så jeg er glad. Hun få nemlig BARF og det var det eneste hun vil have.
    Jeg havde lavet havre suppe til hende og lidt kogt kylling men hun spiste sin almindelig mad. Og så fik hun også vand.

Det er bare så spændende det hele synes jeg. Hun slikker dem og er så god ved dem smiley
    Håber alt vil gå godt fremover smiley

• #41   21. okt 2012 Det skal nok gå smiley

Kommentér på:
Skal jeg blive hos hende?

Annonce