Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min engelsk bulldog skal parres!
  • #1   9. jan 2013 Ja par du hende bare inden for de første par dage af hendes løbetrid.
    Undgå parringer her efter.

• #4   9. jan 2013 Det skal foregår når hun er højløbsk, hvornår det er, afhænger af hunden. Det kan være så tidligt som på dag 3 eller så sent som dag 20.

Men... med fare for at lyde som en skrap gammel tante, så synes jeg måske du skulle sætte dig lidt ind i parringer, avl generelt, drægtighed og hvalpefødsler inden du går igang med dette projekt?

Bulldoggen er en svær race at parre, det er ikke ofte de kan klare det selv. Det samme gør sig gældende med fødsler. Har I lagt penge tilside til evt. akut kejsersnit søndag aften? Det er ikke gratis.

Er din hund undersøgt for racerelaterede sygdomme og hvad med hanhunden?

• #5   9. jan 2013 Housebuster smiley

Sæt dig grundigt ind i det inden du avler...

Det er en race, som man bør have undersøgt for ALT inden avl, og kende linierne, så man er sikker på, at alt er i orden.

Du skal ligeledes have penge sparet op til evt. kejsersnit, da de ofte ikke kan føde selv.

• #6   9. jan 2013 Venges... jo det kunne faktisk være ret så dejligt smiley

• #9   9. jan 2013 Ved du overhovedet hvad du går ind til?

1. Din hund skal tjekkes i hoved og røv for ALLE de sygdomme racen tumler med. Det samme skal hanhunden.
    2. Din hund skal udstilles, præmieres, avlsgodkendes i specialklubben.
    3. Du skal tage opdrætteruddannelsen, så du ved noget om parring, drægtighed, fødsel, hvalpetid, salg af hvalpe, jura mv.
    4. Du skal have en opsparing på min. 20.000 kr med den race. SÅ meget kan gå galt - og det koster ekstra.

• O & B
    O & B Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #10   9. jan 2013 Den hanhund som hun skal parres med har hun mødt før og han har allerede prøvet at springe på hende, så må jeg prøve at se om det virker, ellers må jeg prøve det med insemineringen og Madam Min' ja hun er tjekket for sygdomme og hun er 3 år gammel. Mht. løbetiden så er jeg ikke helt sikker på, hvad løbetid det er smiley - Og pia K Det var synd at en døde ved fødslen i første kuld, men det lyder rigtig flot at den fik 9 hvalpe ved andet kuld! Tillykke med det smiley

• #11   9. jan 2013 husk at få hende tjekket for arvelige sygdomme! Det samme med hanhunden.

• O & B
    O & B Tilmeldt:
    feb 2011

#12   9. jan 2013 Louise & Elmo - ja jeg har skam penge til at få lavet kejsersnit idet de, som du siger ikke altid selv kan føde.
    Min søster har en kennel, så hende har jeg noget erfaring med + at nogle af mine bekendte har fået to kuld, dog med fransk bulldog.

• O & B
    O & B Tilmeldt:
    feb 2011

#13   9. jan 2013 Isabella m - jeg er ikke 19 år, jeg skriver fra min datters bruger idet hun allerede var oprettet smiley

• O & B
    O & B Tilmeldt:
    feb 2011

#14   9. jan 2013 Det er også det jeg helst håber på at de kunne, fordi det netop er det naturlige, så jeg må håbe på at hanhunden i dette tilfælde er lige så dygtig som din venindes. smiley

• #15   9. jan 2013 Du ved ikke hvad løbetid er?...

• #16   9. jan 2013 Det kan undre en, at man ved, hvilke arvelige sygdomme en EB skal checkes for. Og så ikke har almen viden om en tæves løbetid.
    Beklager Annes mor. Jeg køber den ikke.

• #17   9. jan 2013 Hvad er tæven tjekket for???

og hvis hun ikke kan parres naturligt, så ser jeg slet ikke grund til at avle på tæven...

• O & B
    O & B Tilmeldt:
    feb 2011

#18   9. jan 2013 Det er jeg også ligeglad med Housebuster, jeg har været til lægen med hende og fået alt forklaret mht. sygdomme osv. Det eneste jeg var i tvivl om, var hvornår det var den bedste tid under løbetiden at parre hende. Så beklager da at du ikke lige kan "købe den"...

• #19   9. jan 2013 Nååå, puha smiley

• #20   9. jan 2013 Anne K.. er hun undersøgt.. vi taler røngten osv.. eller har dyrlægen bare sagt god for parring..

Du bør altså få hende tjekket... samt hannen... det er jo ingen hemmelighed at den race har ekstrem mange skavanker.. og der er ingen grund til at bringe hunde til verden som ikke er i orden... come on...

• #21   9. jan 2013 Annes mor det bekræftede så bare min påstand. Tæven er ikke checket for de relevante ting

• #22   9. jan 2013 Hvis hun kun er tjekket hos dyrlæge.. altså ved han/hun kigger og rører ved hunden.. så er det IKKE godt nok... en dyrlæge har ikke røntgenblik.

