1.341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Kontaktet af hvalpekøber igår Kontaktet af hvalpekøber igår

Ja jeg har fået en del henvendelser fra folk der har været interesseret i mine hvalpe hvilket jo er skønt smiley
Men i går ringede der en dame til mig. Hun lød skarp i telefonen, og spurgte så ind til hvalpene..

Dame: ''Larmer de??''
Mig: ''Ja, altså når de leger kan de godt larme og de gøer også af hinanden indimellem..''
Dame: ''Jamen er de rolige????''
Mig: ''Altså det er jo hvalpe så de vil jo gerne lege, og pøle med hinanden, men begge forældre er rolige familie hunde..''
Dame:'' Nå, jeg skal bare have en rolig hund!''

Og så var samtalen slut.. Synes IKKE hun lød som om at hun egner sig til at have en hvalp... Måske en ældre hund..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktet af hvalpekøber igår
  • #1   29. sep 2013 Hun skal ikke have en hvalp, men en rolig internat hund smiley

• #2   29. sep 2013 Tænker bare at hun ikke lød som en der havde lyst/tid til at arbejde med en hvalp, og opdrage den smiley Tror hun regnede med at når de er klare til at flytte så er de renlige/opdraget.. Hmm smiley

• #3   29. sep 2013 Og det er en opdrætteropgave at fortælle hende sådan noget. Pludselig falder hun jo over nogen, som bare skal af med deres hvalpe, og som siger de er rolige, og så har vi et stks kastebold. For hun skal selvfølgelig ikke have hvalp.
    En helt rolig hvalp er syg.
    Raske hvalpe er glade og nysgerrige. Bider, leger og fylder en del, mens de er vågne. Det første år er hårdt arbejde, og det lyder den dame hos let ikke til at være parat til.

• #5   29. sep 2013 Sagde også til hende at hvalpe jo er legesyge, bider og larmer.. Men hun lød bare halv fornærmet.. En ting er sikkert.. Hun får ikke en hvalp herfra.. Bum..

• #7   29. sep 2013 ''kan jeg afbetale den''??

• #8   29. sep 2013 ''Kan vi snakke om prisen??''

• #9   29. sep 2013 Hvad koster den? Som første spørgsmål
    Den ser nuttet ud bliver den større?
    Eller kan den med børn jeg har 2-3 eller flere små børn
    Kan prisen forhandles? Er også et spørgsmål der får mig til at stejle, men ellers er det nok bare mavefornemmelsen smiley folk der ringer og ikke aner hvor stor racen bliver eller bare lidt om hvad den kræver afviser jeg også;)

• #10   29. sep 2013 kan man vælge stamtavlen fra

ja afbetale og snakke om prisen, den går heller ikke her

min datter på 7 vil så gerne have en hund og hun har lovet det er hende der passer den

uha der er faktisk mange ting, der giver minus her, men det kommer så an på hvordan samtalen ellers forløber og hvordan det bliver sagt på.

• #11   29. sep 2013 Forstår virkelig ikke hvorfor det er forkert at spørge om hvad en hvalp koster det er da en væsenlig ting at vide, hvis der ikke er annonceret en pris feks.

• #12   29. sep 2013 Isabelle....

1...Det er da meget naturligt at spørge om prisen på hvalpen .....

2...Jeg kunne da godt finde på at vente på en bestemt farve ..... ( jeg vil f.eks helst have en Cavalier ...black and tan ).... hvis jeg skal have flere hunde.

3...Her i huset er det da mig der bestemmer.......( tror jeg da nok ).... ha ha ha ...jeg vil i alt fald IKKE have dyr i min seng....... *GG*

• #13   29. sep 2013 Ja tumle men hvis det er første spørgsmål der kommer så giver det et indtryk af at prisen er det vigtigste;) så skal man ikke købe hvalp fra mig?

• #15   29. sep 2013 den med prisen, den er jeg ligeglad med...ha ha tror også det var det første jeg spurgte min opdrætter om første gang jeg skulle have hund.
    jeg anede ikke hvad en hund kostede og det er jo da ikke helt uden betydning. hvis jeg ikke kunne betale, var det jo ingen grund til at komme ud og se dem.

jeg har haft hvalpekøbere, der slet ikke har spurgt til prisen de første par gange de har besøgt os, det har jeg faktisk haft det underligt med.

• #16   29. sep 2013 Jeg afviser helheden, ikke pga. Enkelte spørgsmål..
    Folk skal kunne spørge om alt..
    Men hvis den samlede helhedbaf spørgsmål, købers forventninger og mine forventninger og racens krav ikke stemmer over ens, så er det et nej.

