{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Engelsk Bulldog {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min kæreste gerne vil have en engelsk bulldog, han siger at det er en fantastisk glad og legesyg hund.
Men jeg syntes simpelthen at den er noget så grim, og ser ikke specielt sød ud.. Vi har i forvejen en Rottweiler og en Soft Coated Wheaten Terrier, og det er jordens sødeste hunde og velopdragne...

Men hvad har i at sige om den Engelske Bulldog og dens sind og væsen smiley Vil gerne sætte mig mere ind i racen, hvis det ender med sådan en! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk Bulldog
  • #2   23. jul 2013 Nu er jeg bestemt IKKE professor i engelsk bulldog what so ever. Men de jeg har mødt har ikke lige været min kop te, må jeg indrømme. Meget egenrådige, stædige, dominerende og anmasende - men jeg har kun mødt to, og er sikker på der findes tonsvis af søde eb'er smiley

  • #3   23. jul 2013 Jeg har godt nok ikke kendt så voldsomt mange af dem, men samtlige jeg har mødt har haft et herligt sind. Lidt "fjollede" ualmindeligt glade og meget meget kærlige overfor både fremmede og kendte mennesker.

    Hvad der dog ville afholde mig fra at anskaffe en, er deres helbred som mildest talt ikke kan siges at være godt sådan generelt for racen

    Og så at de ikke ligefrem er født lydige -de er altså hverken pleasende eller specielt interesserede i træning, men det er jo heller ikke alle der er ude efter hunde der er det.


  • #15   24. jul 2013 Jeg synes de er lidt hmmm kedelige, jeg kommer aldrig til at have bulldog igen (så skulle am.bullen i hvertfald blive lovlig igen)
    Link er bestemt ikke dominant
    Link er dog ekstremt vagtsom, går en fremmed ind her når vi er hjemme, uden at være inviterer, så ryger der nok et ben
    Han er ingen sofakartoffel, elsker lange ture
    Han er ikke vildt stædig, men han laver heller ikke kunster osv medmindre han opnår noget
    Racen har mange sygdomme og skavanker, min har dog aldrig fejlet noget


  • #16   24. jul 2013 Jeg har ingen erfaringer med eb, men har en rottweiler og 2 franske bulldogs. Og elsker du rotten, vil du osse elske bulldoggen. Jeg kan se meget af det samme stædige sind hos dem begge.

    Mine franske har til gengæld mere humor end rotten nogensinde vil få.



  • #17   24. jul 2013 En ting er sikkert.
    Du skal være meget Obs på at købe efter fuldt tjekkede forældre, alt andet er halsløs gerning.
    Hvor vidt man er til bulldogs er nok smag og behag


  • #18   24. jul 2013 grimli the darf

    Vi har skrevet sammen i en tråd,vedr.:mad i div.børneinstitutioner.

    Og,jeg startede faktisk mit svar til dig,om det helt skønne billede af din hund,og nu skriver du det er o.e.b.,

    Altså,havde jeg ikke forelsket mig i min sorte mops på stedet ,så havde jeg taget en sådan vidunderlig,charmerende,trofast,lidt små doven "grimian" som nogen synes de er,jeg synes det IKKE
    .
    Hverken mopsen,eller o.e.b.ville nok ikke vinde en skønheds konkurrence,MEN de ville vinde i en personligheds konkurrence,og det forkommer mig lidt vigtigere.
    .
    Jeg kender flere,og INGEN af dem er sure,reserveret,eller andre negative ting
    .De er stædige,ja,det er mopsen ihvertfald min,flotte fyr,også.Han kommer når han kommer,men er elskelig især overfor børn,og alle mennesker i det hele taget,og løbe efter pind/bold,nix,DET nedlader han sig ikke til,er det ikke, ligesom lidt en o.e.b.,også er ???.

    Idag er jeg glad for jeg ikke tog o.e.b.,jeg ville ikke have de kræfter der skal til at,bære en sådan lille kompakt firkant 3 gange om dagen,til 2.sal.

