26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.798
skal jeg blive mere voksen? (Lang) skal jeg blive mere voksen? (Lang)
Har lige været hjemme hos de gamle til aftensmad og for at vi sammen kunne køre ned og stemme. Vi hyggede og rigtigt meget, og min far spørger mig om jeg ikke lige kunne lave en ønskeliste til jul.
Nu har jeg de sidste par år pjattet med min far når jeg laver ønskelister, og han har moret sig meget over de meget uopnåelig ønsker jeg kunne finde på at skrive på.
Og som jeg plejer laver jeg en overskrift der hedder: Karina's vilde ønsker, og begyndte at skrive en masse uopnåelig ønsker så som Charlie (mine forældres hund) et hus, 10.00000 kr, en kæmpe stor bil osv på sedlen, og selvfølgelig nogle realistiske ønsker som feks en brødrister, akrylmaling osv osv på.
Giver så min far sedlen, og som vi plejer sidder vi og har det rigtigt sjovt med det.
Min stedmor vil så gerne se sedlen og der går ikke mere end et par sekunder inden hun griber fat i en kuglepen og begynder at strege mine ønsker ud.
Og pludselig er den gode stemning væk, min far bliver skide gal på hende og det eneste hun har at sige er at jeg sku da for helvede snart skulle blive voksen og så synes hun også at jeg skulle skrive nogle ordenlige ønsker på!
Min far vælger at gå ud af stuen i vrede, og tilbage sidder jeg bare og stirrer på min stedmor og prøver på at forklare hende at for det første så var der altså realistiske ønsker på sedlen, og for det andet så havde hun da ikke nogen ret til at bestemme hvad jeg måtte eller ikke måtte ønske mig.
Men nu hvor jeg er kommet hjem og har fået tænkt lidt over hvad der skete, bliver hendes kommentar om at jeg skulle tage at blive voksen ved med at nage mig.
Det kan godt være at jeg er 26 år gammel, men jeg nyder nu altså stadig de få "barnlige" stunder jeg har med min far.
Jeg blev forsømt som barn, og der var mange ting jeg ikke oplevede som var normalt for andre børn.
da jeg som 17 årig besluttede mig for at nu ville jeg altså tro på nissen og hængte en julesok op uden på min dør, tændte min stedmor også helt af. Min far derimod synes at det var alletiders, og sagde at han ville snakke med nissen og fortælle ham hvor jeg boede. Nissen fandt mig sørme og næsten hver eneste morgen lå der en lille ting til mig fra nissen.
Da jeg flyttede hjemmefra stoppede nissen med at komme med gaver, men min far mente bestemt at der var fordi at jeg var flyttet til en større by hvor der var dørtelefon man skulle ringe på for at kunne komme op til mig.
For 3 år siden flyttede jeg så til samme lille by som mine forældre bor i, og da jeg sagde til min far at jeg havde hængt julesokken op på min hoveddør, lyste hans øjne helt op. Nissen fandt mig igen, og jeg er sikker på at min far elskede når jeg med et barns begejstring ringede til ham og sagde at nissen altså havde været her, og at jeg synes at det var den bedste nisse i hele verden.
Den lille tradition som jeg har fået lavet med nissen havde jeg da også tænkt mig at jeg skulle have igen i år, men nu hvor min stedmor er begyndt at reagere så voldsomt på mig og min fars "barnligheder" er jeg da kommet noget i tvivl om jeg egentligt er blevet for gammel til at have det sjovt på denne måde med min far?
Ved ikke helt hvor jeg vil hen med denne tråd, men det var da rart at få det ned på skrift....
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
hilsen
en der selv er stedmor
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.003
Synes, det lyder som om, hun er jaloux.
Eller også føler hun sig lidt udenfor.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Det er helt legalt at være "lidt barn" når det er jul. Min datter på snart 24 bliver stadig forkælet af nissen.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Synes derimod det er vældig grænseoverskridene at hun simpelthen vælger at stege dine ønsker ud... nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold er... men tror nok selv jeg var blevet rigtig vred...
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Det er da uskyldigt som noget kan være det du gør:o)... Synes det er sødt og synes du skal blive ved med at være den du er og det skal din stedmor ikke lave om på:o)
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
en ønskeseddel er en personlig ting som dn stedmor slet ikke skual blande sig i. hvem har forresten også pisset på hendes juleklejne.
jeg tror simpeltehen hun er misundelig over at du og din far har sjov med nissen. - måske din far og dig skulle få nissen til at kigge fordi hende så hun kan være lidt med i legen.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, hun er hammer-jaloux på dig og dit forhold til din far.
Mht julesokken - tja, den ville jeg nok droppe, når man nu er 26 år.. om end jeg godt forstår det - din "tabte" barndom taget i betragtning. Din far kunne måske købe nogle søde adventsgaver til dig i stedet - der ikke skal i en sok
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
Forsæt dog med det ;D ¨
Hun skal da ikke ødelægge jeres julehygge..
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Haha, den var god, pisset på hendes juleklejne;oD Hihi...