Anne K.. hvis du er voksen, som du skriver, så bør du altså overveje denne parring grundigt... ingen herinde skriver for at genere dig, men blot for at gøre dig opmærksom på ting, som du måske ikke er opmærksom på i forvejen.

• O & B
    O & B Tilmeldt:
    feb 2011

#24   9. jan 2013 Hun er blevet tjekket osv. og har været et par gange hos dyrelægen, men jeg mener ikke at hun er blevet røntgenfotograferet, det må jeg hellere få talt med min dyrelæge om så, for vil helst have at alt skal være i orden. Det samme med hanhunden, han havde også fået "god for det" af dyrelægen.. Så det synes jeg er irriterende at de ikke kan ordne alt det med det samme i stedet..

Har bestemt ikke tænkt mig at sætte hunde i verden som ikke er i orden, bare så i alle er med på den.

• #25   9. jan 2013 De fleste EB jeg kender til skal have taget hvalpene med kejsersnit - det er mere en regel end en undtagelse. De fleste EB i dag har simpelthen for stort et hoved til en tæve kan presse dem ud som hvalpe. Og et styks kejsersnit er IKKE billigt. Skal du så afsted en søndag aften - glem det, ingen "normale" mennesker (med mindre man er forberedt) har 20.000 kr stående til det.
    Kan dog anbefale allerede nu at din hund bliver forsikret i Agria samt når den skal have hvalpe får en ekstraforsikring til drægtige/diegivende tæver - denne forsikring tager nemlig hensyn til dette...MEN den er ikke billig

• #26   9. jan 2013 Anne K.. super.. og så bør du evt. læse lidt på denne hjemmeside.. http://www.venges.net/#!contact/c24vq

og så synes jeg du skal google alt omkring EB og sygdom, og hvad den skal undersøge.... og ja her taler vi røngten osv.

Du skal huske, at din hund har ikke en drøm om at blive mor, men du skal avle hvis din hund kan tilbyde racen noget specielt.

• #28   9. jan 2013 Kontakt en der har erfaring med avl af racen og find ud af, hvilke racerelaterede sygdomme der skal tjekkes. Derefter sæt dig godt og grundigt ind i avlen af denne race, og hvor meget arbejde det egentlig kræver. Så kan du begynde at gøre dig tanker om avl og forberede dig.

Du lyder åben for inputs og virker fornuftig, så jeg håber, at du vil tage noget af det med, som vi skriver, for det er virkelig ikke for at genere dig, det er for hundens bedste.

• O & B
    O & B Tilmeldt:
    feb 2011

#29   9. jan 2013 Tak louise det vil jeg gøre, og så kan jeg da forstå på det hele at jeg lige skal have en snak med min dyrelæge igen.

• #30   9. jan 2013 Anne.. og du skal muligvis finde en anden dyrlæge, som netop er dygtig til røntgen af hofter... og tjek af luftveje osv.

• #31   9. jan 2013 Jamen hvad med at investere i en god bog om hunde og avl? Der er helt sikkert nogle herinde, der kan anbefale dig en smiley
    Især når du, som du skriver, gerne vil gøre det 'lige efter bogen' smiley

• #33   9. jan 2013 En hundekiropraktiker sagde engang til mig at man bestemt ikke skal tjekke for Patella, albue, HD, etc. når tæven er i løbetid, lige før og lige efter. Der er senerne åbenbart lidt "skøre" og man risikere at få et forkert billede af hundens tilstand. Så hvis du vil gøre alting korrekt, burde du måske overveje at vente til næste løbetid så du kan få et korrekt sundhedsbillede af din hund (uden helt af vide hvad en EB egentlig kræver). Nu ved jeg jo ikke hvor ofte en EB kommer i løbetid og 3 års alderen er sikkert også perfekt, men jeg ville overveje at få tingene bragt i orden inden.

• #34   9. jan 2013 Af Engelske Bulldogs sygdomme og problematikker kan bla. nævnes:

•AD
    •HD
    •Ryg poblematikker: Hermivertebrae, spondylose, diskusprolaps/degeneret disks
    •Åndedrætrelateret lidelser: Snævre næsebor, for lang blød gane, deformeret strubehoved, larynx poser, forsnævret luftrør
    •Patella
    •Entropion
    •Ektropion
    •Allergi
    •Generaliseret/lokal demodex
    •Svamp
    •Eksem
    •Furunkulose
    •Fødsel med kejsersnit

Kilde: (link fjernet)

• #35   9. jan 2013 Human: ja, og så er det trist at man avler videre på den race,

kald mig bare tåbe, men jeg syns ikke , at en race der lider af så meget forskelligt skal fortsættes i den nuværende form.

en gravhund har heldigvis kun risiko for DP, og vi har et effektivt avlsprogram.