    Jeg gjorde det med mopsen,i 2 år bar jeg ham 3.gange om dagen op og ned af trapperne,for at skåne hans hofter.De er i dag til "ug & kryds og slange",,og det er jeg glad men jeg fik nogle nerver i klemme,og de smerter,kommer og går regelmæssigt..

    men jeg elsker de "fladsnuede" kræ,de "oser" af personlighed,OG så er de også lidt humoristisk anlagt,og kan være meget drillesyge.

    tja,
    det var bare det.
    skønt-skønt billede

    m.v.h.
    vibeke,med den sorte flotte småstædige,blide,mopse verner


  • #19   24. jul 2013 Verner
    Hvor kan jeg nikke genkende til "Jeg kommer når jeg kommer" :O))))

    Min Charlie har simpelthen dage hvor det er en lidelse for ham at gå tur.....han sakker længere og længere bagud fordi han simpelthen ikk gider :O))))


  • #20   24. jul 2013 verner
    ved godt det ikke er til mig, men Gimli er da ikke en oeb, men en eb.
    der står at han har fci tavle og det har oeb'er ikke


  • #21   24. jul 2013 låvise

    en herlig bagdel.

    Og,ja dovenskaben længe leve.Så,det er godt der er mange bænke på gå turen,og når man er ekstra doven,så er det godt "mutter fik" her,har en STOR hundekurv,med tæpper,og så kan mopsen,drage et langt suk,for hvor har turen dog været et "langt sejt træk".

    længe leve dovenskaben og mopsen

    hav en god aften

    m.v.h.
    vibeke


  • #22   25. jul 2013 ja,ja ditte

    jeg har nok taget fejl.

    men,er det alligevel ikke samme race ???

    De bulldogs jeg kender er,små lidt samme højde som mopsen,kompakte,og uden hale.

    det er dem jeg vil kalde o..e.b ;;;

    Er så en e.b.,lidt større ??? har de hale ???

    Men er hovedet ikke det samme,for begge typer ???

    Uanset hvad,så elsker jeg dem,ligesom jeg elsker mopser

    m.v.h.
    vibeke


  • #25   25. jul 2013 Vibeke
    Engelsk bulldog er mindre end olde english bulldog
    Og eb har ikke hale , eller jo sådan en lille en, nogle få lidt mere
    Og hovedet minder meget om hinanden

    Min er bestemt ikke elskelig over for alle, men der er jo forskel på hunde inden fir racerne
    Han er ekstremt vogtende og har sat tænderne i min exmand, og været sekunder fra at gøre det samme med skorstensfejeren


  • #27   25. jul 2013 Præcis gimli smiley

  • #28   25. jul 2013 gimli the darf

    mange tak,for din ros til mopsen.

    jow,han tror han er et menneske,og jeg hans hund/kuli.

    Mopsen er jo oprindelig en kniserer (tempelhund,og "fodvarmer for munkene).
    Så,når han troner der i kurven,og ser overlegen ud,og jeg "okser" med kurv på 3 kg og verners 11 kg,14 kg ialt,ja så føler jeg mig som en kuli,for en elskelig,blid,stædig,stolt,DAMEGLAD,"overhund".

    ja,ja,sådan er der så meget med vores hunde.Mit liv skal ihvertfald IKKE styres af en mops,TROR JEG IKKE.

    Synes stadig,det hundegrin,på din skønne bulldog,minder mig om en delfins grin.

    Har to gange i mit liv svømmet med delfiner,GLEMMER DET ALDRIG.Pluto hed min første delfin,Han var vist forelsket i mig,og jeg i ham.Hver gang han så mig,grinte han sådan,så man kunne se hans ikke så små hvide tænder endda,og jeg kunne se ham langt ned til drøblen.

    nå,tak for din pæne hilsen vedr.verner,min "overherrer"

    m.v.h.
    vibeke


Kommentér på:
Engelsk Bulldog

Annonce