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.798
Tror måske at i har ret i at hun er jaloux på det vi har sammen, det ville ihvertfald ikke komme bag på mig.
Har tidligere lavet en tråd om at hun havde fjernet de modelbilleder jeg havde fået lavet til min far, og brugt rammerne til nogle billeder af hendes egne børn. (Valgte så i protest at give min far nogle nye billeder af mig og Sitta som min stedmor forresten heller ikke kan li, og de hænger nu pænt på vægen derhjemme)
Men hvad gør man når ens stedmor er jaloux på en?
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Det er jeres fælles ting.
For ens forældre er og bliver man stadig barn.
Min far og jeg har også en speciel måde at være på sammen og jeg får stadig lommepenge af ham,(min mor ved det ikke) har prøvet at sige nej men finder alligevel pengene i min taske eller frakke/jakkelomme. Jeg har hvad jeg skal bruge
Jeg er 52 år og stadig fars lille pige
Vi kan sagtens diskutere politik og andre ting på et voksent plan
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Så det synes jeg er helt normalt.
Min mor ville sgu også blive sur på min stedfar hvis han skulle begynde at rette på min opførelse. Sådan er han heldigvis ikke.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
men som jeg læser dit indlæg så er ønskelisten et hyggeligt indslag og dine julegaver bliver givet ud fra hvad din far har lyst til at give dig.
Din stedmor er sikkert jaloux på at du stadigt har drømme og at din far elsker sit barn - selvom det nu er et voksent barn - og gerne ville give det alt hvis han kunne.
Selvfølgelige skal julenissen komme med pakker ligemeget om barnet er 8, 18 eller 38..... man er barn lige så længe man har forældre.... eller i hvert fald til det tidspunkt hvor forældren har behov for at rollerne bliver byttet..... så det bliver dig der skal lave julekalender / være julenisse den dag din far evt. sidder på et plejehjem.
Julekalenderen er et hyggeligt indslag og du ved jo godt hvem der spiller julenisse, det er jo ikke fordi du er så naiv at du tror at der er et lille overnaturligt væsen der kommer med pakker til dig.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Og btw er ''voksne'' mennesker, uden det mindste gram barnlighed KEDELIGE!
Jeg syns det er helt i orden, at være barnlig eller småskør engang i mellem - ellers ville hverdagen sg* da også blive alt for kedelig..
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Det gør jeg virkelig, men det bliver ikke lige skrevet på min ønskeseddel fordi jeg ikke skriver andet på end de oprigtige ønsker.
At du skriver det på har jo intet med barnlighed at gøre, men en hyggetradition du har med din far - og den skal i da bare fortsætte med at have =)
Alle forhold har en eller anden indforstået humor, som udenforstående ikke altid kan forstå eller forholde sig til.
Hvis jeg feks siger jeg kalder min veninde Geo fordi vi engang så en tegnefilm om en gris ved samme navn der kunne synge, så er det ikke sjovt for jer - men for mig og Geo der husker tiden som noget dejligt og sjovt =)
"Helstegt bøf" - "nåede det sgutte lige" - "leppesangen sunget højt, også offentlige steder" .. de sætninger siger jer intet, men de personer den humor er tilknyttet forstår straks og bryder ud i latter..
Den onde stedmoder kan bare være vrissen, hendes tab ikke at indgå i jeres hygge =)
feb 2009
Så må han vel også skulle til at være voksen? *GG*
jan 2008
Ihhhh ja det var så hyggeligt at have mange nisser sidste år, det er altså en skam at du ikke bor tæt på mig mere :O(
Kan godt forstå at din far ønsker sig en Ferrari år efter år, hvem ved måske går ønsket i opfyldelse en dag.
Synes dog at min far har et noget underligt ønske der går igen år efter år, han siger at han ønsker sig en artig datter, men jeg ved altså ikke hvad han snakker om, for jeg er da altid artig er jeg ikk??? *G*
aug 2008
Mht den generelle jalousi, så mener jeg, det er en kamp din far skal tage - uden du er til stede.
Måske skal I gøre noget for at få hende til at føle, at hun er MED og ikke UDENFOR fællesskabet?
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Ingen af os har kunnet opfylde hans ønske, så han får noget andet i stedet
jan 2008
Håber at det kan gøre at hun ikke er helt så negativ stemt overfor vores julehygge, og ellers må jeg sku finde den person der har tisset på hendes juleklejne (ihhh er altså vild med den sætning) og skælde personen ud ;O)
feb 2009
Åh hvor sødt!
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
Det lyder som om din stedmor er jaloux over dig og din fars forhold..
og hun har da ikke ret til at være sådan over for dig..
