{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Kornfrit foder til drægtige tæver {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger: Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i andre hundegalleri brugere giver af foder til jeres drægtige tæver. Jeg vil helst fodre kornfrit, da hunde absolut ikke har brug for korn, men har selv surfet lidt rundt i de forskellige kornfri varianter og jeg har også haft barfet. Men kom gere med input og gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kornfrit foder til drægtige tæver
  • #1   4. nov 2013 Vi bruger GourMix fra VetCur.

I Tyskland findet et produkt kaldet Christofferus, ved ikke om man kan få det i DK det har vi tidligere brugt men vores ene hund fik allergisk reaktion på det. Gourmix kan han tåle.

• #2   4. nov 2013 Essential Stamina - et enormt lækkert foder

• #4   4. nov 2013 Har ikke en drægtig tæve, men er super glad for Kingsmoor smiley
    Min hund har aldrig fungeret så godt som efter jeg skiftede til det smiley

• #6   4. nov 2013 Min Chanel får kingsmore pure
    Og da hun var drægtig og stadig ammer får hun kingsmore pure sport og hvalpe foder

• #7   4. nov 2013 jeg har givet olivers start til mine tæver. Fanny dog kun de sidste 3 uger....det ville være absolut katastrofalt hvis hun fik hvalpefoder og så ingen hvalpe havde i maven.

• #8   4. nov 2013 Tak for alle jeres input. Jeg scanner min tæve fra 28. dagen. Min dyrlæge kører et projekt hvor tæve blive scannet flere gange.

• #9   5. nov 2013 Jeg gav min Essential Foods Nautical Living og skiftede over til Essentials hvalpefoder til store racer et par uger inden fødslen. Det er absolut anbefalelsesværdigt! Derudover fik hun diverse ben+fisk.

• #10   7. nov 2013 Essential er virkelig godt!! og samtidig en rigtig fornuftig pris og ikke mindst som opdrætter;-)

Tænker du bruger Henriette i Nysted som dyrlæge??

• #11   7. nov 2013 Hey hov! Godt jeg får besked om nye beskeder i denne tråd: Essential lyder virkelig interessant! Sidespring, men tak! smiley

• #12   7. nov 2013 Jeg ville ikke skiftet foder på en drægtige tæve hold dig til det i køre på nu og så køre over på der hvalpe foder som er tæt på det foder i køre på nu..

Jeg ville slet ikke skifte over på Essential da hunde enten køre rigtig godt på det eller også helt af h... til det kan du prøve når hvalpen er flytte hjemme fra

• #13   7. nov 2013 Essential er et helt specielt foder uden sammenligning. Problemet er at hvis man ikke ved hvordan de normale reaktioner på skift til dette foder, kan risikere at være, så er der ikke noget at sige til at man synes det er noget lort. Jeg købte en sæk hos vores lokale maxizoo, fordi jeg ville prøve at køre mine hunde over. Jeg fik INGEN forklaring eller introduktion what so ever!!!
    Jeg er utrolig glad for at jeg inden, havde kontaktet Essential og fået en god times snak om foderet. Der er 3 ting man skal være obs på:
    1: Hunden taber sig ofte i starten, da mange hunde pga foderet, har oplagret fedt de forkerte steder. Det tabes så og sætter sig efterfølgende de rigtige steder.
    2: Hun kan risikere at smide pelsen (altså den bliver ikke nøgen) for derefter at komme med en helt ny pels.
    3. Hvis hunden får hyppigere og dårligere afføring, er et oftest tegn på at hunden får for meget. Det er meget drøjere end "normalt" foder og som de siger, så skal den vejledende dosering ses som et absolut max.
    Jeg ville hvis jeg var interesseret, ringe og få en snak med dem. De er ubeskrivelig hjælpsomme og oprigtige:-)
    Jeg synes bare at det er ærgerligt hvis folk ikke får de evt reaktioner at vide og så tror at det er fordi hunden trives rigtig dårligt. Selvfølgelig er det ikke alle hunde der trives på alle fodertyper. Sådan er det jo:-)

• #14   7. nov 2013 louise c - Kennel Sojus så sker der jo også en masse i hunden og derfor vil jeg ikke skifte når tæven er med hvalpe

• #15   9. nov 2013 Jeg bruger Essential pt. Og ja det er Henriette i Nysted jeg bruger - jeg er lige flyttet til Nysted!

• #16   10. nov 2013 Henriette er super god!!!
    En gang BC. Nogle hunde reagerer voldsomt på foderskift og andre ikke det mindste. Vi kan skifte mellem råt og tørt og af forskellige typer, uden så meget som en ekstra prut;-) Andre hunde tåler ikke en lille bid frikadelle uden at få racermave. Sådanne ting skal selvfølgelig være med i overvejelserne:-)

Kommentér på:
Kornfrit foder til drægtige tæver

Annonce