• #17   29. sep 2013 TS - Hyggelig hvalpekøber, at blive kontaktet af. smiley

Forstår ikke at folk ikke vil oplyse prisen, der er ekstrem stor prisforskel på hunde, så det må da være væsentligt at oplyse prisen. Det må da være rart, at folk ikke spilder ens tid, hvis de alligevel ikke har råd.

Bodil - Hvorfor må folk ikke spørge ind til, om den kan med børn? Det er da rart at vide, om hvalpene er blevet præsenteret for børn og andre ting.

• #18   29. sep 2013 Bodil: prisen er da osse en vigtig, og ville da være træls at spille en sælgers tid med en masse spørgsmål mål hvis hvalpen feks koster 15000 og man har kun 9000 så ville jeg da personligt føle jeg har spildt en persons tid med en masse spørgsmål når jeg alivel ikke har råd til hunden smiley man har en maks pris for hvad man vil give for en hund og man tænker lidt over hvad ting koster betyder vel ikke man er en dårlig hunde ejer der ikke tænker på hunden osse

• #19   29. sep 2013 Hmmm..... det er da dumt at sidde i et par timer ... og få ALT at vide om hvalpen... ( forældre...stamtavle... undersøgelser...osv...osv....... for så til sidst at få at vide , at hvalpen koster 40.000.......
    Så er alt viden om hvalpens ophav da ligegyldigt for mig..... ... da jeg ikke vil give 40.000 for den..... om så den var af GULD.....

Overdrivelse fremmer forståelsen...... smiley

• #20   29. sep 2013 Jeg havde også en hvalpekøber som spurgte til det med stambog, hvorfor den skulle med..
    Jeg forklarede, at det var hendes sikkerhed som forbruger, hvad hun kunne se ud af den, og hvad jeg havde brugt den til.

At der ikke kom en hvalp som passede til hendes ønsker er en anden sag, men hun var ikke frasorteret på sådan et spørgsmål. Hun vidste simpelthen ikke hvad stambogen kunne. Og hun købte i øvrigt DKK hvalp et andet sted siden hen.

• #22   29. sep 2013 Ja jeg forstår heller ikke det med pris og farve.

Jeg spurgte også om hvad en sheltie kostede som noget af det første, fordi jeg skal vide hvor meget jeg skal spare op, dernæst er det i nogle racer prisforskel alt efter kennel. Så jeg synes absolut ikke det er et dumt spørgsmål, alt efter hvor meget man kan læse sig til om kennelen inden man ringer self.

Derudover synes jeg altså også det er ok at man gerne spørger efter en bestemt farve, hvis man er villig til at vente på den rigtige hvalp med den farve. Jeg ville f.eks. have en blue merle sheltie. Dette fordi min første sheltie var Zobel, og var ikke klar til at få en i den farve endnu, og jeg synes bare ikke specielt meget om tricolour/black and white. (:

• #25   29. sep 2013 Folk må gerne spørge ind til med børn, men folk med flere små børn kan ikke købe hvalp hos mig;) min race er en brugsrace og den kræver tid, det er ikke en sofa race og den harmonerer efter min mening, ikke ret godt med travle børnefamilier så dem afviser jeg konsekvent;)

• #26   29. sep 2013 Isabelle - står din pris på din hjemmeside?

• #29   29. sep 2013 Og imponerende at hvalpekøber skal vide alt om racen..
    Vi andre lærer da stadig mere og mere hver dag...

• #31   29. sep 2013 At spørge ind til prisen: det handler om den person der ringer og siger; goddag, du har hvalpe tilsalg, hvad koster de? Ikke dem der ringer og snakker og slutter med at spørge; hvad koster de forresten?
    Jeg får også rejste nakkehår når folk ringer og siger; er du "kommet af med hvalpen" det handler for mig om at finde gode hjem, ikke at "komme af med" hjemmet er afgørende ikke prisen, jeg har foræret en hvalp til en fantastisk køber som ikke havde pengene;) det vil jeg hellere end at sælge til en børnefamilie med 3 små børn og en alt for travl hverdag, det er nye hjem mine hvalpe skal have, det er ikke penge det handler om;)

• #34   29. sep 2013 Isabelle- hvorfor ikke bare skrive folk op, med forklaring om hvordan du vælger hvalp til den enkelte familie. Forklarer at det vigtigste for dig er athvalpens temperament passer til familien, og atju ikke ved om der kommer en f.eks. Rød hvalp som har et temperemnt som passer til dem.
    Men hvis de vil kan du skrive dem op, og kontakte dem når du ved hvilke farver der kommer, og så kan i se i 7 ugers alderen om det er et match...