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Synes dog det er rart at læse, at din far rent faktisk viste at han blev vred på hende. Ofte synes jeg problemet er at steddelen blander sig eller brokker sig, og forælderdelen bøjer af og stikker hovedet i jorden. Så glæd dig over at din far synes om det, og at han synes konen er forkert på den, og lav så en ny liste til ham
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
der gemmer sig et barn i os alle!
jeg syntes det er alletiders at nissen kommer på besøg hos dig
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
men om man får det det kan man ikke vide det må stå hen i uvished
så ønsk du bare alt det du vild
i søndags fik mine børnebørn en ønskeliste på godt 11/2meter de skal udfylde hver ,om de får noget af det der står på listen er ikke til at vide ..
ja man må være som et lille barn igen når julen nærmer sig ...
for en del år sider lavede jeg en pakkekalender til min bestemor der bode på aldedomshjem,den blev sendt med posten så hun viste ikke hvem der sendte den der var ( garn - småkager - chokolade med mer ) hver dag var der et opløb når hun pakke ud for at se hvad hun fik ,først den 24 var der et bilde mine børn ,og julemanden var afsløre ,det var den største samtale emme i meget lang tid på hele hjemmet ,så lige meget hvor gammel man er , kan man blive barn igen og ønske sig alt selv en pakkekalender ,som der var flere der gjore året efter
aug 2008
aug 2008
nov 2007
Følger: 85 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 870
jeg havde nøjartig det sammen med min far og stedmor og det er kun jalouxi...
jeg syntes du skal Skide på hva hun siger og forsætte med din far og jeres "barnligheder"
jeg ville ønske jeg kunne forsætte mine med min far men han døde desvære sidste år !
nyd det så længe du kan!
aug 2008
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
6 børn
15 børnebørn
22ollebørn
at gætte på ...
så det var lige ved at nogle af dem væde om at de gætte rigtig
må sige det var langt til jul og sku holde mund med det og ikke grine formeget af ders bud
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Jeg kan godt sidde lidt og tænke over hvor meget jeg har haft taget mine stedmødre for givet når jeg læser denne tråd..
Min far har haft 2 koner siden min mor (de blev skilt da jeg var 2 år)
Og det har simpelthen været de mest fantastiske kvinder... jeg har altid følt mig elsket som var jeg deres egen... og de har haft STOR indflydelse på hvem jeg er i dag... og det er jeg evig taknemmelig for.
Så alle jer der er stedmødre... i betyder rigtig meget
aug 2008
Maria: Sikke dog en positiv historie - SKØNT!
jan 2008
-Maria-
Hvor er det dejligt at høre at du har haft nogle gode stedmødre. Jeg er slet ikke i tvivl om at der findes rigtig gode stedmødre, desværre har jeg bare ikke oplevet det med de 2 min far har været gift med.
Men selvom at min stedmor kan være en rigtig strid kælling, så har hun da også sine gode øjeblikke, det er bare en skam at der er så få gode stunder imellem os.
Karin A som også har skrevet i den her tråd er en af mine gode veninder, og er også en af dem der har oplevet at jeg har ringet og meget chokeret sagt at min stedmor rent faktisk var sød ved mig i dag.
Men jeg kan ikke rigtigt gøre andet end at prøve på at få noget godt ud af at min far er gift med hende, hun må jo gøre min far lykkelig og jeg ville være et slemt menneske hvis jeg ikke ville se ham være glad.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Hvis jeg husker den tråd (med billederne) ret, havde I vist af og til nogen uheldige episoder. Mener også du var i tvvl om hvorvidt du skulle bøje af eller tage konfrontationen, vel vidende at din far ville stå trist tilbage.
Det lader at il at din kære stedmor stadig har held med at køre hendes spil. Såre dig og og skabe trælse stunder i hjemmet. Jeg vil vædde med at din far "bliver straffet" når du er ude af døren igen. Hun er en beregnende kælling der hader tanken om at din far har haft et liv før hende. Og det er du desværre et lykkeligt bevis på.
Havde du og din far haft et mere træls forhold til hinanden, ville hun garenteret være venligere stemt imod dig.
Jeg ville ikke finde mig i det, men hvad din rygrad er til ved du bedst selv.
- Næste gang, så tag hendes hånd og spørg: føler du dig udenfor? Om det så skal være den sarkastiske eller den velmenende steddatter der spørger, må være op til dig. Men et eller andet bliver du nød til gøre, for ellers holder det aldrig op.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
Sådan er hun hele vejen igennem, min far ved det godt, men er ikke mand nok til at sige/gøre noget... Og nu er det simpelthen kommet så langt ud, at jeg tvivler på der kan komme noget godtud af det... Jeg accepterer hende ene og alene fordi jeg ved hun gør min far glad... Men uhhhvor ville jeg gerne ytre mig nogle gange ogfortælle hende hvad jeg synes om hende-meen ved det ville gå ud over min far.
Så kender dit problem, ikke skide fedt-men har desværre ikke løsningen, eller gode råd til dig... Andet end, at bare hver sammen med din far og gør de samme ting som i ville have gjort hvis ikke hun var der...
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.228
desuden har hun da ikke ret til at strege i din ønskeliste.. det giver vel sig selv, en ØNSKE-liste, der skal sgu da stå på den hvad man ønsker sig, om det så er et hus eller en tandbørste.. så må folk bare vælge ud fra den liste om der er noget de vil købe..
aug 2008
jan 2008
skal jeg blive mere voksen? (Lang)