{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

omplacering af unghund {{forumTopicSubject}}

vi skal desværre have en hvalp hjem og finde ham et nyt hjem. han er fra september.
vi havde tænkt at have ham en tre-fire uger før han skal videre, men er det smart? bør vi have ham længere tid? han skulle jo ikke falde for godt til, for så at flytte igen.. vi har ikke været i den situation før, heldigvis. og vi vil gerne gøre det så godt for hunden som muligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omplacering af unghund
  • #2   18. mar 2013 Vi havde en af vores hvalpe hjemme til omplacering sidste sommer. Han var her tre uger - hvilket var rigeligt. Jeg synes det bedste er så få hjem som muligt. Så hellere gå fra et hjem til et andet, end at vente lang tid hos opdrætter.

  • #5   18. mar 2013 Jeg har ikke forstand på det, men det kommer vel også an på årsagen til hvalpen skal omplaceres, samt hvordan den har fysisk og psykisk....?

  • #6   18. mar 2013 Jeg tænker, at det måske også kommer an på, hvorfor han skal omplaceres.
    Hvis der har været "problemer" med ham, er det måske meget godt, at I har mulighed for at se ham an, før han kommer til en ny familie smiley

    Hvis han derimod overordnet trives og du kender den nye familie godt nok til at vide, at de vil være gode for ham at komme direkte til, så er det måske mindre forvirrende for ham, jo kortere tid han er hos jer..?
    Ikke fordi det er forvirrende at komme hjem til jer, da han kender jer, men mere forvirringen over at skulle flytte fra sin nye familie, hjem til jer i flere uger som han kender og så videre til nogle han ikke kender.


  • #7   18. mar 2013 Vil os sige 2-3 uger max. Alt andet syntes jeg er synd.

  • #8   19. mar 2013 Da jeg fik Reiki flyttede han slet ikke ind hos opdrætter. Han skulle skifte hjem grundet helbredsmæssige problemer hos hvalpekøberen som jo så kontaktede opdrætter. Hvalpekøberen havde jo så mulighed for at beholde ham til nyt hjem var fundet, så den dag jeg skulle se på ham hos opdrætter, havde opdrætter hentet ham hos hvalpekøberen, og han havde så tilbragt formiddagen hos opdrætter til jeg kom, kiggede, gik tur osv, og tog ham med hjem om eftermiddagen.
    -det fungerede fint for Reiki men han er generelt osse glad og tilfreds så længe han har sit tæppe og nogen der gider kæle smiley

    Jeg ville ikke være så bekymret for om man nu har hunden en uger, to uger eller et par mdr. Medmindre der er særlige omstændigheder der kan gøre den svær at omplacere, falder de fleste hunde ret hurtigt til et nyt sted, og tackler flytning uden de store problemer.

    Jeg ville blot sørge for at den nye ejer har mulighed for et par fridage, så hunden ikke skal være alene hjemme i længere tid før den lige har haft et par dage til at falde til


  • #9   19. mar 2013 tak for svar. Et nyt hjem er ikke fundet. Jeg tror vi venter en uges tid med at lede efter noget, til jeg finder ud af hvad slags familie han behøver. Det skal ikke gå galt for ham igen, een gang er rigeligt.

Kommentér på:
omplacering af unghund

Annonce