636 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Parring Parring
Hej
vi har den skønneste golden retriever, og da jeg synes hun er verdens mest fantastiske hund, kunne jeg godt tænke mig at hun skal have et kuld hvalpe. Så vil vi selv beholde en af dem. Men er der nogen der kan hjælpe med hvordan man " griber det an"? Aftaler man bare det med hannens ejer ? Og hvor skal jeg lede efter en han? Jeg skrev på en annonce på guloggratis men fik aldrig svar. Jeg ved ikke hvornår hun kommer i løbetid, men jeg skal vel have en han "klar "
Er der nogen der vil dele sine erfaringer? Jeg ved det er et stort arbejde men er det ikke også en oplevelse for livet?
0 synes godt om
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
Jeg vil råde dig til kun at avle hvis der er stamtavle på din hund, og det samme skal der jo være på hannen.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Det samme skal han hunden.
Derefter skal du lige tage et kig på de forskellige markeds annoncer og forumer. Der vil du kunne se at salg af hunde går meget trægt. Specielt af hunde uden tavle. Golden hvalpe er der mange af køber ikke så mange. Du kan bla finde hele og halve kuld hvalpe på internaterne ind imellem for tiden. Simpelthen fordi folk opgiver at sælge dem.
Din hund kan snilt få 8 - 10 hvalpe eller mere. Har du plads til måske 5 - 6 ekstra hunde? Eller vil du se dig nødsaget til at aflive/sælge til enhver som henvender sig hverenten de er egnet ejer eller ej?
Er du indstillet på din dejlige tæve kan dø under fødslen eller af komplikationer under/efter?
Næsten alle hunde ejere syndes at lige præsis deres hund er verdens dejligste, Men de færreste får hvalpe blot af den grund. Der er 1000 ting at overveje og sætte sig ind i inden man påtager sig ansvaret for at sætte levende hvalpe i verden.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Men du skal blot huske at det er DIT ønske ikke tævens.
Du skal også huske at sælger du hvalpe med arvelige sygdomme, vil der være familier som syndes meget lidt godt om dig når de må aflive. Derudover kan de komme efter dig med købeloven i hånden.
Du vil selv beholde en. men den ene er jo næppe den eneste som kommer. Alle disse hvalpe som er født grundet dig er dit ansvar.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 748
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 29
Han sagde at i år var sidste mulighed for det. Hun skal helst ikke være mere end 5 år.
Jeg har et hobbyopdræt af chinhillaer og ved godt om risikoen for komplikationer og ja ja det er selvfølgelig nemmere at beholde unger af chinchillaer end det er at beholde hundehvalpe
Selvfølgelig skal hun røntgenfotograferes, hvis jeg tager beslutningen..Jeg ved der er meget at sætte sig ind i og derfor oprettede jeg også denne tråd
Hendes mor og far er begge checket ved dyrlægen også, men om der er stamtavle på ved jeg ikke, og det går jeg heller ikke op i,,,
jul 2011
Hvorfor lave flere? Når man ikke er sikker på at kunne komme af med dem.
mar 2008
Jeg har ikke sat noget maskineri i gang, jeg spørger bare efter folks erfaringer, men det er selvfølgelig nemmere at slagte folk, det er jo ikke fordi jeg bare vil hive den første hanhund ind der kommer forbi..
jul 2011
mar 2008
Parring