1.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

hvor meget spare i op inden avl?? hvor meget spare i op inden avl??

hejsa. jeg overvejer engang når tiden er inde og få hvalpe, men vil gerne have en opsparing inden noget skal ske så man har gemt penge til hjælp hvis noget sker og til hvalpene.

hvor meget har i sparet op?? ud over hvad en parring koster:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget spare i op inden avl??
  • #2   19. aug 2013 Vi havde brugt omkring 20.000 kr. før hvalpene skulle flytte hjemmefra.
    En avlsforsikring hjælper meget i akutte tilfælde.

• #3   19. aug 2013 Omkring 30.000kr
    Jeg har en lav indkomst, så jeg er nødt til at spille den sikre og have en god opsparing.

• #4   19. aug 2013 Jeg har endnu ikke avlet, men jeg tænker at der skal være ca. 15.000 til diverse udgifter.
    Men det er så med tanke på at jeg har en forsikring der dækker kejsersnit mm, ret godt, men naturligvis skal have mulighed for at ligge disse akut ud, samt betale egen betalingen.
    Men det afhænger nok af hvor stram en økonomi man har.

• #5   19. aug 2013 30.000 - til parring, evt. kejsersnit + plus alt det løse: Sundhedscheck, chipning, ormekur, stamtavler, udstilling m.v. Og altid lidt ekstra til et evt. dyrlægebesøg midt om natten ;0)

• #6   19. aug 2013 20.000 - 30.000 kr skal man være klar til at sætte i projektet. Selvfølgelig afhænger udgifterne af hvor mange hvalpe der kommer, men det gør indtægterne også.
    Du skal være klar til at miste pengene til parring og kejsersnit da du risikerer at stå uden hvalpe og du skal også være klar til at stå med et par usolgte hvalpe som du må beholde eller få hvalpe retur.

• #8   19. aug 2013 Hov de 15.000 tænker jeg udelukkende hvalpe udgifter, og ikke med parring, evt. Sundhedsundersøgelserne inden parring, udstillinger osv.

Evt. Kejsersnit og akutte ting skal der også være plads til udover.

• #9   19. aug 2013 Jeg har 12.000kr som IKKE er øremærket når jeg skal have et kuld hvalpe.
    Det er til de uforudsete dyrlægeregninger både op til, i forbindelse med og efter fødslen.

Udover de 12.000kr er der jo så de penge jeg rent faktisk skal have og skal bruge på udgifter især ved det første kuld hvor alt skal købes ind første gang.
    Jeg mener jeg havde, udover de 12.000kr som IKKE er til de ting jeg ved jeg skal bruge penge på, der havde jeg sat 15.000kr til side til avlsklargøring af min tæve, alt der skal shoppes ind første gang man har kuld, parring og betaling pr. hvalp til hanhunde-ejer, stamtavler, chipning, vaccination, dyrlægekontrol af tæve og hvalpe efter fødsel osv osv.

• #11   19. aug 2013 tak for alle jeres svar smiley

• #12   19. aug 2013 jeg har lavet et personligt budget for A-kuldet og er igang med B-kuldet.
    Det er budgetter hvor jeg skriver alle mine udgifter i forbindelse med det pågældende kuld. Så er der jo nogen der ikke synes en bestemt udgift skal skrives ned, eller ikke hører til ve det kuld, men så må man jo lige selv se bort fra den post.

Men her er link til tråden med mine udgifter ved A-kuldet:
    http://www.hundegalleri.dk/forum/Avl/521618-her_er_mine_udgifter_og_indtaegter_v___

Og så er jeg ikke færdig med budgettet for B-kuldet, da de "kun" er 4 uger gamle.
    Men indtil videre ser det således ud:
    Udgifter til B-kuldet

Opdrætteruddannelsen – 4 moduler gennem DKK 2008
    Kørsel til Odense – Genetik og Reproduktions modul 100
    Rekvisition – hjerteattest 220
    Togbilletter til KBH til hjertescanning 420
    Bus og taxa i KBH 200
    Kørsel til 2 moduler opdrætteruddannelse i Odense 200
    Øjenlysningsattest 60
    DKK udstilling 200
    Legetøj 80
    Hvalpetunnel 130
    Kennelmærke 2328
    Øjenlysning 760
    Transport til Ringe Dyrehospital til øjenlysning 268
    Hvalpetoilet og lyd-cd 325
    Transport til besøg af hanhund 192
    Hydra Boost og Puppy Boost 233
    Opdræt med Omhu og omtanke – bog 330
    Hvalpefoder og hvalpetoilet pads 675
    Kørsel til hanhundeparring i Svendborg 200
    Kørsel til hanhundeparring i Christiansfeld 2 gange 250
    Hanhunde-parrings-gebyr 750
    Små plastikbolde til hvalpe-boldbad 100
    Træplader til gården og hvalpe-vippe 250
    Progesterontest og skedesvab 1125
    Kommende hvalpekuld-liste ved Cavalierklubben 100
    Røntgenfotografering 1026
    Karteterklemmer 56
    Opkald til dyrlægevagten 300
    Zolac 148
    3 x dna kits til efs og ccs 1247
    Akut fødselshjælp 6848,21
    Telefonkonsultation til vagtdyrlæge ang lilla hvalp 300
    Stambøger, chipning og Dansk hunderegister 1931,39
    Hanhunde-ejer for 3 levende hvalpe 3000
    Ringbind x 3 til hvalpemapper 60
    Zooplus bl.a. 3xhvalpefoder 3x seler og snore m.m. 988
    Prof-pet hvalpepakke fra Carnibest plus barf godbider 389
    Rekvisitioner x 3 til dna test EFS 286

• #13   19. aug 2013 Vi sparrede 25,000 op smiley så man sådan ok dækket ind.... En veninde jeg har som er opdrætter inde for vores race også kom ud for kejsnersnit en hellig dag, og ja det blev op i de 18,399 KR !

• #15   19. aug 2013 Jeps det gjorde det en hellig dag smiley

- Der faktisk nogle stykker inde for vores race der har været ude for det her på det sidste, og ved den anden jeg kender gav omkring 11,000 og det var alm hverdag smiley

• #16   19. aug 2013 vi har 30.000 øremærket hundene

du spørger hvad en parring koster, det afhænger af racen. I de racer der får store kuld tror jeg nok det er almindeligt at det koster en hvalps pris.

i vores race der typisk får mellem 2-4 hvalpe aftaler man en pris fx gav jeg sidste gang 1700 kr pr levedygtig hvalp uden parringsafgift.
    Derudover skal du lægge transportudgifter oveni.

• #18   19. aug 2013 grunden til at mit kejsersnit står til at være så billig i mit A-kuld budget er, at jeg har avlsforsikring, så det dækkede. Prisen er så kun 20% og så selvrisikoen.
    Ellers havde det været ca. 12.000kr af egen lomme. Det var fredag i åbningstid.

• #19   19. aug 2013 Da jeg fik Tøsen hjem som 10 mdrs var hun drægtig og havde kun 3 uger tilbage, så jeg nåede ikke at spare en disse op...

Hun klarede det hele heldigvis til UG, og hun fik 2 men tog da dem alle til dyrlægen betalte bare ved kasse 1... smiley

Kommentér på:
hvor meget spare i op inden avl??

Annonce