• #39   10. jan 2013 Helt enig Madam
    Jeg mener faktisk at avlsgodkendelse med mindste fælles nævner, giver en falsk formodning om kvalitet, og kan være skyld i at vigtige tests, der ikke er et krav, kan få for lidt fokus.

• #40   10. jan 2013 Bulleren skal ikke testes for noget. Men derfor er Honey og hanhunden begge testet for Hjerte, nyrer og patella.

• #41   10. jan 2013 Enig med Venges og andre.
    der skal lavet tjek af hofter, ryg og luftveje.

Det bliver mine tæver som minimum inden jeg begynder at kigge efter hanhund..

Og så er bogen, Hundeopdræt- med omhu og omtanke nærmest u undværlig når man skal ha hvalpe, eller bare overvejer det.

Men lige med Eb'er skal man ikke lave hvalpe hvis man ikke er indstillet på at man muligvis mister tæven!!
    Min fik en mavedrejning 2 døgn efterfødsel, og så hedder det sondefodring i 3 uger!

• #42   10. jan 2013 Human vi SKAL heller ikke ckecke for noget.
    Men vi checker for HD AD hjerter og DM.
    Derudover er der flere sundhedsmæssige ting, som man ikke kan teste for, men som er arvelige, og indgår i beslutningerne når vi avler

• #43   10. jan 2013 Alfist det har du sikkert ret i.( uden at checke det)
    Seriøse opdrættere er svære at finde via annoncer, da de som regel har en venteliste, eller solgt hvalpene på forhånd

• #44   10. jan 2013 Alfist opdrætterene er ikke så få. Men du finde ikke deres hvalpe tilsalg på internet sites.

• #47   10. jan 2013 Alfist det er er dilemma.
    Og jeg har ikke løsningen.
    Men mit bedste bud er ar man øger antallet af ansvarlige opdrættere.

• #51   10. jan 2013 De fleste helbredsundersøgelser ved DKK kan IKKE registreres. Som nu PRA DNA undersøgelser, de kunne så tidligt som sidste år ikke registreres til trods for at størstedelen af engelsk cocker opdrættere har fået testet deres hunde ved Optigen i USA.
    Nu har SPK i samarbejde med DKK godkendt disse undersøgelser, men de kan - endnu - ikke registreres. Disse undersøgelser er pænt dyre. Desuden er der også en del der tester deres hvalpe for FN (en frygtelig nyresygdom, der dræber hundene før de er 2 år). Den er endnu ikke godkendt, hverken af DKK eller SPK.
    Hvorimod i Sverige, der kan de fleste DNA tests registreres...det er SÅ træls smiley

• #52   10. jan 2013 DKK registrerer kun øjenlysning, HD samt PL og AD. Men der findes jo et hav af andre sundhedsundersøgelser, som en del opdrættere får foretaget i udlandet via blodprøve. Det eneste man som opdrætter kan gøre er, at man bevarer attesten og viser den til hvalpekøber, men de fleste hvalpekøbere er ligeglade.
    Det er oftest kun andre opdrættere - især i DKK regi - samt kommende købere fra udlandet, der beder om at se disse attester.

• #53   10. jan 2013 Nu har jeg kendskab til flere opdrættere der ikke sender deres sundhedsresultater ind til DKK.. Det er ikke pga penge, men pga at de ikke vil have resultatet offentliggjort ! Jeg må godt nok erkende at for mig er det utroligt useriøst at bruge et argument til manglende oplysninger at man ikke vil have andre til at snage... Jeg snager personligt kun når jeg finder negative resultater.. Hvis resultaterne er positive ( gode ) hvad hedder det mon så ?

• #55   11. jan 2013 Der må jeg give Venges ret :-).
    Bare der dog var flere opdrættere som dig.
    Madam Min - Det var da en underlig holdning at have smiley
    Du mener seriøst, at der er opdrættere der tester deres hunde f.eks for PL og lader resultatet ligge hjemme i skuffen, enten fordi de er sure på DKK på af for høje gebyrer eller fordi, de ikke vil have at kollegaer snager i deres hundes resultater.
    Det må være en "ommer"

• #56   11. jan 2013 jeg forstår godt dit spørgsmål, men kan egentlig ikke forstå, hvorfor du stiller et så simpelt spørgsmål herinde, når din søster har en kennel, og du må da vide om din hund er rgt, fotograferet det er vel dig der har betalt regningen, og ja så vil jeg kontakte den opdrætter du har købt hunden af og få de informationer du skal bruge før du avler. held og lykke

• #57   11. jan 2013 Ang. at få sundheds resultater ind på hundeweb, så er det ikke sikkert de vil registrere det! Jeg ville have registreret Honeys resultater, det eneste jeg kunne få ind på hundeweb var patella resultatet, og så gad jeg ikke registrere nogen af dem.

• #59   11. jan 2013 Hvor blev TS af?

Kommentér på:
Min engelsk bulldog skal parres!

Annonce