Så giver man køber langt mere information om hvorfor, og denne kan vælge at erkende atvil man have et total match, inkl. Farveønske, så tar det måske bare mere tid.

• #35   29. sep 2013 Nix man skal ikke have en guide, man skal være sig selv, er man en person hvor prisen er det vigtigste skal man spørge om den;) så skal man så ikke regne med at kunne få hvalp fra mig, men der vil være masser af steder hvor prisen er det vigtigste og hvor hvalpen er en vare der skal sælges, hos mig er det et spørgsmål om at finde nye hjem;)

• #36   29. sep 2013 Jeg ved jo godt hvad du mener isabelle. Men det gør hvalpekøbere måske ikke.. De har ikke set siden fra opdrætters øjne. Detmå vi hjælpe dem med. Også fordi der så er større chance for at køber de ikke hos os, så er de klædt bedre på til at undgå faldgrupper.

• #38   29. sep 2013 godt jeg kun har hvide hvalpe, jeg kan godt forstå dit problem Isabella

sæt den rigtige hvalp rent temperamentmæssigt ikke har den rigtige farve smiley

her er det mig der har det sidste ord om hvilken hvalp der skal hvorhen, selvfølgelig med skyldig hensynstagen til hvalpekøbernes ønsker.
    kan hvalpeinteresserede ikke godtage dette, så må de købe andetsteds

• #39   29. sep 2013 Bodil - Det er da lidt synd at du ikke mener folk med små børn, ikke kan have en brugshund, men respekt for at du har nogle krav til dine købere.

Hånden på hjertet, så tror jeg ikke det handler så meget om at spørge om de rigtige ting, men om at give det rigtige førstehåndsindtryk.

• #40   29. sep 2013 Enig Connie.

• #44   29. sep 2013 Jeg sagde nej til en familie fordi de ville kastrere hanhvalpen med det samme ellers blev den jo dominerende og strejfende. Dette var faktisk en familie hvor kvinden var dyrlæge og deres svigerfamilie faktisk allerede havde en hanhvalp fra samme far uden problemer. Begge blev faktisk rost for deres rolige sind (af en terrier), men deres skulle alligevel kastreres. Manden gjorde det klart at HAN bestemte og det ville hunden få af vide med det samme!
    Derudover var de faktisk ret gode, men mente nu at man skal have en bedre grund til at kastrere og derudover læse hunden inden man sætter den på sin plads. Da han er en ret rolig og ikke særlig hård hund, var det simpelthen forkert tolket af den familie.

• #45   29. sep 2013 "Er den børnevenlig? Mine børn kunne nemlig gøre ALT ved vores gamle hund."

• #46   29. sep 2013 "Vi har haft hund i 25 år, så vi behøver ikke gå til træning"

"Vi vil godt have to hvalpe samtidig, så de kan lege med hinanden"

• #48   29. sep 2013 Og nu har jeg da lige erfaret at jeg da aldrig nogensinde skal købe hvalp fra nogle herinde...:)
    Hold da op, tænk at hænge sig i en småting, såsom hvordan man lige får formuleret sit spørgsmål om hvad hunden koster, spørger man ikke på den rigtige måde, så er det bare ærgerligt...

Jeg vil som noget af det første vide hvad hunden koster, og jeg har da ikke tænkt mig at pakke det spørgsmål ind på nogen måde. Det kan da være ligemeget hvordan man spørger. Men jeg vil vide hvad den koster, så jeg ved hvad jeg har råd til eller ikke.
    Jeg vil også vide om den er børnevenlig, da vi har barn, og mange i familien har.
    Ikke fordi børnene skal kravle rundt på den dog!
    Og farve ligeså. Jeg foretrækker måske en bestemt farve, og så vil jeg da gerne ha den i den farve, kommer der en, men ikke matcher i sind, venter jeg så bare og ser om der er en næste gang.

• #49   29. sep 2013 Hvad KOSTER en eurasier????

Nu er jeg sgu da blevet nysgerrig smiley

• #50   29. sep 2013 Lykke B: Måske denne tråd kunne været noget: http://www.hundegalleri.dk/forum/Avl/545913-pris_paa_din_race - Så kan man da få en ca. ide om hvilket prisleje den race ligger i, hvis man er heldig den er skrevet om derinde :b

(ifølge den tråd ligger eurasieren på 9500-11000 i Danmark).

• #51   29. sep 2013 Alle hunde er da som udgangspunkt børnevenlige, hvis børnene er hundevenlige;)

• #54   29. sep 2013 Wow tråden har godt nok udviklet sig smiley

Kommentér på:
Kontaktet af hvalpekøber igår

Annonce