{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Hvalpetest {{forumTopicSubject}}

Hvor mange af jer som er opdrætter, eller bare får et enkelt kuld hvalpe for hyggens skyld får lavet hvalpetest ???

Da vi fik Chanti blev de 6 hvalpe testet som 7 uger.
1 blev testet til A, 4 til B og 1 til C.

Hvis A hunden placeres hos meget unge personer, kan det give store problemer, idet sådanne personer ofte er meget flyvske og dermed ikke kan bevare den ro der fordres, i fald man på hundsk skal gøre sig fortjent til lederposten.

Eller hvis A hunden placeres i en familie med børn, vil den lynhurtig sætte sig selv højest i rang, ( ofte også over de voksne familiemedlemmer ), og kan give adfærdsproblemer, fordi familien tror de har lederskabet. Hvis man uden sagkyndig hjælp prøver at sætte sig selv over hunden, kan det give flere problemer, især omkring det grundliggende lederskab. I form af knurren og bidmarkeringer vil hunden teste lederskabet. Hunden vil også opdrage børnene , og det inkluderer ofte småmarkeringer.

Hvis den samme hund placeres hos ældre, vil den også helt naturligt påtage sig lederskabet, og her vil det være meget klogt som prof. ikke at pille ved lederskabet, idet hunden ved at have lederskabet vil være i balance og der med rolig. Det kan blive en katastrofe at forsøge at lade den/de ældre overtage, idet denne kategori af personer sjældent har den fornødne kapacitet, idet de ofte har hunden som en erstetning for børn der er fløjet hjemmefra.

Vi fik en del matriale og beskrivelse af alle hvalpenes test resultet. Det jeg har skrevet om A hunden er altså noget jeg har taget derfra.

Uden en hvalpetest ville A hunden da havde størst chancer for at komme ud til den forkerte familie.Og evt. blive aflivet eller omplaceret.
Hvor mange mon lader hvalpe køberen vælge sin hvalp ud fra farven eller hvad for en man lige syntes er sødest ??

Når man går op ad kuldet til hverdag ( som opdrætter )
kan det være svært at se, hvem der er hvad. Det skyldes at hvalpene er i deres vante omgivelser, og hos deres vante mennesker/dyr. hvalpene testes i et rum hvor de aldrig har været før, og testlederen skal være for hvalpene en helt ukendt person.

Når jeg bliver kontaktet af hvalpekøber som ønsker en Eurasier hvalp henviser jeg til kennler som jeg ved hvalpetester. Og jeg vil helt sikkert også selv gøre det hvis jeg skal avle på Duchessè.

Jeg tager på arbejde nu men kigger ind senere jeg er spændt på at høre andres menninger.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpetest
Kommentér på:
Hvalpetest

Annonce