776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

vickie n
vickie n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Spørgsmål ang Grand danois og Beagle Spørgsmål ang Grand danois og Beagle

Jeg er en uge pige på 21 år, vil gerne have mig en lille hund engang, der er 2 hunde jeg er helt forskudt i og det er en Grand danois og en Beagle.
Jeg vil gerne vide hvad pirsen ca er på hundene, hvordan de er at opdrage, hvad de skal have af kost osv osv osv.
Jeg er vokset op med hund, syntes de er noget så kære, vil gerne bruge tid på en hund, kunne hygge mig med den, gå ture med den, lege med den, hvad der nu ellers høre med.
Så hvis du/i kan give mig lidt infomationer om disse to hunde vil jeg blive glad, så jeg ved noget om dem.
vickie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang Grand danois og Beagle
  • #1   1. aug 2006 hvis du vil have en lille hund en dag skal du nok vælge beaglen, da Gd kun er lille som nyfødt hvalp :o)

• #2   1. aug 2006 Vil da nok også lige sige at en GD ik er lille. . .
    så er det størrelsen ska du vælge en beagle, men de er svære at opdrage og du ska bruge meget tid på den, da den er meget selvstændig og har ekstrem selektiv hørelse. . . jeg har dog været heldig med min, han er velopdraget og lystre fint, men han er meget dominerende og ska virkelig sættes på plads, man ska ik gi sig fordi den forstår virkelig at se uskyldig ud når den har gjort noget den godt ved den ik må. . .
    Så en beagle kræver rigtig meget, det ska du være indstillet på. . .

• #3   1. aug 2006 Priserne variere alt efter hvor du køber hunden og selvfølgelig kommer det an på hvilken race du vælger og om den ska ha stamtavle eller ej, hvilket jeg vil anbefale at den ska ha. . .

men jeg ville anbefale dig at finde en opdrætter gennem DKK, da de stiller flere krav end DRU. . .

Jeg har givet 6000kr for min med DRU stamtavle og div. vaccinationer og ormekure.

• vickie n
    vickie n Tilmeldt:
    jul 2006

#4   1. aug 2006 Hejsa alle sammen.
    Jeg glemte at skrive jeg godt ved at en GD bliver stor som en hest snart, at en Beagdle er lille.
    Men har godt haft hørt at en beagle er svær at opdrage, men samme tid at en GD den er nemmere at opdrage, selvom man har lidt plads er den ikke "vild" i sine omgivelser.
    men mange tak for onfomationen smiley

• #5   1. aug 2006 Vi har GD og kan kun anbefale denne race - de er store som heste men ligeså godmodige, hvis de får den kærlige omsrog der skal til. GD er også selstændig med et sind, der er meget anderledes end ex shæfer - en GD gør ikke alt for at behage dig.Du får ikke en hund, der retter sig efter hård opdragelse, tværtimod skal de motiveres, men så kan man godt lære dem tricks og fiduser. GD er meget rolig både som hvalp og som voksen, de må ikke få for meget motion og dosering af foderet er meget vigigt. De må ikke få almindelig hvalpefoder da deres knogler så vokser for hurtigt og ikke blir stærke nok, de blir ikke så gamle ca. 6-8 år, men har hørt at nogle havde deres helt op til 12 år! du er velkommen til at spørge mere om vores erfaringer med GD. Potedsak fra Battie og Co..

• vickie n
    vickie n Tilmeldt:
    jul 2006

#6   1. aug 2006 hej anna T
    ja der fik jeg lige noget af vide som jeg ikke vidste.
    har osse godt hørt de skulle være noget så fredlige selvom man ikke skulle tro at de var det, jeg har osse hørt at de ikke bliver så gammel igen.
    men det med knoglerne og alt det andet det vidste jeg nu ikke.
    men det foder i bruger hvad koster det ca, hvor meget køber i, hvor meget får jeres hund, hvor længe holder sådan en pose?
    håber det er i orden jeg lige spørger ind til det, men gør jeg nu kun for at se økonomisk om hvor meget det koster sådan et væsen tihi.
    du skriver osse at en GD ikke gør alt for at behage mig? hvordan mener du det? hvis du kan uddybe det nærmere.
    tak på forhånd vickie

• #7   9. aug 2006 Babett får noget foder der hedder Flatozor og 20 kg koster 399,- hun spiser ca et lille kilo om dagen, men det variere lidt. Da hun kan være lidt svær at få til at spise, får hun tit tun i olie og fiskeolie oveni foderet.

• #8   11. aug 2006 kan også klart anbefale GD'en, det er en rolig og nem hund generalt, og bare den får et hvalpe foder til store racer er det fint, det er også godt at give lidt olie i maden.

og det vil helt klart være en fordel at vælge en med stambog, da man så ved hvad man får.

du er velkommen til at kikke ind på min hjemmeside og læse lidt om dem, og har du flere spørgsmål er du også velkommen til at e-maile til mig:

www.kennel-compareo.dk

Kommentér på:
Spørgsmål ang Grand danois og Beagle

Annonce